Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mulle ei alussa maistunut mikään, ja nyt maistuukin sitten kaikki ja koko ajan. Hirveä heseruokahimo jatkuvasti, ja olenkin sortunut pari kertaa :D Painoindeksi mulla on ihan normaali 23, ja alkuviikkojen huono ruokahalu laihdutti vähän. Nyt on sellanen makaan ja syön-vaihe.. Ei jaksa edes harrastaa mitään liikuntaa. Ja on noi sukkapuikkokivut vaivana lekkeillessä. Mulla kanssa himo hedelmiin! Viinirypäleet, säilykepersikat (ei tarvitse kuoria :D), banaanit, omenat,.. nam!

Joo siis mulla kans toi heseruokahimo ja ajoittain mäkkäri kans, ja kyllä, olen sortunut ja monesti vaikka ei saisi. Mutta monesti saattaa käydä niin ikävästi että se on aamupala ja hese ja illalla vaan hedelmiä tai marjoja ku ei pysty muka syömään muuta, ni oon antan itelleni välil anteeks sit sen että no, söinpähän jotain ees. :)

Kurkku ja kirsikkatomaatti on kans toinen. Ennen tuli ostettua pari kurkkua viikossa kahdessa, nykyään se on semmonen 4 kurkkua viikossa kaupasta kotiin, on tullut enemmänki, mut sitä on pakko olla varalta kaapissa. :D

Banaani, oi se ois hyvää. Mut se alkaa kutittaa suuta :( allergiatestit näyttää negaa, mut oma kroppa sanoo että älä syö. :D

Väsy painaa täälläkin. Arki-iltaisin on ihan pakko mennä nukkumaan siinä yhdeksän aikaan. Pidempään en yksinkertaisesti jaksa valvoa. Oikeastaan tuntuu siltä, että voisin mennä petiin jo heti töistä tullessa, viiden jälkeen.

Oon myös kohdannut mulle täysin ennestään tuntemattoman ongelman: unettomuuden. Oon kyllä siis superväsynyt ja nukahdan illalla heti, mutta aamuyöllä herään, enkä saa enää unta, vaikka väsyttää. Hieman ärsyttävää. Ja väsymys senkun lisääntyy. Yleensä nukun kuin tukki olosuhteista riippumatta.

Pahoinvointi on onneksi hellittänyt ja tavallinen ruoka maistuu normaalisti. Hedelmiä ja marjoja oon yrittänyt syödä ahkerasti. Mun suosikki on maustamaton jugurtti, mustikoita ja ripaus vaniljasokeria blenderissä sekaisin. Nam.

Mä oon niin väsynyt taas. Tuntuu samalta kuin silloin kun ei ollut kilppari hoitotasapainossa. Niin saamaton ja vetämätön fiilis. Ja koska väsyttää niin v******a ja on paha olo. Lainkaan ei asiaa helpottanut tämä isompien lasten vatsatauti ja eilinen koko kämpän desinfiointi ja kun nuo pojat sitten molemmat jo ennen puolta yötä kömpi meidän sänkyyn. Onneksi pikkuisin sentään heräsi ekan kerran vasta 7.25 :) Toinen yö kun nukkui syömättä koko yön! Wohoo!

Zeni ootko käynu kontrolliverikokeissa? Syötkö thyroxinia tai nostettiinko sulla annosta kun sait tietää raskaudesta?

Mulla vaan kuume nousee ja nokka tukossa.. :( sanokaa mulle nyt joku voiko tää vaikuttaa pieneen? Pelottaa. :(

Oon käyny, nyt pitäs taas mennä. Viimeks oli liikatoiminnan rajoilla, viitteissä kuitenkin, mutta mun olo oli tosi hyvä, niin annettiin olla. Annostusta nostin heti raskauden selvittyä 1mg->1,5mg joka oli mulla sopiva viime kerrallakin. Ja siis joo, Thyroxinia.

Ota panadolia (ja eikös buranaakin saa ottaa tokalla kolmanneksella? Jos saa niin yhdessä ne), ei kuume ainakaan kovin hyväksi voi olla. Tsemppiä! Mullakin pää täys räkää eikä ääni kulje :shifty:

Mulla kans ens viikolla kontrolliverikoe.. itellä myös oli viimeks liikatoiminnan rajoilla vaikka nostettiin 1mg vaan niin et otan kaks kertaa viikossa 1,25mg.. aika kovasti noi arvot tuntui itellä aina heittelevän..

Joo Panadolia oon ottanu.. On sitä ennenki selvitty niin kai nytkin. Huoli pienestä on vaan kova.. vaikka eihän näiltä flunssilta välttyä voi :/ tuntuu että tää raskaus tekee tästä sairastelusta vaikeempaa kun olo on niin kuollu..

Eena täällä sama juttu... Illalla väsyneenä nukahdan ja abaut 3-4 aikaa yöllä herään vessaa. Sen jälkee pyörin pari tuntii törkeen väsyneenä sängyssä :( Silmiäki oikee kirvelee ku väsyttää.
Oon kyllä miettiny jos tää johtuis muuttostressistä (su-ma) muutto :)
Onneks voi koulun jälkee ottaa aina päikkärit! :D

Mulla kans ens viikolla kontrolliverikoe.. itellä myös oli viimeks liikatoiminnan rajoilla vaikka nostettiin 1mg vaan niin et otan kaks kertaa viikossa 1,25mg.. aika kovasti noi arvot tuntui itellä aina heittelevän..

Joo Panadolia oon ottanu.. On sitä ennenki selvitty niin kai nytkin. Huoli pienestä on vaan kova.. vaikka eihän näiltä flunssilta välttyä voi :/ tuntuu että tää raskaus tekee tästä sairastelusta vaikeempaa kun olo on niin kuollu..
Ei oo flunssa vaarallista eikä kuumekkaan ellei nyt nouse pitemmäksi aikaa sinne 39-40 hujakoille. Parantele itseäsi rauhassa, en tiedä ketään, kuka ei ois ollu flunssakuumeessa raskausaikana :)

Ja mulla Panadol aivan turha! Buranaa vaan, 2/3:lla saa ottaa, voit varmistua vielä neuvolasta :)

Lolamon sun eka viesti oli kun mun kirjottama ! Oon saikulla ja väsyttää kans ihan koko ajan.. Tuntuu et vois vaan nukkuu koko ajan.. Eilen illalla muuten seksin jälkeen tuli ensimmäiset supistukset..... Tää on meidän ensimmäinen mutta ei jääny kyllä epäselväksi oliko supistus vai ei. Onhan se ihan normaalia ? Rv 18 menossa :o

Miä viel aattelin et oon kauhee poikkeama ku täs kohtaa pitäs kuulemma alkuraskauden oireet helpottaa, ja olo alkais olla pirteempi. Paskat :D tuntuu ku väsyttäs vaa enempi. Mutta jokainenhan meistä on yksilö ja raskaudet erilaisia, mutta hieman lohduttavaa kuulla myös että muutkin väsyneitä ja kovin uupuneita. :)
Tänä aamuna heräsin pirteemmin jo, mutta oon silti maanu vaa sängys ku tekemistä olis, mut ei oikee tiiä mistä ois alottan.. xD

No mä heräsin 11 aikaan ja kävelin alakertaa sohvalle.. Nyt makaan täällä :D välissä vois ottaa pienet päikkärit ja sit taas jatkaa foorumin lueskelua :D mulla on varmaan toi alusta saakka alkanut ja edelleen jatkuva oksentelu vieny mehuja aika paljon.

EmmiA mulla kai kanssa samasta syystä eilen, vähän vertakin tulee vieläkin vessassa käydessä.. Lääkäri tietysti vapailla tänään, huomenna soittelen uudestaan. En mitään superstressiä ota asiasta, mutta parempi tsekata. En tosin tiedä, onko ne supistuksetkaan ihan normaaleja näin aikaisin, mutta oli siis täällä myös :D Menikö sekavaksi..

Mun käsittääkseni on jos ei ole kipeitä. Mulla ei verta tullu ollenkaan. Maha meni aivan kovaks palloks ja tuli ihan sellainen olo kun sitä kiristettäisiin sisältä päin. Koko loppu yön olikin sitten maha ihan oikeen kipee ja vaikee löytää hyvää asentoa nukkua. Valaiskaas nyt vähän kokeneemmat meitä :)

Neuvolassa just täti jutteli et seksin jälkeen supistelut normaaleja ja itelläki ollu plus kipeitä.. ja vuodot sen jälkeen myöskin normaaleja.. :) itseasiassa tossa vauvakirjassakin lukee että on normaalia eikä oo todettu aiheuttavan esim. ennenaikaisia synnytyksiä.

Mä kävin mielenrauhan vuoks kans lääkärissä tän flunssan takia ja lääkäri vähän naureskeli mun huolille :D Sano vaan et siinä samassa voi raskaana olevatkin sairastella ja buranaa voi ottaa sillon tällöin kun tosiaan ei panadol auta. Viimesellä kolmamneksella se onki sit kielletty..

No jee, hyvä niin! Mieskin ekaa kertaa huolestui, pääsinpäs kerrankin sanomaan, että älä huoli ei se mitään auta kuitenkaan :D Yleensä toisinpäin ;)

Mites muuten teidän rakenneultrat, joko on ajankohtaisia? Oliko täällä heinäkuisilla sille omaa ketjua vielä, kesäkuisilla taitaa olla.

Väsymys täälläkin, jatkuvaa vaikka nukkuisi tai ei nukkuisi!
Vielä kun mies ymmärtäisi sen myös eikä jatkuvasti jankuttaisi lepohetkistä :(
Kotitöistä en stressaa, ne ehtii myöhemminkin.
Vitamiinit oon muistanut ja ruokavalio, noooh...
Syön kun muistan ja ehdin, mutta yleensä kerta päivään lämmin ruoka , sitten hedelmiä, leipää, riisimuroja tms.
Klementiinit on älyhyviä ja rasvaton piimä!
Ehkä mielteoista toi piimä on nyt ykkönen!
Joskus , harvemmin, tulee himo suolakurkkuun ja smetanaan, sama oli esikoisesta!

Mitä parisuhteeseen tulee, ei semmoista edes meillä ole!
Kyllä tämä on ollut pystyynkuollu koko homma!
Olen tehnyt suojakilven itselleni ja päättänyt että jaksan tässä lasten vuoksi, tiedän, että kesän jälkeen tästä on päästävä pois, en näe mitään muuta vaihtoehtoa.
Mutta kuten sanottu, ei ole aivan yksinkertaista lähteä, rahattomana ja velkaa enemmän ettei uskalla edes ajatella...
Yks eurojackpot voitto tilataan tänne ja heti ;)

Mä oon niiiin monta vuotta elänyt muiden ehdoilla, että vihdoin olen tajunnut sen, miten paljon kaipaankaan ystäviä, tyttöjen iltoja, omaa rauhaa.
Miten vain tuntuukin ajatus yksin olemista niiiin hyvältä, eriasia olisikin jos kumppani olisi edes samalla aaltopituudella, mutta kun ei, ei hän edelleenkään tajua ettei voi puhua ja puhua, lupauksia lupausten perään ja aina sama homma, mikään ei muutu.
En tässä uskalla avautua enempää....
Mutta on asioita ettei ole enää vaihtoehtoja...
Oman itseni jaksamisen kannalta siis.

No man, no worries, no man, no cry....

No jee, hyvä niin! Mieskin ekaa kertaa huolestui, pääsinpäs kerrankin sanomaan, että älä huoli ei se mitään auta kuitenkaan :D Yleensä toisinpäin ;)

Mites muuten teidän rakenneultrat, joko on ajankohtaisia? Oliko täällä heinäkuisilla sille omaa ketjua vielä, kesäkuisilla taitaa olla.
Kyllä rakenneultrille löytyy oma ketjunsa

Mulla seuraava neuvolalääkäri sitte joskus 30+ viikoilla, en muista tarkkaan. Eka oli nyt viime viikolla 14+5..
Rakenneultra 6.3 ja seuraava neuvola 16.3 ja tosiaan, käydään Kelan asiat läpi. Terkkari sanoi että miehen ei ole sinne tarvis enää tulla jossei tahdo, mutta miä oon ite niin huono kaikissa tommosissa virastoihin liittyvissä asioissa kuten esim Sossu, Kela, Työkkäri, Liitto. Ne jotenki ressaa ja aina ihan hukassa jos tulee jotain uutta, ylipäätään. Ja nyt noi Kelan asiat sen verran tärkeitä juttuja, että en halua yksin pelkästään olla se jolle ne kerrotaan ja mun pitää sit muistaa hoitaa kaikki, ni pyysin jotta mies voisi olla ystävällinen ja lähtisi kumminkin mukaan, tarvi mun huolehtia sitten jääkö kaikki mieleen ja tuleeko hoidettua (joo onhan siitä ne lehdykkäiset ja muut mut silti.)...
Jos mies ei halua lähteä (selkäsauna ja saunan taakse jossei lähe, ku ei voi töihinkään vedota ettei pääsis, senku lähtee vaa) ni otan äitin mukaan. Joooo vähäkö naurettavaa ottaa äiti mukaa, mut se varmasti osaa auttaa mua sitte ja se alko jo selaa kalenteriaan että mikähä työvuoro hänellä mahtaa olla.. :D hössömummi.. xD

Takaisin