Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mulla alko kanssa eilenihan vetinen valkkari o_O Tosi outoa, aikaisemmista se on alkanut vasta lähempänä synnytystä. Hermo meinaa mennä, kun aina seisomaan noustessa oikein hulahtaa ja pikkarisuoja ei siinä vaiheessa pidä :hungover: Siteitäkään ei huvittais käyttää ja hautoa paikkoja sillä.

Mulla on ollut vetistä(kin) valkovuotoa erityisesti puolen välin jälkeen. Ei hiivan oireita lainkaan. Neuvolassa ja n.lääkärissä myös sanottiin että runsaskin valkovuoto on normaalia. Voi tulla herkemmin hiiva, mutta sitä voi sitten tarvittaessa hoitaa. En oo ollut huolestunut kun ultrassa oli lapsiveden määrä oikein hyvä.

Täälläkin on juu ollut tosi vetistä valkovuotoa toisinaan. Välillä useampana päivänä putkeen ja sitten joku tauko.

Mulla alko tänään kaupassa pistelee samalla tavalla kun sit kun imetys alkaa :D
Olis kyl hyvä jos alkais pikkasen tulla maitoa ennen kun synnytys käynnistyy niin ei tartis stressata ihan hirveesti että onnistuuko vai ei .
Eli tää oli niinku hyvä uutinen =D
:smiley-bounce016

Mistähän tää johtuu, ku nostan vasenta jalkaa normaalisti kävellessä nii vihloo ja kipuilee selkään? Muuten ei niinkään selkäkipua, mutta nimenommaa ku nostan vasenta parikin senttiä maasta. Myös maatessa jos liikutan jalkaa esim koukkuun, vieden samalla sänkyä myöten kyljen lähelle, vihloo. Onko muilla samanlaista?

Maiju mulla oli sillon kun oli selkä kipee mut oikee jalka. meni ohi kun selkäkipu lakkas.
varmaan eri juttu kun sulla koska liitty selkeesti selkäkipuun.

Aamu alkoi järkyllä kylkikivulla. Oikealla puolella kauhee kipu. Toivottavasti ei oo vaarallista. Koskee edelleen. Onko teillä ollu kylkikipuja? Tää kipu tuli taas ihan puskista, en osannut ollenkaan odottaa:D muuteb olo on normaali eikä ole edes kuumetta. Osaako kukaan sanoa voisiko olla vain ihan kohdun kasvukipuun liittyvää kun nyt kun aamulla vatsaa peilistä kattelin niin alkaa tulla esille ja ottanut kauheen kasvuspurtin. Tähän menessä ei ole siis ollenkaan seisaallaan näkynyt. Maanantaina onneks neuvola niin he varmaan osaa siellä kertoa tuosta kivusta kunhan ei vaan pahenis nyt...

Mulla on ainakin tuota kylkikipua kävellessä. vaikka kävelee kuin mummo silti pistää välillä niin pirusti kylkeen. muttta levossa mulla ei sitä ole. Eiköhän tuo ole mulla ainakin jokin liitos joka venyy. Muistaakseni esikoisenki aikana oli samaa..

Mullakin on kylkikipua lähinnä aamuisin. Oon arvellut sen johtuvan jostakin nukkuma-asennosta. Sängyssä ei ainakaan oo vikaa kun se on alle vuotias tempur. On kyllä töissäkin välillä jumitellut.

Hohhoijakkaa.. reissu plus työt siihe päälle ni yli viikon rupeama takana.. tänää yks vapaapäivä:hungover:. Onneks tässä on pari koulupäivää ettei koko ajan tarvii töissä olla. Mahaa kiristelly tänää taas enemmän mutta ummetus vaivaa.. reissussa se helpottu luumuilla mutta nyt oon niitä puol pussii vetäny eikä juurikaa helpota :sad001

Ainii luumut! Pitiks syyä kuivattuna vai tuoreena ummetuksen helpottamiseksi? :P mä oon aivan tukossa! -.- harkitsin jo levolacia apteekista o.O

Pitääki kokeilla viikunoita. Ei sil luumujen tuoreudel tai kuivatuksel o välii. Levolacci kauppaan menen minäkin tänään kumminki varmuuden vuoks ja viikunoita kans kokeiltavaks

Mulla alko kanssa eilenihan vetinen valkkari o_O Tosi outoa, aikaisemmista se on alkanut vasta lähempänä synnytystä. Hermo meinaa mennä, kun aina seisomaan noustessa oikein hulahtaa ja pikkarisuoja ei siinä vaiheessa pidä :hungover: Siteitäkään ei huvittais käyttää ja hautoa paikkoja sillä.
Mullakin tuli tuossa jokin aika sitten tosi vetistä valkovuotoa, hajutonta ja väritöntä, kuin vettä konsasaan. Soitin asiasta äitiyspoliklinikalle ja pyysivät sinne testattavaksi ettei ollut lapsivettä. Kyllä siinä ehti jo hiukan säikähtää. Mulla oli siis parina yönä sitä tullut ja niin paljon, että luulin pissanneeni housuihin. Mutta siis onneksi ei ollut lapsivettä. ...Mulla on kiusana olleet pitkin raskautta bakteerivaginoosi (nyt oireeton, jos on edelleen) ja jonkinasteinen hiivis (sekin onneksi suht oireeton) ja mietin, että voisko vuodolla olla niiden kanssa jotain tekemistä. Ennakoivia supistuksia mulla ei (kai) ole ollut.

Täällä ollaan rv 24+0, töissä olin puoli päivää ja kipeitä harkkasupparia pukkas aktiivisesti. Kävin lääkärissä ja laitto saikulle viikoks, sanoi että pyydä pomolta kevyempää työtä tai saikku jatkuu mitä luultavimmin :/ tehtaan helpoin duuni trukkikuskeilu, ajokin tärinästä mitä luultavimmin kipuilu.
Kohdun suu jne paikat kunnossa, olipa siinä sit eka sisätutkimuskin tälle raskaudelle :) ja elämäni ensimmäinen lievä hiiva, oireeton.
Mitähän varten pitää antaa jo toinen klamydiatestipissa tälle raskaudelle onko joltain muulta otettu? O.o neggistä on näyttäny tähän asti ni siks ihmettelen, olettaakse että mie tai mies juostaan vieraissa tää raskausaika :D

Hienoa, että ottivat vakavasti ja testasivat. Hyvä, että ei ollut lapsivettä! Minulle äitiyspolilta vaan sanottiin että vetinenkin valkkari on normaalia, 99% tapauksista huoli on aiheeton... Toki, sitä ei tullut tuollaisia määriä. Juttelen asiasta neuvolassa torstaina, mutta onneksi valkkari on vähän normalisoitunut.

Joo eipä tuu mullakaan työnteosta mitään. Niin raskasta henkisesti ja toisinaan fyysisesti et suppareita tuppaa tulemaan jatkuvasti ja muutenkin niin epämukava olo. Viime viikon kun olin saikulla ero oli huomattavan suuri eli olo mitä mainioin ja supparit väheni puolella. Ens viikolla on neuvola ja yrittääköhän ne nyt automaattisesti sit et jäisin varhennetulle äippälomalle kun ne hakemukset siellä kirjotetaan.. vai kirjittaiskoha saikkua? Hitto ku haluisin niin sen 30pv mut ei vaan pysty olee töis.

Äh täällä on taas vuoto mennyt taas keltaseksi, kun oikeen miettii, niin ehkä vähän jotain epämukavuustunnettakin, eli oiskohan taas (pari vkoa edellisestä hiivalääkekuurista) se hiiva sitten :( Muistan kyllä, että jollekin oli sanottu kellertävän valkovuodon olevan ihan normaalia, mutta jotenkin on vaan vähän eri fiilis. Ärsyttää, kun täällä kuurit kestää viikon, ei kertahoidoista tietoakaan :/ Muutenkin rasittavaa, kun pissalla käydessä pitäis aina muistaa jäädä kökkimään vessaan, ettei ole heti pikkarit märkänä.. Ainaki kuukautisten aikana on selkeetä miten homma toimii, hitto ku nyt ei yhtään tiiä kuinka kauan on alusvaatteet puhtaana :D Pitää ruveta kantaa mukana vaihtopikkareita :p

Takaisin