Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Miulla esikoisen aikkaan oli sama tilanne, ku monella teistä. Esikoisen isää ei kiinnostanu vauvan tulo, joi joka viikonloppu, tapeltiin ihan turhasta.. Ärsyttävä tilanne. Ja erottiinki sitte ku esikoinen oli 8kk, ku ei isä hoitanu lasta ollenkaan eikä meillä ollu muutenkaan mittään yhteistä tulevaisuutta miehen kanssa enää. Nyt uus mies ja hänen kanssa toinen lapsi tulossa. Onneks ihan eri tilanne, en muuten jaksaiskaan tätä ootusta taas yksin.

Päänsärky vaivaa päivittäin taas niinkuin viimeksi kun oli virtsatieyulehdus.maanantai viemään näyte.arg. liitos kivut tullu parina pv tutuksi. Ja kipua yhessä kohtaa vatsaa välillä. Kasvaa.. rv 17+0 tnä:)

Täällä mies on kyllä kiinnostunu raskaudesta välillä vähän liiankin kanssa ku mie ärsyynnyn liioista kyselyistä muutenki. Rakastan siks vuorotöitä että saan olla välillä itsekseni omien ajatusteni kanssa nii nytki tuli yks päivä riitaa ku mie olisin halunnu olla vaan rauhassa mutta satuttiin olemaan samoissa vuoroissa ni omaa aikaa ei ollut.. Mies ei ymmärrä etten haluu puhuu mitään (joskus). Ja sit kysellään kauheesti onko kaikki ok.
Mitä juomiseen tulee niin koska meillä on tuota ikäeroo ni yritän ymmärtää ja hillitä itseni etten sanois mitään kun itse miehen iässä join varmaan saman verran ja kävin ulkona. Mies ei tosiaankaan juo liikaa (ei ole joka viikonloppu liikenteessä) mutta sitten kun lähtee kavereiden kanssa liikenteeseen ni menee aina överiks. Ja nyt joulun tienoilla niitä kissanristiäisiä on taas riittänyt.. Ehkä eniten tässä just mietityttääkin se, mistä tulee sanomista, kun on krapuloissaan.. nii se ei käy sitten kun lapsi on tullut, että opettelis jo hitto vie rajansa. Juomisesta saatan sanoo siksikin joskus herkästi kun oma isä on alkoholisti (vaikka sekin kotona ryypiskelee ja on välillä pitkiä aikoja juomatta) niin pelkää herkemmin sitä että juominen riistäytyy käsistä lopullisesti. Mutta miusta miehen pitää käydä ulkona kavereiden kanssa ja haluun iteki omien kavereiden kanssa käydä tuulettamassa ajatuksii ja juoruumassa :)

Oon samaa mieltä, että kavereiden kanssa pitää käydä, mutta miksi ihmeessä miehillä siihen pitää aina kuulua alkoholi? Eikö tota vois käydä vaikka salilla, rämpyttämässä kitaraa tai ihan kahvilla! Ei mulle ollut niin tarkkaa silloin kun meitä oli vaan kaks, mutta nyt en tosiaan ala katteleen enempää kuin pari kertaa vuodessa krapulaista ukkoa viikonloppuisin kun itse hoidan esikoista!

Kyllä me naiset ja äiditkin joudutaan kasvaan aikuisiksi ja jättämään monta asiaa (kuten ryyppyreissut ja baareilut) taka-alalle. Mä en odota mun mieheltä mitään sellaista, mihin en itse oo valmis tai mihin en itse joudu.

Ehkä hieman kärjistin asiaa eilen kiukkusena. Hajamielinen on aina ollut, myöhästelevä jne. mutta kyllä tuossa miehessä niin paljon hyvääkin on etten toiseen vaihtais! Ryyppäämässä on käynyt nyt raskausaikana tasan kerran kun oli duunin pikkujouluissa, ei edes halua, mieluummin lähtee kalaan. Puhuminen tunteista on hänelle vaikeaa ja on itse sen sanonut, sanoo rakastavansa vaikkei sitä aina muista sanoa ääneen. Olen välillä vähän liian vaativa kun haeskelen miehestäni jotain romanttisen elokuvan miespääosan piirteitä. Kukat kuitenkin koristelee pöytää synttärinä ja äitienpäivänä, ei pitäisi valittaa.

Viimeksi kun olin raskaana niin pamautti fb:n seinälleen jotain yhdistelmävaunujen kasaamisesta ennen kuin itse olin fb:ssä mitään raskaudesta puhunut. Minusta se oli aika söpöä että halusi näin ilmoittaa tutuilleen tulevasta, ei muuten pahemmin fb:ssa seinälleen mitään yksityisasioita laita.

Oishan se kiva kun kyselisi vointia ja olisi muutenkin hommassa enemmän mukana, mutta kaikkea ei voi saada. Täytyy tyytyä siihen mitä on, esim. siihen että mies sanoo ekan ultran jälkeen että toka ultra kuvataan videolle, söpöä! Ja olihan se jouluna huolissaan kun viikon oksentelin iltaisin jne.

Iloitsen pienistä ja arkisista asioista esikoisen kanssa, pitäisi samoin tehdä miehen kanssa!

Ja ihanaa, ihanaa.. neljän päivän kylpyläreissu varattu hiihtolomalle :Heartpink

Joo siis on täälläki vähän tyynnytty ja asiasta keskusteltu.
"Ei kukaa oo sanonu ettet voi kotona vauvajuttuja puhua, senku puhut" .. syynä vaan se että mies normaaliin tapaansa tuijottaa telkkaria tosi tiiviisti just silloin tai tuleeki jotaa tärkeempä tekemistä (ja siis ei pelkästään vauvajuttujen kohdalla) ni tulee semmonen olo sitte siinä höpöttäessä että eipä taaskaan kiinnosta ja esittää kuuntelevansa. Tostaki mainitsin. Eilisiltana annoin sen pikkusen painella vatsaa ku itekki tajusin kovan kohdan pikkusen nousseen.. :D
Mulla siis OIKEESTI tota etureppua valmiiksi jo niin paljon että pysyy piilossa viel tovin. Sen huomasin nyt vklp että ulkohousut kiristää enempi napin kohdalta, lauantaina sitte leffaa kattoessa satuin mahaa pikkusen painelee ni sit tajusin miksi ne housut puristaa. :)

Täällä välillä semmosia unia öisin että en kestä. Välillä illalla ärsyttää käyä nukkumaa, jos vastassa taas pyörimispainajaiset... Viime yönä oli ihan kiva uni, pitkästä aikaa. Olin taas juuri synnyttänyt pikkuisen (nyt oli sukupuoli vähä epäselvä, uni ei kertonu) ja elämä hymyili. Oon nähny nyt muutaman tyttöunen, ja yhden poikaunen.. oon ollu ihan varma että poika tulis, mutta noiden unien jälkee en enää ihan varma olekkaan tuntemuksesta :D
Ja voi luoja niitä pienenpieniä tyttöjen vaatteita! Kävin Citymarketissa pitkästä aikaa perjantaina. Oli pakko lähtä vauvanvaateosastolta pois, en kestäny enää. :D

Miulle tehään tänään lapsivesipunktio sen typerän vesirokon takia! Oon ihan paniikissa kun se toimenpide ajatuksena kuvottaa!

Aika on kaheksalta, joten yritän lohduttaa itteeni että kohta nään taas meijän pikkusen ultrassa. Tosin se voi olla viimenen kerta! Sydän särkyy! :sad001

Ultrassa kaikki oli hyvin. Toimenpidettä hiukan vaikeutti se, että istukka on tietenkin asettunu etuseinään. Puudutus koski ja itse toimenpide ei. Nyt vaan toivon parasta!

Lääkäri alkoi luettelemaan jotain lukuja ultratessa, jotka hoitaja kirjasi ylös. Mie tietysti hädissäni kyselin onko kaikki vauvalla hyvin!

Sormet ristissä täälläkin teille Tanjuli! Hurjasti voimia ja tsemppiä nyt lähipäivinä ja tulosten odotteluun!

Tanjulille paljon enkeleitä matkaan <3 Itse tiedän kuinka raastavaa on odotella tuloksia mutta yrittäkää kuitenkin ajatella positiivisesti (tiedän,helpompi sanua kuin tehdä)

Hei, tiettääkö kukkaan että reppiikö hammaslääkäri hampaita raskausaikana? Ku miulla lohkes aika iso pala takahamppaasta, ni se joutas reppii pois.. :/itellä semmonen käsitys että tulehusvaaran vuoks eivät repis. Onkohan väärä käsitys?!

Mä meen just huomenna hammaslääkärille viisaudenhampaiden takia, selviää siis itellekki ottavatko pous vai ei :) tuun kertomaan sit!

Luin just että ennen viimestä kolmannesta poistaat hampaita, eivät ennää viimesellä kolmanneksella. Eli toivottaan että saisin itekki tuon pois. Ärsyttää vaan ku oon nyt reissussa ja varmaan ens viikonlopulla vasta menossa takasi kottiin. Liekköhän pääsis täällä poistattammaan sen...

Hitto sit pitääki äkkii varata itelle hampilääkäri ku olis yks paikattu hammas takana joka on tosi kipee ja oon aatellu et pitää se poistattaa kokonaan.

Heips pitkästä aikaa.
Mulle kävi sellanen että kaaduin metsätiellä ja löin pään niin että sain inhottavan aivotärähdyksen. Olin viikon sängyssä sen päänsäryn kanssa, heti seuraavana päivänä kävin kyllä terkalla kuuntelee sydänäänet ja ne oli kunnossa. Hurjan paljon tullu viestejä sen jälkeen kun oon käynyt viimeeks lukemassa, ihanaa että tää on aktiivinen ryhmnä vaikka toi fb ryhmäkin on tehty.
Onko jo avattu käsityöketjua?

Takaisin