Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Tääl kans vkoloppuna alko kipeitä suppareita, eilen kävin lääkärissä ja ei oo onneks kypsyttäny paikkoja. Tänään ei oo ainakaan toistaseks ollu.. Mulla ainakin nää alkanu kipuna/paineen tunteella alavatsalla ja sit maha kovettuu..

heips! täälläkään ollu kipeitä ja ei kipeitä suppareita :( No ei siin mitää mut eile oli taas terveyskeskuksella kohdunkaulan seurannan kontrolli käynti, sehä oli sit lyhentyny 40mm -> 23mm :/ laittovat suoraan keskussairaalaan ja täällä nyt sit toistapäivää lepohoidossa ( vessassa saan käydä muute pitää maata sängyssä). Onneks huomenna lääkäri tutkii taas tilanteen.. jospa sitä pääsis kotia makoilee täällä on jo nyt tylsää.. Onneks mies on tullu pitämään seuraa :) Nää puhu miulle et 2-3 päivää katellaa ja sit päätetää jatkosta kunhan näkis et auttaako lepo :) Onneks paikat oli kuitekii kiinni ja kiinteät :)

Seurannassa siis olen sen takia ollu ku 2011 piti poistaa kohdunkaulasta muutoksien takia pari isoa palasta.
Epäilen et just työssäoppiminen on ollut nyt liian rankkaa kropalle.. Reilun viikon kerkesin suorittaa sitä mut nyt tulee stoppi sille ja opiskelulle..

(ne kipeät supistukset kyllä tunnistaa ja tuntee ei hätää). Tsemppiä sairaalaan, siellä on tylsää (ilman vauvaa).

Joo ne kipeät supparit pistää ihan mut ainakin kaksinkerroin.. mullakin niitä ollu just vaan töissä ja stressi se pahin omalla kohalla :/ no mut lepoa vaan niille joilla on ollut kipeitä! Kyl se siitä. Onneks ollaan jo yli puolen välin ♡ ja MarSka nyt otat iisisti! :)

Pitää ottaa.. Kyl nää hoitajat vahtii täällä tarkkaan :) mut mieluummin kyllä kotona makoilis.. todellakin vaan makoilisin ja mieskii lupas passata kuha kotia pääsen :grin
Sen verran kyllä karkasin sängystä tänään ku kävin kattoo huonekaverin 6 tunnin ikäistä pikkuista :love7

Mulla on kans tullu silloin tällöin kivuttomia supistuksia. Ja just töissä tai esim lenkillä tulee välillä inhottavaa paineen tunnetta alavatsaan.pitää kyllä asiasta mainita maanantain neuvolassa.on vähän vaikiaa kun ei tälleen ekassa raskaudessa tiiä yhtään mikä on normaalia ja mikä ei.

Mä oon ainakin ihan ulalla supistusten kans. Kun ne "kipeätkin" oli ykköstä synnyttäessä ihan yhtä epäkipeät kuin nää harkat nyt. (Ainoastaan siitä että olivat säännöllisiä ja laskettu aika lähistöllä tiesin että taitaa olla tosi kyseessä )
enkä ykkösessä muista että olis ollu ollenkaan harkkoja. Tiedä nyt sitten tässä mitään :wideyed:

Joo, sehän se just on kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Olen soittanut siihen neuvolan palvelunumeroon moneen kertaan, melkein hävettää! Voi että olen onnellinen tänään, kyllä hyvät yöunet ja auringonpaiste tekee niin hyvää. :-) Mies pääsi myös eilen tuntemaan pikkuisen potkun, on se ihmeellistä.

Tiisu mäkin oon varmaan kohta blokkaus listalla neuvolassa kun soittelen jatkuvasti :D mut sitähän varten se on ;) madamea, mulla tota paineentunnetta ollu koko raskauden ajan kanssa mut ei siihen oikee mitään oo kommentoitu.. harjotussupistukset alkaa yleensä sillä tunteella mulla.. ja niitä kuulemma saa ollakkin tässä vaiheessa :) sit pitää ottaa yhteyttä jos ne lisääntyy huomattavasti tai muuttuu just kivuliaiks.. voiha se olla et se pikkunen painaa jotenki myös

Kannustan todellakin soittamaan neuvolaan jos yhtään epäilyttää.. vaikka joka päivä! :) Ja älkää vaan hyväksykö joka kerta vastausta et se on normaalia.. Nim. kokemusta on.. Ois pitäny uskoa ennemmin omaa kroppaa ku neuvolatätiä. Viikko sitten valitin sille supistuksista ja sano et kuuluu asiaan.. Nyt on ollu aikaa miettiä mitä jos ois päässy jo viime viikolla lääkäriin ja leposaikulle.... vaikka kotia :shifty:

Meillä saikkuu ei haeta ainakaa neuvolast vaa työterveydestä et sinnepäinki kannattaa soitella jos on ongelmii

Tänään tulikin aamulla sit ihan levossa supistus ja samalla aika inhottava olo ja selässä myös vähän kipua.sattu sit oleen avoneuvola tänään niin kävin siellä juttelemassa.todennäköisesti ihan normaalia harjotussupistelua mutta pitää tarkkailla vähän tilannetta ja ottaa yhteys lääkäriin jos supistelu lisääntyy tai jos niihin liittyy kipua.mut pitää nyt ottaa siis rauhallisesti ja seurailla oloa.todellakin siis kannattaa soittaa tai käydä neuvolassa jos huolettaa.

Jeij, tänään pääsee kotia lepäämään :) Nyt rauhallisesti ja ens viikon lopulla pitää tulla tsekkauttaa kohdunkaulan tilanne :) ..jos ei oo mitään oireita tällä välillä! :)

Madamea harjoitus supistukset ei satu. Ne voi tuntua ikäviltä kun kiristää oikeen kovin, sellasta kireetä pakotusta mutta ne ei satu, eli ota ihan todesta sun omat tuntemukset ja jos sattuu vielä niin lääkäriin.

Ihanan näköinen pikkumies! <3

Mulla on nyt monta päivää ollut sellaista vetistä valkovuotoa (toivottavasti) erityisesti aamuisin ja eilen kävin yksityisellä lääkärissä. Todettiin alkava hiivatulehdus. Mahdollisuus, että se olisi tihkuvaa lapsivettä lääkäri piti todella pienenä sisätutkimuksen ja oireiden perusteella, mutta hänellä ei ollut välineitä testata asiaa. Jos vaiva lisääntyy pitää käydä äitiyspolilla testaamassa. Vaikka tarkoitus oli rauhoittaa mieltäni, se pienen pieni epäily jäi. :-( Yritän kuitenkin olla miettimättä asiaa liikaa ja seuraan tilannetta. Onko jollain teistä ollut vetistä vuotoa? Muuten tuntuu, että valkovuotoa on ollut vaikka minkä muotoista ja määräistä raskauden aikana ja isosti vaihdellen. Neuvolassa sanottiin, että on normaalia.

Mulla vuotanu kyllä eri muodoissa ja määrissä valkovuotoa, kertaakaan en ole hiivatutkimuksessa käyny, oiskohan vallan pitäny.. O.o
Välillä on kutittanu mutta se on menny pesulla ja Canesten rasvalla ohi (siis sillee että kerran oon sitä laittanu, seuraavana päivänä taas kaikki ollu ku ei mitää.. O.o ku yleensä ku ollu hiiva ni on kutissu ja kirvelly ja mitä kaikkee. Nyt ei olevinaa sellast oo ollu ni en oo omaa lääkekaappia pidemmälle menny (toi Canesten rasva)...
Oonkohan vähän tollo ku en oo käyny lääkäris..?

Lääkäri sanoi, että hiivaa ei tarvii hoitaa mikäli ei ole oireita potilaalla. Mulla oli eilen muutamaan otteeseen vähän siihen viittaavia oireita ja kun se kertan myös todettiin lääkärissä, niin aloitin Canesten-kuurin. Mitään kovaa kutinaa tms. ei ole ollut, mutta valkovuoto on vähän kokkaremainen ja vetinen. Ehkä mulla se vetisyys tosiaan liittyy siihen hiivaan.

Takaisin