Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Mullakin tuntuu alavatsa jotenkin kohonneelta ja pinkeältä. :) Rinnat on turvoksissa ja arat, sekä välillä saattaa pientä pahoinvointia olla. Esikoisenkaan kohdalla mulla ei ollut sen suurempaa pahoinvointia. Saa siis nähdä, tuleeko tälläkään kertaa. Hirmu innolla odottelen ekaa neuvolaa, joka muutaman viikon päästä on. Vielä enemmän se eka ultra on mielessä! Ei vaan malttais odottaa.. :) Ja kun täällä on näköjään tuosta sukupuolesta keskusteltu, niin tekis mieli jättää ylläriksi se synnytykseen saakka (jos vaan malttaa tehdä niin! ;) )

Mä haluun tietää kumpi tulee. Tyttö kun on ennestää ni toki sitä salaa haaveilee pojasta, vaikkei sillä oikeesti oo väliä, kunhan tulee terveenä syliin :)

Hei kaikille!

Varovasti ilmoittaudun mukaan, olen 37 vuotis reippaan vuoden ikäisen tytön äiti tampereen seudulta. Sain haamun lauantaina ja pientä etomista on ilmassa koko aika joten katsotaan nyt pitääkö epäilyksen paikkansa. Ehdin saada kahdet menkat ja imetän myös vielä, emme systemaattisesti yrittäneet toista (emme myöskään ekaa vaikka heti ekalla tärppäsi) lasta mutt onhan tämä jännää jos meille vielä toinen suodaan. Ekasta voin todella pahoin 5kk joten pieni pelko että ei kai taas sama rumba ala.

Heippa Kyfi7610830! :)

Tuttuni eka raskaus oli myös käytännössä pelkkää oksu-kierrettä alusta loppuun (tyttö tuli), mutta odottaa nyt toista eikä ole minkäänlaista pahoinvointia. Että turha sitä on etukäteen murehtia, se on niin sattumanvaraista että minkätyyppinen raskaus omalle kohdalle juuri sillä kerralla osuu. Rohkeasti vain! :salut

Tervetuloo KyFi7610830, jonttunen ja tietty Jelly Bean!!! Oon vähän hidas näiden moikkailuiden kans välillä :smiley-ashamed005

Minäkin liityn hyvin varovaisesti mukaan tänne keskusteluihin.

Tein positiivisen raskaustestin ensimmäistä kertaa elämässäni lauantaina. Haalea plussaviiva ilmestyi vahvemman kontrolliviivan viereen. Ensimmäiset tunteet risteilivät hämmennyksestä pelkoon, iloon ja onnellisuuteen. Minäkö raskaana? Voiko tämä olla totta? Kun viivakin on niin haalea. Siinä sitten miestä herättämään ja sanoin, että "rakas, olen ehkä raskaana". Ilon kyyneliä ja hämmennystä oli ilmassa :)

Seuraavana aamuna tein vielä digitaalisen testin, joka näytti "raskaana 2-3vk". Eli hedelmöittymisestä siis 2-3vk aikaa ja jos edellisten kuukautisten alkamisen mukaan lasketaan, niin olen tällä hetkellä 4+5 raskaana. Laskuri antoi lasketuksi ajaksi 24.7, mutta se voi varmaan heittää vielä epäsäännöllisistä kierroista johtuen.

Hyvin alussa siis ollaan, ja tunteet ovat olleet viimeiset pari päivää hyvin vaihtelevat. Pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin. Toisaalta olen niin onnellinen, että saan kokea tämän. Kyllä elämä on ihmeellistä.

Hirveästi ei oireita ole vielä tullut. Jo ennen menkkojen odotettua alkua oli vähän omituista vihlontaa alavatsassa, muistuttivat menkkakipuja mutta ei ihan kuitenkaan. Ja nämä kivut tulevat edelleen aina välillä. Pariin otteeseen on ollut pahaolotuntemuksia, jotka ovat kuitenkin nopeasti menneet ohi. Ja mahan toiminta tuntuu muutoinkin olevan nyt kummallista.

Menin kesällä naimisiin ja esikoinen siis tuloillaan.

Paljon onnea matkaan kaikille plussanneille. On tämä niin ihanaa, pelottavaa ja ihmeellistä :)

Eli heidän laskurin mukaan 6+1 tänään. Varhaisultraan ei varattu aikaa. Kääk...tarvis muka tän vuoden loppuun asti odottaa :/

Melkein vuoden yrittämisen jälkeen tein vihdoin ja viimein viikko sitten plussat tikkuun! JEI <3 Yhtä epätodellista tämä on kuin ekalla kerrallakin, mutta nyt sitä ei ehdi niin "uppoutua" tähän fiilikseen kun 2-vee pitää kotiarjen vauhdikkaana :) Toivon todella että tällä kertaa ei tulisi samanlaista oksennusalkua kuin viimeksi - ihan vain silläkin etten tahdo esimiehelleni sanoa asiasta vasta kun on "pakko". Mutta onnea kaikille kanssasisarille!!

Yövuoro takana ja toinen vielä edessä, ihmeen hyvin jaksoi valvoa vaikka ei voikaan oikein mitään piristeitä käyttää.. Onneksi ei ole vielä ainakaan pahoinvointia, se olis ihan kauheeta yöllä yksin töissä ku pitäs vielä töitäkii tehdä. Onneksi loma alkaa kohta...

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea odotukseen! <3

Hihi, tänään otettiin eka masukuva ja pyrkimyksenä ois yrittää nappailla niitä suunnilleen viikon välein! Voe voe kyllä se jo kuva hämää niin että näyttäis ku ihan pienenpieni kumpare ois tohon vatsanseudulle tullut... vaikka eipä se voi turvousta kummempaa ollakaan! Ootteko muut jo innostunu kuvaamaan? ;)

Eilen illalla nukkumaan käydessä mies sanoi, että hänellä on aivan sellainen fiilis kuin ois tyttö tulossa :) Saapa siis nähdä, itse tosiaan fiilistelen enemmän pojan puoleen mutta eipä se kovin vahva tuntu ainakaan vielä oo!

Kuinka moni on ajatellut sitä varhaisultraa? Tietääkö kukaan mitä turun medisonarissa maksaa varhaisultra kela korvauksen jälkeen? Ja saako korvauksen heti kassalla?

Tänään oltiin lähdössä kauppaan ja meinasin heittää toppajousujen sijaan kevyemmät pöksyt jalkaan, niin ei vaan menny vetoketju housuista puoltaväliä enempää kiinni! Jäin siinä monttu auki tuijottamaan haarojani ja mies vain virnisteli vieressä :D Ja ne housut oli mulla vielä alta kuukausi sitten täydessä käytössä melkein joka päivä, ja normi lihomisesta se ei ole johtunut. Ei muuten, mutta kun tosiaan 5+jotain menossa... Turvotusta juu, tiedetään mutta silti <3 Piti tosin esikoisestakin alkaa käyttämään äitiyshousuja jo toisella kuulla, kun maha kasvoi mulla jo heti alusta ja pitkään aateltiin että olis kaksoset tulossa....Sinänsä vaan huono homma, jos tarvii parin kuukauden takia hankkia isommat talvikamppeet - täällä lapissa kun viime talvena suli lumikin kunnolla vasta toukokuun puolivälin jälkeen...

Moi kaikki, jos haluatt liittyä salaiseen ryhmään joka ei vaadi kriteerejä ja pääsyvaatimuksia niin kuin jotkut ryhmät täällä niin laittakaa mulle viestiä.

Heippa !

Kaippa miäkin nyt voisin varovasti ilmottautua mukaan. Oon siis 22-vuotias esikoistaan odottava itä-suomesta.
Elokuussa mentiin miehen kanssa naimisiin ja lokakuussa jätettiin kondomit pois ja kas kummaa ekasta kierrosta tärppäs !

Digitestin tein 7.11. ja se näytti raskaana 2-3 vko.
Eilen oli eka neuvolakäynti ja viikkoja ois nyt 6+1.

Laskettu aika ois siis 13.7.2015

Tätä on odottanut jo useamman kuukauden, että tänne saisi ilmoittautua. :-) Tänä aamuna tein testin ja hailakka, mutta selvä viiva siihen ilmaantui. Kierto on ollut sen verran epäsäännöllinen, että tarkkaa la vaikea laskea, mutta heinäkuun viimoisiin päiviin se asettuu (26.-29.7 ?). Pitää huomenna tehdä vielä digitesti, niin saa vielä varmistusta. Mitään oireita ei ole ollut, ainoastaan kierto alkoi olla niin pitkä, että ajattelin varmistaa asian. Yllätys olikin suuri, kun viiva siihen piirtyi. Ei tätä usko vielä. :-)

Heinäkuun lopussa menimme mieheni kanssa nyt naimisiin, eli ensimmäisenä hääpäivänä on mahdollisuus olla jo pieni käärö sylissä. :-) Hiukan päälle kolmikymppisiä ollaan molemmat ja Oulun seudulla asustellaan. Ensimmäinen lapsi olisi molemmille tulossa, toivottavasti pysyisi mukana loppuun asti.

Takaisin