Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Kiitos teille!
Mies kun on ollut tän viikon lomalla, nii on kyl tehny kaikki miun puolesta. Ja toimisin itsekin varmasti samoin, jos tilanne olisi toisin päin.

Hyvä että on tukijoukot kunnossa! :) Kyllä täälläkin toivotaan parasta teille ja kyllä teidän pikkune vaikuttaa taistelijalta :):Heartred

Onko muut huomannu et eipä jaksakkaan esim. siivota niin tohinalla ku rupee mahassa tai selässä tuntumaan? :D äsken perinteiseen tapaan siivoilin hirveellä tohinalla niin maha/selkä pistiki vähä jarrua vauhtiin.. muutenki liikkuminen on jo vaikeempaa, sohvalta nouseminenkaan ei oo niin helppoa :D

Onko muut huomannu et eipä jaksakkaan esim. siivota niin tohinalla ku rupee mahassa tai selässä tuntumaan? :D äsken perinteiseen tapaan siivoilin hirveellä tohinalla niin maha/selkä pistiki vähä jarrua vauhtiin.. muutenki liikkuminen on jo vaikeempaa, sohvalta nouseminenkaan ei oo niin helppoa :D
Joo miul käy polttelee mahaa sen huomas tokal loma viikolla ku remonttii tehdes huhki ja sen jälkee onkii ollu suuremmis ponnisteluissa ja niit vihlomisii on ollu jo monta viikkoo liian äkkinäisistä liikkeistä..

Mulla on alkanut vaivata jokavuotinen siitepölyallergia johon mulla on ollut vahvempi reseptilääkitys, mutta sitä ei saa raskauden aikana käyttää joten pyysin neuvolasta reseptin johonkin jota voin ottaa. Kauhea ihon kutina, räkä lentää, kurkku kipeenä ja ihan kipeä olo kun kaikki röörit tukossa. Hainpa sitten lääkärin määräämän histecin apteekista. Luin tuoteselosteen niin eikös siellä lue että käyttöä ei suositella raskausaikana ja käyttö pitää lopettaa välittömästi jos on raskaana. Niin että mitäs hittoa?! Onko täällä muita allergikkoja, jos niin mitä allergiaan on määrätty vai saako mitään ottaa :D

Mulla tulee nykyään vihlomisia mahaan kun kävelen reippaasti. Tänään kun työnsin esikoista rattaissa ihan normaalia vauhtia niin rupes vihlomaan, jouduin lopulta matelee eteenpäin että kipu lakkaa. Ja kyykkiminen on vähän jo epämukavaa touhua.

Mulla on ollut allergialääkkeet koko raskauden käytössä. Ensin oli levocetiritziiniä, jota kai myös saisi syödä, mutta vaihdettiin tutkitumpaan. Nyt käytössä heinix, joka nyt äkkimuistamalta on samaa kamaa kuin histec. Taitavat olla perus cetiritsiiniä molemmat. Perusperiaate on, että antihistamiineja saa syödä kyllä. Mullakin toi vaihdos vaan kun lääkäri vielä tarkasteli asiantuntijoilta, mikä on varmin vaihtoehto, kun mulla niin paljon muutakin lääkettä.

Mimoza, olen niin samaa mieltä! Ei enää huvita alkaa hirmuisesti siivoilemaan, kun ei vaan pysty. :D Saattaa jo masussa tai selässä tuntua sen jälkeen, kun ruokaa laittanu. Noustessakin saa hitaampaa nyt toimia, kun helpommin repäsee.

Annnika, ihana kuulla positiivisia uutisia! Tsemppiä ja jaksamista eteenpäin! :)

Täällä ollut kanssa tota selkäsärkyä, tosin sitä on ollut jo aikaisemminkin, joten tuttua. :D Me saadaan kunnan puolesta ilmaiseksi apuvälinelainaamosta mitä tarvitaan, joten olenkin nyt tilannut sieltä tukivyön ja tukisukat. Mulla alkoi tää viiminen 7 viikon harjoittelu ja huomasin, että tää seisominen alkas käydä jalkojen päälle. Jos siis vähän lievittäis noita turvotuksia. :)

Muuten on kyllä mennyt hyvin ja olen päässyt tosi helpolla tässä ensiraskaudessa. No mikäli mummuvainaata on uskominen ja sukua niin, helppo raskaus tietää vaikeata lasta, joten.... :D

Ei ainakkaan miulla oo niin ollu että jos on ollu helppo raskaus ni vaikea laps. :D mutta jospa se ei ookkaa kaikilla niin.

Onko teillä muilla ollu jo kipua jommalla kummalla puolella nappaa? Miulla vauva on oikeella puolella enempi, ni koskee navan oikeelle puolelle ihan pirusti. :/sama oli tokassa raskauvessa.. ihan nahka arka jos vähänkään koskkee käellä.

Jenni89, niin ei varmaan se muilla noin meekkää. Meiän suvussa vaan on yleensä voinut noin todeta. :D hölmöltähä se kuulostaa mut khyll se meil aika usei paikkans pitäny. :D

Miulla ollu ehkä just päinvastoin. :D mitenhän sais tän päivän menemmään vauhilla, ni ois jo kohta huominen ja ultra! ❤ on kyllä onneks nyt ollu tosi oireeton raskaus. Neki kivut mitä oli välillä ni loppu eikä oo tullu takasi :)

Mun on kyllä siskot ihan kateellisia kun oon päässyt niin helpolla ja painokin vaan on tippunut, mutta totesiva samaa hengenvetoo, että jos mä sen suurperheen haluan, nii ehkä paree olla helppoja raskauksia niin jaksaa sitte paremmi. :D

Joo miekkii kiitän luojjaa että on ollu näin heleppo, ku pittää nuita kahta tyttöö hoittaa/paimenttaa täällä :D ei tulis mittää jos esim. en vois liikkuu.

Oottelen vaan että saan ens viikolla ne tukisukat ja tukivyön. :D Sanoinki eilen miehelle että loppuraskaurest saa ruvet vetelee niit mu jalkaa ko e kummiskaa saa enää. Se tokas vaa et eiks sul oo tyäkolleegat sitä varte et ne voi si kutsuu niille kotikäynneille! :D On se epeli!

Takaisin