Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Nimi juttuja joku kyseli. Siis mullahan on ollu iät ja ajat päätettynä että sitten kun saan pojan niin siitä tulee sitten LUKA SEBATIAN, no eipä ollu ukko ihan samoilla linjoilla. Joten esikoisen nimen hän pääsi päättämään aika pitkälle. Kaikki nimet tosin subuista. Jos esikoinen olis ollut tyttö niin sekin oli valmiina.
Tälle toiselle on jo se poika nimi, mutta tyttöähän minä nyt odotan koska niin olen päättänyt :D Mutta pää lyö tyhjää, haluisin jatkaa tätä nimet suvuista linjaa ja 1. ihana onkin löytynyt, mutta siltikään en oo ihan varma tästäkään.
No onneksi oltiin löydetty esikoisen kohdalla toinenkin vaihtoehto, koska meijän Roope ei todellakaan näyttänyt/näytä Lukalta :D

Muuten ei ole oikein mitään oireita, mutta aina aamulla herätessä tissit niiin kipeät että sattuu nousta ylös :/

Liittyisin kanssa joukkoon heinäkuisten :)
Alunalkaen olin kesäkuisissa, mutta tän päivän ar-ultran tulokseks tuli 6+1 eli la 1.7, lääkärin mukaan 30.6. Samapa tuo, heinäkuulle menee silti, esikoinenkin meni yliajalle :D
Ite oon 22, mies 23 ja yks ihana tyttö 04/2013 löytyy ennestään, ikäeroksi tulis n. 2v3kk :)
Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja terve lapsi saatais syliin <3

Pojan nimi on jo valmiina Vilho♥ ada päätettiin puolituntia ennen papin tuloa:-D niin ja toiseksi nimeksi haluan toivo♥isän muistolle♥

Mutta vielähän sen kerkkii. Ja miultaki mimille tervetuloa! :)

Esikoisen nimi päätettiin niin että molemmat selas kalenterista kivoja nimiä ja merkkas paperille, siitä sitte yhdessä pyöriteltiin nimi :D ainut kriteeri oli että viimenen nimi tulee mun suvusta :)

Meillä oli helppo päättää esikoisen nimi. Mies pääätti pojan ja mä tytön, eli mä sain tahtoni läpi :D Toisen kohdalla tytön nimen keksiminen oli yhtä tuskaa ja tulee olemaan nytkin, jos tulee tyttö. Poika jos tulee nin hänestä tulee varmaan se mikä esikoisesta ois tullu, jos ois ollu poika.

Mulla kans päivällä ja illalla voisin syödä koko ajan, mutta aamulla on hetken aikaa tosi etova olo mutta menee onneks aika nopeasti ohi. Onko muilla ollut pistelyä/vihlontaa kyljissä? Eilen oli ja voin kyllä sanoo että sattu ihan p**keleesti..

aamulla alkaa etova olo joka helpottaa hiukan ku syö muutaman ruisleipää :) mutta vähä oksettava olo jää... työssäni em kerkee ruokailla joten 4-5 aikaan syön vasta seuraavaks :/ tiedän että pitäs tossa välissä mutki en oikeesti tiiä miks kukaa ei pidä taukoa töissä?? mitem voisin syödä :D nyt parina pvnä olu vihlontaa.. lähinnä jos liikahdan nopeesti mutta ollut muutenkinvähän:)koko ajan vois mässäillä. namnam

Uskaltaiskohan sitä avata suunsa...?
Olin eilen ihan varma, että menkat alkaa justiinsa, oli kramppeja (ja on välillä vieläkin) ja toissaillasta asti sellanen tunne, että jotain lorahtaa housuihin. Mutta vaikka kuinka monesti kävin vessassa tarkistamassa, niin ei vaan mitään tullut. Ja sitten on ollut vihlaisuja esim. sohvalta ja autosta noustessa. Nämä saivat epäilemään ja oli pakko tehdä testi. Eilen päivällä tikkuun hyvin hyvin haalea viiva, mutta kuitenkin nähtävissä. Ja tänä aamuna digiin "raskaana 1-2".
Että kai se on uskottava! Yritystä on ollutkin jo 2 vuotta ja tämä olis meiän neljäs lapsi. Laskettu aika on pikkasen epävarma, kun oli tässä kierrossa sen verran kova stressi päällä, ettei ovulaatio ollut sillon kun piti. Menkkojen mukaan olis jo 3.7., mutta kyllä se on vasta pari viikkoa myöhemmin.

Tänne ei mitään ihmeempiä, ollaan miehen kanssa pyöritelty ajatusta että oisko tuplat tulollaan... Äitinihän on aikoinaan saanut kaksoset (jotka eivät jaksaneet elää kun keuhkot eivät olleet kunnolla kehittyneet ja ei ollut laitteita joilla sitä olisi voitu hoitaa) myös joten senkään perusteella ei ois ihan pois suljettu vaihtoehto että meille tulisi kaksoset. Ja olemme ajatelleet että kun mullahan oli kkm viime kesänä (olemme uskovia) että Jumala antaa kyllä kaksinkertaisesti takaisin ja mieheni on nähnyt näyn jossa kaksi enkeliä tanssivat ja minä olen saanut suoran rukousvastauksen kun olen Jumalata suoraan kysynyt että montako kohdussani kasvaa niin vastaus tuli että kaksi ja kysyin uudestaan kuin varmistaakseni asian niin sain silmieni (pidin silmiäni kiinni) kakkosen. Joten luotamme nyt tähän ja odottelemme ultraa jonka pitäisi olla rv 12-13 että mitä se näyttää.

Olotila on kyllä aika etova ja jatkuvasti myös närästääkin... Maha turvoksissa koko ajan ja tuntuu että on jopa enempi turvoksissa kuin aikasemmissa raskauksissa. Työpaikan henkilökunnan vessan hajukin ällöttää vaikka siellä ei ois kukaan käynytkään vessassa aikasemmin ja kahvikin etoo, eikä oo tehnyt edes mieli sitä sitten yhtään... Porkkana maistuu tosi hyvälle ja vettäkin tykkään juoda mitä en yleensä juo kuin harvakseltaan ja sekin yleensä iltasin ennen nukkumaan menoa tai aamulla herätessä niin nyt tulee juotua siinä välissäkin. Työskentelen paikallisessa nuorisotalolla ja siellä kun nuoriso tulee pihalta tupakalta niin sekin haisee niin yököttävältä että pakko poistua hetkeksi siitä tilanteesta kun se haisee metrien päähän... Muutenkin hajuaisti terävöitynyt...

Hei te joilla aiemmin oli niitä vuotoja ja tuhruja. Millä viikolla teillä oli ja tuliko paljon? Oltiin miehen kansa kaupassa ja sanoin miehelle että tuli sellanen tunne kun menkat alkaa. Tulin kotiin vessaan ja rusehtavaa vuotoa oli tullut ja pyyhkiessäkin vähän. :( tiiän että voi olla normaalia. Mutta nyt kyllä paniikki :'(

Mulla oli vuotoa kaksi viikkoa putkeen. Se alkoi siihen aikaan kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Vuoto oli aluksi runsaampaa ja siinä oli hyytymiäkin. Väri vaihteli punaisen ja ruskean välillä, aluksi oli enemmän ruskeaa. Kipua ei ollut lievää menkkamaista jomotusta enempää. Soittelin plussan jälkeen neuvolaan, josta ohjattiin yksityiselle ultraan. Yksityiselle kun soitin, hoitaja sanoi että varataan ultra sellaiselle viikolle että voidaan kuulla syke. Sitä ennen jos käy niin voi jäädä ihan yhtä epätietoiseksi jos sykettä ei löydy. Kun vuoto olijatkunut kaksi viikkoa niin soitin uudestaan. Hoitaja sanoi että jos vuoto ei ole lisääntynyt niin ei tarvitse huolestua. Kohdussa on voinut joku verisuoni katketa ja se vuotelee. Kohdun kallistunut asentokin voi kuulemma aiheuttaa vuotoa, en kyllä saanut selville miksi. Pari päivää oli vuotamatta ja tänään on tullut taas pyyhkiessä punaista. Se voi kyllä johtua innokkaasta "harrastelusta" miehen kanssa. ;) Ultra on huomenna. Sitten jos siellä on kaikki ok, uskallan tosissaan uskoa että raskaana ollaan. Nimiä en ole uskaltanut vielä miettiä ollenkaan. Olo on kuitenkin raskautunut, on kuin mahassa olisi pallo, rinnoissa on tuntemuksia jne.

Takaisin