Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Voi, ompa siulle Womb sattunu ja tapahtunu. Onneks nyt oot kunnossa ja vauva myös❤

Ei taija olla käsityöketjua erikseen. Tai sitte mie en oo tainnu kahttoo pitkilleen sitä listaa :D

Taijan käyä hakemassa tänää itelle nastat alle kenkiin. Toi meiän bulldogin roikale vetää sen verran kovaa (kohta haetaan kuonoon vetopanta jossei rupee käskyjä tottelee) ja tekis mieli käyä tuolla käpöttelemässä, mut meinaa joo olla vähä liukasta.

Eilenä käytii kaverin kans pikkusen shoppailees, lähinnä askartelukrääsää tuli taas ostettua. Vauvanvaatteita kattelin ja oli niiiin ihania, mutta sinne jäi, kauppaan kaikki. :) pitäs kirjottaa ihan kunnon lista mistä tarvii ja mitä pitää vielä hommata. Oon kyl yks listojen kirjoittelija, se on kivaa :D

Ja hei! Söin eilen kanaa! Parisen viikkoa sitte söin tokan kerran kanaa raskauden aikana, koipia. Ja oli hyvää. Eilen syötiin iltapalaksi (mies tuli jo illalla kotiin eikä olu yötä myöten töissä, hassua!) Hornet-wingsejä ja ai että oli hyviä! :p tosin, en suostunu syömään kun niitä siistejä lättäniä siipiä, koiven näköset sai mies hoidella :D pikkuhiljaa täst tää kanaruokailu taas lähtee . :D

Ja toi pikku pökäke tuolla kaiken mun ihran alla ja takana, se pikkunen asia mikä saa mun hormonit ihan sekasin, on saanu mut aika turvoksiin. :D kuten olen monesti sanonut, olen hyvin lihava jo ennestään, mutta isot (ei ihan mitkää teltat vielä sentään, xl riittää) villapaidat/neuleet on istunu ihan hyvin sillee että ei nuole vatsaani. Eilen sitte huomasin että komea kumpu sieltä paistaa. Siis ylävatsakin ihan pinkeenä vaikka toinen alapäässä ja ison greipin kokosessa yksiössä... o_O odotan kovasti ku maha muuttuu oikeesti vauvamahan näköseksi, mutta nyt jo? Tai siis ku tuntuu jotenkin että en voi antaa itseni nauttia siitä kasvavasta mahasta vielä tässä kohtaa ku "eihän sen vielä tollee pitäs näkyä, ku oon niin lihava" ja lyhyt (147cm ahoy!) Mulla kauhea stressi painosta kokoajan. Viime neuvola 14.1 ja sit alko taas vain hesemäkki maistua, muu lämmin ruoka oikee menny alas. Ja PAM, viime viikol vaakalla +2kg..
Ku jotenki hassua että nyt jo näkyisi. Tänää viikot 16+6 muistaakseni. Ja ku teiän masuja kattoo ni ne on niin söpöjä ja ihania ja isojaki jo. Mutta omalla kohdalla en tavallaan oo antanu itelleni lupaa nauttia siitä "NYT JO".. O.o

Nyt tänää päätin että opettelen juomaan vettä. Oikeesti kunnolla vettä. Huomannu että turvotusta on ja jos sillä sais vähä hillittyä. Oon huono tossa vedenjuonnissa. Nyt mulla pöydällä 5 mukia, kaikissa 2dl nestettä. Tasaisin väliajoin käyn tyhjentämässä yhden mukin. Tän päivän haasteena on 2litraa. Sitteku noi mukit tyhjät, uus satsi odottamaan.

Liitteet

• IMG_20150205_122431.jpg
    IMG_20150205_122431.jpg
    863.8 KB · Katsottu: 36
Lolamon, tuosta heseruuasta, vähän morkkikset itelläki niistä... viikon aikana kävin 3x!! :o en ees halluu tiettää miten paljo vaaka näyttää. Viimeks oli -2kg neuvolassa, seuraava vasta maaliskuun lopulla(viikot 23+3 sillon).. aina ollu tuon painon kans ongelmia ja aina sitä ollu liikaa. :/no ei sais ressata nyt, vauvahan siellä masussa kasvaa ja seki painaa. ;)
Tuo vesi juttu on kyllä hyvä! Pitäs itkekki tehä tuolleen. Yritän kyllä joka vessareissun jälestä juuva ainaki puol litraa vettä. Saapi kyllä sitä mukkaa juosta vessassakkii.

Tää on painanu mieltäni jo pitkään ja nyt sen teille läväytän ilmoille. Olen 147cm ja eka neuvolan paino oli 86.6kg. Olen niin häpeissäni ja peloissani. Riskiraskaus ja hei, oon kohta satakilonen, se tuntuu ihan kauheelta! Tuntuu kauheelta sekin miten saamaton olen ja miten olen päästänyt itseni tämmöiseen pisteeseen. Olen tunnesyöjä, kyllä, se yksi syy..
Monesti tulee paha mieli ku joku kaveri, tuttu, tutun tuttu jossaa on sillee et "yygh kauhee ku miä oon lihava. Ylipainonen läski." Joo, kyllä. Olet. Perse niin saatanan timmi ja vatsalihaksetki melkee pystyy silmällä erottamaan. Tai sit joo, olet just siinä rajoilla, mutta ei sitä tällee huomaa ku hänellä hieman enemmän pituutta.
Okei, se on varmasti heille iso asia kans ja varmasti vaikuttaa heidän itsetuntoonsa samalla tavalla ku mun paino mulla. Mutta... noniiin. Olkoot. -.-
Anteeks avautuminen mut mua vaan ahdistaa niiin paljon. Seurustelun alussa sain seksiä päivittäin, vaikka miehen veli saattoi olla kotona (asui mieheni luona pari vuotta ku äiti heitti pellolle) ja viereisessä huoneessa, ovet välistä levällään. Sitte se alkuhuuma tietty alkoi hiipua ja nyt sitä on sillee ömmm about kuukauden välein.. jos ite hoidan alotteen.. syö itseluottamusta aika kovalla kädellä, ku ennen myös mies teki aloitteen ja sain seksiä HIEMAN USEAMMIN.

Ja ei.. puhuminen aiheesta "seksiä lisää kiitos" ei ole vaihtoehto, en enää jaksa. Koska siitä ei ole MITÄÄN hyötyä ja päinvastoin, sit saan odottaa vielä kauemmin. Aloitetta en mielelläni enää itsekään tee, koska minut on niin monesti torjuttu ja siis kirjaimellisesti työnnetty pois, kauemmas ja saatesanoilla "ei nyt kiitos vaan"..
Välillä mietin että pyhä henkikö mut tiineeks on saattanu.. O.o

Lolamon, tuon kirjotuksen jälkeen voisin vaikka olla ite sitte valittamatta tätä ylipainoa, jota on siis se 9kg. :/mutta oon ollu ihan pienestä asti pullukka. Siks on tätä itsetunto-ongelmaa ollu jo tosi pitkään. Koulussa kiusattu sun muuta.. Mutta en voi kuvitellakkaan miten enemmän se siulla vaikuttaa.

Ja tuo seurustelu, miks siun mies ei tee alotetta. Onko se ihan hölmö?! Pitäähän siun tunttee olos halutuks ja varsinkin kun sen oma kumppani näyttää.

Pääset vaihtamaan nimimerkkiä tosta ylhäältä "vaihda nimimerkki" kohdasta :)

Tottakai siä Jenni voit valittaa jos siltä tuntuu :) samalla tavalla se saattaa susta tuntua pahalta.

Oon kans ollu omasta mielestä aina pullukka, mutta lapsuuskuviaki ku katson ni emmiä sit kumminkaa oo ollu.. O.o ehkä silloin jo joku saattanu sanoa jotain pahasti, en muista.

Mua ei koskaan varsinaisesti oo painon takia kiusattu/haukuttu, koulussa. Siis ainakaan silleen sanallisesti. Onhan niitä muutama pullukkakommentti joskus tullu kuultua, mutta enemmän se on ollu sitä että katsotaan nenänvartta pitkin ja "kyylätään" ilkeesti ja käännytään perään katsomaan ja suputellaan. Enempi se on ollu ongelma tässä aikuisiällä. Enemmän mua on pituudesta kiusattua, mutta se ei enää satuta niinkään ku osaan itse suhtautua siihen vitsillä ja itseironia on pelastanu monelta tilanteelta. Moni ilkkuja menny hiljaseks ku olen pamauttanutki nokkelan vastauksen pituuteni liittyen. Nyt teini-ikäinen siskoni saman asian edessä, häntä tosin haukutaan ihan kunnolla toisinaan. Lyhyydestä. Oon yrittäny hänelle sanoa että ku se ei ite pysty siihen vaikuttamaan ja ihmiset osaa olla joskus tosi ilkeitä. Haukkua toista rumaksi ja pätkäksi. Ne on sellasia asioita että mihin siä et voi ite vaikuttaa, minkä mittanen susta tulee tai minkä muotonen pää tai näköiset kasvot sulla on. Painoon pystyy vaikuttamaan ellei nyt oo jotain siihen vaikuttavaa sairautta että senki asian suhteen itse vähän "kädet sidottuina"...

Ja Jenni, esitit todellatodella vaikean kysymyksen tuossa lopussa. En osaa vastata kun en itsekään tiedä siihen vastausta. :( oon monesti pakannu kassit ja ollu lähdössä. Ostettiin talo ja siinä kohtaa mietin että eikai se tommoseen ois mun kanssa ruvennu jossei halua olla mun kanssa. Mutta toisinaan vähän säälin itseäni että joudun tuolleen itse miettimään syitä ja perusteita rakastaako/haluaako mieheni minua.
Kaverini haukkui mun uusimmat tissiliivit järkyttävän rumiksi. Ku ei ole pitsiä ja röyhelöä ymym. Miksi olisi ku en ite semmosist tykkää ja miehen takia niitä nyt ihan turha ostaa. Meillä ei millää "seksihepenillä" oo minkäänlaista vaikutusta, jo senkään takia ku ne ei näytä hyvältä mun päällä. Ja toi noiden suku on meiän omaan verrattuna niin erilainen etenki alastomuuden suhteen että. Meillä naisten ja miesten saunavuorot ollu siitä asti ku teini-ikään tultu. Siellä ne käy mies ja nais serkukset ja sisarukset ja sukulaiset sekasaunassa keskenään, koska sama nahka se on munan ja nenän päässä. Mieheni sisko 19w oli yks ilta täs meillä kylässä ja meiän piti mennä sen kans saunaa. No sit oli joku et mulla joku leipomus uunissa ni en voinu sillon viel mennä. Ni sinne sit painatti mieheni seuraksi. Itse jäin vailla saunaseuraa ja jätin samalla koko saunan väliin. Joo luonnollistahan tuo on, mut jotenki menin vaan niin ymmälleni.

Eli ei silläkää mitää haluja herättävää vaikutusta jos painatan himassa alasti menemää. Jos nyt noin karkeesti aatellaa.

Nonii:) täälläkin lähtöpaino raskauden alussa 80 joten 10kg ainakin liikaa. Toivoa vaa saa ettei hirveesti tulis raskauden aikana. Nyt tv 16+3 ja 3-4kg tullu.

Oisko appuu jos sanosit neuvolassa tuosta painoasiasta? Etteivät siellä sitten oo niin sen painon kanssa että valittaavat jos nousee.

Mie oon ollu 100kg esikoisen saannin jäläkkeen. Ja se neuvolan täti oli tosi ilikkee painosta. Ehkä se on jääny siitä traumaks nytkkii.

mun mielestä naisilla ja miehillä todellakin erisaunaa vuorot!! ;o lapset eri asia ja pariskunnat tietenki !! en voi käsittää en ikinä vois mennä kenenkää veljen enkä serkunkanssa saunomaaa o;

Jenni, miäku menin ekaa neuvolaa ni tyylii ekana sanoin jotain "tiedän olevani ylipainoinen ymym nönnönnöö (en enää tarkkaan muista :D) ja en halua kuulla siitä paasaamista vaan että saisin pysyttyä odotusajan terveenä ja terveen raskauden ja tarvin siinä apua" sen käynnin jälkeen terkkarisanoi että paino ei mielellään saisi nyt nousta viimeksi oli noussut 400g ja sain kehuja miten nätisti oli tullut. En usko että se alkaa mulle siitä paasaamaan (TOIVOTTAVASTI EI) kun tietää kyllä oman suhtautumiseni siihen ja ollaan siitä jo puhuttuki pikkusen.

Ja tällä hetkellä mulle riittäis että mies ottaisi edes kainaloon ja pitäisi siinä, tarvis sitä seksiäkään). Esim vaikka katottais elokuvaa ja pääsisin kömpimään kainaloon. Ei, ei sitäkään. Ja sinnekki pitää itse hakeutua ja mennä, enpä muista milloin ois viimeksi kaapannu kainaloonsa.

Tykkäisin kovin halailla, mut miäki halaan aina sen mahaa vaa :( mies 183cm / 130kg ja se tullu sentää tasasemmin toho koko ruhoon ku mulla, mutta sen maha näyttää siltä ku se ois koht synnyttämäs. Ni siks halaan sen mahaa aina, en yllä ylemmäs. :D

Sitku mulla oikeesti maha kasvaa vauvan takia, aion ottaa meistä kliseisen maha vasten mahaa kuvan.

Ja Helmimeri, kiitos! Kiitos mielipiteestäsi, koska olen aivan samaa mieltä :smug:

Joo, en itekää ymmärrä tuota et sisaruksetkaan käy saunas aikuisiällä yhdessä, siis erisukupuoliset.. Kyllä meilläki loppu yhteissaunat sillo ku tuli teini-ikään. Toki joskus alkopäissään on oltu sekasaunassa kaveriporukas mut en kyl enää menis.
Onko Lolamon teillä muuten parisuhde kunnossa, onko mies kiinnostunu muute siun asioista, jos seksi ei kiinnosta? Onko sun miehellä painon kanssa ongelmaa? Monestihan suuri ylipaino vähentää seksihaluja kun hormonitoiminta muuttuu..

Takaisin