Mua kiusattiin ala-asteella toisinaan ja koko yläasteen niin rankasti, että haudoin itsemurhaa. Tuntuu ihmeeltä että olen tässä ja mulla on ihana (ja komea!) mies, avioliitto, työ ja lapsi tulossa. Jos mulle olisi kerrottu siitä silloin, en olisi uskonut. En uskonut silloin että kukaan voisi mua rakastaa, tai edes suostua mun kanssa seksiin, koska mulle kerrottiin että olen niin ruma ja muutenkin niin kuvottava, että mun kuolemaa toivottiin koko koulun voimin.
En tiedä miksi mut otettiin kohteeksi, olin ujo ja kiltti. Ei ollut varaa pukeutua muodin mukaan, ehkä se oli sitäkin. Mielestäni en edes ole oikeasti ruma, vaan naisellisen sopusuhtainen, eikä kasvoissakaan mikään pistä silmään. Kaipa se kiusaaminen oli vaan julmaa ajanvietettä ja huvia. Hauskaa seurata kuinka uhri murtuu.
Päätin viimeisenä yläastevuonna jatkaa elämistä vaikka vain kiusaajilleni kiusaksi. Kovetin itseni ja lopetin itkemisen.
Olin tunnoton ja kyyninen kuori. Lapsenmielisyys oli kadonnut. Eheytyminen on vienyt vuosia aikaa. Se alkoi kunnolla oikeastaan vasta kun tapasin mieheni. Aikaisempi poikaystävä oli tavallaan jatkanut kiusaamista. Mutta mieheni sai mut kuoresta ja sai mut tuntemaan itseni hyväksi,kauniiksi,tärkeäksi ja kelpoisaksi. Osaan iloita asioista taas kuin lapsi ja itkeä jos liikutun. Olen reipastunut hirveästi ja olen alkanut puhumaan enemmän ihmisille, koska en pelkää heitä niin paljon enää. Aiemmin oletin tavatessani uuden ihmisen että "toi inhoo mua".
Välillä asiat tuntuvat itsestään selvyyksiltä, mutta sitten havahdun siihen kuinka onnekas olen. Olen kiitollinen elämästä.