Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Täällä ruoka alkanut pikkusen paremmin maistumaan,mutta aika kasvispainotteista tuntuu olevan. Lihat, etenkin jauheliha etoo. Heräsinpä viime yönä syömään.. :dance008

Kyllä mie ainaki syön ite graavattua lohta, ei sitä oo kukkaa kieltäny ni en jätä myöskkään syömättä. Saattaahan jotkut sannoo eri juttuja esim neuvolassa.

Miulla eto peruna, ku kuorin ja keitin perunamuussiin.. hyi. :s

Tänään ekassa nlassa käyty, täti ei ymmärtänyt ettätämä vauva oli yllätys :D
Kaikki meni normirutiinilla mutta tuota painoa oli sen verran että on lievää ylipainoa,siltikään ei tarvitse mennä sokerirasitukseen.

Täti suositteli syömään salmiakkia pahoinvointiin, samaa tyrkytti kakkosen kohdalla alhaisten verenpaineiden vuoksi.
ostinkin kaupasta lempparisalmiakkia ja rasvatonta piimää, njam njam :)

Nlan mukaan la 21.7. Mutta mä taisin itse muistaa menkkapäivän väärin, siispä veikkaan la:n olevan 20.7.
No, pääasia että pullahtaa edes jossakin vaiheessa pihalle....

Ja piti lisätä että mä en aio muuttaa ruokavaliota raskauden takia, kaikista olen syönyt mistä tykkään ja näin toimin jatkossakin.
Kahvia yritän korvata kaakaolla mutta normisti sitä kahvia meneekin pari pannua päivässä, hyi minua :)

Tänään kävin lääkärissä alapääkipuilun vuoksi ja selvisi, että hiivaa. Canestenia hain apteekista, mutta voiko vielä ensimmäisellä kolmanneksella käyttää?

Itsekin graavatussa kalassa voi olla listeria, ei se vakuumi sitä aiheuta, ja tiskillä olevat kalatkin on usein toimitettu vakuumissa, kannattaa kysäistä. Itte luovun kylmäsavu- ja graavilohesta, en haluu pelata listeriariskillä.

Salmiakkia ja suolapähkinöitä piti syödä viimeraskaudessa että pysyin pystyssä, luultavasti edessä tässäkin kun normaalistikin pitää välillä napata sormisuolahippunen suuhun kun pyöräyttää.

Ihanan paljon oli tullu uusia kirjotuksia tänne! :) en ees muista mitä kaikissa luki ku osan luin aamulla.
Mutta siis harvemmin kalatiskin tuoreet naturellit fileet ja etenkin kokonaiset kalat tulee vakuumissa, en oo vielä ainakaan nähnyt, kaupassa töissä siis olen. Graavit ja kylmäsavut tulleet pakattuina kyllä.
Kohtuudella voi kyllä syödä itse graavattua, listerian voi kyllä saada vähästäkin se on totta. Mutta joulupöydässä mun lemppari on graavi ja porukoiden savustama lohi. Myös kylmäsavu. Tänä vuonna vaan joutuu vähän hillitymmin syömään, lohduttautuen että ensi vuoden jouluna saa sit jo ihan olan takaa mättää. :D

Voisin toki kyllä opetella syömään laatikoitakin, huomenna aion tehdä lanttulaatikot pakkaseen valmiiksi. :) normaalisti tehnyt ne jo marraskuun puolessa välissä, nyt ajattelin vähän hillitä innostusta ja jättää myöhemmäks :D lanttulaatikkoa olen jotenkuten jo oppinu syömään kun kolmas joulu kun itse teen. Isänpäivänä kyllä söin ihan "äitien tekemää" :)

Mulle ei kyllä ole ongelma pidättäytyä joulupöydän kaloista, kun eivät ole ihan intohimo.:) Lähipiiri tosiaan tietää jo meidän tilanteen, niin saa olla ihan just niin pahoinvoiva ja vetämätön ku on...:P Kauheaa tää väsymys. Milloin tää lakkaa??? Joinain päivinä oon kahetkin päikkärit ottanut ja silti yölläkin unta riittää liiankin kanssa.:/ Kyllä tais tulla tuplien myötä tuplaväsymys. oon kyllä koittanut päivittäin ottaa vitamiinit ja rautaakin, mutta ei vaan ala elämä voittamaan. Onneksi on nyt tosi kevyttä opintojen kanssa, niin voi päivisin huilia ja jaksaa sit illan touhuta jotenkuten poikein kanssa.:) Meillä ei ole pojat erityisemmin noteeranneet tätä kasvavaa vatsaa vielä. Jos niskapoimuultrassa on kaikki ok, niin sit varmaan kerrotaan tuleville isoveljillekin... Ovat kuitenki vasta 3 ja 5 vuotiaat... Mut en sit tiiä kerrotaanko pojille vielä, että vauvoja on tulossa kaksi... Jos meneekin jotakin pieleen, niin hankala selittää.

Meillä kans mun vanhemmat ja toinen pikkusiskoistani ja hänen poikaystävänsä tietää, myös mieheni pikkuveli. He viettävät joulua meillä. Toinen siskoni, 14-vuotias, on myös jouluna tulossa meille, mutta ei vielä tiedä asiasta. :) aiomme paljastaa jouluna hänelle. Vaikka vois vielä vähän lykätä mut sit se saattaa alkaa ihmettelee :D mut se kertoo parhaalle kaverilleen, mieheni tämän tytön eno, ja tää siskon tyttö kertoo äidilleen ja tää äiti sit mieheni toiselle siskolle ja se on semmonen lörppähuuli et. :D mulla kumminki töissä tilanne että olen koeajalla, ja töissä KUKAAN ei tiedä mitä mulla on meneillään.koeaika kun päättyy, olen viikoilla 22... olen lihava joten varmaan pysyy piilossa siihen asti, paitsi että työvaatteet ei mahu päälle jos alkaa ihan kunnolla turvottaa :s

Ja ajatus siitä että joutusin mennä pyytää isommat työvaatteet, ei houkuttele. Esimiehet katsoo nyt jo välillä niin halveksuvan oloisesti.. :( työvaatteita kun jaettiin niin pyysin paria kokoa pienempää näkemättä vaatetta, koska kyseessä oli mitä luultavammin miesten koko tai unisex. Koska olen hyvin lyhyt niin isot vaatteet myös pitkiä. Ja joskus käyny niinkin että se paria kokoa normaalia vaatekokoa pienempi on esim liivissä ihan sopiva.. mutta esimieheni vilkasi olkansa yli vaatelaatikon kimpusta ja sanoi että "no ei se nönnönnöö koko kyllä sulle mene!" Työystävälläni kirjaimellisesti loksahti suu auki ja kuin hidastetusti kääntyi katsomaan mua kohti. Siinä sitte koko uuden työporukan edessä vähän piti keräillä itteää kasaa, yritin olla punastumatta kauheemmin..

Ja ihmettelen että en oo ollu joo niin kauheen väsyny. Ku jos on vähä uuvuttanu ni oon aatellu vaan että oon vaa nukkunu vähän vähäsen, kyl miä jaksan, pakko jaksaa. Tänääki vapaapäivä ja vietin 4h keittiössä siivoten sitä ja samalla leipoen ja puuhaillen. Sitte aloin vielä alottelee joulusiivousta ja askartelin ja tässä kohtaa kello oli about puol viis, puol yhentoista maissa alottelin toimia. Välillä istahdin mut sit aattelin että vapaapäivänä pitää olla tehokas ku aikaa kerranki kotitöille! Phah, tajusin jossaa vaihees et helvetti miähän voisin ihan hyvin hyvällä omallatunnolla mennä pitkäksee ja vaikka kattoa lastenohjelmia. Mut eei.. :D

Tänään tuli nukuttua kevyet vajaa neljän tunnin päikkärit! Olin aamusta asti ihan kuolemanväsynyt, ja asettauduin sohvalle peiton alle heti kun pääsin kotiin :)

Soitin nyt neuvolaan, nyt yhdestoista päivä verenvuotoa. Sanottiin, että jos alkaa alavatsakivut ja tulee hyytymiä, niin soitto terveyskeskuksen päivystykseen, muuten odotellaan viikon päästä olevaa ultraa.

Annalin, no älähän vaan.. Voihan se olla ku kulttuurieroaki ja erilainen tyyli puhua, mut kyl se vähän sieluun silti otti. Normaaliin tapaan taas naureskellen yritin tilanteen hoitaa, mut myöhemmin sit siit tuli aika surku.

Takaisin