Nyt sain kahlattua viimeisetkin sivut, siksi vastaan näin vähän jälkijättöisesti
Mutta niin, meidän parisuhteelle edelliset raskaudet on olleet äärimmäisen haastavia. Mä oon aivan kamala hormonihirviö, siis varmasti monesti pahempi ku jotkut telkkarin bridezillat, joten en todella ole raskaanaollessa (jos nyt muutenkaan) mikään unelmapuoliso. Me ollaan kuitenkin 8v kuljettu yhdessä, että joku tässä suhteessa sit toimii, kun ei tästä kumpikaan oikeesti pois halua. Raskausajoista on kahdesti selvitty, siihen päälle vielä äärimmäisen rankka setti on ollu vauvavuosi (esikoinen oli helpohko, mutta meidän aikataulut yhtä lentämistä, mies teki duunia yöt, opiskeli päivät ja kävi himassa vaan nukkumassa, mä yritin kotiäiteillä ja opiskella ja tehdä satunnaisesti keikkaduunia päälle. Toka oli sitten taas äärimmäisen vaativa vauva, vaikka ei onneksi mitään reflukseja tms ollutkaan, mutta on ollut pirun temperamenttinen ja itkuinen aina, eikä ole hyväksynyt kunnolla hoitajakseen kuin vaan mut, vaikka mies on alusta asti viettänyt kaksinkeskeistäkin aikaa ja osallistunut normaaleihin hoitopuuhiin), joten kyllä tässä vähän nyt pelottaa, miten tulevan kanssa käy. Kuten yllä jo kirjoitinkin, tämä raskaus ei ollut ihan toivottu, oikeastaan äärimmäisen suuri shokki ja molemmat olimme aika vahvasti keskeytyksen puolella... Rankkaa puntarointia ja toteamisen, että minä en keskeytykseen pysty ja siltä pohjalta lähdettiin sitten rakentamaan tätä, että miten selvittäisiin kolmelapsisen perheen vanhempina. Mä en myöskään ole kovin hyvävointinen raskaanaolija, joten itelle tää on ollut aika rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti jo nyt, mutta itse onneksi olen alkanut hiljalleen saada luotua sitä positiivista tunnesidettä tuohon pikkumöllykkään, ja kyllä mulla tän Pienimmän ultrassa kyynelkin vierähti sitä pompottelevaa sydäntä katsellessa
Nyt siis toivotaan täällä ruudun takana molemmat, että kestämme tämän raskausajan ja vauvavuoden ja muutkin asiat sitten loksahtelisivat hiljanneen omille paikoilleen! Ihan siis positiivisilla mielin kyllä jo, uskaltaisin melkein sanoa, että me molemmat :)
Mutta samaa mieltä olen, että jos parisuhde ei ole vankalla pohjalla, niin raskaus ja vauva on kyllä äärettömän haastava setti. On siinä moni onnistunutkin, eli ei kannata suorilta heittää kirvestä kaivoon, mutta kannattaa silti pitää mielessä, että joskus on niitä rankkojakin ratkasuja vaan tehtävä :/
Rupikonnalle siis etenkin selkeesti vaikeeseen tilanteeseen toivon järjenviisautta, että löydät sellaisen oikeimman mahdollisen ratkaisun tilanteeseesi, joko nyt tai sitten ajan kanssa! :)