Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Täällä viikot 8+3 jos oikein oon osannunna laskea. Hankalaa :D

Ja ajatusasteella kala ja kana aika :ss tulee semmonen ellottava pääkipu ku miettii että tekis kanaruokaa, tai kalaa. Mutta työpaikkaruokalassa kävin haukkasees kalaa, koska kanavaihtoehto houkutteli vielä vähempi, toissapvän ja oli todella hyvää uunilohta.

Mä syön nyt koko ajan tonnikalaa purkista... Aiemmin oon melko usein juonut sokeritonta limsaa, mutta se ei enää maistu, vaan on vaihtunut veteen. Muita ruokaällötyksiä ei oikeestaan oo ollu!

Hah, mul on JUST toi, että kaikki terveellinen etoo ajatuksissa, mut ku syö, nii jossei nyt valla hyvää ole, nii ainakin pystyy syömään. Mut ahmin koko ajan aivan liikaa ja sit tulee ähky.. Ja pizzaa mun tekis koko ajan vaan mieli! Normaalisti rakastan maitorahkaa, nyt vaihtaisin sen joka välissä mielummin leipään :((( ja kaikesta huonosta hiilarista johtuen turvotus on karmeaa iltaa kohden! Mitä vaatteita mä käytän, ku eihän tätä millään peitä!!

Piimää pitää saada joka aterialla ja voisin syödä pitsaa ja hampurilaisia ja herkkuja koko ajan! Uunilohta oli eilen, maistui taivaalliselle, mut haju ällötti ja niin jäi lautaselle. Kala ja kana on pahimmat ällöttäjät, vielä ei muita oo tullut vastaan.

Meilläki pakastimessa kanaa vaik kuin mutta ku ei niistä pysty nyt mitää keksiä ni ootelkoot siellä parempaa ajankohtaa :D

Vesi on alkanu kans maistua kumman hyvältä.. tullu juotua huomattavasti paljon enemmän kuin ennen. Ja Jaffan ananaslimua en oo pitkään aikaa juonu ni viime viikol ostin yhen plon ja täl viikol toisen (neukkutäti pyys että lopettaisin limpparin, olen niin paljon ylipainoinen) mutta en tiiä johtuuko sen taivaallinen maku raskaudesta vai siitä että en oo aikoihin sitä juonu. Kylmänä, voi että. <3 ja mansikkatrippi tai tänää ostin mehukatin metsämansikkamehua, ahhhhhhh, tekee mieli koko ajan (okei, parisen vuotta siitäki ku sitäki juonu :D)

Makea ei maisti vaikka normaalisti olen ihan sokerihiiri ja herkuttelija. Juustohampurilaiset ja pizza maistuu. Nyt on muutama päivä ollut etova olo puolestapäivästä alkuultaan. Mukään ei maistuisi, mutta suolaisen syöminen kuitenkin auttaa kynhan saa syötyä. :-)

Ompa mukava kuulla etten oo ainut noitten olojeni kanssa. Oon jotenki ajatellu niien kuuluvan pidemmällä oleville. ;) vaikka eikös vko 9-12 oo ne pahimmat pahoinvointiviikot... tai niin luin.

Mulla kauheesti himottaa hesesafka. Etenki ne hampparit missä paprikamajoneesia.
Tai sit vaa se paprikamajo vaikka raakana.. :D tänää viel aattelin et pitääks käyä ostaa niit pelkkii majopussei, mut vaikka kylillä kävin (meilt sivistyksee hieman matkaa :D) ni en käyny hakees majoi, hyvä miä ! :p

Tiisu, mulla siis hyvin paljon samoja. Sitte ku koneet käynnistyny kunnolla, eli just siinä puolenpvän tienoilla ni se etominen alkaa ja kestää iltaan saakka. Ja töissä tietenki. Etenkin. Se paikan haju saa jo voimaan pahoin. Kala. :s (siis rakastan kalaa kyllä muulloin)... paitsi, nyt on ollu niin onnellinen tilanne että to, pe ja la ja tänää on ollu hyvä olo. Ei oo ollu sitä semmosta "palaa kurkussa" :)

Täällä mennään rv 9+2. Joskus on vielä etovaa oloa, muttei onneks ennää niin kauhheesti. Nyt tän väsymyksen lisäks vielä iski kauhhee flunssa, ei oo yhttää hyvä! :/

Mulla kesäinen raskaus vei energiatason ihan nolliin, olin niiiiin väsyny. Mutta tän kanssa en oo ollu läheskään niin uuvuksissa, ihan hyvä vaan toki. :) ja meilläkin flunssa jyllää, ite viime vkolla pari päivää alkuviikosta saikutin ja mies keskiviikosta asti valittanu. Tänää ollu pieniä muutamia puolen tunnin pätkiä hereillä, mut muuten nukkunu koko päivän. Sen verran ollu hereillä että käyny 3kertaa kuuen tunnin sisällä suihkussa xD hikoillu sängyn ihan märäksi, voin kertoa että haisee himppasen pahalle! Mut ei hyödytä siivoukset ja pesut vielä ku tulevat yöt tulee olee samanlaisia. Ja viikolla viel pesin sen peiton ja tyynyt.. -.- tee työtä jolla on tarkoitus.. :D

Siis isäntä hikoilee ja nukkuu, en minä.. xD

Koita Jenni levätä mahdollisuuksien mukaan, ei ihan taia samalla tavalla onnistua ku täällä.. :/ mutta liputan kuuman mustaherukkamehun puolesta, litki sitä paljon! ;)

Lolamon, mukavaa varmasti. :D meilläki eka oli esikoinen (5v) kippee, sitte oli kuopus (kohta 6kk)kippee. Ni johan sen oli aikakkii tulla minnuun. Yritähän tässä sitte olla skarppina päivällä.

Olitte jutellu glögin juonnista, kyllä mie oon sitä juonu, ku eihän se inkivääri oo ku mausteena. Eri asia jos vetelis tuoreeltaan. :D näin mie sen asian nään.
Miun oireena on kauhheet mielialanvaihtelut.. voi että hermot kirreellä koko ajan tai sitte vähän ajan päästä jo itken jotain joululaulua. Voi että. :D

Tajusin mie sen että isäntä etkä sie :D Joo yritän, parhaani mukkaan! :)

Tuntuu hullulta että ihmiset stressaa esim glögistä, koska siinä on inkivääriä (mausteena, ei kilokaupalla niinku luontaistuotteissa).. Ihan hulluu, ette työ voi syödä tai juoda oikeesti mitää jos aattelee kaikkee mitä missäki on. Lapsii on syntyny läpi vuosisatojen eikä kukaan ole hysteerisesti karttanu kaikkee. Sit oikeesti jos rupeette niin tekee ni vaihtakaa kaikki kosmetiikka ja pesuaineet ynnä muut luonnontuotteisiin mis ei ole mitään säilöntä ynnä muit aineita. Älkää käyttäkö mausteita koska niis on raskasmetalleja ja ties mitä.. Huhhuh, sori.. Menee yli vauhkoominen jos jossain on jotai kärpäsenkakan verran. Ja mites ulkolaiset tomaatit yms. ei ne pelkäl huuhtelulla peseydy..

Edit. Joulupipareis on muute sit inkiväärii ja mones muussaki joulujutus :wink, kuiva joulu tulee jos mitää ei voi syödä

Muokattu viimeksi:
Ite oon käyttänyt mausteena ja tuoreena (esim. intialaiseen) inkivääriä, mut eipä sitä paljon mee kerralla ja enkä joka päivä käytä. Eilen tein pihviä ja tietty mediumina. Hyvää lihaa en kypsäksi paista (hirvenliha).

Hah, mul on JUST toi, että kaikki terveellinen etoo ajatuksissa, mut ku syö, nii jossei nyt valla hyvää ole, nii ainakin pystyy syömään. Mut ahmin koko ajan aivan liikaa ja sit tulee ähky.. Ja pizzaa mun tekis koko ajan vaan mieli! Normaalisti rakastan maitorahkaa, nyt vaihtaisin sen joka välissä mielummin leipään :((( ja kaikesta huonosta hiilarista johtuen turvotus on karmeaa iltaa kohden! Mitä vaatteita mä käytän, ku eihän tätä millään peitä!!
Mulla on niin sama! Syönyt hiilareita vaan yhdellä aterialla ja leipänä yhden palan realia. Maitorahkaakin mennyt muutama purkki päivässä. Nyt ei puhettakaan että mitkään noista uppois. Oon niin turvoksissa ja mahajumissa tästä hiilarishokista että ihan ahdistaa ku ei saa itseensä ruotuun :(

Ite oon käyttänyt mausteena ja tuoreena (esim. intialaiseen) inkivääriä, mut eipä sitä paljon mee kerralla ja enkä joka päivä käytä. Eilen tein pihviä ja tietty mediumina. Hyvää lihaa en kypsäksi paista (hirvenliha).
Iteki söin sillo ku ruoka viel maistu, pihvin mediumina, mies oli tehny.. Tosin sanoin kyl miehelle sitte et sitä ei oikei suositella, jos jatkos vähä kypsempänä :)

Tuntuu hullulta että ihmiset stressaa esim glögistä, koska siinä on inkivääriä (mausteena, ei kilokaupalla niinku luontaistuotteissa).. Ihan hulluu, ette työ voi syödä tai juoda oikeesti mitää jos aattelee kaikkee mitä missäki on. Lapsii on syntyny läpi vuosisatojen eikä kukaan ole hysteerisesti karttanu kaikkee. Sit oikeesti jos rupeette niin tekee ni vaihtakaa kaikki kosmetiikka ja pesuaineet ynnä muut luonnontuotteisiin mis ei ole mitään säilöntä ynnä muit aineita. Älkää käyttäkö mausteita koska niis on raskasmetalleja ja ties mitä.. Huhhuh, sori.. Menee yli vauhkoominen jos jossain on jotai kärpäsenkakan verran. Ja mites ulkolaiset tomaatit yms. ei ne pelkäl huuhtelulla peseydy..

Edit. Joulupipareis on muute sit inkiväärii ja mones muussaki joulujutus :wink, kuiva joulu tulee jos mitää ei voi syödä

Tuleepa tiukkaa tekstiä.
Kyse ei oo nyt siitä että olen hullu jos asiasta kysyn. Ja kyllä joo, tervettä maalaisjärkeä saa ja pitää käyttää, ja kyllä lapsia on maailmaan tullut terveenä ilman mitään tommosia hömpötyksiä. Mutta yhden keskenmenon jälkeen pelko uudesta, mihin voisi mahdollisesti tommosilla asioilla vaikuttaa, ei tunnu kovin houkuttavalta. Olen kyllä ajatellut että tuoreena en inkivääriä käytä, että voin kyllä glögiä juua, ajattelin vaan varmistaa.

Ja tuoteselosteisaa pitää selkeästi ilmoittaa jos on inkivääriä. Joten pystyy karttamaan silläkin :) ja jos piparitaikinan tekee itse, ei siinäkään silloin ole inkivääriä.

Takaisin