Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Ei se oo vaikeeta, Koita nipistämistä ;-)
Kaalilaatikkoonkin on pirkkasivuilla hyvä ohje, ja varmaan äs ryhmän sivuilla myös :)
Missä te asutte?
Mun nuorimman isä on afrikasta ja luulis että se keittiö on monipuolinen ja kiva. Juu... TOMAATTIKASTIKETTA kaikissa sen muodoissa :(
Tilasin pari ruokakirjaa siltä alueelta ja muuten aika kiva mutta just tota tomaattia oli melkeen kaikessa :)
Tosin kaikki mitä olen maistanut on ollut hyvää, kissakalaa lukuunottamatta. Ehdoton suosikki on ollut häränhännät . NAM :P
Ootko koittanut karjalan paistia, muussilla ja puolukkahillolla ja ehkä porkkanaraasteella tai ihan perinteistä läskisoossia?

PS.. voisit laittaa sun paikallisen suosikkireseptin :P Saatais vaihtelua meidän keittiöön :)

Peukut pystyssä Tanjuli!

Womb, Ausseissa = nolla ruokakulttuuri. Lammas on ihanaa täällä, mutta samoja viuluja kun kotonakin täällä tarjotaan. Lihaa, lihaa, lihaa ja kuivaa paistia. En oo kovin vaikuttunut :D Me asutaan pohjosessa, niin täällä on meriruoka kova sana. Mies rakastaa ostereita, jotka maksaakin n. 16 € 12 kpl :) Ennen rakastin jättiläis katkarapuja, mutta kalastettiin niitä työksi 4,5 kk ni ei oo enää maistunut :D!

Afrikkalainen keittiö kuulostaa tosiaan ihanalta, tulee mieleen mausteet ja lihaisat pataruuat.. Ja, no, se tomaattikastike :D!

Häränhäntää söin Balilla kerran, oli kyllä hyvää!
En malta oottaa, että saan Suomessa maksalaatikkoa <3 namm! Ja puolukoita täältä ei saa :( Karjalanpaistin tapaista oon tehnyt, nää kun syö Stroganoffia niin se on käytännössä sama asia. Läskisoosista en edes tiedä, mitä se oikeastaan on, mutta jos siinä on sitä pehmeetä lihaa ni ei maistu :D
Hernekeitto on täälläkin tykätty ruoka, sitä voiskin joku päivä tehdä :)

Haha, mieheltäni kysyin, että mikä nyt olis Aussiruokaa, ni pekoni ja munat :D Tosi omaperäistä ;) Punajuurta laittavat hampurilaisiin, hyi :p

Noi on hauskoja noi tommoset ruokakultturierot.. :D ohhh, maksalaatikkoa <3 en oo raskauden aikana maksaa syöny ku pikkusen maksamakkara muodossa, kai sitä laatikkoa vähän saa syyä.. ;) voita päälle ja omnomnom! :p se on kyl semmonen ruoka mikä menee ennemmin einesmuodossa alas ku ns tuoreena tehtynä. Tehtii koululla ammattikoulussa (suurkeittiöllä, suurtalouskokki moi!) maksalaatikkoa ruuaksi, en pitänyt... :/

Ihan sama mulla! Ainoa ruoka mikä on eineksenä parempi. Puolukkahilloa päälle tai voita jos ei hilloa löydy. Mmmhhhh mä ainakin aion syödä ihan koko ison Saarioisten laatikollisen ja ohhh tuore Ruispala plus sikana voita ja lasi maitoa! Eiii nyt pitäis alkaa paistaa juurikin niitä lammaspihvejä, ei tee mieli :DDD

Tein tänään ite lihakeittoo ja ostin vielä seuraks tuoretta leipää nii oli kyllä hyvää..nyt on jotenki ruvennu paremmin maistumaa taas peruskotiruoka kun yhes vaihees teki mieli vaa herkkuja :)

Onko teillä muilla ollu selkäsärkyä? Mulla kipeytyy selkä heti jos käyn kaupassa tai siivoon ja teen ruokaa. Oon ollu työttömänä joten en ajatellu työ voi vaikuttaa niin paljon. Alotin tänää vanhassa työpaikassa ainakin kuukauden työjakson kun siellä tarvitaan mun apua ja ihan siis toimistotyötä ettei mitään raskasta ja ai helvetti nyt makaan työpäivän jälkeen rampana sängyssä. Auttaiskohan tukivyö? Voiko selkäsärystä olla jotain haittaa? Enhän mä kestä ees kuukautta jos tää jatkuu tälläsenä:o ja nyt siis 19+2...

Mulla iltasin särkee selkää nii paljon et tekis mieli itkuu vääntää. En tiiä vaikuttaako notkoselkä asiaa :confused: Ei tarvii ku koulussa käydä istumassa ja kaupan kautta kotii. Ihan ku joku sahais selän kahtii :( pakko mainita asiasta perjantaina neuvolassa

Istuma-asento on myös se mikä vaikuttaa, jos ei istu ergonomisesti nii varmaan kuormittaa selkää ku on kuormitusta etupuolellakin..

Tanjulille tsemppiä'! Toivottavasti kaikki on hyvin!
Meidän pikkukioskin edellinen pitäjä myi aussihamppareita ja taitaa tehdä niitä nykyisessäkin paikassaan. Musta se oli hiukan vieraan makuinen mutta ok.
Läskisoossi tehdään niistä pekonin näköisistä kylkisiivuista, valurautapannulla, paistetaan pieneks pilkottuina siivuina ensin noin tunti, lisätään sipulikuutiot ja paistetaan viel jokuaika, sit maustepippuria, mustapippuria ja suolaa ja sit ripotellaan jauhoja, suurustellaan siinä rasvassa niitä niin et vähän ruskistuu, menee ehkä 10 min-vartti. Sit vedenkeittimellä kiehuvaa vettä päälle ja annetaan hautua perunamuussin teon verran. Voi laittaa lihaliemikuution siihen kastikkeeseen mut varovasti ettei mee oikee maku pilalle. Ja muussin maustan ton kanssa valkopippurilla ja suolalla, villa ja tietty punaisella maidolla :P
Mä en varmaan pystyis syömään osteria.. eiks ne oo ne mitä syödään elävänä?
Selkäsärystä, vaikka se masun paino on tullut pikkuhiljaa niin sitä kantaa kuitenkin kokoajan, ja vaikkei painoa olis tullutkaan, niin kohtu kasvaa ja vaikuttaa lihasten asentoihin. eihän meistä kukaan jaksa pitää kättä suorassa edessä ilman mitään painoa tuntia putkeen? kymmenen minuuttiakin on tuskaa :)
Kävely auttaa mulla parhaiten, ja uinti auttais varmaan kans, ja tietty jos pääsis suurelle valliriutalle sukelteleen niin vois parantua mistä vaan ;-)
Siitä afrikkalaisesta padasta, varmaan on aika erilaista eri puolilla mutta noi ketä mä tunnen sekottaa mielellään samaan soossiin lihaa kanaa ja kalaa. se on aluks ollut outoa, mut tosiaan hyvää on ollu lähes kakki mitä oon maistanut, kunhan muistaa sanoa että ei tulista :D

Oli muuten sen koulutytön rehtoria haastateltu Turunsanomissa, rehtori sanoi että tilanne on ollut tiedossa puolivuotta ja tytön vanhempien kanssa on tehty yhteistyötä.

Kaikki oli ok! Meijän muksu monottaa minnuu suoraan kohdunkaulan suulle! Selvis kun ultrattiin sisäkautta! :grin Se kaiketi supistellee. Lääkäri anto sairaslomaa ens viikon perjantaihin saakka kun miun elämä on hitusen tukalaa tällä hetkellä. Nyt en saa nostella mittään ja pitää ottaa rauhallisesti.

No ei se soosi niin kamalalta kuulosta, ehkä sitä uskaltaa joskus maistaa jos nyt ei ihan itse tehdä ;) Tänään vielä töissäkin juttelin aiheesta, ni ei nekään oikeen osannu muuta sanoa ku että grilliruoka. Sehän se on aussia parhaimmillaan. Ja joo, osterit syödään raakana, mulle kyllä maistuis mut ku ei saa :) Sinisimpukoita ja kampasimpukoita syön savustettuna tai paistettuna joskus.

Mullakin selkä notko, ihan oon huomannut nyt, että pitää alkaa kaulasta asti suoristaa ryhtiä ni tuntuu helpommalta olla. Uiminen on tosiaan ihanaa sekä selälle, että lonkille! Suosittelen kaikille :)! Ihan kotialtaassa oon nyt polskinu, vaikka onhan se valliriuttakin käyty snorklaamassa heh ;) Siitä oli hyvä ekalertalaisen katella maisemia, ei vissiin paljon paremmaksi enää pääse :D!
Huomaan kanssa, että alkaa takareidet olee tukossa ku en oo nyt yhtää liikkunu, hyi minua. On niin kuuma olla täällä ja illalla on väsy.. Syitähän aina löytyy.

Tanjuli täällä sama homma oli viime viikolla! :) säikäyttää kyl hirveesti tommoset mut oli helpottavaa tietää et se onki pikkunen ku myllää ja kivut johtuu siitä! kävin siis myls ultrassa jossa näkyi pomppiminen :D mulla myöskin supistelee päivittäin, mutta on kuulemma supistusherkkä kohtu ja kertoo kohdun kasvusta.. kunhan ei kivuliaaksi mee.

Voiko mammalla olla nolompi olo :oops: juu...olin oikeassa kerroksessa,oikean oven luona...Siinäki luki "Diapeteshoitaja"...mutta mutta...Väärä kaupunnin osa :eek: ...Onneksi oli mukava täti ja laitto sinne toiseen paikkaan ilmoitusta että tää mamma oli väärässä paikassa mutta oikeessa ajassa :laughing021Noh...jätin soittopyynnön niin joskos sitä saisi uutta aikaa.....:wink nii ossais oikeesee paikkaa :grin

Takaisin