Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Hiuksia en värjää. Lopetin värjäilyn jo muutenkin yli 2 vuotta sitten ja onpa muuten helppoa tää elämä omanväristen hiusten kanssa. Tästä aiheesta on muuten keskustelua kesäkuun odottajissa. Sinne taisin "paasaukset" kemikaaleista silloin jo laitella, enpä enää laita :)

joo oon maininnukki jossaki että finnejä ja näppyjä löytyy... hartiat ja yläselkä täynnä... mahassa yksi ei ikinä ollut ennen... selässä muutamia hassuja.. ja naamakin kukkii... aina ollu naamassa mutta ei näin paljoa :)

Äitini sanoi et värjäs hiuksiaa sillon ku ootti meitä :) ja kaikki ollaa ihan normaaleita :D
Joten aion jatkaa hiusten värjäilyä raskauden aikanakin

Greyjana: hiertääkö sulla sit liivit tai ootko herkistynyt jollekki pesu- tai huuhteluaineelle nyt raskauden myötä mikä vois ärsyttää ihoa niin että menee rikki? :/ kuulostaa kipeältä.

Ramona: Mulla on siis omat hevoset, 2kpl, omassa pihassa, ei sen suurempaa tallia luojan kiitos :)

Hei vaan kaikki.
En oo vieläkään ehtinyt lukea koko ketjua läpi ja te kirjotatte niin aktiivisesti että en tiedä ehdinkö koskaan :)
Oikasen nyt sit tänne.
Eli oon 37 vuotias 6 pojan äiti ja odottelen seitsemättä. Parin tunnin päästä eka neuvola ja tammikuussa jo eka ultra.
Synnytys jännittää ihan hirveesti :D
Mulla on koira, pari kissaa ja takapihakanala ja vanha rempallaan oleva omakotitalo jonka joskus toivottavasti saan kuntoon.
Mä kuulun kemikaali ja gmo ja e-koodi kammoisiin eli koitan välttää niitä mahdollisuuksien mukaan. 5 muksun kohdalla hurahdin kestovaippoihin jopa niin että olin hetken yrittäjänä alalla. Kuudennen kanssa on käytetty molempia ja nyt onkin sit seiskalle vaipat valmiina =)
Fanaattinen en kyllä ole minkään suhteen.

Greyjana: kannattaa nyt rasvailla ihoa ja laittaa vaikka puuvillaisia taitoksia rintojen alle ettei pääse hautomaan niin kovin. Kun iho ei ole aivan rikki voisiko vaikka talkista olla apua? Apteekista löytyy myös basibact tai vastaavia talkkeja ja rasvoja, joissa bakteereja ja sieniä tuhoavia aineita, jos sattuisitkin olemaan sellaista?
Todella inhottavaa ja kipeää kun iho rikkoutuu :/

Hei apteekissa on tenavat rasvatalkki. Se on käytössä vanhainkodeissa mm makuuhaavojen estoon. ihan ihmeaine ja auttais varmasti tohon rikkoutumiseen. eikä haise hajusteilta.
Jenzku92 kerro sit miten ultra meni =)

lidis ja noonie sekä tietty muutkin lukijat! :D
Soittelin tossa neuvolalääkärille, kerroin vaivasta ja lääkäri kysäsi, että
minkäs kokoset rinnat mulla on. Vastasin, että tällä hetkellä 85H ja lääkäri kivasti tokasi että "ja ihmettelet kun rinnan aluset on rikki. Sun rinnat selkeästi pääsee hautumaan, kun ovat niin isot. Osta kunnon rintaliivit, pidä hetken aikaa taitoksia ja pitäisi auttaa"

keifnwsbisjabWqjna -ttu! Hei kiitos tohtori tiedosta, jonka jo tiesin.. Mä siis soitin lääkärille, kun äiti tokasi, että hänellä on tullut hiivaa aina rintoihin raskaana ollessa, joten pyysin reseptiä daktarin-puuteriin/ lähetteen labraan, että voidaan todeta hiivaksi. Mitä vielä, ei sitä mun omat lähihoitajan tekemät diagnoosit kiinnostanu.. Osta uudet rintaliivit.. joo no eihän nää ole kuin kuukauden vanhat, että kiitosta!

Ehkä käyn ihan omin lupineni hakemassa daktarinia ja kokeilen tepsiikö. Kiitos paljon vinkeistä kaikille! :)

Ei sitä ihan kuka vaan saa lääkäriltä diagnoosiksi liian isot rinnat :D
Mun neuvolakäynti meni hyvin, oli kiva terkka. Helmikuussa joudun sit omalle.
Huomiseksi varattiin trisomiaseula ja 12 päivä sokerirasitus, (3 kertaa olli radi) ja 14 päivä niskapoimu ultra.
Huhheijaa että alko nopeesti kaikki.
Isukki on ihan varma että tulokas on tyttö. Oon koittanut sanoa että mä en osaa tehdä tyttöjä mutta hän on ihan sata varma eikä suostu edes keskustelemaan pojan nimestä. Ja siis mulla on viidellä vanhimmalla suomalainen isä, kaikki avioliitosta ja saman miehen kanssa. Sit onkin tummempia lapsia nää kaks nuorempaa =)

Moikka kaikille !

On pitäny jo jonki aikaa tänne liittyä mut ei oo saanu aikaseks eikä oo ehtiny, hirvee väsymys ja pahoivointi, toivottavasti pian alkais jo helpottaa!
Oon 31 vuotias ja la ois 21.7. Esikoinen täyttää kohta vuoden. Eka ultra ois 5.1, sillo on muistaakseni 11+6.
Toivottavast kaikki ois hyvin, muistan et ekas raskaudes ei kyl näin kovin jännittäny vaiks luulis et olis just päinvastoin :)

Uusille tervetuloa! :)

Minimanaatti, voin kerttoo että jännitti minnuukkii tännään ootella ultraan päässyy. Miulla tulossa kolmas. :)aina se tunttuu jännittävän yhtä paljon ku ekalla kerralla.
Omanapailua: mie en värjjää hiuksiani, ei vaan yksinkertasesti kerkkii ja annan oman värin kasvvaa takasi. Voi kuulkaa mikä kiittely miehellä oli ultran jäläkkeen, ku pääs mukkaan. Ihanan innoissaan(ei oo ollu aiemmin mukana). Öö, olikohan muuta... Tää mahan kasvu.. onko muilla jo havaittavissa kasvvuu? On tää muutakkii ku turvotusta ja läskiä! :D

Mulla ei maha mun mielestä oo vielä kasvanu mut painoo on tullu jo 3kg, johtuu varmaa siitä et koko ajan niin huono olo et pakko napostella muute viel kauheempi olo :grin. Viime raskaudes ihan sama juttu et paino nousi hirveest jo alus. Sillon mulla tuli kyl vatsakin tosi aikasin näkyviin, et kyllä tää varmaa kohta jo näkyy :).

Miulla on paino laskenu vissiin sen 5kg, mutta ruppee pientä pyörreyttä olemmaan ja työntämmään jo mahhaa ulospäin. Ei malta oottaa ku on selvä vauvamaha! :)

Voi oma talli :)
Mulla on kans on ravurin retku, tosin ei ihan omassa pihassa.
Meinasin jatkaa ihan normaalisti hevosten parissa, loppuun saakka.
Ei kai tässä vaihtoehtoja ole kun reenata täytyy.

Miulla kyl näkyy jo aamusinkin vähä maha, en kyl malttaisi oottaa kans et viel kasvais. Tän viikon jälkeen kun ollaan saatu kerrottua kaikille kelle halutaan itse kertoa nii sit ei tarvi enää peitelläkään, vaan saa ihan vapaasti näkyä :wink. Ja kai se voi näkyykin kun kuitenkin rv 13+5

Jenzku92, miten meni ultra? :) paljonko viikkoja ja koska sulla la? Voi olla että oot kertonu jo aikasemmin mutta täällä on ihanan aktiivista porukkaa ni en viitsi lähtä selaamaan :)

Mulla maha näkyy kanssa aika selvästi ja tänään on 14+0 tai 1. Jouluna oli vaikeuksia valita vaatteita sukulaisten luo, kun en aio tästä kertoa vielä pitkään aikaan.

Takaisin