Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siis en vaan saanu pissattua kun kohtu kuulemma blokkaa jotenkin kokonaan virtsaputken kun se on kallistunut, en nyt muista oliko eteen- vai taaksepäin. Ihan kauhee pissahätä ja mitää ei vaan tuu. Aika tuskainen olotila, joten soitin ensin Kätilöopistolle ja sieltä neuvoivat menemään päivystykseen. Olin sit päivystyksessä kolmeen kertaan kateteoitavana (yöllä, aamulla ja päivällä) välillä laittoivat aina kotiin kun näytti siltä et pissa tulosi normisti, mut ei. Lopulta Kätilöopistolla sit tarkistivat ton kohdun asennon ja siitä se johtui. Onneks selvisi missä vika. On kuulemma ihan vaan "mekaaninen vika" joka menee ajan kanssa, kohdun kasvaessa ohi, miulta näyttää onneksi menneen jo, huh. Ottivat kuitenkin virtsa- ja verinäytteitä ja mitään tulehdusta ei löytyny. Aika vähällä tästä lopulta selvittiin, kun näyttää siltä, ettei tarvitaan nyt kotona juurikaan itse katetroida. Toinen vaihtoehto olisi sit mennä aina päivystykseen. Onneksi oon katetroinu töissä, nii vähä tiiän mistä kyse, eikä tule ihan toi toimenpide yllätyksenä. Ei se tietenkään mitenkään miellyttävältä tunnu, mut parempi vaihtoehto se kuitenkin kun olla hirveessä pissahädässä tai juosta päivystyksessä. Ei oo terveellistäkään kun rakko silleen venyy, kun ei saa pissattua. Puhumattakaan tosiaan siitä, miten hirveeltä se tuntuu. Sain kans antibioottikuurin virtsatulehduksen estoon. Lääkärit ja hoitajat oli kyl onneks tosi mukavia ja ymmärtäväisiä.Kauhee.. kerros tarkemmin siis mistä kyse...?
Ja tuskin joudutkaan! :). Kun toi vaiva riippuu ilmeisesti ihan siitä kohdun asennosta ja on tosiaan harvinaista.Mul veti jalat ihan veteläks jo ajatuksesta et joutuisin samaan tilanteeseen. Ei oo ikinä katetroitu ja en tiedä siitä ku perusperiaatteen, en laittoja ja muuta ja toivon etten joudu siihen :s