Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Iltaa naiset! Mua on tänään ihan tosissaan alkanut jännittämään tulevaisuus. Ihan aluks ens viikon ar-ultra josta selviää että onko tuolla mahassa mitään elävää. Tavallaan oon ihan varautunut siihen ettei sykettä löydy mutta siitä huolimatta mietin jo pitkälle tulevaisuuteen. Meille on tulossa alkuvuodesta koiranpentu,helmikuun alussa . Ja la olis heinäkuun puolessa välissä näillä näkymin. Ens vuosi tulee olemaan niin outo,paljon uutta. Uskon että selvitään koiran ja vauvan kanssa,onhan koira kuitenkin jo reilu puol vuotias kun vauva tulee. Hui kun alko jännittään ihan kamalasti :D en saa oikein ees nyt selvää kirjoituksestani kun tää oli tämmönen paniikkinäpyttely :D

Jennnyy, se vaan ainaki kannattaa miettii että jos oot vauvan ja koiran kans kolmestaan, ni pystytkö viijä helposti koiran ulos? Myö otettiin koiranpentu ku tyttö oli 1,5v ja asuttiin kerrostalon kolmannessa kerroksessa koiran ja tyttären kanssa(ensin rivarissa pari viikkoa, kunnes erosin esikoisen isästä). Ja se ei ollu helppoo, piti aamusin jättää tyttö sisälle ku kiire oli käyttämään koira tarpeillaan. Ei siis ollu vielä sisäsiisti. Lie miun selityskään sen selvempi :D

Meidän vaavithan syntyy onneksi kesällä ja on siten helpompi ottaa mukaan, kun ei tarvitse pukea vauvalle päälle mitään toppavaatteita. :) Jotkut koirat onneksi oppii nopeasti sisäsiistiksi ja kun vauva tulee, kyllä se koirakin oppii pian sen rytmin, että vauvan kanssa kestää hetki. :)

Meillä on kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Todella iso piha, päästän koirat vain pihalle pissille. Kerran päivässä pitkä lenkki. Pihalla saavat olla vapaasti, kun on aidattu.

mä oon miettinyt, että jos nyt pysyy tuo kyytiläinen mukana ja maha alkaa kasvaa, miten mahtaa käydä koian lenkkien. Minä sit yleensä lenkitän ja se on kyllä jo aikuinen. Mutta kun se aina joskus lenkkille lähtiessä yrittää kiskoa, ja kyllähän mä se nyt vielä haltsaan, mutta entäs, jos se keksii nykäistä... kun koiraa on vajaat 40 kg, niin sillä on aika paljon voimaa. No, ehkä tätä on vähän turha miettiä tässä vaiheessa, odotellaan nyt ensin sinne uuteen varhaisultraan...

Meillä on kolme koiraa, joista nuorin oli juuri puolivuotias, kun esikoinen syntyi. Oli tuolloin jo lähestulkoon sisäsiisti, mutta tarvitsi pissalenkin hieman useammin, kuin kaksi vanhempaa koiraa. Etukäteen jännitti, mutta rutiinit muodostuivat äkkiä, en muista, miten hoidimme pari ekaa viikkoa (mies oli isyyslomalla joten luultavasti lenkitti enemmän), mutta pojan ollessa pariviikkoinen rupesimme tekemään vaunulenkkejä, joita sitten vaan pidennettiin ajan kuluessa. Oikeastaan oli ihan hyvä, että oli "pakko" lähteä liikkeelle, nautin niistä lenkeistä itsekin tosi paljon kun ei tarvinnut enää raahata mahaa mukana. Muistaakseni silloin koiran ollessa puolivuotias, mies vei sen aamulla, minä kerran miehen työpäivän aikana, mies sitten taas töiden jälkeen ja vielä illalla. Lätäköitä koira teki satunnaisesti jonnekin 8kk ikään asti, mutta ei se maailmaa kaatanut, yleensä vahinkoja sattui lähinnä, jos eddellisestä ulkoilutuksesta oli jo aikaa ja toinen innostui kovasti vaikka vieraiden tulosta.

Vielä raskaana ollessani raahustin ulkona rauhalliseen tahtiin koirien kanssa, yleensä vein ensin pennun ja sitten vanhemmat koirat, koska meilläkin osataan vetämisen jalo taito ja kaksi koirista on isoja. Rattaiden kanssa nuo ovat oppineet kulkemaan yllättävän hyvin.

Niin ja voisin samalla pikaisesti esitellä itseni, kun tämä on esittelyketjukin :) Ilmoittauduin siis juuri heinäkuisten listalle, LA on laskujeni mukaan 25.7. ja kyseessä toinen lapsi, ennestään meillä on poika joka täytti vuoden pari viikkoa sitten. Enemmän olen kirjoitellut viime vuoden lokakuisten ryhmässä. Pk-seudulla asustetaan, perheeseen kuuluu itseni ja pojan lisäksi mies ja ne kolme koiraa, joista yllä kerroin. Olo on tällä hetkellä onnellinen, mutta sellainen, että eniten ällöttää kaikki :sick009 Ihana alkuraskaus :p

Meillä on ollut koira jo 9vuotta, esikoinen syntyi -07 , mulla on eläimet niin elämäntapa etten koe mitään ongelmaa etteikö lapsen/lapsien kanssa handlaisi koiran ulkoilutuksen.
Me asuttiin rivarissa kun koiruus tuli,sitten pien kerrostalossa ja nyt kakkoinen -11 syntyi omakotitaloon.
Oma iso tontti helpottaa kyllä kovin, mutta rouva on ottanut asiakseen joka aamu karata :D

Noniin..pääsin vihdoin koneelle. Oli eilen niin hösis ettei kerinny ja VIHAAN kirjottaa noilla "äly"laitteilla. Ikinä ei tuu sitä mitä koittaa kirjottaa vaan jtn ihan muuta.

Ultrassa näytti kaikki olevan hyvin :Heartbigred Yks pieni tyyppi..siellä missä piti ja koko vastasi 6+4 et yhellä päivällä heitti meikän laskut. Toivotaan et jaksaa pysyä nyt mukana loppuun asti.

Tänään kävin ihan sairaalassa, mulla epäiltiin munuaisen liikaliikkuvuutta ja tänään sit ultrattiin ja todettiin et joo ne liikkuu ja liikaa laughing7 Mahallaan jos makaan ne on siellä issä pitääkin ja seistessä ne valahtaa mun mahaan...navan korkeudelle. Muutenn ois tuskin tullu ultrassa käytyykään, mut kun en pääse enää omaa vauhtia kävelemään ilman vihvolaa ja pahenevaa kipua molemmilla puolilla vatsaa. Nyt sit ootellaa 2-3vko lekurin vastausta et mitäs nyt :monkey

Väsyttää!! Aivan mahdottomasti. Jaksaa tunnin ja taas väsähtää. Vielä pitäis pari viikkoa puristaa ennen kuin syksyn kiireet helpottavat

Nönnönnöö, ihania uutisia pienen voinnista. Aika kurjaa tuo munuaisten liikkuvuus.. Miun kaverilla oli kans samaa ku oli raskaana ja koko raskauven ajan joutu kipuja kestämmään :/toivottavasti saat jotain apua siihen :)

Nyt tuli seksin jälkeen sellasta ihan tuoretta verta.. Ei kuitenkaan mitään kipuja missään. Kiva tämmönen pieni huoli sopivasti viikonloppuun kun ei edes näe miestä kuin vasta sunnuntaina :)

Laitetaampa omakin esittely tänne.. Oon 27v ja esimmäistä odotan :) Heinäkuussa -14 mentiin 8vuoden seurustelun jälkeen naimisiin :Heartred

Tällä hetkellä menossa rv 8 + 5.
Eka ultra oli 17.11. pikku asukki ja syke löytyi.
Ensimmäinen neuvola oli tällä viikolla.
Nyt odottelen 19.12 olevaa NT-ultraa :)

Pitkästä aikaa taas.
Meillä oli eilen tuo toinen varhaisultra kun halusivat tarkistaa kasvun ja sielläpä oli kaikki hyvin nyt ollaan sitten 8+3.
Vointi on mulla tosi ailahteleva; joka kolmas päivä halin posliinia, joka kolmas päivä on hetkittäin heikko ja loput ihan ok. Aiemmat raskaudet on menneet puhtaasti posliinia halien n.puolväliin. Mutta jos tämä viimeinen menis edes asteen helpommin, niin jaksaisi noiden vauhtinaperoiden perässä.
Millaisia teidän neuvolatädin muuten ovat? Mulle meinasi melkein iskeä stressi, kun olisi pitänyt muistaa (tarkasti!) esim. Lasten syntymämitat, millä rv.lla syntyivät (päivälleen), keskenmenojen tarkat kulut päivineen, pillerien käyttötiedot, rokotukset, synnytysten kestot jnejne... Uhhuh! No siellä menikin sitten 1,5h istuessa.

Pikkumyy,
Ei miun kyllä tarvinnu ite muistaa mitään, koneelta näki suoraan :o muutenki on tosi mukava neukkutäti, sama mitä esikoisen kohalla :) ja hyvin tulee juttuun lasten kanssa, pystyy ottaa esikoisen mukaan käynnille eikä oo mitenkään tönkkö vaan lapset tykkää siitä kans :)

Todella ristiriitaiset tuntemukset neuvolasta. Suoraan sanottuna, en ole kyseiseen laitokseen kovinkaan ihastunut.

Voisin tänne raapustaa pientä esittelyä itsestänikin joten hei vaan kaikille :)

Olen 24 vuotias, pian 8 vuotta avoliitossa elänyt pienen 2013 syntyneen heinäkuisen äiti. Lopetettiin ehkäisy syyskuussa eikä tälläkään kertaa ekoja kuukautisia kerennyt tulla. Naurattaa jo valmiiksi kun ainakin omien laskelmieni mukaan tällä kakkosella ois tismalleen sama LA kun esikoisella :D

Fiilikset on tällä hetkellä hyvät mutta kuitenkin aika epäuskoiset kun oireita ei ole oikeastaan muuta kun armoton väsymys ja satunnaiset "menkkajomotukset". Esikoista odottaessakaan ei liiemmin oireita ollut mutta rinnat oli ainakin järkyttävän kipeät ja siitä sillon oikeastaan tiesinkin olevani raskaana... Ja nyt ei mitään.
9.12 pääsen ultraan jossa siis tarkistetaan LA. Onneksi aika kulkee vauhdilla kun taapero pitää aamusta iltaan actionia arjessa :)

Sukset ristissä esikoisen odotuksesta lähtien, enemmän tai vähemmän. Meillä on teoriassa sama th äitiysneuvolan ja lastenneuvolan puolella, mutta käytännössä on sijaisia sijaisia sijaisia... Ohjeet ja neuvot muuttuvat sitä mukaa kun th muuttuu, yksi kunnon laiminlyönti ja muutama hutilointi. Epäasiallista informaatiota, esikoista odottaessa oma th vuoroin pelotteli, vuoroin vähätteli.

Takaisin