Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mua pelottaa nyt ihan kauheesti, että pikkuinenn on lopettanut kasvun :( Kovin oireeton päivä ollut. Tein tossa ovistestinkin (ei oo raskaustestejä enää....) ja hyvä vahva viiva, kontrolliviivaa vahvempi siihen tuli, eli hcg on ainakin sunnuntaista noussut. Pitää varmaan käydä ostamassa taas uusi digi, jos siihen tulis 2-3 tai 3+. Eilen oli raskaana 1-2.

Zeni: paljonko sulla olikaan viikkoja? Toivottavasti kaikki hyvin <3

Täällä myös eilen oireettomampaa... Ruokakin maistui!

Enpä tiedä että hyödyttääkö digien tekeminen loppujen lopuksi.. Minäkin tein niitä kaksi, ja hormonit nousi ihan normaalisti, mutta myt silti epäillään tuulimunaraskautta. Suurinosa keskenmenoista on tuulimunaraskauksia ja niissä hormoni voi nousta ihan samalla tavalla kuin normaalissakin raskaudessa..

Miksi tämän tarvii olla näin vaikeaa? Ensin koettu keskenmeno, sitten yli vuosi yrittämistä, ja sitten vielä tämä..

Älkää murehtiko turhia, ja menkää varhaisultraan jos siltä tuntuu. Toivottavasti kaikilla kaikki kunnossa.

Mulla on tänään 6+5. Aika helppo aamu ollut, viikolla on ollut etenkin töissä hieman yököttävää oloa. Tänään ei ole yököttänyt, mutta rinnat on edelleen kipeät. Itsekin olen miettinyt että kasvaakohan tuolla oikeasti mitään, kun ei ole tarvinnut oksentaa. Mut ehkäpä sitten maanantaina kun tulee täyteen 7+0! :) Varhaisultraan menisin mielelläni, mutta hinta on aika kova. Toisaalta mieskin vähän toppuuttelee ja kehottaa vaan rauhoittumaan ja odottamaan. Huolettaa välillä kovasti, mutta jotenkin myös pohjimmiltani uskon että kaikki on hyvin ja pikkuinen tulossa.

Mullakin on tänään 7+0 eikä onneks tarvinnut oksentaa. Söin aamupalan oikeaan aikaan niin pysyy oksu poissa. Kuvotus kuuluu kyllä aina kuvioihin. Esikoisen kanssa alkoi olo näillä viikoilla helpottamaan, joten jospa tää tästä.

Miten muuten teillä muilla, jos painelette alavatsaa niin tuntuuko siellä jotain? Kun mua alkoi huolestuttaa.

Ehkä mullakin pysyy oksennustarve poissa, koska syön aina aamupalan ensimmäisenä kun herään ja muutenkin säännöllisesti. Ennen aamupalaa olo on huonoin. En ole aiemmin edes tunnustellut alavatsaa, mitä siellä pitäisi tuntua? Ainoa tuntemus mikä tulee on pissahätä..En ole osannut huolestua tuosta, mutta nytpä sain taas aihetta.

No en mäkään tiedä pitäiskö siellä tuntua jotain. Periaatteessa tässä vaiheessa kohtu on edelleen niin pieni, että on vielä häpykummun takana mutta tuli vaan aamulla mieleen. Esikoisesta esim. alavatsaolot tuli paljon myöhemmin enkä edes muista painelinko näihin aikoihin vatsaa. Mutta siksi kyselin, että miten muilla :) Mä en ole kyllä enään vähään aikaan mielelläni nukkunut mahallani, aina toinen jalka koukussa, ettei maha paina. Ja tosiaan pissalla saa juosta pitkin yötä.

Ok. Mä en kyllä löydä mitään, mut luulen että jos gynelle menisi niin se varmaan huomaisi kohdun pyöristyneen. :) Mulla oli ihan ensimmäisillä viikoilla koviakin vihlaisuja alavatsalla ja lantiolla sekä nivuskipuja. Tällä viikolla niitä ei ole enää juurikaan ollut. Silti olen jättänyt kiristävät farkut kaappiin.

mulla 7+1 oksentanu olen kerran.. mutta ihan vähän... ei tullu kaikki ees ulos oo; söin baanaanin ja makeus alkoi öklötyttää.. ja töissä kun vien roskia alan yökkimään ku haisee iha heppojen karsinat :/:/ hyihyi... vieläkin ajatuakin kanasta alkaa yököttämään... usein yökkäilen ja huonoa oloa on ..

aamupalasta.. eks joittenki kannata ottaa yöpöydälle jotakin pientä ja syö ennenku nousee... mulla ainaki jos käyn vessassaki ennen pientä nii kyllä alkaa etomaan... jotakin mikä kestää yönyli :)

maakamisesta sen verran itelllä ettem just pysty kans enää oikee mahaltaa.. kyljentää ja parasta että on toinen tyyny niiku ylämahasta, rintojenkohalla niinku et maha on tyynystä pois ja siihen tukeutuu maha vapaana... jotenki se vaa on vaaapaana eikä paina... ei tunnu mitenkää mitää erikoista mutta ainaki turvotusta on ja maha vähän isompi kun yleensä . eks se pikkunen ollukki joku pähkinän kokoinen vai mikä lie.. tuskin vielä tuntuu en tiiä.. riippuiskoha myös ihmisestä? sehän on tuol iha syvällä viellä:)

Tsemit vaan oireettomuuksia miettiville. Mun eka raskaus oli tosi oireeton ja mitä vaan antaisin jos siihen tilaan pääsisin. Nyt ollaan pahanolon kanssa jo senverran tuttavuuttaa tehty. Tänään ei pysynyt heti ylösnousun jälkeen syöty aamupalakaan sisällä :sick006 kiva päivä siis tiedossa.

Tällä viikolla pituutta vähän yli 1cm, että eipä se sieltä paljon tunnu. Kyllä muakin iltaisin turvottaa ja aamulla jalkaan laitetut housut kiristää. Mutta ehkä mä lopetan nyt huolehtimisen, on vissiin ihan normaalia ettei tunnu mitään.

Viikkoja on tänään kai 4+6. Huimaa sentään vielä, ihan niinkuin kankkusessa tai jos on vaikka pitkään puhallellu ruokaan. Mä oon nyt puoli yötä googlannu hcg:n nousua kkm:ssa ja tuulimunassa. Eipä sitä hullua hurskaammaksi tullut. Miten sitä voikin pelottaa näin paljon?? Edellisissäkin pelotti, mutta ei näin paljoo, esikoisessa vähiten, silloin ei vielä tiennyt mitä kaikkea voi mennä pieleen. Vaikka tää raskaus oli yllätys meille niin silti en missään tapauksessa toivo että tää päättys huonosti. Ei auta kun toivoa parasta eikä antaa peloille liikaa valtaa.

Ei mullakaan mitään alavatsalla tunnu, ei oo tuntunu kolmessa edellisessäkään ennenkuin kohtu on noussut lantiosta (eli joskus 11-12+, millon se nyt nousikaan) Että siitä ei kannata huolestua.

Turvotus on mullakin iltasin ihan mieletöntä. Ei toivoakaan, että vois pitää farkun nappia kiinni :grin Ihan vielä en kuitenkaan halua siirtyä mammahousuihin, justiin ostin ihania uusia perusfarkkuja, niin aion pitää niitä (pirskatti sentään!) hamaan loppuun saakka :grin (tai ainakin mahdollisimman pitkään).

luonnollista että miettii kaikkee et just miks ei tunnu miltään.. ja kaikkea.. eihä mikää ois hyvin jos ei mitään miettis...:)

Heräsin keskellä yötä miettimään poikalapselle nimeä :D jostain syystä vain pojalle tulee mietittyy, vaikka siis aivan hyvin voi olla tyttökin. Näillä viikoilla ja oireilla kun ei vaan voi mitenkään edes arvuutella sukupuolta.

Olen sitäpaitsi miettinyt miten ois ihanaa jättää sukupuolen paljastuminen vasta synnytykseen.. En vaan tiiä maltanko saatika malttaako mies jättää asian sinne saakka :)

Mites ootte muut meinannu? Kysyttekö sit ultrassa kun se on mahdollista jo nähdä vai haluutteko jättää asian yllätykseksi? Entä onko minkäänlaisia oloja siitä oisko tulossa tyttö vai poika?

Meillä on mietitty nimet hyvissä ajoin tytölle ja pojalle. :D Halutaan tietää sukupuoli etukäteen jos vaan mahdollista. Mies uskoo että on tulossa tyttö ja mä epäilen poikaa. Vaikka en nyt oikeasti osaa olla vielä kumpaakaan mieltä. :)

minä ja maha :) riippuu ihmisestä aivan varmasti voi tuntuakkin:)! mä en tiedä kumpi vois olla tai et ei ooo mitää erityistätunnetta:D toissaalta sama :) mies haluaa tietää kumpitulee vaikka ite voisin ollatietämättä:) tietenkään kellekkään ei kerrota mitä tulemanpitää;) toivottavasti kaikki menis vaan hyvin:)

Takaisin