Moikka. Tovin tuossa lueskelin ketjua ja päätin itsekin liittyä! :)
Olen 25w, eteläisestä Suomesta ja ensimmäistäni odotan. Raskaus nro 2.
Mieheni kanssa ollaan virallisesti seurusteltu 2vuotta ja siitä ajasta oltu 1,3v kihloissa. Tää on se oikea!
Kerron teille vähän tarinaani, vaikka voisin kertoa ummet ja lammet. Mutta.
Jätin pillerit pois vuosi sitten (elettiin vaikeaa aikaa ja seksiä oli hyvin vähän, päätin etten tahdo syödä pillereitä enää turhaan ja kun ei niillä oikein ollu huomattavaa vaikutusta menkkakipuihinkaan, säästyi rahatkin ja oli miehelleni ihan ok asia että ne lopetin) ja siitä asti ollu tämä "varma ehkäisy", ajoissa ulos. :D Koska tilanne oli kumminkin se, että lapsi saa tulla jos on tullakseen.
Toukokuussa muutimme ostamaamme taloon ja mieheni oli sanonut että sitte tehää vauvoja ku oma hima. Nooo, muistuttelin asiasta leikkisästi välillä ja yhtenä päivänä kun harjoitettiin lempeä, mieheni päätti "olla heittämättä verhoihin" (anteeks yksityiskohdat :D) ja näin ollen tein heinäkuussa plussatestin! Ihan vitsillä tein, kun aikaisemmat testit ollu pakkomielle ja ollu negatiivisia. Tämä sattuikin oleen kaks vahvaa viivaa samantien!
Ajatukset heitti ihan häränpyllyä ja JEEJEEEJEEEE-fiiliksiä. Tosin hillittyjä ja miehelleni soitin ja kerroin. Olin ihan sekaisin että minäkö raskaana, noway.. myös että vähäkö siistiä.. samalla olin aivan kauhuissani että nytkö se sit tapahtuu, meille tulee vauva. Kaikki muuttuu. Enää ei ollakkaan vaan me ja koira. Enää ei lähdetäkkä esim kauppaan ihan tost noin vaa ku roskapussia viedessä alkaa tehdä mieli lähtä shoppailee. Sitä hehkutusta ei kauan kestänyt. 2vko sulattelin asiaa vauvasta, vkolla 6 meni kesken.
Keskenmenon jälkeen päätimme yrittää uudestaan heti ku mahdollista. Tovihan siinä meni jotta saatii hormonit ja kierrot kohdalleen. Jo noi on sellaset asiat että keskenmenoa ei toivo kellee, kroppa menee ihan sekasin. Itse suhtauduin asiaan aika tyynesti ja ihmiset pahoitteli, mutta lähinnä kohautin olkiani. Joo ikäväähän se joo oli, mutta luonto tarkoitti sen niin. Ja se oli ihan tavallaan odotettavissa. Kerkesin viikkoa ennen keskenmenoa lopettaa tupakoinnin, viikko km jälkeen aloitin uudestaan.
5.11 lopetin tupakoinnin ihan oman terveyden vuoksi. Ja kaverin kanssa tehty sopimus. Aloin siinä 10.11 iltasella tunnustelemaan rintoja ku tuntuu aralta, tästähän olin vallan hyvilläni, koska olin jo pari kk odottanut tuollaista kipua mutta joka kerta oli erilaista ja menkat tuli. Pari iltaa myöhemmin kun rintoja edelleen aristi, tein testin. Haalea viiva ilmestyi. Seuraavana aamuna samoin, haaleahko. Odotin 5pvä ja tein uudestaan ja kaksi viivaa vieläkin. Raskauslaskuri kertoi lasketuksi ajaksi 17.7... Ostin vielä Clearbluen digitestin, mutta en ole sitä tehnyt. :) Minulla on huomenna ensimmäinen neuvola ja viikot olis nyt tarkalleen 9+0 laskurin mukaan.. (muistaakseni)
Tällä kertaa tikun kaksi viivaa aiheutti lähinnä vaan olankohautuksen. Edelliskertana ilakoi senki edestä ja se vähän karaisi ja herätti tähä maailmaan. Mutta siis kyllä miä tästä innoissani olen, erittäin. Eri tavalla vaan kuin viimeksi. Olen ehkä tyynempi nyt. :) edelleen samat ajatukset kyllä pyörii mielessä että omg, nyt se vauva tulee, mutta nyt koen olevani vieläkin valmiimpi kuin kesällä. Ja kokoajan pelko, että menee kesken mutta mulla on jostain syystä todella varma ja tyyni olo tän suhteen.
Rinnat on todella kipeät, mutta se on hyvää kipua :D ne myös kutisee todella kovin, mutta rasva auttanut. Pari viikko ollu tosi ellottava ja vellova olo, hrrrr. Ajattelee melkein mitä vaa ni etoo ja etoo. Töihin menoa ja työmaan hajua ku ajattelee ni tekis mieli oksentaa :D kertaakaan ei ole ylös asti tullut, huh. Kärsin eräänlaisesti emetofobiasta (oksennuskammo) ja paniikissa tämänkin takia :D Palelua myöskin ja mielialat vaihtelee krhm... :D mielitekoja muutamia tullunna, en vielä sillee osaa tarkkaan eritellä mutta joitain ruoka-aineita kohti ollu että PAKKO SAADA! :)
Tulipahan tarina! Mutta tuntuupa hyvältä saada tämä sanotuksi! Tieto kulkenut vain lähipiiriin ja siinä pysyy olosuhteiden pakosta jonkun aikaa.. tosin, nyt te tiedätte.
Kiitos ja hyvää yötä.. :)