Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Kävitkö sinä myy92 hierojalla tai jossain?
Kun nyt sitten kuulin että alaselän hieronta ei oikein olisikaan hyväksi alku- tai loppuraskaudessa?
Ei oikein viitsisi olla töistäkään pois, vaikka varmasti aihetta olisi :(

Voisko joku lohduttaa mua ja sanoa, että on ihan normaalia, että raskausoireet on ihan minimaaliset?

Nyt on menossa rv 5+3, ja ainoa oire on aavistuksen arat nännit. Ihan silloin tällöin tulee menkkamaisia kipuja. Kahvi maistuu kuten ennenkin, suussa ei maistu ei rauta, ei tina, ei nikkeli eikä mikään muukaan metalliin vivahtava.

Epäusko meinaa ottaa vallan, ja pelkään, että vähäoireinen alkuraskaus kielii tuulimunasta tai muuten vaan kohta kesken menevästä raskaudesta tms.. Pohdin näitä nyt tässä valmiiksi, että osaa sitten aamukolmelta unettomana pyöriessä jatkaa oikeasta kohdasta..

Pihlaja, mulla ihan sama juttu! Tein just uuden testin varmistaakseni että edes olen vielä raskaana. Nyt 5+5.

Pihlaja eiköhän se ole ihan normaalia, ja raskauden pidemmälle mentyä jopa toivottavaa. :) taitaa voimakkaimmat oireet tulla vain murto-osalle. Täälläkin melkein kaikki oireet hävinnyt. Nännit vain hieman arat ja muut oireet häipynyt niin minimiin, että kuvitella melkeen pitää. Itselläkin vähän huoletti. Mutta päätin ottaa asenteen että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan ja nyt nautitaan hetkestä :)

Ehkä se on hyvä asenne. :) Ja kyllä sitä on ehkä mieluummin oireeton kuin halailee posliinia monta kertaa päivässä.. En malta odottaa varhaisultraa ja nähdä, onko kaikki hyvin!

Sitten eri asia kuinka kauan myös käytännössä tulee pidettyä kiinni siitä asenteesta :D on tää semmosta päivä kerrallaan elämistä :D

Heippa kaikille heinäkuisille! Minäkin ilmoittaudun varauksella mukaan. Viikonloppuna tehtiin positiivinen digitesti, jossa tulos oli raskaana 1-2. Tarkoituksena olisi tehdä vielä toinen testi viikonloppuna ja toivoa, että viikot nousisivat. Ehkä sen jälkeen uskallan soittaa neuvolaan.

Yrityskuukausia on takana viisi, ja tapansa mukaan tämä on todella odotettu vauva. Tarkoitus on mennä myös varhaisraskauden ultraan, jotta mielenrauha säilyisi sinne ensimmäiselle viralliselle ultralle asti.

Oireita on ollut vähäisenlaisesti. Kuukautisten poisjäännin lisäksi oireina on ollut yltiöväsymystä/yhtäkkistä pirteyttä, hieman arka rintavarustus, närästystä ja alavatsan nippailut. Noista nippailuista haluisin kysellä teiltä muilta. Itse varsinkin eilen huomasin, että aina seisomaan noustessa kohdun aluetta viilsi inhottavasti. Hetken päästä kipu oli kuitenkin ohi. Onko muilla tätä? Onko nämä jonkinlaisia repäisykipuja?

Mutta siis, täällä ollaan ja toivottavasti vauvakin pysyy mukana. :) Niin ja pakko vielä sanoa, että pelkään koko ajan, että raskaus menee kesken. Enhän asialle itse voi mitään tehdä, mutta silti pelottaa.

Ultrataanko ekassa neuvolassa? :) mies on armeijassa tällä hetkellä ja on saamassa neuvola päivän vapaaksi. Olis kiva jos siinä samalla näkis pikkusen :)
Ja onhan semmoset menkkamaiset nippailut/jomottelut välillä ihan normaalia? :(

Ultrataanko ekassa neuvolassa? :) mies on armeijassa tällä hetkellä ja on saamassa neuvola päivän vapaaksi. Olis kiva jos siinä samalla näkis pikkusen :)
Ja onhan semmoset menkkamaiset nippailut/jomottelut välillä ihan normaalia? :(

meilläkin mies armeijassa, ei ole tulossa ekaan neuvolaan. silloin ei ultrata, ultraus on se ensimmäinem lääkärikäynti? tarkotus ois et ekaa ultraa tulis, jos suinkin pääsee, ku aikaa ei vielä tiedä :) kaikkeen haluisin sen mukkkaan mut tuolta ei niii kaikkee pääse :/:/

Minä ja maha ei ultrata, ensimmäinen ultra sijoittuu sinne viikolle 12. Pääsääntöisesti neuvoloissa ei ole ultrauslaitteita(toki keskusäiysneuvolat erikseen tms)
Mikäli raskauden kestosta on epäselvyyttä tai on jotain muita terveydellisiä haittoja on mahdollisuus saada kunnallisen puolelta lähete varhaisultraan.

Mun mies ei ollut armeijassa esikoisen aikana ja ainoa mihi hän pääsi työnsä puolesta oli rakenneultra. Mä oon ehkä vähän outo enkä sitten kaivannutkaan sitä ukkooni sinne muihin neuvoloihin. :D Toki vauva neuvolassa hän sitten mukana oli, mutta me ei käyty missää synnytysvalmennuksissa tms. Ei oo meijän juttu mennä johki pien ryhmiin jauhamaan tuntemattomien ihmisten kanssa.
Tietysti ehkä harmittaa vähän ku ei mies päässy sitten noita sydänääniä kuuntelee, mutta ostin käytettynä dopplerin niin nyt voijaan kotona kuunnella :D

Sabetti oli menny toi aikasempi viesti ohi, juu kyllä ollaan :D Mäkin teen digin vielä pe-la ja sillo pitäs olla se 3+! Jee! Tosin tänään oli pakko penkoa vielä se vika liuskatesti kaapista ja mä sain ne LEFFAVIIVAT!! Huisia oli katsoa kun väri levii ja ensimmäinen viiva mitä näkyy on testi viiva :D No harratus tää tämmönenkin on

Muokattu viimeksi:
Helmimeri: Niinhän se on :( millon sun mies kotiutuu?
Mulla just kesäkuussa vähän ennen la :D

Bartender: kiitos tiedosta :) on nii hömppä olo ku ei oikee tiiä mistää mitää ja kaikki on nii uutta ja jännää :D

Mitä mie oon kuullu, ni joissakkii neuvoloissa ois ultralaitteet. Ei vaan ainakkaa tuolla meijän perällä :D ai teijän miehet on nyt intissä.. Miun mies mennee just heinäkuussa ku on LA. :/ku sai 2v sitte lykkäytystä eikä sitte voinu miulle ajoissa sannoo että on menossa tulevana kesänä. No, ei siinä. Olla kotona 3 lapsen kans yksin sitte.

En tiiä. Sanoin mie sille, että sehän sais 1v lykkäytyksen vauvan takia. Ja kuulemma sen vuojen meinaa olla.. menis vauvavuos kokonnaan ohi. :/

Minne saapi avvauttuu?! Miulla mennee niin hermot! Miehen sisko on kihloissa yhen ihan mulukun jätkän kanssa(siitä ei koko miehen suku tykkää). No ei siinä, tämä miehen sisko maksaa niitten 2kk ikäsen tytön ruuat, vaipat ja niitten omat ruuat+maksaa laskut vaikka se mies on töissä, eli sen miehen palkka mennee sen ommaan perssiisseen. Ja nyt tämä miun miehen äiti alkanu miulle siitä ilmottelemmaan miten niillä mennee yms. Ihanku se miulle kuulus eikä kyllä kiinnostakkaan kerran se miehen sisko ei voi jättää sitä miestä. Antteeks avvautuminen. :D

Täällä kans yks lähes oireeton, välillä vähän mahasta nippaa ja pariin kertaan joutunu närästys lääketta ottamaan, thats it? Mulla varattuna 20. pv varhais ultra, ja nyt sitte vaan yrittää pitää lippua korkealla siihen asti. Välillä meinaa vaan pelko ottaa vallan kun raskaus on hormonihoidoilla aikaansaatu niin km riski sekä tuulimunan riski korkeemmat kun normaalisti... Mutta päivä kerrallaan...

EmiliaS, ei täälläkään mitään sen suurempia oireita, ja clomeilla aikaan saatu raskaus. Mulla 13 päivä ultra..

EmiliaS, millä raskausviikolla menet? Lähinnä eilen miehen kanssa juteltiin varhaisraskauden ultrasta ja mietin, että mihin väliin sen voisin aikaisintaan varata. Luin, että viikolla 7 pienen sydän alkaa lyödä, mutta siis tarkoittaako se nyt seitsemättä viikkoa, jolloin raskaus olisi rv 6+ vai raskausviikkoa 7+, jolloin olisin kahdeksannella viikolla? o_O

Takaisin