Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Faada, toivotaan että teillä otetaan uutinen vastaan lopulta hyvin. :)

Joo kaupanalan hommia kyllä, noita liikkeitä Suomessa 4. Ja näin inhottavasti sanottu, ihmettelen jos vielä puolen vuoden päästä on nuo 4. Ei mene nyt kovin hyvin näin ulkopuolisen näkökulmasta koska ukraina ja venäjä, iso osa asiakaskuntaa ja matkailua.
Suurtalouskokki olen ammatiltani, mutta allergiat vaikeuttavat ja olen niin asiakaspalvelija kuin voi, joten hämynen kyökki ei oo mulle.. ;) Kotona sitte harrastelen ruuanlaittoa. ;)

Eilen illalla tuli "hätä" ku tissit ei enää tuntunutkaan kipeiltä ja ku etomista ei oo ollu reiluun viikkoon. Että onkohan kaikki mallillaan. Ehkä oon vaan jo niin tottunu tissien herkkyyteen et en tajua onko kipeetkipeet. :D pikkusia alavatsa nippailuja on, vuotoa ei onneksi. Edelliset menkat alkoivat 10.10 ja kesti sen normaalin viikon, sen jälkeen en ole verta itsestäni erittänyt. :)

Kiitos tsemppauksista..! Auttaa, kun saa purkaa ahdistusta. Pitää tänään jutella neuvolassa tästä.

Mulla katosi oireet, mutta nyt 3.päivää oksennellut...
Aamukahvit ei pysy sisällä :(
ja rinnat räjähtää käsiin, en pysty pitämään edes liivejä!
Mä en tajua miten voi olla näin paha olo!!!
Miehen suvussa kaksosia, mä suorastaan pelkään jos ultrassa näkyy kaksi :D

Meille piti riittää kaksi lasta ja herranen aika meitä on kesällä 5 henkeä plus eläimet :D

Ei kannata turhaan huolestua. Mulla ainakin hävisi oireet jossain vaiheessa yhtäkkiä ja olin ihan varma et se oli siinä. Mahasta hävisi turvotus, rinnat eivät olleet enää niin arat ja olo oli suht tavallinen. Mutta muutaman päivän päästä ne tulikin jo takas :) toivotaan, et kaikki ois hyvin...Ehkä se vähän helpottaa kun saa kuulla et muillakin käynyt samalla lailla ja silti kaikki mennyt hyvin.:)

Mie kaivoin mammahousut varastosta viikonlopun Tallinnan reissua varten, kai noita uskaltaa jo käyttää, muutenhan niiden käyttöikä jää aika lyhyeksi :p. Ehdin ostaa muutamat kun olin ekaa kertaa raskaan kun sain noi hyvällä alennuksella. Silloin ei vielä käyttöön asti ehtinyt, mutta jos nyt sitte :wink. Yhdet tavisfarkut menee viel jalkaa, kun muut on sellasii korkeavyötäröisiä et ahdistaa.

Mä olen myös jo käyttänyt mammapöksyjä niinä päivinä, kun olen tiennyt, että on paljon istumista tiedossa. Aamulla vielä mahtuu farkut jalkaan, mutta päivän mittaan alkaa turvottaa ja pömpöttää niin, että oleminen ahdistaa ja tuntuu tosi ikävältä. Oman työpöydän ääressä voi vaan avata nappia, mutta jossain yhteistyöpalavereissa ei ihan kehtaa :D

Minä oon ollut tänään äärettömän onnellinen. Eka ultra takana ja meidän pienellä rakkaalla oli kaikki hyvin :Heartpink Uusi LA on 3.7.2015, kun viikot 11+3 vaihtuivatkin ultran mukaan 11+6. Lääkärisedän mukaan keskenmenon riski on pieni ja raskaudesta saa alkaa nauttia. Mä en kestä :Heartpink

Ei kannata turhaan huolestua. Mulla ainakin hävisi oireet jossain vaiheessa yhtäkkiä ja olin ihan varma et se oli siinä. Mahasta hävisi turvotus, rinnat eivät olleet enää niin arat ja olo oli suht tavallinen. Mutta muutaman päivän päästä ne tulikin jo takas :) toivotaan, et kaikki ois hyvin...Ehkä se vähän helpottaa kun saa kuulla et muillakin käynyt samalla lailla ja silti kaikki mennyt hyvin.:)

No miä ehkä vähän lohduttaudun tällä sit. ;) hyvä et muillaki vähä samaa :)

Mutta, joo niin kauan ku ei vuoda tai koske kovaa ni uskaltaa olla luottavaisin mielin. Rinnat on kyl samal taval turvoksis ku koko raskauden ajan, nyt varmaan vielä lisänä niin paljon joulumieltä. <3
"Joulu joutui jo taas pohjolaan, joulu joutui jo rintoihinkin.." <3 tän hetken suosikkijoululaulu. Tai no, Viktor Klimenkon laulamana Adventtilaulu on kans paras. :)

Lolamon, minäkään en heittäisi kirvestä kaivoon! Mulla on ollut hyvin oireeton alkuraskaus, olen oksentanut vain kolme kertaa (7+1, 11+4 ja 11+5), mutta rinnat olivat arat vielä 10. viikollakin. Lievää pahoinvointia on ollut viikoittain, mutta mennyt ohi nopeasti. Ennen plussaa olikin sitten melko selvät oireet.

Mulla tosiaan on reilusti ylipainoa ja sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten olen hyvin yllättynyt siitä, että ollaan pikkuisen kanssa selvitty näille viikoille asti ja ylipäätään siitä, että meillä tärppäsi ekasta yrityksestä.

Tänään olen niin superonnellinen, että lähetän triplasti rakkautta ja lämpöä kaikkien odottavien ja odotustaan odottavien koteihin ja sydämiin :Heartpink Todellinen joulumieli sieltä jaksoi taas koulukiireitten alta ilmestyä meillekin.

Ihania uutisia Nanny86 ja monsteri! :smiley-bounce013Menis nyt hitto vie nää päivät äkkiä, ni loppuis mahdollisesti tää oma epäusko ja vois alkaa nauttia.. :smiley-angry017
Mulla ei muuten niitä alavatsan nippailuja oo tuntunut ollenkaan koko aikana :sad001 Onko kaikilla muilla niitä ollut? ..tänään tosin ollu olo kuin tuntuis jo jotain pienenpieniä liikkeitä, mut tuskin on mahdollisia vielä :eek: ..toiveajattelua..

Kalaäiti & Kyytiläinen 11+2

Siis mulla on ollut ihan samaa, ne ei ole haamupotkuja, eikä ilmakuplia mutta joku heittää kärrynpyörää mahassa!
Mikä?
Sitä en tiedä :oops:
En ees muista sitä tarkkaa menkkapäivää,jotenkin oma olo tuntuu kuin ois pidemmällä.

Kalaäiti85, mulla ei ole koko aikana ollut minkäänlaisia tuntemuksia vielä alavatsassa, ellei semmosta turvotuspinkeyttä lasketa. Oireetkin on olleet vähäisiä, onneksi enää 5 yötä niin päässään tutkimaan onko siellä elämää :)

Tänää oli vähän erilainen päivä taas kun palasin kotioloihin. Käytii siis kaverin kanssa kylillä. Puolen päivän aikaan söin ensimmäisen kerran yhden leivän ja pillimehu kyytipojaksi. Seuraavaksi söinkin sitte iltaseiskan aikaan. Välissä pienen napostelu välipalan, sipsuja pikkusen (shame on me) ja kyllä huomas ennen iltaista syömistä että ravinnolla on iso osa. Alko nimittäin känkkäränkkä saapua kotikulmille, alko akka olee aika ärtyisä ja tuntui että isäntä ärsyttämällä vaa ärsyttää. :D ku sain ruokaa ni heti helpotti. Olin taas lauhkea ja mukava :)

Itse en onneksi ole oksentanut koko raskaus aikana *koputtaa puuta* ja nyt on etomisetki jääny taka-alalle. Tässä päivä kerrallaan mennää ja huomen pitää syyä vähä säännöllisemmin... ;) huomenna rankka siivouspäivä eessä. :D

Moikka kaikille! Täällä vielä yksi uusi kirjoittelija ilmoittautuu joukkoon. LA 30.7., esikoista odotetaan ja ikää mulla on 29. Takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (rv 12+2 ja rv 10+3), joten varovaisin mielin liikenteessä vielä. Nyt taitaa olla viikkoja 8+1.

Oon voinut hirvittävän huonosti viimeiset kolme viikkoa, ja olo alkaa jo kohta olla epätoivoinen. Koko ajan oksettaa ja mitään muuta ei oikein jaksa tehdä kuin maata. Tämän viikon olen ollut sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. Mutta kai tämä jossain vaiheessa helpottaa.

Onnea ja iloa kaikille odotukseen! :)

Eilen oli eka neuvola ja olihan se jännää vaikka siellä ei tehty mitään ihmeellistä, samat kuin esikoisesta eka kerralla :) Varailin nt-ultraan ajan tänään, se ois 9.1, kolme viikkoa niin näkee onko molemmat kyydissä mukana<3 tänään oli siivous päivä ja unet tuli otettua sohvalla kun neiti katteli lastenohjelmia :) neiti jättäny kotona päikkärit pois mutta päiväkodissa nukkuu kylläkin.

Mä oon lähihoitaja ja kotihoidossa töissä, saas nähä kuinka pitkälle pystyy töissä olemaan :o eilen luin "meille tulee vauvat"- lehtistä ja järkytyin ku siellä sanottiin että kaksosraskaudessa maha on viikoilla 26-28 samalainen kun yksösraskaudessa synnyttämään lähtevän :o saas nähä onko noin :D

Niskapoimu-ultra takana.:) Kaikki oli oikein hyvin. Vauvat olivat melkein millilleen samankokoisia, mikä on kuulemma hyvä juttu.:) Viikkoja olikin 12+4, niin uusi laskettu aika on 29.6. Kumpikin vauva liikkui kovasti ja varmistui, että tuntemukset, mitä on vatsassa ollut, ovat oikeasti vauvojen liikkeitä, kun näki ruudulta liikkeet samaan aikaan kun vauvat liikkuivat...<3 Jotenkin tosi helpottunut olo. Nämähän ovat jo todella hyvät viikot!<3 :) Jos sitä jouluna kertoisi tuleville isoveljille?:)
Minä oon aikasemmin ollut kaupan alalla ja nyt opintovapaalla. Valmistun keväällä lähihoitajaksi ja jos vointi vain pysyy hyvänä, niin ehdin viimeisen harjoittelunkin suorittaa, joka alkaa tammikuun lopussa. pitää vain miettiä harjoittelupaikkaa, joka ei olisi kauhean raskas fyysisesti...:)

Sajo itekki teen lähihoitajan hommii ja mietityttäny miten toi työn fyysinen raskaus mahtaa vaikuttaa raskauteen? Nostelut yms.. jotenki haluis olla hirveen varovainen.. :)

Riippuu varmaa pitkälti raskaudesta kuin pitkälle töis voi olla, meil osa on jaksanu loppuu asti, osa aloittaa äippäloman saikulla.. Itelle terkkari suositteli öiden lopettamista jossai vaihees ku kuitenki valvotaa yksin ni on suurempi riski sattuu jotai

Meilläkin tehdään yövuorot yksin, vaikken ihan lähihoitajan työtä teekään, mut ihan siihen verrattavissa kyl. Siirtoja varten on kyl kaikil nosturit, ketkä ei pysty ite siirtyy, mut voimaa siinäkin tarvii.

Ollaan tosiaan just tääl Tallinnassa ja Viru keskuksessa mentiin ukon kanssa vähä eri teille kun mentiin kaupoille. En sit heti löytäny sitä enää, enkä pystyn omast puhelimesta soittaakaan, kävi niin ärsyttää ja hermo meinas mennä et ajattelin et lähen ihan just takas hotellille ja itkuakin siinä tuli kun sit viimein löysin... Kai senkin voi laittaa siihen raskauden ja hormoneiden piikkiin? :p. Jälkeenpäin kyl naurattaa koko juttu.

Takaisin