Minäkin liityn hyvin varovaisesti mukaan tänne keskusteluihin.
Tein positiivisen raskaustestin ensimmäistä kertaa elämässäni lauantaina. Haalea plussaviiva ilmestyi vahvemman kontrolliviivan viereen. Ensimmäiset tunteet risteilivät hämmennyksestä pelkoon, iloon ja onnellisuuteen. Minäkö raskaana? Voiko tämä olla totta? Kun viivakin on niin haalea. Siinä sitten miestä herättämään ja sanoin, että "rakas, olen ehkä raskaana". Ilon kyyneliä ja hämmennystä oli ilmassa :)
Seuraavana aamuna tein vielä digitaalisen testin, joka näytti "raskaana 2-3vk". Eli hedelmöittymisestä siis 2-3vk aikaa ja jos edellisten kuukautisten alkamisen mukaan lasketaan, niin olen tällä hetkellä 4+5 raskaana. Laskuri antoi lasketuksi ajaksi 24.7, mutta se voi varmaan heittää vielä epäsäännöllisistä kierroista johtuen.
Hyvin alussa siis ollaan, ja tunteet ovat olleet viimeiset pari päivää hyvin vaihtelevat. Pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin. Toisaalta olen niin onnellinen, että saan kokea tämän. Kyllä elämä on ihmeellistä.
Hirveästi ei oireita ole vielä tullut. Jo ennen menkkojen odotettua alkua oli vähän omituista vihlontaa alavatsassa, muistuttivat menkkakipuja mutta ei ihan kuitenkaan. Ja nämä kivut tulevat edelleen aina välillä. Pariin otteeseen on ollut pahaolotuntemuksia, jotka ovat kuitenkin nopeasti menneet ohi. Ja mahan toiminta tuntuu muutoinkin olevan nyt kummallista.
Menin kesällä naimisiin ja esikoinen siis tuloillaan.
Paljon onnea matkaan kaikille plussanneille. On tämä niin ihanaa, pelottavaa ja ihmeellistä :)