Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Tuosta itkusuuvesta.. Pahin tuo Joulu mielelle-konsertti. Mie ainakkii olin itku kurkussa koko ajan melekkeen, ei vaan tuon esikoisen silimmiin eessä kehttais itkeskellä, ku selitteleppä siinä joka kerta miks itket. :D ei siis tiiä vielä tulevasta sisaruksesta.
Myöhän erottiin miehen kanssa ku ootin kuopusta, eka kolmannes oli vaan niin järkyttävvää ärsytystä että en kestäny sitä ukkoo yhttään. No toinen kolmannes oli puolessa välin ni ruvettiin tulemmaan taas läheisemmiks ja niin sitä nyt ollaan kihloissa ja menossa naimisiin varmaan vuojen päästä. :)

Miä kans kävin ekan neuvolan yksin, ihan omasta tahdostani ja juurikin syystä että saa omat ajatukset ensin kasaan ymym.. :) tokalle käynnille terkkari vaati mukaan, ja itsekin tietenki tahdon ja vaadin että lähtee, koska meidän yhteinen asia ja koskettaa molempia yhtälailla. Ensimmäinen ultra on 30.12 ihan aamulla ja sinne vaadin kans lähteä mukaan, vaikkakin se kun tehdään alateitse ni isäntä sanoi voivansa jäädä kotiin. :D ei ole syy :D
Hänen kumminki suht helppo livistää töistä hetkeks pois, ja tää on mun mielestä oikein hyvä syy livistää. :) yks päivä työparinsa kanssa otti tollee vaa puol päivää vapaata ku oli havaittu hirvi lähimettässä ni piti lähtä metsästää se... että sillee..:D

Noo meillä muutenki suht kuivaa kammarin puolella, mut toivotaa että se vähän vilkastuis. ;) ei sillee normaalia enempää tee mieli seksiä ku ei vaa ajattele asiaa, ja ku en jaksa enää ruinata :D

Lolamon, miullakkii ultra 30.päivä mutta vasta 16.30 :o miten mie jaksan oottaa sitä!! Meillä ei mies pääse mukkaan, ku ei saaha lapsille hoitajjaa, no sinne rakenneultraan asti jos ja toivottavasti KUN päästään ni sinne sitte. :)

Mieki halusin mennä ekaan neuvolaan yksin, eikä miehel kyl mitää virkaa siel olis ollukaa.. Muihi sit mukaan..

Ja tääl ei o peitto paljoo heilunu kun ensin oli hiiva tulehdus ja sit kahden viikon kuvotus ni ei paljo se kiinnostanu ku yritti jotenkii kestää kasas kauheeta oloo yötä päivää..

Oho, ompa sulla myöhään... :o
Ite katoin omaa aikaani ja ois toki voinu olla hitusen myöhemmin, 7.15 että pätkähti. :D no, onpahan sit "alta pois" ja ehdin viel iltavuoroksi töihin (tiiä sitte kuinka tässä maailmassa ollaan, tiedä mitä uutisia siellä ultrassa saa).. eikä miehenkään tartte kesken päivän livistää töistä, menee vaa myöhemmin... :)
En haluais sanoa tätä ääneen, mutta ihmettelen ettei mulla oo pahoinvointia! Olin koko pienen ikäni ihan varma että mulla alkaa kauheet pahoinvoinnit heti ku raskaus ilmenee ja ne kestää. Nyt on jo melkein viikon ollu se "pala pois kurkusta" eikä oo etonu niin kauheesti... Oonkohan miä sittenkä tiineenä... :o tissit on kyllä kipeet ja alavatsaa nippailee sillontällön.

Tai sit mulla on oikeesti käyny vaa hyvä tuuri ton pahoinvoinnin kanssa, koska olen kovin oksennuskammoinen, ni ei kyllä haittaa siis että en voi pahoin. :D

Oho, ompa sulla myöhään... :o
Ite katoin omaa aikaani ja ois toki voinu olla hitusen myöhemmin, 7.15 että pätkähti. :D no, onpahan sit "alta pois" ja ehdin viel iltavuoroksi töihin (tiiä sitte kuinka tässä maailmassa ollaan, tiedä mitä uutisia siellä ultrassa saa).. eikä miehenkään tartte kesken päivän livistää töistä, menee vaa myöhemmin... :)
En haluais sanoa tätä ääneen, mutta ihmettelen ettei mulla oo pahoinvointia! Olin koko pienen ikäni ihan varma että mulla alkaa kauheet pahoinvoinnit heti ku raskaus ilmenee ja ne kestää. Nyt on jo melkein viikon ollu se "pala pois kurkusta" eikä oo etonu niin kauheesti... Oonkohan miä sittenkä tiineenä... :o tissit on kyllä kipeet ja alavatsaa nippailee sillontällön.

Tai sit mulla on oikeesti käyny vaa hyvä tuuri ton pahoinvoinnin kanssa, koska olen kovin oksennuskammoinen, ni ei kyllä haittaa siis että en voi pahoin. :D

Puuh.. Täällä on juhlittu esikon 5-vuotiskemut ja nyt on kyllä takki tyhjä. Mukava, mutta raskas päivä ollut, kun eilinenkin meni siivoamisen ja leipomisen merkeissä.
Mustakin tuntuu, että oireet on helpottanut. Eilen iski heikotus kun pääsi neljän tunnin väli syömisiin. Mut kun säännöllisesti tankkailee pieniä annoksia, niin vointi on ollut melko hyvä.:)

Miäki joo työpäivinä syön parin tunnin välein, voi olla että siitäkin johtuu tää huonovointisuuden puuttuminen. :) töissä tuntuu että seinät kaatuu päälle ja mitä kakkaa koko touhu, mutta hyvä puoli on se että tauot tulee pidettyä parin tunnin välein ja joka tauolla tulee syötyä. Kahvitauolla omena, ruokiksella lämmin ruoka ja toisella kahviksella vaikkapa piltti tai hedelmä tai rahka tai jotain pientä.:) aamupalanki olen opetellut syömään, koska on v*ttumaista olla nälässä :D

Ei 16.30 oo myöhään, mulla on 23.12 klo 16.30 lääkäri ja klo 18.30 ultra. :D Muuten ei olis saanut ennen joulua. Mulla on tuossa työpäivä alla, ja luulenpa että tulee pitkän tuntuinen päivä!

O-ouu, tulee joo varman hyvin pitkän olonen päivä, ku odottaa että millon millon millon.. onneks oma aamulla. :)

Mille viikolle olette saaneet sen ekan varsinaisen (nt) ultran? Mulla on se vasta 12.1 eli viikkoja tuolloin 12+5. Kauhean pitkältä tuntuu odotella tuonne asti :D

Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan kivaa oli vaikka en oikein osannu kysyä mitään ja tuntu jotenki ihan epätodelliselta kaikki. Viereisessä huoneessa itki joku pikkuvauva ja mua alko samalla itkettään, oivoi :D

Mulla on ultra 11+3 ja tänään 11+0...! Jännittää ihan sikana!

Meillä on seksin määrä pysynyt samassa kuin ennen raskautta. Tokihan nyt kihlautuminen ja raskautuminen on tuonut suhteeseen enemmän syvyyttä ja rakkaus on muutenkin vain voimistunut yhteisten vuosien varrella. Seksin määrä voi kyllä korreloida suoraan oireettomaan alkuraskauteen, ei siis ole ollut syytä jättää välistä, kun ei ole ollut pahoinvointia tai muuta ongelmaa.

Mä oon ollut koko raskauden ihan hirveän väsynyt. Monesri valvonut vain kymmenen tuntia vuorokaudesta, kun yöunet venyy 12-tuntisiksi ja sit vielä päikkärit. Mulla on pahoja selkäongelmia jo ennen raskautta, joten selkä ei oikeen tykkää, kun pitäis liikkua liikkua liikkua eikä maata.

Ällöttää koko ajan, mutta kaverilta saadut sea bandit vähän auttaa.

Pakko varmaan jouluna kertoa perheelle, muuten äiti huolestuu, että mikä mua vaivaa.

Mullaki on 23.12, jolloin 12+0 varhaisultran mittojen mukaan. Saa nähä vaihtuuko taas laskettu aika jos saa tarkemmat mitat tai jottain.. :)

On kyllä oikeesti tuskastuttavan pitkän tuntusia päivät mitä lähemmäs np-ultraa mennään, tuntuu että ei se perjantai koita ikinä!
Jostai 8+ viikolta on ollu hirveen tyyni ja seesteinen olo, semmonen varma olo että raskaana tässä ollaan ja tukevasti. Nyt ku np-ultra lähestyy nii on alkanu hiipii paniikki mieleen että mitä jos siellä ei enää sitä sykettä ookkaan, jos onki kkm. Kovasti oon yrittäny itteeni rauhotella mut ku ei juuri oireitakaa oo ollu 9 viikon jälkee, väsymys ja tissien kipeys ainoastaan. Nyt ei oo moneen yöhön enää tarvinnu herätä vessaan vaan oon nukkunu yön läpi mikäli esikoinen on vaa antanu. :S tuskaa!! Olis jo perjantai.

Kiitos iltalukemisista! :)

Täällä ilmoittautuu toista odottava ja rv 10+6.. 30-vee tulee täyteen ens vuonna, avopuoliso 4vuotta vanhempi. :)
LA 7.7. ja ikäeroa lapsille tulee n. 1v 9kk jos siis kaikki menee hyvin..

Jostain syystä tää toinen raskaus on saanut mut hermostuneemmaksi kun eka - onko se sitä sitten, että nyt vasta tajuaa mikä kaikki voikin mennä vikaan.. Paha olo tuli kuvioihin ehkä viikko plussaamisesta, oksentaa ei ole tarvinnut mutta melkeinpä kaikki ällöttää - makeat, suolaiset, happamat, kaikki :confused: Nälän tunnekin vaivaa vain öisin, kun esikon takia joutuu heräämään, mutta kun jääkaapin sisältöä alkaa mielessään pohtia, tulee taas kuvotus ja jää menemättä.. Huoh. Esikoista odottaessa oli helpompaa, huono olo kesti pari vkoa ja seuraavaksi tuli kuvioihin närästys 28viikolla.. No, kunhan ei pönttöä halailla tarvitsis..

Lisäksi, oon palellu ihan hulluna :confused:

Keskenmenoja mulla ei ole entuudestaan takana ja tässä raskaudessa kävin alkuraskauden ultrassa n. viikolla 7. Kaikki oli niinkuin pitää ja pienen sydämen syke löytyi. :Heartred

Jostain syystä kuitenkin oon nähny useemman kerran unta keskenmenosta ja kovasti jännitän 23.12 koittavaa np-ultraa.. :sad001 Joudun siis näillä näkymin menemään yksin (aika klo 9 ja esikoista en halua mukaan, joten mies jää tytön kanssa kotiin) ja pelottaa, jos onkin jotain hämminkiä, että miten saa itsensä pysymään kasassa ja ehjänä kotiinkin.. :sad001 Ei olla siis kerrottu läheisille vielä, vaan halutaan aattona pamauttaa uutiset ilmoille mikäli ultrassa on kaikki niinkuin pitääkin..

Semmosta.. Ja jenni89, komppaan sua tossa Joulu Mielelle -konsertti -jutussa! Vollotin ku pieni lapsi yksin sohvan nurkassa! :smiley-angry017 :grin

-Kalaäiti85 ja kyytiläinen 10+6

(Btw, mistä ton nimimerkin saa vaihdettua? ..kirjauduin lokakuusiin 2013 kalaäiti85 -nimimerkillä, mut nyt se onkin joku numerosarja?? o_O)

Kun meet oman profiilisi tietoihin niin sieltä pitäis löytyä kohta josta saa nimimerkin vaihettua :) tervetuloa mukaan! :)

Takaisin