Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mulla on ollut vaikeita selkäongelmia jo ennen raskautta. Vähän ehin saada hallintaan. Istuminen on kyllä pahasta. Seison aina kaikki bussimatkat ja autossa en pysty ollenkaan kulkemaan, se on pahin. Kun pitää olla koneella niin satulatuoli tai jumppapallo istuimena ja sit seisten. Vuorottelu on hyvä. Voi toki olla vaikeeta saada työpaikalta kunnon välineet, mut esim human tool -irtosatulaa, joka laitetaan tavallisen tuolin päälle, voi kuljettaa mukanakin tarvittaessa. Jumppapallo tietty on se halvin vaihtoehto.

Ai niin, muille selkävammasille vielä vinkiks, mä käytän joka ilta nukkumaan mennessä lämmintä kaurapussia. Tosin silloin kun tää mun selkä oli pahimmillaan ennen raskautta, kuuma teki pahaa ja vain kylmäpakkaus auttoi. Riippuu siis vähän säryn laadustakin, mutta kannattaa kokeilla. :)

Mulla kans toi kaurapussi helpottaa jonkin verran selkäkipuja, usein menee alaselän lihakset jumiin ja tosta on kyllä apua. Suurin apu ois piikkimatosta (akupunktiomatto?), mutta jostain luin että raskausaikana pitäisi välttää sen käyttöä, taisi käynnistää oksitosiinin erityksen.

Onko teillä muilla ollut huimausta? Mulla oli tänään aamulla tajunlähtö tooosi lähellä, melkein pökräsin vessan lattialle. Samalla tuli tosi inhottava kylmä hiki pintaan ja mies sanoi, että olin ihan vitivalkoinen. Vähän huolestuttaa, että mistä moinen johtui. Olo on nyt ihan ok, vähän heikottaa kyllä. Pikkasen hirvittää lähteä iltavuoroon töihin. Täytynee sanoa pomolle, että katselen olon mukaan tilannetta ja jos huimaus toistuu niin lähden kyllä kotiin.

Myös pari päivää sitten huimasi kovasti tultuani lenkiltä. En meinannut saada avainta kotioven avaimenreikään kun niin heilutti. Pitänee tsekata verenpaineet.

Huimaa, varsinkin aamuisin! En tiedä onko kyseessä verenpaine, hemoglobiini vai se, että kohtu painaa jotain suonta tms. Samaa oli viime raskaudessakin ja silloin lääkäri totesi, että huimaus raskausaikana on tyypillistä!

Onko jollain ollu pissatulehdusta raskausaikana? Jos, niin mitä oireita on ollut? Mietin tässä vain, kun kävin neuvolassa mielenrauhan kannalta pienen verisen valkovuodon takia ja mulle määrättiin sitten femiflor kuuri. Mulla on nyt alkanu alavatsa särkemään/pientä inhottavaa ns. Jomotuksen/paineen tunnetta. Välillä helpottaa (istuminen pahentaa!). Tuli sitten vain mieleen, että ei kai vaan muusta ole kyse. Toki nyt puolivälissä kohtu venyy ja paukkuu niin että kipuja varmastikin tulee. :)

Mua huimaa, mutta se on kyllä vähentynyt. Huimaa oikeastaan vähemmän kuin ennen raskautta, varmaan verenpaine kohonnut.

Elsba. Mulla on ollut ja oli paljon lievemmät oireet ku normaalisti ja kattelinkin sitä aika kauan ennen kuin soitin neuvolaan. Nyt taad vähän sellanen olo.

Kirahvi, mitä oireita sulla siihen sitten kuului (tai miltä nyt, jos epäilet?) Mä en jotenkin osaa vielä olla yhteydessä mihinkään.

Elsba mulla oli viime viikolla just tommosta kipua ja painetta. Niin kovaa et piti panadolia syödä. Kipu tuntu myöski jotenkin liittyvän pissaamiseen. Lääkärissä kaikki oli ok ja kohdun kasvukipuja/kohtu painaa rakkoa. :) luulen et sulla myös ihan normaalia kasvuun liittyvää. Noi vuodotkin niin yleisiä.

Mimoza, mä oon kans miettinyt, et varmaan mä jotain sopivaa särkylääkettä otan jos tuntuu ettei helpota. Inhottavan kovaakin särkyä voi olla ja paineen tunnetta. :s Ehkä tää tästä! Pissaaminenkin tahtoo välillä olla työlästä, kun tuntuu että olis hätä mut ei vaan tuu mitään. Ja nuo pienenpienet vuodotkin on säikytelly tosiaan, mut ehkä niillä ei oo tekemistä noiden muiden juttujen kanssa. :)

Sellasta vähän niinku pissatautitunnetya, polttelua tai semmosta kärvistävää pahimmillaan ja sit pissaamisen jälkeen pissahädän tinnetta heti. Mut sellasta lievää ja vaihtelevaa, ku yleensä ku pissatauti iskee niin ei siitä voi erehtyä ja en mä ainakaan kestä olla yhtään sen kanssa. Jos vaikka yöllä alkaa on ihan tuskaa odotella lääkäriin pääsyä. Nyt raskaana ollessa oli enemmän sellasta vähän ärsyttävää, että luulin ite emätintulehdukseks.

Saatiin tänään hyviä uutisia lapsivesipunktiosta, ei löytynyt kohdun sisäistä infektiota. Nyt odotellaan malttamattomana maanantaita, että päästään äitiyspolille tsekkaamaan, miten muuten.

Paras synttärilahja, kun tänään tuli 30-v täyteen.

Oi, ihania uutisia Annnika!! ❤ :)ja onnea synttäripäivänä!! nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että vauva jaksaa vielä monen monta viikkoa masussa kasvaa.

Miten muuten ku joskus jostain luin että jos sikiöpussissa on reikä että se vois umpeutuakki.. onkohan se ihan täyttä huuhaata. Ku lapsivesihän uusiutuu kuitenki.
Tsemppiä teille ultraan! :) meilläki maanantaina.

Kiitos :).
Joo, siis lääkärit on sanonu, et on se mahdollista et se voi mennä umpeen. Toivotaan parasta.
Ihanaa Annika, ihania uutisia mietinkin sinua juurintänään miten voit. Nyt kaikki voimat vaan olemiseen et sit yhtään rehki. Anna muiden tehdä kaikki sun puolesta. Lepeilät nyt ja et mene enään töihin. Se on toisen hoitsun käsky. Muut tehköön ne duunit. Vaati ja sinä etusijalla

Oi Annnika, miten hyviä uutisia sai lukea heti aamutuimaan! :Heartred Hienoa, että tulokset oli hyvät!
Ja paljon onnea syntymäpäivänkin johdosta!

Kuukausi on lopuillaan ja helpottavaa kuulla hyviä uutisia tähän kohtaan. Onnea Annnika!

Tajusin tässä jotenkin vasta nyt, että huomenna alkaa maaliskuu, ja se taas tarkoittaa sitä, että h-hetkeen on enää reilu 4 kuukautta! Aika tuntuu menevän jotenkin lopulta kuitenkin nopeasti, vaikka toisinaan odotus tuntuu pitkältä.
Meillä on (iki)remontti talossa ja nyt ensimmäisen kerran aloin huolehtia, että saadaanko se valmiiksi hyvissä ajoin... Itse tehdään kaikki, ja minusta ei ehkä jonkun ajan päästä ole enää niin paljon apua kuin nyt :D Ja minä en jaksa uskoa, että lapsen tulon jälkeen paljon olisi enää remontit mielessä... :P

Takaisin