Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mä voisin myös hypätä nyt aktiivisemmin mukaan keskusteluun. Aiemmin kävinkin jo esittäytymässä, mutta oon ollut niin huonovointinen, että ei oo pystynyt mihinkään keskittymään. Nyt (9+4) olo on kuitenkin alkanut helpottaa. Onneksi. Joka yö joutuu silti edelleen nousta kertaalleen syömään, että pärjää aamuun asti. Tätä on jatkunut jo kuukauden verran.

Hengästymistä on mullakin ollut ihan alusta asti. Tissit on kipeät ja kasvaneet, mutta näin A-kupin omaavana asia ei vielä häiritse - oikeastaan päin vastoin. :D

Joo helposti hengästyminen on aika yleinen raskauden oire, jo ennen ku menkkojen ois pitänytkään alkaa tiesin olevani raskaana juuri siitä että hengästymättä nopeammin samoissa hommissa mitä teen joka ilta, teen iltatallin ja otan hevoset sisään. :)

Ja miusta on kans kiva että tissit kasvaa ja turpoaa - imetyksen jälkeen on olleet aika rimpulat :D

Ite mietin samaa. Jotenki tuntuu jos kuitenki ois värjäämät mut :-D rka meinasi et varmana värjään nyt halun kaike varman pääl vaik aika turvallist se on

Multa katetroitiin synnytyksessä ennen ponnistusvaihetta ku en ollu hoksannu 3-4 tuntiin käydä pissalla ja sit en enää saanu tulemaan kun vauva oli jo niin alhaalla. Täysi virtsarakko siis hidastaa syntymistä kun tekee paikat ahtaammaksi. En kokenu mitenkään järkyttävänä sitä toimenpidettä, mut ens kerralla synnyttäessä muistan käydä tasaiseen tahtiin vessassa :D

Eikö sulta ehditty kysyä sitä ennen synnytyssaliin menoa vai kestikö synnytys vaan niin kauan? Mä muistelen, et kätilö käski käymään vessassa mielellään molemmilla asioilla heti ku tultiin synnytyssaliin :). Täytyy kyl taas yrittää muistaa toikin asia, jos sattuukin kätilöltä unohtua kysyä! Nykyään unohdan käydä vessassa usein ennen ulos lähtöä ja joudun katumaan unohtelua :(..

Mä kävin tänään 10+1 niissä verikokeissa. Tai neuvolan mukaan 11+2, kun ne ei usko mua ja varhaisultraa (se olinkin ioku sijainen). Nyt odotellaan kovasti sitten kutsua ultraan! Meilläkin viimeksi oli käytänteenä se, et suoraan np-ultrasta verikokeisiin toiseen kerrokseen. Tää käytäntö tuntuu järkevämmältä, niin on ultraajalla sitten enemmän tietoa antaa samoin tein.

Oon jostaki lukenu et pitäis välttää ekalla kolmanneksella sen takii ku ei oo tutkittu onko sillä vaikutusta lapseen eli pelata varman päälle.. ja et hormonit voi vaikuttaa siihen väriin esim. Tulla vihreet ku pitäs tulla jonku muun väriset :D kyllä mä aattelin värjätä ku on tää eka kolmannes ohi.. mun kampaaja tuttu kyl värjäs ihan alussaki miedoilla väreillä..

.. joku asiantuntija kirjotti artikkelissaan et se väri imeytyy vaan hetkeks päänahkaan eikä oo vaarallista ku ei suuhunsa laita..

Mä en todellakaan aio värjätä. Esikoista odottaessa erehdyin keskiraskaudessa värjäämään (ja ihan kampaajalla). Hunajanvaaleasta tuli kirkkaan punainen :mad: Lievästi vitutti, kun vielä k-pää kampaaja otti "vähän extraa" kun väriä meni niin paljon kun yritti mokaansa korjailla :angry8

Olipa onni että tammikuussa päätin kokeilla kauanko maltan olla värjäämättä hiuksia, edelleen samalla polulla ollaan.. :D oisin ite ollu täysin tietämätön tollasesta.. oma väri alkoi miellyttää silmää ja sit hiukset keväällä oliki jo niin pitkät et niiden värjääminen yksinää ois ollu vallan tuskaa. Aattelin et jos sit ens syksyn ristiäisii panostaa omiin hiuksiinkin, tai sitte jätän silloki värjäämättä. On kyl ollu hius ihan erilaisessa kuosissa ilman värjäilyit. :)

Mutta.. tänää netin ihmeellistä maailmaa selatessani löysin erään blogin. Luin ekan tarinan ja ihan harmistuin ku se loppu. Selasin alaspäin ja tarinoita oliki vallan monta! YHDEKSÄN! Blogin kirjoittaja kirjoittanut kaikista synnytyksistään, ja mielestäni hauskalla tavalla.. :) olen kaksi ekaa lukenut ja en malta odottaa että tän kirjotettuani meen lukemaan niitä lisää :p tahdon myös teille jakaa tämän blogin jos linkki vaan tulee tänne.

http://tsurrr.blogspot.fi/p/synnytyskertomukset.html?m=1

Huomen aamulla 7.15 elämäni ensimmäinen ultra! :)

Joo, toiset on sitä mieltä ettei meikatskkaan saisi ja shampootakaan ei sais käyttää kun jotain luomua..
Ite meikkasin ihan nomaalisti, en siis normaalistikkaan laita kun meikkivoidetta,poskipunaa js ripsiväriä ja esikoisen kohalla käytin päivittäin töissä ja vapaapäivinä en ollenkaan. Nyt kun oon vielä hoitovapaalla niin meikkaan ihan aniharvoin. Esikon kohalla värjäsin hiukset vikan kerran rv 20 ku lähettiin reissuun, sen jälkeen en kun halusin äippäloman aikana kasvattaa oman värin takasin. Hyvin oon onnistunu :)

Missy, mentiin sairaalaan klo 15 jälkeen ja veivät suoraan saliin kun oli niin kovia supistuksia, en ollu auki kun sentin mut eivät laittaneet kotiin kun halusivat nähä miten tilanne etenee. Kävin alkuun ahkerasti vessassa kun sillon alussa sanovat mut sit 22 aikaan illalla kun sain epiduraalin niin sen jälkeen kysy joskus 23-24 et oonko pissalla käyny millon viimeksi ja uups :D kätilö siis vaihtu siinä välillä ja viihdyin sairaalan suihkussa 1,5h ja yli 2h sen jälkee ammeessa jonka jälkeen rupesin vaatii kovia aineita :'D ei kaikkee siinä ilokaasupöhnässä tajunnu :'D

Onko Iidiksellä aivan oma talli?
Itse samoissa hommissa ja kyllä huomaa että on tullut kömpelöksi , alussa se hevosen paska yökötti, luojan kiitos meni ohi :D

Minä käytin poikaa toissa viikolla kaverin shettiksellä ratsastamassa ja meisän rämäpäähän olisi halunnut ravata koko ajan. Voi kuolema!:D Happi loppui koko ajan kesken ja poikaa tympäs ku äiti ei jaksanut juosta...:D Eilen otettiin uusi yritys, niin että mukaan lähti kaverin tyttö 12v, joka toimi taluttajana tarvittaessa.:D Oireet on kyllä muuten hävinneet, että ei tahdo koko raskautta aina muistaakaan...:) Kasvava maha ja vauvojen hentoiset liikkeet muistuttaa välillä.:) Kävin tällä viikollasukulaisten kauhuksi itsekin ratsastamassa ja voi, että oli mukavaa.<3 Minähän annoin oman heppani ylläpitoon puoltoista kuukautta sitten ja sen jälkeen en olekaan hevosen selässä ollut. Mulla on aikasemmin ratsastaminen jäänyt silloin ku maha alkaa pomppimaan tosissaan ja tuntuu epämukavalta. Nyt arveluttaa se ku ei ole "tuttua ja turvallista" heppaa käytössä. En kyllä ole viimeiseen 25 vuoteen tullut hevosen selästä alas ku kerran ja silloinkin melko arvaamaton heppa oli alla ja satulaa ei ollut... Että en varmasti "helpolla" tipu, mutta aina voi kaatua hevosen kanssa tai muutakin sattua. Arveluttaa ottaa riskiä,vaikka omalle päälle ratsastus tekee tosi hyvää. unohtuu kaikki murheet ja stressin aiheet.:)

Mullakin normaalisti A-kuppi, nyt B ja synnytyksen jälkeen on c-d hetkellisesti ja sit palautuu B-kuppiin. Silti eväs on riittänyt täysimetykseen nuoremman pojan kanssa. Kahdelle ei varmaan mulla maito riitä...:D

Minä muistelen, että mut on molemmissa synnytyksissä katetroitu ennen ponnistusvaihetta.:) Kestänyt avautuminen melko pitkään ja ei sitä pissahätää ole yksinkertaisest tuntunut siinä synnytyksen ohessa.:)

Mie kyl värjäsin just tänään hiukset ja oon muutenkin koko ajan värjäilly n.kuukauden välein ja meinaan värjätä jatkossakin :)

pyhät ohi ja mulla "arki" alko tosiaan jo lauantaina, kun olin viikonlopun ja tän päivän töissä. Onneks huomenna on vapaa, oon niin naatti!! :D tänäänki nukuin kevyet kolmen tunnin päikkärit. Väsymys on siis tullut vieraakseni uudelleen..

Täällä oli tosta hengästymisestä juttua.. sama "vika" täällä. Käytiin pyhinä sukuloimassa ja kun on tottunut tähän pieneen rivarikämppään jossa ei tosiaankaan ole rapun rappua niin... pakko myöntää, että jouluruokaa ahkerasti syötyäni meinasin että lähtee henki kun piti yrittää siskon muksujen perässä pysyä kiivetessä vinttiin. :D oli siinä työtä, muksut vaan nauro, että "täti, sä oot kun joku mummeli" ;)

Me kerrottiin mun puolen lähisuvulle tulevasta perheenlisäyksestä, vaikka ultra vasta perjantaina onkin. Syynä kun velipoika asuu kaukana eikä heidän perhe käy kun kerran parissa kuukaudessa täälläpäin niin päätettiin nyt jouluna sanoa kun on koko porukka paikalla. En kokenut että tälläsestä asiasta voisi soittaa veljelle. :) Hyvin ottivat kaikki uutisen vastaan.. tai
melkein kaikki. Mummu mulle ärhänteli, että pitääkö niitä mukuloita ruveta muksuna tekemään... Mulla tosiaan on ikää 22 ja miehellä 24. En kyennyt vastamaan mitään, etten olisi sanonut rumasti. Päätin, että otan etäisyyttä, ainakin joksikin aikaa.

Mutta hei tuli tässä mieleen, että oonkohan ainut kellä naama kukkii ja rinnan aluset on auki? siis on iho mennyt rikki.. ei se haitannut, että rinnat oli arat, mutta tää kyllä jo häiritsee kun iho on vereslihalla ja tuntuu vain kokoajan pahenevan rintsikoilla ja ilman..

aika pitkä teksti, mutta oonpa mä ollut linjoiltakin poissa! :D

Olen mäkin pari kertaa jo ehtinyt värjätä hiukset. Kevytvärillä tosin, mutta tuskinpa sillä on merkitystä. Käytän myös muuta kosmetiikkaa ihan normaalisti.

Mie kirjoittelin varmaa sillo tuonne oireisiin et naama on ihan järkky kun näppylöitä tulee ja tulee. Ikinä ollu tällänen. Plus niit on selässä ja koska rinnat on tosiaa muuteki F:t ja nyt viel isommat ni niittenki välis ja alla on näppyi ku ilma ei kierrä.. :(

Mulla yläselkä ja rinta kukkii kyl minkä kerkee, oon harkinnu sebamedin pesunestettä hankkivani ku sitä kuulemma suosittelee teini-iän akneen (siskoni kouluterkkari sanoi kun olin äitiäni tuuraamassa tapaamiskäynnillä) ni josse vähän näihinkin kukkimisiin auttas. Naamassa satunnaisesti näppy tai pari, nyt taitaa olla kolme samanaikaisesti, onneksi pieniä. :)

Voe mahoton voe mahoton! Tulin just sairaalalta. :) veti isännänki hiljaseks ja sen silmät loisti ultrahuoneen hämärässä valossa, pieni hymy toisessa suupielessä. :) eka ultra takana ja kaikki niin hyvin ku voi olla, sydänäänet-wau.. oli kyl aika käsittämättömän ihana tunne olla siinä sängyllä ja kattoa monitorista mitä siellä tapahtuu. Laskettu heitti kolmella päivällä eteenpäin, mutta ei muutettu sitä. :) 11+4 oli sinne mentäessä, 11+1 kotiinlähtiessä. :)

Takaisin