Mulla on alkanut vaivata jokavuotinen siitepölyallergia johon mulla on ollut vahvempi reseptilääkitys, mutta sitä ei saa raskauden aikana käyttää joten pyysin neuvolasta reseptin johonkin jota voin ottaa. Kauhea ihon kutina, räkä lentää, kurkku kipeenä ja ihan kipeä olo kun kaikki röörit tukossa. Hainpa sitten lääkärin määräämän histecin apteekista. Luin tuoteselosteen niin eikös siellä lue että käyttöä ei suositella raskausaikana ja käyttö pitää lopettaa välittömästi jos on raskaana. Niin että mitäs hittoa?! Onko täällä muita allergikkoja, jos niin mitä allergiaan on määrätty vai saako mitään ottaa :D
mulla vietiin KAIKKI vanhat lääkkeet ja sain jotain lasten ( :D ) tabuja tilalle. tuoteselosteessa lukee näin:
Raskaus ja imetys
Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy
lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä
.
Raskaus
Cetirizin-ratiopharm
tablettien käyttöä on vältettävä raskauden aikana. Raskaana olevalle naiselle
vahingossa annettu lääke ei todennäköisesti aiheuta sikiölle haitallisia vaikutuksia.
Raskauden
aikana tätä lääkevalmistetta tulisi kuitenkin käyttää vain ta
rvittaessa ja lääkärin kanssa käydyn
keskustelun jälkeen
.
Imetys
Setiritsiini erittyy ihmisen rintamaitoon, joten ä
lä käytä Cetirizin-ratiopharm
tabletteja imetyksen
aikana
keskustelematta etukäteen asiasta lääkärin kanssa
ja lisäksi nasonexia nokkaan, ja siellä lukee näin:
Raskaus ja imetysSinun ei pidä käyttää Nasonex nenäsumutetta, jos olet raskaana, ellei lääkäri ole niin määrännyt. Kerro lääkärille, jos olet raskaana ennen kuin aloitat tämän nenäsumutteen käytön. Sinun ei pidä imettää, jos käytät tätä valmistetta, ellei lääkäri ole niin määrännyt.
eli taitaa olla tämä suomen laki sellanen että ensin oletuksena kaikki pitää kieltää mutta sitten keskustelun jälkeen ne onkin ok?!