Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Meilläkin samanlaista ton isyysloman kanssa, että mies ei tiedä saako aloittaa sen heti, et miten töissä... Vaikka oon kyl yrittänyt sanoa, et työpaikan pitää järjestää se niin et sen saa aloittaa heti kun tarvis... No luotan et tää tästä vielä selkiytyy. Ollaan myös puhuttu jo, et otetaanko synnärillä perheautona vai norm osastolle, no siihenkään ei ole mies oikeen vielä sanonut mitään... Eiköhän nää tästä selkene.

Mie oon kans yks pommi! Tännään vejin kilaria, tai siis vieläkkii oon hermona ku mies aamulla läks jonnekki sanomatta mittään. Ja ei ees sieltä tullessa tai koko päivvään kertonu missä kävi. Miusta ois parisuhtteessa hyvä jos molemmat kertos jos jonnekki on menossa. En tykkää siitä että vaan vähin äänin postutaan ovesta. En tiiä onko miten tyhjästä räyhäämistä mutta tämmöstä täällä. Ja herra lähtikkii kottiisa nyt(vanhempien luokse). Taittaa saaha hankkii oman kämppäsä ihan yksinnään ja mie lasten kans.

Oi että teidän kiukuttelut kuulostaa tutulta! :grin

Mie oon ollu ihan kamala hormonihirmu ja sitä pahentaa takaraivossa jyskyttävä keskenmenonpelko. Mie oon vuotanu verta koko ajan enemmän ja vähemmän. Tänäänkin on vihlonu haaroja niin paljo, että luulin jossain vaiheessa jo ratkeavani. Alavatsassa on epämukava paineen tunne.

Viime viikolla näiden kipujen ja vuotojen aikana pullahti maha esille. Kaipa siellä kohdussa kaikki on hyvin kun sydänäänet kuuluu.

Tanjuli, uskon että pelottaa. Mutta jos kerran kuuluu sydänäänet ni sillon pikkunen voi hyvin! :)❤

Anoppini, jonka kanssa oon aina tullu toimeen on saamu nyt mun hermot niin kireelle neuvomisellaan ja oikeesti v*ittuilee kokoajan. Luulee esim. että en tee/osaa tehä ruokaa ja että poikansa kärsii nälissään ym mukavaa :D jokapäivä ihan teen ruokaa yms. Pyytää mun miestä kahville(ennen ollaan käyty yhdessä) joka itun päivä ja aina jollain verukkeella et esim. Piha pitäs hiekottaa ja tarttris apua tms...sit ku mies tulee kotia ja oon tehny ruoan ni eipä maistukkaan ku tää harakka oli taas tarjonnu kaikenmaailman pöperöt. Joo tää kuulostaa tosi naurettavalta mutta siis oikeesti ihme kieroilua. Varmaan nyt tajunnu et kun lapsikin tulossa niin poika ei tuukkaan niin usein käymään. En tiedä mitä ihme valtataistelua se tässä yrittää mutta menee yli mun ymmärryksen. En muuten yhtään ihmettele et toisen pojan vaimo laittamu välit poikki.. aina ihmetelly miks kun kummatkin niin mukavia mut ei tommosta kyllä jaksa kukaan katella.. hohhoh
Tekis mieli sanoa miehelle, mut pahottaisin vaan sen mielen..

Ahhhhahhahah :D
Oon manannut ja manannut...
No mutta,
Siis vaikka se mies onkin kaiken pahan alku ja juuri ;)
Niin, hän pitää mielellään isyyslomaa,on lasten kanssa että saan tuusata hevosen kanssa, tekee ruokaa ja kotitöitä, niin, ja valitan silti.
Esimerkiksi kodin sisustamiseen hän ei puutu, saattaa kertoa kyllä mielipiteensä, mutta hän tietää että jos olen jo päättänyt esimerkiksi maton tai muun kanssa niin hän on hyvin suostuvainen, samaten nuo vaunut mikä ostettiin, saan päättää ne kuulemma itse, sitten ymmärsin sen niin ettei häntä edes kiinnosta vauvan hankinnat, kunnes mies painosti hakemaan ne heti :D
Ehkä mua eniten riivaa se yhteisen ajan puuttuminen....
Edelleenkin lapsivapaa vkl olisi kutakuinkin luxusta <3

Nyt mä oon puhunut kaikesta avoimesti ja mitä haluan tulevaisuudelta ja meiltä, hän osaa vedellä mua kyllä oikeista naruista, ei voi mitn..
Mutta toisaalta yksi kiva päivä viikossa ei riitä, sen pitäisi olla mielellään edes normaalin tylsää tasaista arkea, mutta taitaa olla mun kanssa täysin epärealistinen tavoite...

Voi itku! Sokerirasitustulokset soittelin neuvolasta ja paastoarvo oli koholla vähän. Arvo saa olla 5.3 ja mun arvo oli 5.4 ja siitä sitten seuras diagnoosi: raskausajan diabetes. Ens viikolla sit puhumaan ruokavaliosta ja hakemaan mittari että verensokeria sit mittailen kotona. Voi v...!
Oon ihan kauhuissani että mitenköhän tästä eteenpäin :(

Ollaan ukon kanssa puhuttu tuosta isyyslomasta , sanoin että pidä millon pidät mutta kun synnytys tulee niin paikalla on OLTAVA ja ainakin vuorokausi kotona kotiutumisen jälkeen :D
Mitä mielialoihin tulee niin alun jälkeen olen alkanut tiedostamaan raivon- ja itkunpuuskat ja lähden pois tilanteesta jos mahdollista x) joskus niitä ei kuitenkaan saa pideltyä ja muutama raivonpuuska on ollut sitä luokkaa että itseänikin jälkeenpäin kauhistutti että mistä se kaikki (turha) raivo oikein tulee :eek:
Tänään onkin ollut sitten itkupäivä jonka laukaisi te-toimiston täti joka kertoi että en näe lomautusrahojani vielä ainakaan kuukauteen :mad:

Ja miksi oi miksi en saa hymiöitä valikosta laitettua keskelle kirjoitusta vaan ne menee automaattisesi tuonne tekstin alkuun :/
Muoks: tähän tekstiin hymiöt laitettu esim kaksoispiste o-kirjain... mur :/

Ei se nyt kuitenkaa jennnyy mikään maailmanlopun tuomio ole. Kunhan syö normaalisti eikä mitään karkkikuureja pidä. Sillä kuitenkin huolehditaan lapsen koosta, terveydestä ja sinun turvallisuudestasi.

jennnyy: mulla ihan sama homma, sama oli paastoarvokin (muut ok). On kyllä tosiaan tiukka tuo diagnoosin saanti. Tympäsee! Nyt oon toista viikkoa seuraillu kotona, ja arvot olleet kaikki ihan ok. Mitään muutoksia en oo ees ruokavalioon tehny, tarkotus nyt alkuun seurailla, miten kroppa käyttäytyy mistäkin ruoasta. Kotimittauksissahan nuo raja-arvot on paasto 5,5 ja ruoan jälkeen 7,8. Mulla lääkärineuvola 1,5 viikon päästä ni sitte näkee jatkot.

Jos jotain hyvääkin, niin mahdollisesti loppuraskaudesta pääsee koko-/synnytystapa-arvioon ainakin.

mä idiootti menin ja pyysin kaverilta lainaan dopplerin, toissa päivänä sain sykkeen ihanasti kuulumaan ♡ mutta tänää halusin taas kuulla ne niii en löytäny vaikka kuinka etin ja etin :o ttoki en oo ennen moista itte käyttäny ja en tiiä oikein missä pieni näillä viikoilla menee 13+3 on tänään :o jospa vkl kokeilis seuraavan kerran :) eipähä ois työpäivä takana ja maha täynnä ilmaa :D ei ois pitäny koko laitetta hommata tähän huushollii!! aaaargggh!!

noh,, jos en löyä ääniä ens viikkoo mennessä nii soitan neuvolaa ja pyyän päästä kuunteluttaa äänet sinne :) stressipeikko ku oon :D

Joo sitäkin mä Tirppa81 mietin että jospa tästä jotain iloa pitää löytää niin se mahdollinen ylimääräinen ultra olkoon sitten se. Mä oon jo kattonu niitä ruokavaliosuosituksia enkä kyllä omalla kohdallani voi oikein muuta tehdä kun jättää vaalean leivän pois ja tarkkailla annoskokoja... :€

Tuosta isyyslomasta. Minua huvitti ku loppiaisen jälkeen mies palas töihin ni oli heti ekan työpäivän aikana..vieläpä aamupäivällä, ottanu selvää työpaikkansa isyyslomakäytännöistä ja kopsannu ne ja laittanu minun sähköpostiin :D Vaikkei se ehkä muuten hirveesti oo osottanu sitä innostustaan tai harvemmin se alottaa vauvakeskusteluita. Kyllä minä oon se joka ne alottaa mutta oon miettiny että kai se jollain tavalla ei uskalla innostua vieläkään..

Takaisin