Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Miullekkii nuita neulevinkkejä! Mistä työ niitä ohjjeita? :)ihania uutisia Rupikonnalle tullu!

Mulla neuvolassa terkka kysyi että mites sokerirasitus. Siinä kysymyksessä ei ollu muuta. Vastasin vain että kyllä kiitos huolin. Ja sit se kertoi perusteluja miksi se on hyvä käydä. :) mulla on suuren ylipainon takia niitä kaksi, ensimmäinen tulevana maanantaina. Mua kovasti stressaa ja pelottaa mahdollinen raskausdiabetes. Ruokavaliolla saa riskit pienemmäksi ja nyt olen kaksi päivää yrittänyt rytmittää ruokailua ja katsoa tarkkan mitä suuhun pistän. Vettä olen alkanut juomaan enempi ja sitä jopa tekee mieli, sodastreamillä pikkusen hapotettua vettä, tänää sain jo lähemmäs 2 litraa alas koko päivänä. :) kohta voi jättää kuplatki pois. Hieman hankalaa mulle toi vedenjuonti :D

Miä en kans tiedä miksi, mutta mulla on ihan poikaolo. Vaatteitaki ku kattelee ni enempi suuntaa pojille sopiviin, vaikkaki olevinaan unisexmalleja. Vaunut tuottaaki pikkusen päänvaivaa, yhdet tosi kivat käytetyt löyty netistä, pitää käyä kattomassa mimmoset mahtaa olla ja onko kunnossa :)

En oo ikinä ollu mikää käsityöihminen, nyt viime keväänä päätin että haluan opetella virkkaamaan. Noo pari isoäidinneliötä (HannaTädinviisiötä kuulemma ku ei ollu neliöitä ihan ekat miehen mielestä xD) oon saanu väsättyä ja yhen pannunalusen. Haluisin kovasti oppia tekemään kunnolla jotta voisin itse virkata peittoa ja töppöstä ja tossua. :) ois pari kaveria kyl keltä saisin oppitunteja, pitänee pyytää heitä auttamaan. ;)

Mulla selkä täynnä finnejä. Oon värjännyt hiukset ja hyvin tuloksin, värjään jatkossakin...
Onko kenelläkään tunnetta jos kurottaa ottaa jotain lattialta niin rinnat painaa tonnin...
Mä jään varhennetulle äitiyslomalle toukokuussa ja 6vko lomia pitämättä. Voisin jo hyvin jäädä nyt kotiin. On toi oma duuni sen verran raskasta
:3some

Joo siis iho kukkii ku tulppaaniniitty :D
Ja tissit on kasvanu ainaki koolla ja kyl sen jo silmälläki näkee ja painavammat niistä on tullu. Ja nännitkin kasvanu jonki verran, huomaa hyvin ku näkyy välillä liivien ja paidanki läpi ku tulee hetkellinen koveneminen, on kuulemma ku pihakivet miehen sanojen mukaan.. xD

Miten siis toi äitiysloma menee? 30-50 pvä aikasemmin saa jäähä? Mut saako sen vaa ite päättää vai?

Eiks se saa ite päättää!
Niin ainakin aiemmin.
Kela on kyllä superhanurista muutenkin.
Me tuskin otetaan äitiyspakkausta, luulen että ostetaan kirpparilta vaatteet alkuun.
Mä ostin tosiaan käytetyt vaunut, tuli kahdet renkaat , sade ja hyttyssuojakin mukaan, ihan älyttömän hyväkuntoiset!
Oon kyllä supertyytyväinen noihin.

Esikoinen sanoi ultrakuvista että poika on :)
Tyttö taas ei suostu haluamaan kuin siskon.

Joo voi käsittääkseni ite päättää jotain ton 30-50 päivän väliltä. Sit jos jää aiemmin, niin tietty se loppuukin aiemmin. Ite haluisin olla mahd. pitkään töissä, mut pakko kai sit jäädä "jo" 22.5. kuten laskurit sanoo.

Noh, siis itse kannatan sitä, et jää silloin 30päivää ennen ja jos ei pysty / jaksa tms, ottaa sitä ennen saikkua ;)... Koska miks tuhlaa turhaan päiviä sieltä loppupäästä?

Mä jään näillä näkymin ensin kesälomalle melkein pääsiäisen jälkeen heti, sit tuun töihin yhdeks päiväks että saan lomaltapaluu rahat ja sit jäänkin jo äippälomalle. Ajattelin pitää sen 50 päivää sen takia kun työ on suht raskasta, enkä nytkään meinaa väsymyksen takia päästä aamuisin sängystä ylös... Lisäksi meille on ehkä tulossa muuttoo yms. niin kyllä päiviin hommaa mahtuu tarpeeksi ilman työtäkin..

Mää ymmärsin, että voi olla töissä niin pitkään kuin jaksaa ja haluaa, ei siis oo pakko aloittaa äitiyslomaa Kelan laskurin mukaan. Näin siis mua neuvottiin, onkohan totta?

Noihin neulejuttuihin ko oli aikasemmin puhetta.. :D Anoppi lupas tehdä meille kaksi peittoa, toisen kotiin ja toisen paattiin. Hän on ompelija koulutukseltaan ja kun mulla on käsitöiden suhteen peukalo keskellä kämmentä niiin.... en sitte ruvennut tekemään peittoa, jotta olisi sellainen sitten valmiinakin kun pikkunen syntyy. :)

Mä kävin eilen hakemassa kankaat ja fleecet. Mä ihan jo tuskastuin siellä kangaskaupassa kun oli niin paljon valinnanvaraa. Sitten innoistuin sellasesta aika värikkäästä sekotuksesta ja aattelin, että kun näytän niitä miehelle, se sanoo että saa siitä migreenin. :D Mutta kuinkas kävikään, tämä antoi pusun poskelle ja sanoi, että "sopivan värikkäät kankaat, ei ole väliä kumpi tulee." <3

Mä itse lupasin tehdä villasukat ja lapaset.. Oon siis viimeksi yläasteen seiskaluokalla koskenut puikkoihin. Onneks on tuttu ketä on luvannut avustaa.. Saas nähdä miten kauan menee ennen kuin kutimet lentää päin seinää. :D Mutta kun tulin luvanneeksi niin kyllä mä ne sitten teen. Onneks heinäkuuhun on aikaa!! ;)

Nim ja tohon äityslomaan, mä ainaskin vinkkasin neuvolassa, että kun oon opiskelija ja koulu loppuu huhtikuussa (valmistun) niin mielelläni tekisin töitä kesäkuun loppuun asti. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että mikäli raskaus etenee normaalisti ja äidin kunto sekä mieliala sen sallii niin mikäs siinä. Mulla tosiaan la 14.7 mutta mikäli vanhat merkit paikkaansa (meidän perheessä kaikki yliaikaisia) pitävät niin yli paukkuu niin että heilahtaa. :D

Rupesin nyt miettimään vielä uudestaan tota äippäloman aloitusta... Miks tää nyt on niin kamalan vaikeeta miettiä koska sitä sit oikein jäis töistä pois. Tietysti sitä saikkua voi sit hakee jos siltä tuntuu...

Tohon käsityö juttuun otan kantaa kans sen verran että mua on ruvennut kamalasti kiinnostamaan joidenkin helppojen käsitöiden teko vauvaa ajatellen. Mutta mikä olisi tarpeeksi helppo? Viimeksi tehnyt käsitöitä ala-asteella ja siitä on jokunen tovi aikaa... :D

meillä oli tänään nt-ultra ja arvoksi saatiin ekalla mittauksella 0.8 ja toisella 0.7 :) kaveri siellä teki voltteja ja heilutteli käsiään ja potkikin kovasti ♡ kaikki näytti olevan kunnossa ♡ hän oli viikkoon kasvanut melkeen 2cm eli tänään pituutta löytyi 5.5cm ♡ ja viikkoja 11+5 niinkuin pitääkin ♡ nyt jänskätään tuleeko ens viikolla puhelua vai ei, yhteenveto labroista ja ultrasta siis, jos tulee puhelu niiin kaikki ei ole niin kuin pitäää :o pelottavaa odottaaa..

Harakraah, mun mies innostui yhtenä iltana virkkaamaan ja ajatuksena oli virkata vauvalle peitto.. :D Ei ollut kyllä isoäidinneliöistä tietoakaan, lähinnä muistutti jotain epämääräistä lankamyttyä.. :D En tiedä sitten kannattaako munkaan kokeilla kun tuli miehellekin kuittailtua sen onnettomista yrityksistä.. :D

Miten mulla on se käsitys, että se äitiysloma on pakko alottaa, kun se alkaa. Olisin mieluusti vielä ton toukokuun vikan viikon töissä. Ehtii sitä kotona vauvaa sit odotella ihan tarpeeks. :) Ja kannatan kans saikkua, turha sitä äitiyslomaa on alottaa aikasemmin siks, että "nyt tietää ettei jaksa". SIt ku ei jaksa, ni jää saikulle. Sehän voi olla jo ennen tota 50 päivää.

Takaisin