Hei! Ajattelin nyt liittyä mukaan foorumiin, kun on kova tarve jutella, kysellä ja fiilistellä eikä kenenkään kanssa vielä muuten uskalla. Kuukautisten mukaan laskettu aika 15.7. ainakin nettilaskurien mukaan. Olen 33-v., mies samoin ja yhdessä ollaan oltu kohta yhdeksän vuotta. Jätin pillerit heinäkuussa pois ja esikoista toivotaan. Asun ulkomailla, mikä tekee asioista hiukan mielenkiintoisempia, kun mitään neuvoloita ei ole, julkinen sairaanhoito ei houkuta ja jossain vaiheessa pitäisi päättää, missä yksityissairaalassa sitä haluaisi synnyttää, jos nyt niin pitkälle päästään.
Kuukautisten olisi pitänyt alkaa viime viikolla, ja perjantaina aloin jo vähän miettiä, olenko raskaana. Tunne jatkui lauantaina, mutta kun olin työmatkalla ja käytännössä koko ajan työkaverien kanssa, en voinut juosta apteekkiinkaan. Lauantaina olin jo varma, että kuukautiset alkoivat, mutta eipä vaan. Sunnuntaina sitten kotona tein testin, ja varsin selvä plussahan se. Mies tuli omalta matkaltaan vasta illalla, ja oli kuulkaa vaikeaa odottaa miehen kotiutumista ja sen aikaa, että se saisi jotain suuhunsa, ennen kuin pamautin uutiset. Reaktio ei ollut ihan sitä mitä kuvittelin, vaan mies järkyttyi. Eilenkään se ei vielä oikein ottanut uskoakseen, mutta äsken jo puhuttiin siitä, miten haluaisin, että äitini tulisi tänne sitten heinäkuussa, jos kaikki menee hyvin. Mies on myös silitellyt vatsaa tavallista enemmän, eli ehkä alkujärkytys alkaa hiukan hälvetä. Ja kun mies ei ollut ihan vakuuttunut, voiko sunnuntainan yksin tekemäni testi pitää paikkansa, niin kävin ostamassa apteekista digi-testin ja tehdään se huomenna yhdessä. (No, oikeasti ostin testin kyllä ihan itseäni varten, tarvin itse vahvistuksen.)
Oireita on jo ollut: kipeät ja raskaantuntuiset rinnat, juilimista ja lieviä menkkamaisia kipuja vatsassa, lauantaina krapulainen olo ilman krapulaa, tänään vähän merisairas olo, väsy ja pissalla juokseminen. Välillä vatsassa myös tuntuu jotenkin painavalta. Nuo huonovointisuudet tulevat kyllä näköjään enemmän illalla kuin aamulla, mutta se on tietty ihan hyvä, niin ei osu työaikaan.
On ihana olo toisaalta, kun ajattelee, että minun sisälläni on uuden elämän mahdollisuus - tuntuu, että se ajatus on jo muuttanut minua, maailma näyttää erilaiselta. Mutta toisaalta tietty huoli siitä, tuleeko keskenmeno, tai onko kohdunulkopuolinen tai tuulimuna tai ties mitä. Vessaan meno on aina vähän ahdistavaa, kun joka kerta pelkää, että yhtäkkiä kuukautiset alkaa tai jotain. Mutta onneksi täällä voi jutella, vaikka muille kun miehelle ei vielä uskalla kertoa.