Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

hmmh.. täällä tuntuu pallo :) mahaltaa makaessa pullottaa kivasti:) vaikka mahaa on nii ei ennen mahaltaa ooo nui paljo pullottanu ja sit noista tunteista... :) mahassa tuntuu oudolta? välillä.. ja sitte niit liitoskipuja varmaa ja painetta... kuuman suihkun alla ihana olla helpottaa mahan oloa .onko kellään samaa:)

Meillä kans rakenneultraan aika 6.3, kysyi eilen että halutaanko jo uusi aika vai laittavatko lapun kotii. Tietenki halutaan heti, tyhmä kysymys... :D toivon vaan että siellä ei se sukupuoli paljastu vahingossakaan.. :D pitää ultraajalle sanoa että ei sanallakaan vihjaa ees mihkää suuntaa jossei se kuvassakaan näy. :)

Kävin tänää ruokakaupassa ja samalla joo vilkasin vauvanvaateosastoa :) alennusrekkiä.
Yks ruskee pingviinibody, siniset pöksyt ja harmaat raidalliset pöksyt tuli kotiin.. oli niiiiiin söpöjä.. <3 :)

Ihanaa uutta vuotta kaikille! ♡ Tänä vuonna taidan olla niin skarppina et nään raketitkin ;) muumi kuoharin voimin.. voipi olla kyl et parin tunnin päästä jo vetelen sikeitä.

Jenzku92, sit ku tiiät enempi ni kerro heti.. sormet ristiin et kaikki hyvin.

Heheeei, mullaki on muumikuoharia! Pikku-Myyllä.. ;) aika hyvää ja hauska. :)

Mimoza, mullakin on välillä semmoisia hassuja tuntemuksia mahassa, ei nyt oikeestaan kipuja, kun ei varsinaisesti satu, mutta sellaisia vähän ikäviä tuntemuksia. Ultralääkäri kyllä sanoi (kun mies kysyi niistä), että eiköhän se kohtu vaan kasva, jos ei kovia kipuja oo. Ehkä just semmoista paineen tunnetta välillä. Välillä tuntuu myös, kuin ois pallo mahassa, mutta se taitaa tulla kyllä ihan ummetuksen takia. Maha pullahtaa aina illalla esiin turvotuksesta, aamulla näytän edestäpäin siltä, että oon vaan vähän lihonut. Sivulta päin tolla pikku mahakummulla on kyllä semmoinen raskausmahan eikä läskin muoto.

Niinkuin moni muukin sanonu, ei syytä huoleen jossei verta tule. :) se nippailu ja paine ja jomotus kuuluu kasvukipuihin, itse olen sen niin mieltänyt. :)

Nyt me lähdetään meiän karvavauvan kanssa kokeilee miltä noi raketit tuntuu sielussa. :)

Hyvää uutta vuotta kanssakulkijat! :)
Siitä tulee selvästi uusi, hieno ja jännittävä.. ;)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Täällä kyllä päästään korkkaamaan kupliva omenamehu vasta s 4,5 tunnin päästä.

Mä nukahdin kymmenen jälkeen illalla, yöllä havahduin paristi paukkuihin ja harmittelin niitä mielessäni =D
Puol kuudelta on noustu nuorimman kanssa ylös, niin kun joka aamu =)
Ja juu, ne jomotukset ja viiltävät menkkamaiset kivut on sitä kohdun kasvua. jos tuntuu pahasti niin pötkölleen jalat suoraan eikä kippuraan niin että veri pääsee kunnolla kiertämään. ja jollei sillainkaa mee ohi niin soittoa neuvolaan tai päivystykseen.
Tajusin just että mulla on yks neljäsosa raskaudesta jo kulunut :O
Ja jollain meistä on alkanut jo toinen kolmannes. On menny nopeesti tää aika kun en oo kauheesti kerinny ees miettiä et oon raskaana. Tosin mulla näkyi alussa vaan tyhjä sikiöpussi eikä vauvaa ollenkaan ja vasta viikon 8 ultrassa näkyi vauvakin. Sinne hän oli ilmestynyt ja ihan oikeen kokoisena <3
Hyvää uutta vuotta multakin kaikille.

Toi on jenzku kyllä vaikea tilanne :( toivottavasti vauva on terve <3 paljon voimia odotteluun!!

mä kävin nukkumaa vähä ennen 10 ja 12 mies tuli antaa pusun :) yöllä sitte heräsin paukutteluu ja iski järkky huono-olo :/ kerkesin just just pöntölle

Jensku92: Varmasti vaikea tilanne. Olen lukenut paljon positiivisiä kertomuksia, että vauva on ollut terve. Toivottavasti näin on teilläkin. Oliko niskaturvotusta vai verikokeissa jotain? Minua jännittää kauheasti tuo ultra ja verikokeiden tulokset.. Ultra-aikaa ei olla vielä saatu, verikokeet oli eilen. Nyt siis 10+1.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Eilen (rv11+2) oli taas paaljon huonompi olo kuin pitkään aikaan, onneksi iltaa kohden vähän helpotti. klo 23 menin nukkumaan, mutta puolilta öin tietty heräsin todella kovaan ilotulitteiden paukkeeseen ja siihen, kun koira pelästyi sitä. Mies oli lasten kanssa vielä ulkona katsomassa tulitusta. No onneksi loppuyö tuli nukuttua hyvin ja nyt ainakin vielä olo on suht ok. Jännä, kun mikään (etenkään lämmin ruoka) ei meinaa maistua ja painokin pudonnut nyt 2kg.
Sekin on outoa, että lähes joka aamu herään ajatukseen "ai niin, mä oon raskaana" ja sitten alkaa miettiä, että mitä kaikkea edessä on ja että onhan musta/meistä varmasti siihen. Kummallisia ajatuksia päässä pyörii, vaikka ei ole edes esikoinen tulossa... Mutta iso elämänmuutoshan tämä kuitenkin on. :)

Täällä kärsittiin töissä yönä vatsatautia ja vatsakramppeja. Lääkärissä kävin koska huoli pikkuisesta. Mutta vatsakrampit ovat kuulema harmittomia vaikkakin tuntuvat inhottavilta. Lääkrärin mielestä pikkuisella ei mitään hätää, mutta miksi en silti osaa rauhoittua. Vatsa kun edelleen herkkä. Pelottaa että mitä jos kaikki ei olekkaan hyvin. Taitaa tämäkin päivä mennä makoillessa ja yrittäen rauhoitella omaa mieltä. Jospa tämä tästä...

Ihanaa uutta vuotta kaikille! :-) Tällä oli yhtämittaista pauketta 18-00:30. Ihme kyllä nukahdin jo 23, mutta heräsin puoliltaöin hirveään jyrinään. Välillä ihmettelee, mitä pommeja ne oikein ihmisille myy...
Mulla on nyt 10+1 kasassa ja ultraa odotellessa. Vatsa on edelleen aamuisin ihan litteä, iltaa kohden vähän turvottaa. Kyllä välillä hiipii mieleen, että onko siellä oikeesti ketään? Pahoinvointi loppui viikolla 9, enää vaan väsyttää. Milloin teillä muilla alkoi tuntua tuo vauvamasu?

Täällä taisi viimeinen paukku paukahtaa 5.45 ja esikoinen itki yöllä pauketta...Onneks vain kerran vuodessa tämä!

Ei mulla 13+5 maha tunnu oikein miltään :) Esikoisestakin kasvoi vasta rv20 jälkeen ja iltaisin alkoi tuntua pinkeältä. Nyt on lähinnä vaan semmonen olo, että oon lihonnu ja kasvattanu vatsamakkaraa :D

Miulla esikoisesta näky päälle päin vasta rv 20, kuopuksesta jo rv 14. Ja nyt on ollu niin lyhyt väli ku kuopus synty, ni voi näkkyy ennemminkkii. :D alamahalla tuntunu pitkkään jo semmonen pallo. Kyllä se sieltä pullahttaa essiin kaikilla ajallaan. :)

Takaisin