Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Minä haluaisin kysyä sukupuolen etukäteen, mutta mies ei halua :D Eihän sillä toki väliä olekaan kumpi sieltä tulee, mutta jotenkin tuntuisi konkreettisemmalta ajatus vauvasta jos tietäisi, kumpi sieltä on tulossa. Todennäköisesti en sitten kysy minäkään sukupuolta, koska pelkään vahingossa paljastavani sen miehelleni. Ja onhan tässä vielä pitkä aika koittaa kääntää miehen pää (jos kaikki hyvin menee..) :D

Siis niin samaa mieltä! :) miä en ehkä ees yritä alkaa kääntää, ehkä. Mieli kyl tekis :D mutta todentotta, onneksi tässä on vielä aikaa. ;)

Nyt jo viikon tiputellut verta säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä jää vaan paperiin ja välillä tulee pikkareihin asti. Kiertoni on aina ollut hieman epäsäännöllinen, mutta tähän ajankohtaan ne voisivat sopia. Lohduttaudun diagnosoimalla nämä valemenkoiksi, mutta maanantaina soitan kyllä neuvolaan!

Joo kannattaa soittaa ja varmistaa.

Itellä tänää meinas tulla paniikki, ku saavuin töistä kotiin (niinkin rankka päivä ku istuin vaan kassalla) ni yhtäkkiä alavatsassa alkoi tuntu menkkakipujen tuntuista semmosta kuumottavaa kipua. Aattelin et helvetti, taas mennää... :s okei, viimeksi kun niin kävi ni vuoto alkoi kyllä sitten ihan niillä näppäimillä myöskin, tosin ei kovin runsaana mutta tuli verta. Nyt ei ole ainakaan vielä tullut ja olen noi kivut laittanut normaaliin piikkiin, kerta kohdun venyminen aiheuttaa kuukautiskipujen kaltaista tunnetta. Nyt vaa pittää seurata alkaako miusta valua jotain ulos. Toivottavasti ei.

Tervetuloa uusille miunkkii puolesta! :)
Toivottavasti 9753 ei oo mittään vakavaa ja pienellä kaikki hyvin! Ja ettei Lolamonillakaan mee kesken, on ne vaan venymisestä tulevia kipuja.
Omanapa: En oo koko kerinny lueskella saatikka kirjotella tänne mittää, vähäsen nuo tytöt pittää kiirreenä ja tää älytön väsymys. Tännään kävi mielessä että malttaakohan sitä sinne 30.12 asti oottaa että pääsee ultraan, vai käviskö yksityisellä. Välillä kummittellee se vuos sitte ollu kkm, nt-ultrassa todettiin alkio kuolleeks rv 8, oli sisällä sinne 12 viikolle asti. Enkä sammaa halluu ennää kokkee. :(

Toivon mukaan molemmilla kaikki hyvin! :) Mulla ainakin ollut noita alavatsa tuntemuksia ja oon kanssa aatellut että kasvukipuja. :)

Mitä tulee lapsen sukupuoleen niin mummuvainaa aina painotti, että lapsen sukupuolen kysyminen tuo huonoa onnea, joten ei haluta kumpikaan tietää. Selviää vasta sitten heinäkuussa. :) Mies kovasti toivoo poikaa, että saisi kuulemma itselleen apurin ja hänen mielestään esikoisen olisi parempi olla poika. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että tyttö tulee, kun ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. (mun suvussa, kun yleensä tytöistä ollaan väsyneitä ja pojista voidaan pahoin. : D )

Moikka, minullakin tuli vähän tuhrua keskiviikkona ja paniikkihan siinä iski. Kävin torstaina yksityisellä ultralla ja siellä oli viikoja vastaava pikkuinen (6+1) ja sykekin näkyi. Oli aikamoinen helpotus mutta vieläkin tarkastelen onko tullut vuotoa joka vessakäynnin yhteydessä. Toivottavasti sinullakin 9753 on ihan vaaratonta vuotoa. Kannattaa käydä tsekkaamassa ihan vaan mielenrauhan saamiseksi.

Niin inhottavia noi vuodot :( voin kuvitella sen paniikin, kun paniikkia on ilman vuotojakin!!

Niinpä, ei se pelko varmaan koskaan poistu. Enemmän tai vähemmän se on läsnä joka päivä. Hulluna myös tutkin housuja ja paperia wc-käynnin yhteydessä.

Tuleeko teillä paljon valkovuotoa? Minulla se on lisääntynyt raskauden aikana ja välillä se on aika paksuakin. Mutta en jaksa nyt sitäkin jäädä pohtimaan. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Joo tässä aikamoisia sherlockei kyl ollaan, joka vessareissulla tarkastetaa housut ja paperit. :D onneks sen voi täällä sanoa ääneen ilman että pidetään ihan tollona ;)
Siitä tullaankin siihen asiaan että mitä noi kaikki teidän käyttämänne lyhenteet tarkoittaa? Vaikkakin oon kova ottamaan asioista selvää niin enempi "käytännönnaisia" ja meen tunteella toisinaan, ni ei oo tommosia tullu etittyä. Eli kkm? Nt-ultra? Np vois olla logiikalla niskapoimu.. ja muutenki, kertokaa mahd paljon mitä kaikki lyhenteet tarkottaa :d okei, rv, sen tiiän. ;)

Ps. Kuinka tuli vietettyä itsenäisyyspäivä? :)
Ite olin viiteen asti töissä jonka jälkeen sain ystäviä ja perheen kylään. <3

Kkm on keskeytynyt keskenmeno. Eli sikiö kuolee kohtuun, mutta ei vuoda pois eli ei välttämättä ole mitään merkkejä keskenmenosta kuten kipua tai vuotoa. Sellsinen mulla oli kesällä, havaittiin ar-ultrassa. :-( Sitä pelkään kaikista eniten jostain kumman syystä...

Mä varaan huomenna varhaisultraan ajan, jos pääsis vielä ens viikolla, tänään 6+3. Edellinen meni kesken menkkakivuillaja välittömällä runsaalla vuodolla, nyt kun ei oo oikeastaan mitään jatkuvia oireita niin oon luonu ittelleni kauhukuvan kkm:sta.

Tohon lisääntyneeseen valkovuotoon; esikoista odottaessa mun piti joskus käyttää sidettä tai muuten oli pöksyt märkänä kun holahti :D

Mieki olen miettyny noita lyhenteitä! Kiitos selvennyksistä. Kertokaahan vielä tarkottaako nt-ultra samaa ku np-ultra? Jos se nt olis 'niskaturvoke' vai mistä se tulis?

Joo np- ja nt-ultra sama asia, toiset puhuu niskaturvotuksesta ja toiset niskapoimusta :)

Ja runsas vv (valkovuoto) kuuluu raskauden oireisiin, kuitenkaan sitä ei kaikilla ole :) kuivuus kuuluu sit synnytyksen jälkeiseen elämään :D

Nonii, kiitos, olen jälleen hieman viisaampi. ;D en ole sanaa niskaturvotus varmaan koskaan kuullutkaan, niskapoimusta kylläkin. :) ja alkuraskaus kuulostaa sanana hassummalta kuin varhaisraskaus. :)

Hei, tulipahan vaan mieleeni, että kun on noita ruoka-ainesuosituksia, niin miten pakastekatkaravut, kylmänä niikun? Selailen tot teehooällän (THL) sivustoa sillontällön kyllä, suht usein käyny, mutta en ihan täysin oo vielä sisäistäny mitä suositellaa ja mitä ei.
Laitoin hunajankin pannaan (kamalaa, ku en osaa teessä käyttää sokeria enää, vaan hunajaa) kunnes syyskuussa synnyttänyt kaverini sanoi itse ainakin käyttäneen koko raskauden ajan ja että on ihan ok. :) hän jokseenkin noin muuten oli tarkka noiden kanssa, ei nyt pakonomaisesti mutta vähän. :)
Ja toinen. Inkivääri kieltolistalla, mites glögi? Siinä on inkivääriä mutta sehän on mausteena, onko paha?

On hassu tunne, kun ei kiinnosta enää yhtään käydä facessa, tänne vaan aina mielummin tuun lueskelee teidän kuulumisia ja pohdintoja :D.
Meillä enää kolme yötä "jouluun", eli ar-ultraan... Ti on vaan jännittävä duunihomma, se häiritsee odottamista.. Olis jo ke!!!! Oon yrittäny olla myönteisemmällä mielellä mieheni iloksi, mutta kyllä on vaikeeta! Ikuinen pessimisti kun olen.... Tänään tuntui aamupäivällä tylppää jomotuskipua oikealla alhaalla, aluksi pelästyin kovasti uudenlaista tunnetta, mut sit päätin, et se on kohdun kasvamiskipua. Joku siitä jossain ketjussa kirjottikin. Vau:n sovelluksessa luki tän päivän kohdalla (7+0), et kohtu olis appelsiinin kokoinen, nii kai se vähän tuntuu sen venyminen, vaikka toka muksu onkin. Saadaan muuten esikoinen hoitoon ultran ajaksi, huh!

Missy, know that feeling.. :D koska, itekki vähä väliä käyn täälä kattoos onks kukaa kirjotellu mitää. Ku facessa et voi aiheesta puhua, ku ei voi viel ilmoille uutista päräyttää. Tai kysellä juttuja. :)

Joo, toi glögi on kyllä arvelluttan, en oo nyt juonu ku en oo "ehtin" ja kesäinen km kummitellu ku en halua että se johtuu sit mun glögin juonnista jos tapahtuu uusiks (joo ajattelen ku tollot).. mutta glögi ois kauheen hyvää ja jouluki kohta. <3

Milläs viikoilla täällä ollaan? :)
Onko jokin mikä/mitkä etoo? Hajuina tai vaikka vaan ajatusasteella. Saa semmosen vellovan olon, mutta sitä kun syö ni kumminki ihan hyvää..
Entä mielitekoja? Tekeekö jotain erityistä mieli? :)

Ostin tänää kermaviiliä sekoittaakseni dippijauhetta siihen ku ruuan kanssa oli käyttöä. Oon ennestäänkin pitäny kermaviilistä raakana (en oo vielä koskaan purkillista vetässy), mutta tänään ku pitkästä aikaa maistoin niin LUOJA MITEN HYVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ SE OLI! <3 ahhhh. Huomenna pakko hakea purkillinen ja antaa mennä nautiskellen raakana.

Takaisin