Minäkin pitkästä aikaa porukan kuulumisia lueskelin. Mullahan tosiaan siirtyi kesäkuun puolelle kaksosten LA, mutta kun täältä on ehtinyt käydä porukka tutuksi niin kiva seurailla kuulumisia.:)
Mulla on tullut aikasemmissa raskauksissa aikalailla se 13kg ja ne on lähtenyt parissa viikossa synnytyksen jälkeen. Ihan rennosti olen syönyt raskauksien aikana mielihalujen ja vointejen mukaan. Kyllä se kroppa hyvin kertoo mitä tarvitsee.:) Nytkin oli alkuraskaudessa hillitön himo suolaiseen ruokaan, salmiakkiin ja lakritsaan. Syy selvisi kun verenpaineet oli ihan ala-arvoiset ja siksi oli heikko olo ja huimasi koko ajan.:)
Kauhistutti kyllä nyt kun viimesimmässä neuvolassa (rv16) oli jo 5kg tullut painoa ja maha kasvaa koko ajan ihan silmissä... Saas nähdä millanen tankkeri oon kesäkuussa.:D Aikaisemmissa raskauksissa olen ollut tosi hyvinvoiva ja liikkunut viimesilläänkin pitkiä lenkkejä jne. Nyt tuntuu, että pienikin rasitus saa puuskuttamaan supisteluja aikaiseksi.:D
Mää koin kans itseni tosi yksinäiseksi aikaisemmissa raskauksissa. Miehen kanssa ehdittiin olla tosi vähän aikaa yhdessä ennen esikoisen syntymää, joten suhde joutui ehkä liian nopeaa liian lujille, kun syntyi kaksi lasta nopeaa peräkkäin. Tilanne räjähti käsiin kun kuopus oli 5kk ja oltiinkin lähes vuosi asumuserossa ja käytiin ihan ammattilaisten kanssa asioita purkamassa, että saatiin jonkinlaista ymmärrystä toisillemme... Kriisin kautta lähennyimmekin enemmän kuin koskaan aikaisemmin kun ruodittiin niin pohjamutia myöten omia ja toistemme ajatuksia, kokemuksia ja ajatuksia ja oletuksia parisuhteesta. Pitkän harkinnan jälkeen palasimme yhteen ja nyt on puolitoista vuotta eletty taas saman katon alla ja tällä kertaa jotenkin kumpikin aidompana ja avoimempana. Minä oon vähän huono päästämään ihmisiä lähelle ja nyt on jotenkin tosi helppo olla, kun toiselle ei tarvitse esittää tai suorittaa mitään ja se ymmärtää pelkästä katseesta mitä ajattelen.
Silti tulevat vuodet hirvittää... On varmasti kova koetus suhteelle arki kahden vauvan ja kahden vilkkaan alle kouluiäisen lapsen kanssa. Mutta pitää uskaltaa luottaa tulevaan ja ei pidä maalata piruja seinille. Oon kyllä tän odotusajan ollut onneksi tosi tyyni ja levollinen. Väsykärttyinen ehkä välillä enintään. Jospa miehellä on sitten hyvin hermoja jäljellä kun vauvat syntyy. Minä en ainakaan ole hirveästi jaksanut miestä huomioida silloin kun vauvat ovat olleet pieniä. Se vaatii vahvuutta mieheltä, että kestää tilanteen ja ymmärtää, että asetelma ei ole pysyvä, jollei sit itse ota tilannetta nokkiinsa ja vetäydy entisestään. Parisuhdetta on itse jaksanut ajatella vasta sitten ku vauva-arki ei vie kaikkia mehuja...:P
SannaKoo. Minä aikanaan lueskelin lähes päivittäin joulukuun 2009 odottajien juttuja, kun tuo minun esikoinen on myös silloin syntynyt. Jäi vaan jostain syystä liittymättä silloin foorumille.:)
Minäkuljin esikoisen osotusajan isoissa ja muodottomissa vaatteissa. Nyt olen ihan itseni takia ostellut istuvia ja oikeasti hyvännäköisiä äitiyshousuja ja istuvia paitoja. Ainakaan toistaiseksi kiloja ei ole jaloissa ja takamuksessa, joten yritän nyt pukea sopivan istuvia vaatteita, etten vain näyttäisi lihavalta tän mahan kanssa. Paljon auttanut omaan mielialaan sekin.:)
Tsemppiä Annikalle ja toivon todella, että selviätte ihan säikähdyksellä.