Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Itellä oli ekat pari viikkoo plussasta ummetusta, nyt ei o. On myöskin taipumusta siihe, seki vaikuttaa.. Oletan et myöhemmi ilmaantuu uudestaa, kun maha kasvaa..

MarSka, ihan varmasti oli vaikeaa. Ymmärrän ihan täysin!
Ja oon ylpeä että oot pysyny kovana sen suhteen ettet ole polttanu ja nikotiiniki jääny :) motivoi huomattavasti enempi olemaan ilman ku kyse ei olekaan enää pelkästään omasta terveydestä. :)
Ite poltin n. 8 vuotta ja viiminen vuosi meni veivatessa. Lopetan, sorruin, lopetan, sorruin ymym. :D

Ja joo, löysin vastauksen toho ummetusjuttuun neuvolasta saadusta kirjasta, ois vaa päiväl pitän lukee pidemmälle ennenku käy tääl kyselee. :D mutta jokainenhan meistä on yksilö ni ihan kiva myös kuulla kuin muilla käy, eikä vaan lukea kirjasta :)

Mun on pakko, vaik nyt tiedän, että monella menee hermo, ku pohdin tätä;
Lolamon, eikös majoneesissa ole raakaa kananmunaa, jonka takia sitä ei suositella nyt?
T: hyväätarkoittavamaalaisjärjetön

MarSka, upeasti olet kyennyt olemaan polttamatta!!! Arvostan suuresti!! :) Superhienoa myös Lolamon!!!

Mä ainaskin oon syöny kyllä aikalailla samalla tavalla kun ennenkin. Päätin heti plussan jälkeen, että maksalaatikkoa en syö tänä jouluna. Syynä on, kun tiedän, että voisin vetäistä vaikka koko laatikollisen, kuten muinakin jouluina, joten en viitsi ottaa ollenkaan, niin ei tule sitten mitään ongelmia.

Mulla on ollut ruokamielihaluja! :D ensin alussa teki ihan hirveesti mieli kiivejä, pari viikkoa sitten heräsin yöllä siihen, että oli pakko saada kaurapuuroa.
Yks lauantai kun mies otti vähän kaljaa, niin mä vetäsin litran kaurapuuroa...... :D

Nyt viikonloppuna rupes tekemään mieli salmiakkia. Oli pakko ostaa pieni rasia ja aattelin, että jos homma tähän pieneen salmiakkirasiaan kosahtaa, niin sitten on niin tarkoitettu. Äiti onneksi paljasti, että on musta aikoinaan vetänyt salmiakkia ja lakritsia sen verran, että tuo yksi rasiallinen olisi mennyt hänellä alkupalaksi.

Onko täällä innokkaita kahvinjuojia? Miten ootte siinä menetelly?

Mä olen pyrkinyt vähentämään reilusti, mutta viikonloppunakin tuli kyllä juotua yli "sallitun" määrän, kun tuli käytyä juhlissa.

Jännä lukea, että muillakin on kuvotusta kanaruokia kohtaan. Kanaruoat on yleensä mun lemppareita, ja paistoinkin kolme maukasta filepihviä pari päivää sitten. Mutta siellä ne on nyt jääkaapissa paistettuna, ei mene alas. Ajatuskin kuvottaa!

Mulla suurimpana mielitekona on tällä hetkellä kylmät mandariinit!! Ah niitä vois vetää vaikka kuinka... :)

Kahvia join ennen raskautta noin kolmisen kuppia päivässä, mutta enää ei oikein tee mieli. Tee sen sijaan maistuu.

Täällä odotellaan torstaita kuin kuuta nousevaa, silloin on mulla alkuraskauden ultra. Jännittää!!!!:smiley-bounce015

Kana kuvottaa todella, ja mieshän syö sitä joka päivä. Ummetus on viimein loppunut, sitä kesti plussaamisen jälkeen monta viikkoa. Kahvia juon ehkä kerran viikossa, on ollut niin kova närästys. Olen vaihtanut sen teehen. Mandariineja yms. en ole uskaltanut enää syödä, kun sain niistä yksi ilta niin kovan närästyksen etten pystynyt suoristamaan itseäni.
Mielitekoja ei ole, yritän vaan kovasti miettiä,että mitä voisi tehdä mieli edes yhtään. Jogurtteja, viilejä, tummaa leipää ja rypäleitä on mennyt. Kunnon ruoka- aterioita on vaikea syödä. :( Pakko on yrittää syödä tarpeeksi usein, koska olosta tulee tosi huono jos väli venyy. Ja tämä vaikeuttaa syömistä entisestään. Välillä yöllä kun herää kesken unien, tuntuu siltä että pitäisi syödä tai saa pyöriä loppu yön. Nousemaan olen joutunut entistä aikaisemmin jotta saan ruokaa ajoissa.

Täältä löytyy tupakoitsija. Ennen plussaamista meni aski päivässä ja ihan täysin en ole vielä lopettanut, pyrin siihen että päivän maksimi on 5 tupakkaa. Neuvolassakin sanottiin että parempi polttaa jos tekee kovasti mieli kuin että menettäisi mielenterveytensä :D Mutta pikkuhiljaa tästä viidestäkin vähenee kokoajan. Silti aina huono omatunto kun polttaa.
Veikkaisin että sitten ultran jälkeen rööki jää kokonaan pois :)

Tsemppiä lopettamiseen 9753, olet jo hyvällä alulla :) Ultra tosiaan voi kummasti kannustaa lisää, kun pienokainen sieltä äidille vilkuttelee!

Mua ällöttää kananrintafilee ihan sairaasti, vaikka tykkään siitä muuten. Marinoitu kanansuikaleliha taas alko näiden teidän keskustelujen jälkeen ihan himottaa... Mutta eikös naisella aina oo oikeus muuttaa mieltään? :laughing002

Olen innokas kahvinjuoja eikä kone lähde ilman aamukahvia käyntiin. Kaksi ekaa viikkoa tuntui vaikealta rajoittaa siihen kolmeen pieneen kuppiin, kun normaalisti juon kolme mukia. Eilen join aamulla pienen kupin, iltapäivällä ei enää uponnut. Kuvotus ja kahvi ei oikein natsaa.

Siitä inkivääristä, niin onhan sitä myös pipareissa, jouluauklaassa ja lanttu- ja perunalaatikossa jos tarkkoja ollaan. Mä ainakin aion niitä syödä kun kerran kalat ja mädit on kielletty.

Ite suolattu tuore graavilohi ei oo kiellettyä syyvä. Kyllä mie söin sitä sen minkä kerkisin viime jouluna, ku ootin kuopusta.

Olitte jutellu ummetuksesta.. miulla päinvastoin; maha sekasi joka päivä. Ihan järkyttävvää mahakippuu. :/jospa tää joskus menis ohi ja ois ihan normaali.

Terve kaikille!

Itse plussasin 27.11. Neuvolan mukaan LA olisi 31.7, joten juuri ja juuri pääsen tähän ryhmään mukaan :D
Lopetimme ehkäisyn käytön syyskuun alussa.

Kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten tunne on aika pelottava. Pelottava siltä kannalta, että mielessä on pelko raskauden keskeytymisestä. Luulen, että neuvolakäynnin ja uä-käynnin jälkeen oloni on varmempi :)

Oireina tulee ensimmäisenä esiin järkyttävä väsymys, mutta ei oikeastaan mitään muuta. Olenhan toki aika alussakin vasta, RV 6+2.

Tsemppiä kaikille ja hyvää joulun odotusta :)

Tervetuloa uusille! :)

Hiljaiseloa ollu väsymyksen takia voisin nukkua koko ajan.

Ällötyksiä mulla on ollut jauheliha ja sitruunatee. Viilis hyi helvata en oo ennenkää tykänny ja ällöttää vielä enemmän.

Ja ilman röökiä oon ollu 5 viikkoa, mennyt yllättävän helposti :)

Jenni89: Voiko siis ostaa tuotetta lohifilettä kalatoskistä, graavata se ja syödä? Muistan, että yksi tuttu teki samoin mutta hän vielä pakasti se lohen gravvauksen jälkeen tms. Entä silli? Siitäkin olen kuullut jostain, että voisi syödä.

Joo siis itse aion kyllä itse graavata lohen. Vakuumeja ei suositella. Ja tuoretta saa kyllä syyä. :)

Jep, ihan vaan kalatiskiltä hakemmaan. Saapi syyvä sitä muttei vakuumipakattuja. Eikös se joku juttu ollu savustetussaki kalassa ettei sais syyvä mutta kyllä mie oon syöny eikä oo tullu mittää. Sillistä en oo muuten varma. Pitäs ihan kahttoo purkin kylyki ja lukkee miten se silli on siinä :D

Miul on ihan järkyt mielialat taas. Hermot menee pienimmästäkin asiasta ja itkettää jos joku ei heti onnistu... Niiku esim. tukan ponnarille laittaminen... Huh, huh...

Takaisin