Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Hei onko kenelläkää muulla ollu semmosta ihmeellistä paineen tunnetta ja aristelua alamahassa? Nyt menossa 11+2 ja eile alko semmonen jalkapallo mahassa -tunne.. tietty näillä viikoilla ilmeisesti rupee se kohtu nousemaan?

Mulla ainaki nippailee ja "kolottaa" välillä. Emmiä tiiä millä sitä tunnetta kutsuis, ku menee niin nopeesti ohi yleensä, mut kyl siel tuntemuksii on joo.. :) välil ehkä tuntuu enempiki siltä ku ois pieru suolimutkassa jemmassa, sit hetki ni menee kipu ohi ilman ilmavaivoja :)

Joo mulla ollu myöskin ilmavaivoja ja ummetusta.. vois tietty varmuudeks viedä pissanäytteen neuvolaan. Ikinä ei oo tietääkseni pissatulehdusta ollu, mut vissii raskaana ollessa oireettomanakin yleistä? Hauska ku ei yhtää erota noita tuntemuksia et onko ne kohdusta vai mistä peräsin.

Mulla otettii neuvolassa heti ekana pissit taltee, ja joka kerta kuulemma otetaa ku sinne menee. Sit sain viel kupin ja labraan vietäväksi pissitestin, melkee kuukaus sitte mut enhän miä oo muistanu, eilen ultraavalta kätilöltä varmistin ni on se lähete siel vielä ja voin toimittaa. Ja välillä ollu tunne ku olis pissitulehdus, etenki jos liian pitkä väli vessakäynneillä. Oon niin monta pissitulehdusta sairastanu että heti pelko persees et nyt se iski.
Mulla tota ummetusta ei onneks ollu juurikaan, vielä ainakaan. Joka aamu se on heti herättyä mentävä vessaan, satunnaisia kertoja lukuunottamatta. Ja nyt tän viikkoo on kauheesti pulputtan maha ja ollu ilmavaivoja, onneks ei oo enää ongelma rupsuttaa toisen kuullen :D

Okei, nykyisen kanssa siihen estottomuuteen ei menny kauaa, puhutaan varmaan puolesta vuodesta max.. :) ekan poikaystäväni kanssa meni kaks vuotta. XD

:DDD mun mies just sano et ikänä en oo näin pahalle haissu ja kyllä meinaa itelläki oksennus tulla välillä :DD Joo kannattaahan se pissa viedä varmuudeks.. mä oon kyllä semmonen hermoilija jokaisesta jomotuksesta ja kolotuksesta ku esikoista ootan ja yks km takana.. koskaha sitä pystys nauttimaan? Joku asennemuutos tehtävä kyllä. Siinäpä uv lupaus :)

Meil ei onneks viel oo kuitattu tollee, pari skabaa otettu ku ollu sopiva tilaisuus, ei saa olla liian vakavaa.. xD
Mulla takana kans yks km, heinäkuun viiminen päivä se alkoi ja esikoista myöskin odotan. Mulla on tän kanssa ollu kokoajan vaan niin varma ja rauhallinen olo. Tietenki pari kertaa tullu pelko että taas mennää tai mitä jos mitä jos. Mutta ei se jossittelukaan auta. :) mentävä vaan hetkessä.

Mulla rohkasee ja antaa varmuutta lisää se ku soitin sillo neuvolaan ku km peruakseni aikaa, ni se sanoi siellä puhelimessa että uutta tupaan vaan ku kroppa antaa myöten ja sit ku nappaa ni varmemmin nappaa ton km jälkeen. :) en tiedä oliko vaan lohdun sanoja mutta se on ainaki mulla auttanu. Että parempi mahdollisuus tän olla se meiän vauva . ;)

Kyllähän sen jollaki tavalla tuntee itekki et jos tää nyt onnustuis! :) ei täs oo ku 5 pv sitä suurinta riskiaikaa jäljellä ja ens ke selviää mis mennää nt ultrasaa.. mut tänää huomasin et tuntuu tossa iha alhaalla jo pieni pallo ♡

Meillä oli niskaturvotukset ja kaikki vallan mainiosti ja niin on teilläkin! :) usko pois. Nenäluu löytyi ja kaikki raajat oli. Nenäluu kuulemma tärkeä löytää, kuulemma downissa nenäluuta ei samalla tavalla ole. O.o
Ja kyllä, siellä tuntuu pieni pallo. ;) <3 mulla kyllä sen verran rasvakerrosta siinä päällä, mutta siellä se tuntuu silti. :) taidan tänää ruokakaupassa käydessä vilkaista samalla oisko jotain kivaa vauvalle alessa. Ihan vähän jotain kivaa ;)

Mie sain eilen kaverilta aika paljo pieniä vaatteita mille ei niillä oo enää käyttöö, oon niitä tossa hiplaillu :p.
Mulle määrättiin taas uus pissatesti, kun oli punasolu arvot koholle, eikä lääkäri keksi missä vika. Toivottavasti ois nyt sitte laskenu.

Mie sain jo rakenneultraan ajan eilen sillä ultrakäynnillä, 2.3 on se. :) Lolamon, se on kyllä kiva osttaa jottain jo pienelle ku ekan kerran on nähny ja saanu tiion että kaikki kunnossa. :)mie lähen ostammaan esikoiselle ja kuopukselle vaatteita, vauvalle on jo niin paljon :D

Miullekin tuli rakenneultra aika jo silloin samalla kun tuli toi eka ultra

Nyt sit menee kyllä niin hermo! Soitin neuvolaan tosta jomotuksesta ja olisin edes vähän kaivannu järkipuhetta ja tukea mytra koskaan en sitä oo saanu.. mihinkää ei juuta eikä jaata sanota. Ite jouduin vielä mainitsee mahollisesta pissatulehduksestakin. Helvetti soikoon taitaa lähtee vaihtoon neuvola!!!!!

Nyt sit menee kyllä niin hermo! Soitin neuvolaan tosta jomotuksesta ja olisin edes vähän kaivannu järkipuhetta ja tukea mytra koskaan en sitä oo saanu.. mihinkää ei juuta eikä jaata sanota. Ite jouduin vielä mainitsee mahollisesta pissatulehduksestakin. Helvetti soikoon taitaa lähtee vaihtoon neuvola!!!!!
Kuulostaa tutulta :( Tää on mun kokemus neuvoloista ollut jo kohta 2 vuotta. Onneksi loppuraskaudesta voi soittaa suoraan synnärille, siellä neuvovat ja ottavat tosissaan!

Täällä on muuten yhteinen neuvolapalvelu eli soitetaan aina samaan numeroon ja vasta sieltä tarvittaessa ohjataan omalle terveydenhoitajalle. Puhelimeen vastaa aina joku terveydenhoitaja ja jo äänestä kuulee, että on kauhee kiire. Usein pitää jättää soittopyyntö ja sieltä soitetaan takas ehkä samana päivänä.

Ja mitä tahansa kysyt, niin vastaus on että seuraile tilannetta. Ja että ei meillä oo lääkäriaikoja vapaana ja voihan sitä käydä jos huolettaa niin yksityisellä.

Toivottavasti muualla toimii paremmin!

Joo jotenki tuntuu niin hassulta ku itekkin osaisin tsempata ammattitaidottomanakin paremmin. En yleensä valita mistään, mut kurja olo jää tommosesta :/ noh soitin viereisen pkn neuvolaan ja siellä oli ihana terkkari :) valitin tästä omasta myös ihan huolella tunnemyräkässä :D tais parit kirosanatkin tulla. (Hormoonihirviö) kyllä luulis et ne jokapaikassa osaisivat edes jottain sanoa. Sisimmissäni tiiän et näillä viikoilla ku kohtu nousee voi jomotella mutku välillä sen haluais kuulla joltaki et normaalii on.. :D

Mulla oli viime raskaudessa viikosta kahdeksan eteenpäin äitiyshousut ja verskat jalassa, nyt menee viel hyvin omat farkut. mut ei mulla niin väliä vaikkei näykään kun en jaksa ihmisten päivittelyä että eikö niitä nyt jo oo tarpeeks :/

Muoks, Lemmyn neuvola "palvelu" kuulostaa aika hurjalta :(
Toivottavasti siihen tulee joku muutos. Tosi turhauttavaa tollanen.

Takaisin