Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mulla tänään viikot 5+1. Käsittääkseni 6+ viikolla vois mennä jo sinne varhaisultraan, mutta ite varasin 7+2 jotta ne sydän äänet varmasti kuuluu jos on kuuluakseen :)

@Timbe ihan fyssarilla kävin. Ja kannattaahan sitä vaikka jollekkin hierojalle soittaa ja kysellä mitä mieltä ne on raskauden aikaisesta hieronnasta? :)

Mulla nyt viikkoja tasan 5+0 :)

Juu kysyin lääkäriltä ja fyssarilta, ja voi hieroa :)

Täällä ollaan ihan intopiukeena koko ajan tämän raskauden kanssa. Aina ajoittain työn lomassa tulee sellainen oikea ilokohtaus, jolloin ei voi muuta tehdä kuin hymyillä leveästi. Työkaverit varmasti ihmettelee, mitä mä omassa työhuoneessani aina hymyilen yhtäkkisesti. Hulluna varmasti kohta pitävät :happy090

Menen tänään käymään fyssarilla ja nyt tosiaan jännitän sitä, mitä se fyssari lopulta voi selälle tehdä. Samalla ajattelin kysäistä varhaisraskauden ultraan aikaa. Meillä on mielestäni mahdollista päästä töiden kautta siihen, niin ei tarvitse huolehtia ultrakuluista.

Joko teillä on muuten pohdittu vauvanimiä? Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin täällä ollaan jo päätetty nimet valmiiksi :laughing002 Yksi nimi tytölle ja toinen pojalle.

Moi vaan kanssasisaret!:) Minäkin uskaltauduin ilmoittautumaan, viime kerralla jäi vain haaveilun tasolle. Ajattelin, että tämä olisi kiva foorumi jakaa ajatuksia samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Toivottavasti saadaan kaikki olla täällä loppuun asti :) Omasta tilanteestani sen verran, että olen 27 vuotias ja yhden 02/ 2013 syntyneen pojan äiti. Perheeseen kuuluu pojan lisäksi aviomies ja kaksi kissaa. Pikkukakkonen on erittäin toivottu. LA meillä laskureiden mukaan 8.7, mutta saapi nähdä muuttuuko.. Joku täällä mietti oireettomuutta, eipä täälläkään hirveästi mitään ole. Viime kerralla sama juttu, pahoinvointi astu kehiin vasta 10 viikon tienoilla. Mutta niinhän se on, että kaikki raskaudet ja odottajat ovat erilaisia.

Tuosta ultrasta sen verran, että meidän neuvolassa ultrattiin julkisella puolella jo ekassa neuvolassa (ilman että olisin erikseen pyytänyt) siis edellisessä raskaudessani, oli kyllä ihan kiva juttu, että raskaus konkretisoitui siinä. Harmi vaan, että mulla ei ollut puoliso siinä silloin mukana, kun ei tiedetty siitä etukäteen. Mutta eri paikkakunnilla on vähän eri käytännöt.

Onkos täällä muita, jotka imettää edelleen? Mites ajattelitte nyt raskauden aikana toimia? Itse haaveilin kahteen ikävuoteen asti imettämisestä (n. 3 imetystä päivässä tahtiin), mutta nyt en tiedä onko se liian iso rasitus keholle...

Niistä nimistä, että kyllähän niitä tulee pohdituksi. Merkkaan ylös aina kun tulee joku kiva tulee vastaan. On se vaan ihanaa haaveilla.. :)

meillä molemmille "varmat " nimet, monet muut nimet mielesssä myös:) sittehä sen näkee miltä pikkuinen näyttää<3 monet sanoo et se sit näyttää joltaki vaa ja sit sen nimion se miltä näyttää:)

Tervetuloa Joyhanna_! :)ja olikos immeki uus? Ei voi muisttaa :D tuosta imetysasiasta, ni miulla ei onnistunu tyttärienkään aikana kun sen 1kk imetys, kun maito loppu, mutta saapi nähä miten nyt. :)nimiä on sen verran "varastossa" Helmin jäliltä, ni niitä voipi hyödynttää nytte. :D

Uskaltaisko vai ei... no, menköön. Todella, todella varovaisesti ilmoittaudun porukkaan mukaan. Eilen plussattu hailakasti, tänä aamuna jo vähän vahvempaa viivaa, mutta kyllä tuntuu liian pelottavalta vielä huudella edes anonyymisti tästä asiasta. Laskettujen aikojen laskurit näyttää pitkän kierron vuoksi jokainen mitä sattuu, mutta eiköhän se sinne heinäkuun puolivälin tienoille asetu. Tarkennellaan sitten varhaisultrassa, jos sinne asti päästään.

Olen 31v. nainen pk-seudulta, mies on muutaman vuoden vanhempi ja esikoista toivotaan. Yritys alkoi noin vuosi sitten ja tärppi tuli silloin jo toisesta kierrosta, mutta se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. KKM havaittiin vasta maaliskuussa np-ultrassa viikolla 12+0, varhaisultrassa 6+3 oli kaikki ollut vielä hienosti. Kokemus oli rankka ja henkinen toipuminen kesti aika pitkään. Fyysisestikin toipuminen otti ilmeisesti oman aikansa, sillä uusi raskaus näyttäisi alkaneen vasta nyt 8 kk myöhemmin, erittäinkin aktiivisesta yrityksestä huolimatta. Mutta tuon kokemuksen vuoksi siis aika realistisesti, tyynesti ja hieman pelonsekaisin tunnelmin suhtaudun tähänkin - minusta ei siis ihan vielä ole osallistujaksi vaunu- tai nimikeskusteluihin :)

Moikka! Täällä varovasti ilmoittudutaan mukaan. Tein r.testin 31.10. ja nyt näyttäisi, että la menee tuonne hienäkuun alkuun, nettitestien mukaan ois 6.7., mutta neuvolan täti arveli 1.-3.7. Saa nähdä nyt sitten, mihin oikeasti asettuu. Itsestäni sen verran, että asustelen Varsinais-Suomessa, olen 38-vuotias ja tämä murunen on nyt meidän toinen. Ensimmäinen poitsu syntyi 04/2013. Nyt mennään vissiin viikoilla 5+3, eli varovaisesti vielä asiaan suhtaudutaan ja toivotaan parasta. Monenlaisia oireita on jo ollut; alavatsa jomottelee menkkasärkymäisesti, nukun huonosti, kuvotus iskee, jos syömisväli venyy liian pitkäksi ja palelen... Kiva päästä jutskailemaan teidän toisten "hengenheimolaisten" kanssa!

Minunkin puolesta tervetuloa :)

Päivän olin poissa täältä ja hirrrrveesti oli tullu viestejä sillä aikaa, meni hyvä hetki tavatessa :D

Takaisin