Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Tsemppiä Wombillekki! On kyllä aika ilkkeetä jättää tuolleen siut ulkopuoliseks ku kuitenkkii siun kautta tutustunneet. No, itellä kans tunttuu siltä että kaikki jättäny miut, eivät kysele minnekkään. Esim. urheilupelejä pellaavat miun ystävät porukassa, ni ei ne minnuu sinne kysele mukkaan. Että vois tosiaan alkaa käyvä nuissa mll:n perhekerhoissa. Sitä on tuputettu esikoisen neuvolassaki monesti, ni pitäs vaan saaha aikaseks mennä.

musta tuntuu samalta... no oon aika väsyny enkä jaksa soitella.. ja joulukiirettä tässä näin... mut vasta ku oltii porukassa. nii tuntu et kukaa ei puhu mulle... hyvä ku vastaa edes.. oli niin ulkopuolinen oloemt huvittaako menmä enäää.. vaikka pitäs vaa

Helmimeri, tiiän tuntteen. Ja se ku yks kaveri kävi kylässä, ni selitti omat murhheesa ja oli sitte puhelin kourassa viestittämässä joillekki ku mie puhuin. Että ei kovinkkaa toisen huomioon ottamista tuo. Ja viimeks 5kk sitte nähty viimeks..

juu.. on mun yks hyvä ystävä oikee ihana ku sillä pikkuvauva ja kaikkee voi puhua se on tienny aika alusta asti:) käyny kylässä ja ollaa ilottu yhessa kaikesta:) ja anoppiki ihana ku se kuuntelee ja antaa neuvoja hyvässe hengessä.. ja äiti tietenki<3 mut en haluais että jotkut sais tietää ku sit koko kotipaikka tietää.. eise haittaa mut äärsyttää tommone juoruuminen.. muitten asiat on omia.. iha ku ei omassa elämässä tapahtus tarpeeks... viimeks kerroin yhelle mun keskenmenosta.. eiköhä yks sitte sanonu mulle et taas kerto.. jotenki luotin että ois muuttunu ku oltii joka päivä sillo tekemisis.. mutta ei ne ihmiset aina nii muutukkaa.. en tiiä oikeesti kehe uskallan luottaaa.. mieheeni tottakai.. ja on paljon ystäviä mutku osa on yksinäisiä ketkä haluis lapsia yms.. nii en viiti hirveesti hehkuttaa vaikka tiedän että ne on ystäviä ja voin puhuu kaikesta.. mut harmittaa jos ne pahottaa mielensä tai jtn... sori mikä purkaus mut ärsyttää ja surettaa

Itellä on seura kans aika vähissä.. Just miehelle yks päivä sanoin et meenki moikkamaan mun mammakavereita ku tulin tänne kirjottelemaan :DDD oon jotenki suht valikoiva itekkii enkä iha kenen kans vaa jaksa edes käydä kahvilla. Muut omaikäset tuntuu elelevän sitä teinielämää edelleen.. (24v.) Ite tullu iha railakkaasti vedettyä nuorempana niin muut asiat kiinnostaa tällä hetkellä kyllä enemmän.. oon kans noita mll perhekerhoja katellu..

Meillä kans ei oo kun yks tuttavapariskunta kellä pieniä lapsia ja neuvolassa kyl suosittelivat et menis perhevalmennukseen jossa tapais sitte muita samassa tilanteessa olevia ja sais esim. vaunulenkkiseuraa. Kuulostaa miusta ainaki hyvältä ja aion mennä mikäli töistä pääsen.masutaan Helsingissä ja miun sisko ja äiti asuu niin kaukana, ettei niitä ihan viikoittain nää....

Sit toinen asia. Miulla on ollu pissassa punasolu-arvot koholla, jotka nyt taas noussu. On tutkittu, mut ei oo mitään löytyny. Nyt sain lähetteen munuaisten ultraan ja aika pitäis varata maanantaina. Hyvä, että tutkivat ja toivottavasti syykin selviäis. Onko muilla ollu samaa? Ja mietin, kehtaisiko sitä kysyä et ultrais kans samal tuolt mahan puolelta, et sais nähdä vauvaa... :).

Perhevalmennuksessa tapas tosiaan lähikulmien äitejä, oli mukavaa :) Oulussa toimii myös esikkokerhoja, jotka on tarkoitettu esikoisille ja heidän vanhemmilleen aina 1,5 vuoden ikään asti! Ei tarvi ilmottautua ja viikottain tapaavat eri puolilla kaupunkia :)

ja se ku kaikki on pinnallinen on niin tärkeetä, pitää näyttää hyvältä ja kroppa kunnossa.. jossei nii pitää olla hyvä tyyppi yms... en jaksa ite välittää että mitä muut aattelee...tietenki tietyssä määrin mut ei mikää tärkein asia.. hyvä et itellä ja miehellä ja läheisillä ja kaikilla muillaki hyvä olla..

Nonniiin, kotona ollaan taas. Meni tovi lukiessa uudet viestit joita oli vajaassa parissa viikossa tullu tosi paljon. :)
Ei menny joulu ihan niin kuin elokuvissa. Kuuden tunnin ajomatka päättyi oksenteluun vessassa. Oksentelua jatkui reilu viikon ajan Iltaisin/öisin. Olin ihan ihmeissäni että mistä on kyse kun aiemmin täälläkin ihmettelin oireettomuutta. Niin pam, jouluksi tietenkin, raskauspahoinvointia! En oikein muuta syytä ole keksinyt, ei vaan voinut olla oksennustautia kun ajoittui vain ja ainoastaan iltaan/yöhön. Yksi yö heräsin huonoon oloon ja yritin hengitellä rauhallisesti, lopulta piti mennä vessaan kun tosissaan luulin että nyt tulee alapäästä jotain, pöntöllä olikin tehtävä täyskäännös kun laatta rupes lentää. Kinkkua ei tullut kuin maistettua, jotenkin ällötti hajukin. Teki mieli vaan kaikkea terveellistä, marjoja ja kasviksia ja KANAA! No olipahan vähän erilainen joulu. Lopulta sain huonon olon pois kurkulla! Rupesin iltaisin syömään kurkkua eikä oo sen jälkeen huonoa oloa ollut. Ilmeisesti oli siis jonkinlaista B-vitamiinin puutosta, niin ja tietysti matkustamisella ja stressaamisella (ei meinattu päästä lähtee reissuun ollenkaan) omat vaikuttimensa asiaan. Jos sitä nyt osaisi nauttia oireettomuudesta :wink

Nyt äkkiä nukkumaan, öitä, niin ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Suvii, anteeksi jos utelen mutta mitä sun esikoisella on?

Kirjoitan blogiakin esikoisesta, niin ei haittaa utelut. Tosiaan piti olla ultrien mukaan aivan terve lapsi ja syntyi Vammalan aluesairaalassa yhden aikoihin yöllä. Veti veltoksi synnyttyään, jolloin todennäköisesti sitten sai myös infarktin ja väri oli huono. Aamulla hoitaja ihmetteli edelleen huonoa väriä ja lääkäri kuuli sivuäänen sydämestä, sekä happisaturaatiot pyöri alle 90:nen. Poika lähti Tayssiin, josta soittoo, että kiireellisenä Helsinkiin. Aortan läpän ahtauma, joka avattiin pallolaajennuksella. Ehdittiin kotona olla reilu viikko, kun taas tuli lähtö Helsinkiin, jossa sitten avoleikkauksella vaihdettiin keuhkovaltimon läppä, sekä aortan läppä. Siinä myös sitten kaavittiin kuollutta solukkoa vasemman kammion pinnasta. Tällä hetkellä läpät toimii hyvin, mutta vasen kammio edelleen vajaatoimintainen ja hieman epämuodostunut infarktin takia. Syö myös rytmihäiriön estolääkitystä. Kaiken ton lisäks pojalla puhkes joskus lähemmäs 3kk ikää vaikea suolioireinen maitoallergia... Meillä tiedossa vielä ainakin kaksi leikkausta tulevaisuudessa, jos kaikki menee hyvin.

Mä taas päinvastoin haluan kavereita kenellä ei olisi lapsia, mä kerran kävin esikoisen aikaan jossain äiti-lapsi kerhossa ja mä arvostan ihan hirveesti ihmisiä kenen kanssa ei tarvii puhua lapsista!
Ei siis sellaset kerhot ole mua varten.

Mulla on vain yksi hyvä ystävä, hänellä on kyllä lapsia mutta me ei koskaan puhuta lapsista, harvemmin.

Nyt mä kaipaisin kaikista eniten miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, tosin meillä ei ole minkäänlaista tukiverkostoa, että päästäisiin olemaan kahden....

Ramona, ei oo meilläkkää oikkeen kettää että myö päästäs kahestaan johonkkii. En kyllä ees raaskis jättää meijän puol vuotista tyttöö hoittoon. Päästtiin myö ihme ja kumma sinne ultraan kahestaan, mutta jottain muuta ois kiva tehä, ilman lapsia.

Ei mekään päästäis ultraan kaksin mutta tyttö on onneks just sillon perhepvähoitajan luona.
Esikoinen sopivasti koulussa =]
Ei ois ihme että joutusin synnyttämäänkin yksin...
sen jos joudun tekee niin avioero kiitos heti mulle!
En ois paskempaa sukua voinut saadakkaan!

Meillä olis tossa lähellä kerho joka on ns.avoin päiväkoti alle kouluikäisten vanhemmille. Siel on askartelua kahvia ja perjantaisin välillä voi ostaa soppalaitasen yms eurolla. Ihan kiva paikka eikä tosiaankaan jutella pelkästään lapsista ;-) Mutta siel on ohjaajat vaihtuneet, ja sitämyötä hiukan porukka vähentynyt.
Sit Turussa on runosmäen nuorisotalolla iso kerhotila jossa pallomeri ja tyynyhuone ja leikkihuone jne, se on kans kiva. Mulla vaan oli auto tosi pitkään rikki ja bussilla ei tullu lähdettyä.

Suvii luulen että oon lukenut sun blogia tai törmännyt sun tekstiin jossain muualla. Minkä ikäinen sun esikoinen on?

Meillä on menossa muutaman päivän urakka kun siirretään makuuhuoneitten paikkaa, ei tarvii sit viimesillään raskaana köpötellä portaita alas vessaan yöllä. Meinaa hermot mennä tavaramäärän kanssa, mut tuleepahan heitettyy rikkinäisiä pois ja tarpeettomia kierrätykseen :D

Kiitokset sympatiasta kaikille. Oli kirjoitushetkellä todella surkee olo. Nyt on jo parempi fiilis.:)

Onkos muilla samanmoista ongelmaa kuin meillä?
Tälle vauvalle ei ole kummeja :(
En yksinkertaisesti tiedä ketä voi enää kysyä..

Meillä on myös kauhee ongelma sen takia että tyyppejä ois, mutta kukaan ei kuulu kirkkoon ja halutaan kastaa niinkuin esikoinenkin

Sama täällä kummien kans.. Eipä oikkeen oo kettää ketä kysys.. ensin meinasin pikkusiskoa kun saatiin vauva alulle, mutta sen kommnettien jäläkkeen en ennää kyllä kysy. Eli meni seki vaihtoehto.

Myö mennään kahtommaan kämppää tännään, asuttaan nyt mie, mies ja 2 tyttöö 63neliöisessä kaksiossa.. eikä tosiaankaan mikkää ihanne kämppä, ku tuolla 5v:llä on sänky olohuoneessa. Tila loppuu kesken!

Takaisin