Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Itte joudun menee sokeritesteihin sukurasitteen takia ja kahessa edellisessä raskaudessa narahdin eli kärsin rd :/ Nyt jos saan puhtaat paprut testeistä joudun uudelleen sitten loppuraskaudessa kuitenkin ....

Joo siinä kyllä kannattaa käyvä. Itekki käyny kahessa edellisessä raskauvessa, ekassa olin ylipainonen mutta toisessa normipainonen. Ja arvot oli hyvät molemmissa. Mutta kaippa ne laittaa siks että huomaavat sen sillä eikä esim. isosta vauvasta. Täällä ainakkii jouttuu siihen kaikki, vaikka ei ois painorasitettakaan.

Kävin kattomassa omakannasta josko olis seulojen tulokset tullu mut ei :/ pienessä verenkuvassa oli leukosyytit koholla :o miksköhän näin? Onko muilla ollu?

Mulla oli tänään kauan odotettu np-ultra. Siellä se pieni oli kovasti vauhdissa, potki ja nyrkkeili menemään ❤️ Tuloksia tosin saa odotella vielä viikko-puolitoista mutta niskaturvotuksen määrä oli ainakin "normaalin" rajoissa. Oli niin ihanaa kuulla myös sydänäänet. Vasta nyt kunnolla tajuan olevani raskaana, on tämä ihanaa ❤️❤️❤️

Hitsi kyllä vaan täällä ollaan niin raskaana.
Eilen oli ihan kaamea paine massussa, menin aikaisin sänkyyn niin tuntui että maha räjähtäisi jostain.
Vasemmalla puolella tuntuu aivan selvä kuhmu, sanoinkin miehelle että on aivan selvä että vauva on siellä puolella, niin kuin ultrassa olikin.

Oon ihastellut eteisessä noita vaunuja, en malttaisi odottaa että saisi vihiä kumpi olisi tulossa :)
Ja asiasta kukkaruukkuun, milloin tulee tämän vuoden äippäpakkaus?
Mietin jos se kuitenkin ottaisi, riippuu mitä värimaailmaa siellä on....

No luin tos aijemmas joku oli14h mut kuitenki12h kans paljon. Miten pääsee omiin kanta tietoihi mimoza?

12h on se paasto, mutta pitäähän sitä vielä senkin jälkeen olla se 2h syömättä ku otetaan ne näytteet, mitä nyt sen ihanan litkun saa juua.

No luin tos aijemmas joku oli14h mut kuitenki12h kans paljon. Miten pääsee omiin kanta tietoihi mimoza?
Omakanta.fi tarviit pankkiavaimet, mutta joka paikkakunnalla ei siellä ole samat tiedot. Riippuu mitä oma sairaanhoitopiiri on ottanu käyttöön. Tääl e-karjalas ei ole viel oikeestaan muuta ku eReseptit kun on vasta otettu käyttöö laajemmin. Plus lääkärillä on oikeus viivyttää joidenkin tietojen laittoa, jos vaikka on jotain mistä pitää keskustella henkilökohtaisesti

Omakanta.fi ja sit pankkitunnuksilla ainaki pääsee kirjautumaan. Siel on jossain sellanen kohta kun terveystiedot(tai joku sellanen) ja sit tutkimukset ja siel näkyy mm. Kaikki verikokeiden tulokset ym. Etkös ollu Jenzku kans Turusta? Meillä siis samat tiedot näkyvissä :)

Juu olen.sieltä löytys kaikkee. Tuloksia ei viel joka ymmärrettävää. Enpä ollu enne kuullu tälläsest sivustosta edes.kiva juttu kyl:)

Miulle sanottiin neuvolassa jo ekalla käynnillä siitä. En vaan oo kerinny käyvä vilkasemassa minkälainen se on.

Millä viikoilla muuten muilla oli/on toinen neuvola? Mie just laskin ni ite oon sillon jo 18.viikolla menossa. :o normaalisti ollu jo 15.viikolla. No eipähän tarvihe rampata joka viikko :D ku on doppleri itelläkkii ni ei oo hätä sen kans. Paitsi tietysti muitten tutkimusten, verenpaineen sun muitten.

Miulla sitte vissiin sitä seuraava vasta 22-24 viikolla, rakenneultra on rv 21+3, lääkärineuvola rv 28. Näin täällä.

No mutta iltaa, tai yötä!

Vieläköhän joukkoon sopii matkaan? :)
Oon täällä pohdiskellut, että herätteleisinkö tämän pitkään uinuksissa olleen foorumilaisuuteni henkiin vai en, mutta kyllä se tässä nyt sitten kypsytellessä on siltä tuntunut.

Heinäkuun odottajiin siis seuraanne liittyisin, jos vielä matkaan mahtuu. Heti plussan jälkeen vähän kävin lueskelemassa, mutta siihen se sitten jäikin, ja nyt kuitenkin tuntui siltä, että josko sittenkin..

Kuten tuo komia tähtirivistö profiilissa kertookin, niin joskus on tullut täällä hölistyä enempikin, mutta sittenhän se on jäänyt ton somen varjoon. Nyt kuitenkin tartteis taas vähän vertaistukea raskauden kanssa, joten käännyn puoleenne tässä!

Täällä ruudun takana kirjoittelemassa on piirun vajaa kolmekymppinen äiti-ihminen, esikoinen juuri 5v viime vuoden lopulla täyttänyt ja toinen lapsemme on puolitoistavuotias. Nyt tämän Pienimmän laskettu olisi 18.7. eli kahdelle nuorimmalle tulee n. 2v1kk ikäeroa - jaiks!

Nyt lähden tutustuilemaan hieman enemmän teidän teksteihin ja siihen, keitä täällä oikeastaan edes on! Yksi tuttu naama ilmeisesti kuitenkin noista kesäkuisista '13 lapsista on, joten terve vaan sinne ruudun taa (mikäli vielä aktiivisena tällä puolen heilut!)

Mulla kans seuraava neuvola viikolla 18. Mut se onkin kyl jo kolmas. Kaks neuvolaa ollut + lääkäri +np-ultra. Oisko näitä taas joka 4. viikko ja sit loppua kohdin useemmin? Oliko viikolta 30 joka toinen viikko ja viikolta 36 joka viikko...

Ja miksei tänne mukaan mahtuis? :) Et tervetuloa vaan Sannakoo!

Takaisin