Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Oltiin yhessä tokalla neuvolakäynnillä ja luultavasti jatkossa mennää muillekki neuvolakäynneil kahestaa. Mies ko haluaa innokkasti osallistua nii mitä sitä kieltämää. :) Täällä neuvolalääkäri tekee sisätutkimuksen ja siellä mies ei ollu mukana, vaikka sitten kotona kyselikin mitä siellä tehtiin. :D Sitten kun kerroin niin tämä vaan "siis tungettiin joku metallihärpäke sinne vai?" :D ehkä oli siis ihan hyvä ettei ollut paikalla!! :D

Oon jo sanonut, että synnytyksessä saa luvan pysyä mun pään vierellä, alakertaa ei mene tutkimaan, tai sitten on turha ajatella että lempeä miettisi moneen vuoteen sen näyn jälkeen. :D Mieskin vaan oli, että "juu mä en ole mikään tohtori niin en rupee kyllä sinne kurkkimaan" :D

Greyjana mä oon kans ladellu säännöt neuvolalääkäriä ja myös synnytystä varten. :D mies saa olla ainoastaan mun takana ja alakertaan ei tarvii vilkuilla. Vaikka ollaan oltu ikuisuus yhessä niin kyl se varhaisraskauden ultrassa vähän epämiellyttävältä tuntu ku ukko istu tuolisa kans melkee haaravälissä.

Hehee, määkin sanoin esikoisesta noin, mutta kummasti synnytyksessä ei ollu enää mitään väliä :D Mies näki siis kaiken, mutta tais olla hänelle täysin toissijaista siinä tilanteessa.

Joo mää vitsailin, että tee ja katso mitä haluat, kunhat et pyörry tai valokuvaa/videoi ponnistusvaihetta :D

Tänään on keljuttanut kaikki asiat. Sekään ei helpottanut et kuulin lomaninsiirtyvän viikolla, sinne meni yhteinen kylpyläviikko miehen kanssa vaikka esimies oli luvannut mulle loman aloituksen 2.3 . Niin persiistä tää päivä. Se ei helpota kun ukko kiukkuaa nyt mulle siitä kun ei päästä lähtee. Itku tässä kohta pääsee. Mihinkään ei saa meni rauhassa . Lähdin aamulla terapiaan ja sanoin tuun kaupan kautta, jo se oli ostoskeskuksen pääovilla venaamassa kun tulen terapiasta . Haluan omaa rauhaa myös. Onneksi huomenna ukolla aamu saan hetken olla yksin

no mua ei kiinnosta että näkeekö mies alapääätä vai ei :D onhansesen muutenki nähny.. ja luonnollista synnyttää etten jaksa ressata :) tuskimpa sitä kiinnostaa miltä siellä näyttää sillon. jaksaakohan siinä ajatella asiaa? en tiedä, ei kokemusta

Aika erilaisia mielipiteitä, eihän se mikään ihana ajatus toki ole, mutta kuitenkin koen, että on se vauvan syntymä kuitenkin niin ihmeellinen asia, että jos mies tahtoo sen nähdä niin mikäs minä estämään :) Eipä olla edes puhuttu asiasta vielä. Kuvata ei tarvitse, joo :D heh! Eiköhän tuo painu mieleen ilmankin..:D

Joo ja siinä tilanteessa ei kyllä paljo ajattele ensimmäisenä sitä kuka siellä alapäässä kyttää. :D kyllä miusta tuntuu että mies tuskin mennee sinne kytikselle, vaikka ei olla puhuttu ko. asiasta.

Hahah tuo varmaan menee kyllä ja kuule olis fb:ssäkin olis varmaan kuvat. Tuskin pääse estämään siinä tilanteessa, jää nähtäväksi :D

P.s. Perjantaina rakenneultra iiiih!

Ai jaa :D Voi teillä ru jo nuin lähellä! ❤ ite oon reissussa eikä ees doppleri oo mukana ni 2viikkoon en oo kuullu sydänääniäkkää, mutta onneks liikkeet tunttuu ni ei oo kauhhee panniikki :D

Enää seitsemän yötä ultraan. Ja huomenna pyörähtää toinen kymmen eli rv20+0.

Olen ollut hiukan itkuinen ja alakuloinen viime aikoina niin piti jotain positiivista yrittää ajatella :)

Olipa tällanen aamupäev: heräsin väkisillä aamulla aikasin että ehdin kahteen kokoukseen töissä. Lenkitin koiratki ihan huolella ennen sitä ja muutenki ihan hyvä mukava päivän alku, aurinkoki paistoi.

20min ennen kokouksen alkua vilkaisin (kotona) vielä peilistä että yleiskuva itsestäni on ok. Voi vittu mikä tankkeri sieltä katsoikaan takas!!! Mulla tuli itku, oikein nyyhkytysten kera. Jäi kokoukset väliin ja itkin sitten keittiön pöydän ääressä (yksin kotona) puolisen tuntia yhtä soittoa kuinka vihaan kropan muutosta ja painon nousua ja vaatteiden istumattomuutta jajaja.. en näe ainakaan omaa raskauttani millään tavalla kauniina. :(
Ajattelin sitten että ehkäpä se sitten taas auttaa kun näkee 3vkon päästä ru:ssa muksun tai josko se ennen sitä jo ilmottelis olemassa olostaan potkimalla.. en tiedä.. mieli ihan maassa :(

SeEnsimmäinen... Voi kuule tietäisitkin kuinka monet itkut täällä on samasta syystä itketty.. Heti kun maha alko kunnolla näkyyn niin osaa pikkuhiljaa taas iloita. Kunnes tänään neuvolassa sain haukut siitä lääkäriltä kuinka mulla on paino noussu 3 kg siis 3 kg koko raskaus aikana. Huomenna alkaa rv 20. Lääkärin mielestä paino ei saa ennen puolta väliä nousta ollenkaan. Sitä sitten itkin varmaan tunnin kun kotiin pääsin.

Meillä mies on ollut alakerrassa katsomassa kummatkin synnytykset, tytöstä on otettu kuviakin kun pää on ponnistettu(en saanut ponnistaa loppuun kun lääkäri tuli imemään hengitystiet)
On se ton piirakan nähnyt jo niin monta kertaa ettei pienistä järkyty!
Itseasiassa mies on ollut tosi kiva synnytysosaston vaikka idiootti on muuten ;)
Tänään kyllä teki ruokaa, ja eilen illalla mulle iltapalaa, tekis mieli silti vedellä korville!!

SeEnsimmäinen... Voi kuule tietäisitkin kuinka monet itkut täällä on samasta syystä itketty.. Heti kun maha alko kunnolla näkyyn niin osaa pikkuhiljaa taas iloita. Kunnes tänään neuvolassa sain haukut siitä lääkäriltä kuinka mulla on paino noussu 3 kg siis 3 kg koko raskaus aikana. Huomenna alkaa rv 20. Lääkärin mielestä paino ei saa ennen puolta väliä nousta ollenkaan. Sitä sitten itkin varmaan tunnin kun kotiin pääsin.

Siis mitä?!? Ihan sairas lääkäri :O

SeEnsimmäinen: Ootko käyny ostaa ihan oikeita äitiysvaatteita? Josko se auttais että tuntisit olos jos ei kauniiksi niin huolitelluksi? Henkkamaukan farkut on hyviä jalassa ja ozbabyssa on UPEITA vaatteita. Suurin osa ihmisistä näkee sut kauniina raskaanaolevana onnea hehkuvana naisena vaikkei susta siltä tunnukaan. Hemmottele itteäs vähän, mee kanmpaajalle tai ripsien ja kulmien värjäykseen <3

Muokattu viimeksi:
Takaisin