Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Lohduttavaa kuulla, että lonkkakipuja on muillakin, ei tietenkään yhtään hyvä että kukaan joutuu noista kärsimään, mutta itselle nämä "lonkka kivut" tuli totaalisesti yllätyksenä, enkä edes heti tajunnut että kyseessä olisi nämä raskauden aikaiset liitoskivut. Mulla tosiaan auttanut kun laittaa tukivyön/minkä tahansa riittävän leveän vyön/nauhan/vastaavan normaalia "alemmas", eli juuri lonkkien kohdalle. Ei sillai oikein muualla voi liikkuu ku himas, mutta helpottaa mulla ainakin, kun tuntuu niin oudosti "leviävän/kiertyvän" jotenkin hullusti pois paikoiltaan! Ja öisin toisinaan kyljellään nukkuminen alkaa ajoittain "painaa lonkkaa"

Mulla on ollut kanssa jo ennen raskautta nimenomaan ihan alaselan ja lonkkien kanssa ongelmaa. Olleet nivelsiteet löysät ja si-nivel yliliikkuva ilmeisesti jo silloin. Eli vaivaa kyllä nytkin. Lonkat särkee ja selkä- ja pakaralihakset on koko ajan jumissa.

Siskolta sain sen vanhan tukivyön, mutten oikeen tiiä, missä kohalla ja miten kireellä sitä pitäis pitää.

Ärsyttää, ku neuvolassa mainostettiin eka käynnillä (eli ainolla terkkakäynnillä tähän asti) että saan sitten kyllä apua sen selän kanssa. Niinpä varmaan joo.

Tuntuu tosiaan nyt että aika menee kuitenkin hirmu nopeasti vaikka sillon alussa tuntu että aika ei kulu millään. Mullakij on vaan vähän reilu kaks kuukautta ni jään kesälomalle. Ihan hassua..

Tukivyö tuli! voi tätä helpotusta, ei oo selkä vihotellu olleskaa nii paljoa enää. :) Jos vaan saatte, niin mä ainakin suosittelen jo näiden parin päivän perusteella! :)

Ja mustakin tuntuu, että aika kiitää. Pitäisi keritä kaikennäköstä hankkimaan ja koulunkin puolesta olisi vielä hommia tehtävänä. Onneks tää energinen keskiraskaus antaa vähän lisäpotkua niin oon aika paljon jo saanutkin aikaan, mutta silti on sellanen olo, että kerkeenköhän tehdä kaikki sovitut jutut ajallansa..

Voooe jestas! Pikkusiskoni tuli miehensä kanssa meille kyläilemään, ideana tulla pelaamaa mun kanssa Kimbleä, koska lautapelit <3 no siitä sit innostuttii et ku pitkää aikaa ei olla siskonkaa pelattu yhtä tiettyä Monopolya et pelataapa sitä kerranki. :D no löyty Afrikan Tähtiki ja siitä otettii muutama erä ja oltii ihan täpinöis. No, sit se Monopoly! Ajateltii et pelataa pikapelinä ni äkkiä ohi ku klo 21 alkaa mun viikon kohokohta telkkarista! ja päästää vällyjen välii ja ku aikaset herätykset (meil ultra 7.15... ;p )... noo kuule kakan latvat!
2,5h me paukutettii menemää sitä Monopolya ja oli niin mahtava peli että terve! Ikinä varmaa tommosta saatu aikaseks. Meillä asuva mies nukkui.. xDxD jäi ohjelmat kattomatta ja piti jo lainata Afrikan Tähdestä seteleitä ku rahat loppu pankista ja mitää velkakirjoi alettu kirjottaa.. xD Huomen illal revanssi!

Ja peli-illan saldona siis kolme hikistä ja puutunutta takapuolta, väsyneet läpät ja kolme paria kipeitä jalkoja. :D
Mulla alko jossaa kohtaa käymää ihan sikanaa selkää, keskiselkään siis. Nyt sängyssä vetäs alaselän jumii. :s ja jalat oli niin turvoksissa että sukan reunaa kun siirsi, siinä oli ihan kunnon kanjoni xD ei enää kuminauhan kuva vaan kunnon painauma.. käytin koiran pihalla ni heitin reinot jalkaa ja ne on sillee kantapää astuttu littaa, no eipä menny ilman kipua ja kolotusta jalkaan ku jalkapöytää painoi niin perkeleesti.. ei luoja.. xD seuraavaks pitää ehkä jalotella enempi ja nostaa jalat tuolille vaikka ja muistaa juua vettä samalla ku pelataa. :D katotaa meenkö koht kontaten käymää vessassa ku selkä jumissa ja jalat tönköt... :D

Ps. Kokkailin tänää herkkuja itelleni. Paistinpannulla (yleensä uunissa) paistelin ja sit ne vaa kerkes pikkusen kärvähtää. Kalapuikot. Ei onneks pahasti. :D tuumasin sit siinä itekseni et ajattelin alkaa näit karsinogeenei syöttää muksulle jo nyt että ei sit myöhemmällä iällä tuu äitin keittotaidot yllätyksenä.. xDxD
Ei ollu tosiaan pahast palanu ku miä en palanutta yleensä suostu syömää ku maistuu pahalta, nyt meni viel :D

Pörtsä, nauti! ;)
Mulla tulee pitkä pätkä kotona ku joulukuusta asti ollu työtön, mutta no ei rasitusta ja melkein saman rahan saan kotona siivoomalla ku töissä ollessa huomioonottaen tosiaan ton että saan levätä ainaku tarvii. Sit tuleeki muksu kesällä ja sit ei taaskaa tuu mentyy töihin pitkää aikaa.. :)
Mutta kotona on kivaa.

Hei missäs kaikki oikein on kun täällä on näin hiljaista? :D Voiko joku linkata mulle vaikka yv:nä sen fb-ryhmän, kaipaan keskusteluja mut aktiivisuustaso ei näimmä riitä tuohon vau-foorumin salaiseen ryhmään :(

Kyl miusta täällä on päivän mittaan paljonki keskustelua eri ketjuissa. Tokkopa siel facessakaan koko aikaa jauhetaan..

Okei kiitti vinkistä, pitääpä siiryä seuraamaan tuota maaliskuun mutinoita :) En oo tajunnu seurata kauheesti muita ryhmiä ku tätä.

Oon kans kattonu ja harmitellu ku "niin hiljasta" on ollu, myös omalta osaltani :D mutta täällä ainaki noi ilmat vie mennessään ja tahtoo touhuta pihalla ja täälläki osalla jo lapsia ni enempi ihmettelisin että miten ne noin paljon ehtii forumilla istua rupattelemassa ku muksut varmaa temmeltää ympäriinsä :p
Mutta iltasin valtaosin luen ketjut läpi ja oon mukana jos jaksan näpytellä.. :p

Nonni, nyt on lekurilla käyty suppareitten takia ja saikkua viikko.. eli heti jos kipeitä supistuksia tulee pitää kuulemma heti soittaa lääkäriin ja jäädä saikulle lepäämään. Näin siis tiedoksi muillekkin :) noh.. saa ainaki luvan kans levätä koko viikon ja jos auttas ku ei rehkis töissä..

Toivottavasti lepo auttaa. Miltä ne kipeät supparit tuntuvat? En ole varma, onko mulla ollut suppareita ollenkaan... Kai sen tietäisi jos olisi?

Takaisin