Hehkeä huhtikuu

Mulla oli tänää taas neuvola,viikkoja nyt 37+3. Kaikki ok,mitä nyt meinas taju lähteä siellä kun olin aika pitkään selälläni ja se nainen paino mahaa aika kovaa ja kokeili koko ajan missä asennossa poika on...Sydänäänet ok,samoin hemoglobiini ja verenpaine. Paino ei onneks ollu noussu,ja neuvolastakin sanottii että paino on noussut just sopiva määrä,10 kiloa. Reilu kaksi viikkoa laskettuun aikaan,iik! Hyvin jaksaa vielä painaa,juosta bussipysäkeille ym. Oikee menee hermo kun ihmiset on niin hitaita tuolla liikenteessä :D

sf-mitta oli 31,eli sama mikä on ollut jo jonkin aikaakin ja mulle sanottiin että tuskin enää kasvaa siitä isommaksi :o

Mitäs kaikkea ihmiset meinaa pakata sairaalakassiin? Mä taidan ottaa aika paljon kaikkea,mm. omia välipaloja tai muita sellasia,en tuu syömään sairaalaruokaa :D
 
Oih onnea Hann, toivottavasti kaikki sujuu ens viikolla hyvin :) Itellä laskettuun aikaan vielä 1 viikko ja 4 päivää..millään ei malttais oottaa ja sitten se hermo vasta meneekin jos menee viikon tai kaks yli :)
 Ukon piti tänään lähteä sinne reissuun mut se mokoma olikin huijannu mua koko ajan :D Ei kuulema uskaltanukaan lähtee jos käykin niin että rupeen synnyttää sillon kun se on pois :) <3
 
Miä en oo vielä uhrannu ajatustakaan koko kassille, vaikka pikkuhiljaa ehkä kannattais..No mikäs kiire tässä valamiissa mualimassa ;)
 
Nykyään on hyvä kun soittaa kelle tahansa tutulle niin ekana kuuluu toisesta päästä että "joko sie synnytät" :D

Mut miä oon kyl nyt nii hyvällä tuulella kerranki et miä taijan intaantua siivoamaan ja oikee kunnolla :D
 
Onneks olkoon hann!!!
Hiukka hienoo ku tietää tarkalleen koska vauva syntyy vaik varmaan jännittääkin. Onnee sektioon. Pian saat nyytin halittavaks ja pusuteltavaks.

 
Perjantaita!

Voi jestas millanen terkka sulla pomppis on! Aika törkee ihminen! Toivottavasti sulla ei oo enää kovin paska fiilis, mutta anna ens kerralla mennä sen jutut ohi korvien tai lasauta jotaki takasin sille.

Kiva, ettei hann sulla oo enää lorissut eli josko se tosiaan sitä spermaa ja valkkaria oli sitten. Mulla kans tänään ekan kerran pikkarit oli kastuneet eli valkkarin tulo on runsastunut täällä. Ja ihanaa, ko tiiät jo vauvan tulohetken emoticon Tsemppiä sektioon!

Ja voi vitsit ttintte millasen korpun sun miehesi järjesti sen reissun osalta 

Täällä ei mitään uutta auringon alla - paitsi huomasin tänään, että ompas tullu hommattua aika paljon noita vauvanvaatteita. Nooh, kyllä niille käyttöä on, ko mun vanhempi veljeni kertoi uutisen, että heille on tulossa kaksoset syksyllä - jee! Kävely on nyt vaikeutunut taas entisestään ja liekkö ipana laskeutunut hieman alemmas taas....




 
mullakin loppu se vuoto jo,ei mulla tuu ees päivittäin valkovuotoa..vauva kyllä on liikkunut nyt monta päivää lähestulkoon koko ajan  yölläkin niin paljon ettei saa enään senkään takia nukuttua...
 
Tsemppiä Hann sektioon, ihanaa kun saat nyytin pian kainaloon :)

Täällä jännäillään, et alkaako tapahtua enemmän.. Aamulla supisteli 2-3min välein, ei kipeitä mutta inhottavia suppareita! Samaa jatkunu nyt päivällä, ja väsykin on tosi kova! Jos tirsat ottas, tiiä vaikka tää äynnistyskin kunnolla .. vähän jänskättää!!

Hyvät viikonloput kaikille ;D

marde ja ukkeli 38+2
 
Heips!

Täällä elo ihan rauhaisaa. Oon nauttinu olostani ;) Toistaiseksi ei oo aika ainakaan käyny vielä pitkäksi, kun pääsee liikkeelle etc. Viime yönä säikähin eka kerran, että auts mun massua särkee ja jomottaa. Tuli paniikki, että pitääköhän mun jo nyt lähtä johonkin. Jotenkin tuli sellanen olo, että apua, en halua lähtiä synnyttämään vielä. Eka kertaa huomasin että saatan sittenkin jänskättää synnytystä "hieman"... Tähän asti ollu sellanen olo, että mennään avoimin mielin ;)

Mäkin oon hamstrannu vaatteita aikalailla, tein sellasen huomion tässä ykspäivä.

Tuli mieleeni, että varmaan terkkareille vois asiallisesti sanoa, että itellekkin paino on aika arka paikka, että jos ei niin kovasanaisesti siittä joka kerralla keskusteltais. 

Miehen kanssa ollaan nautittu yhdessä olosta ja tuntuu että koko raskausaika on hänen kanssaan ollut ihanaa. Meillä aika tasapainoinen tilanne ja mun kelpaa olla. Huolta pidetään. Tosin "spermasta" (viitaten aiempiin keskusteluihin) en ole vähään aikaan nähny vilaustakaan, mutta en ole oikeastaan kaivannutkaan. Ja ei mieskään pidä sitä tässä kohtaa tärkeimpänä asiana. Ollaan aina välillä keskuteltu aiheesta, niin pysyy kuitenkin sen verran mielessä ;)

Hyvää vointia kaikille ja kivaa viikonloppua!
 
Jännät paikat sullakin marde85!!!
Ihanaa ku alkaa toukokuisissa tapahtuun :DD

Täällä rauha maassa eikä mitään erityistä.  Kovasti myllää masussa. Liekö yrittää kääntyä vielä raivotarjontaan. Kivuttomia supisteluja sillon tällön tullu, mut ei mitään kummosta..  Mukavaa viikonloppua kaikille munkin puolestani.

 
Tsemppiä Mardelle 

vauveli: Mie muistan, ko kakkonen käänty vkolla 36-37 ja jumankekka, että se oli yhtä tuskaa! Tuntu, jotta tulis joka suunnasta ulos sieltä mahasta. Eli vielä on toivoa ilmassa sulla - mun mielestä siis, että kääntyisi oikein päin siellä.

Mulla kans tänään suppaillu normia enemmän, mutta harkkareita vaan. Kovasti ipana möykkää tuolla mahassa ja osa liikkeistä tuntuu jo ikävältä, ko sattuu. Viime yönä näin melko ilkeetä unta - aloin vuotaan verta, istukka muka oli revennyt ja yhtäkkiä olin synnärillä, jossa vähäteltiin mun synnytyksen tarvetta. Ja kohta olikin vauva maailmassa, ite synnytystä ei kuitenkaan unessa tapahtunut ollenkaan ja heräsin siihen, ko kätilöt arpoivat oliko vauva elossa vaiko ei. Hyi, aivan hirveetä! Nyt on paljon enemmän alkanut synnytys pyöriin mielessä ja pikkuhiljaa alkaa laskemaan jo päiviä. 

Ja on muuten mahtista, ko toukokuissa alkaa kohta tapahtuun...jännäillään kuka on seuraava menijä. Ihanaa!
 
Hei kaikille!

Ihanaa Hann, teillä loppusuora jo käsillä :) Niin pikkuhiljaa me vuoroin ollaan kaikki saatu nyytit maailmaan, jej!! <3

Marde85, sulla kyllä kuulostaa jo melko lupaavalta, ilmoittelehan miten käy ;D

JeRoSe, aivan kaamee painajainen :( Onneks vaan unta!!

Täällä supistelut rauhoittunut, tai siis ne napakammat ja säännölliset, niitä vähemmän napakoita tulee kyl jatkuvasti, mut ne ei taia riittää synnytyksen käynnistymiseen.Viime yö oli pitkästä aikaa levottomampi, ja oli kipuja mut ne helppas kyllä. Ens tiistaina meille taas kokoarviouä ja tilannearviota, sitäpä sitte ootellessa.

Välil tulee vähä pakokauhu et apuva, vajaa 3 viikkoa enää, mut sitte taas toisaalta jo sitä oottaaki. Tuntuu, et onkohan mulla sittenkään kaikki viel valmiina, ku esim pinnis on kyl petattuna ym mut viel toisessa huoneessa, samoin turvakaukaloki odottaa laittajaansa paikoilleen. Hienosäätöä vailla siis tää homma. Joku mainitsi, et on alkanu jänskättää toi synnytys. Niin mullaki, siis ihan tosissaan vaik toissynnättäjä oonki. Toivotaan ett kaikki menis hyvin

miri rv 37+0
 
Voi vitsit, varmasti ihanaa hann kun jo tietää saavansa pikkuisen syliin ensi viikolla, mutta kyllä varmaan jännittääkin kun tietää päivän! :)

Ja hienoa kuulla ttintte että ukkos vaan juksaskin sua! :D

marden oireet kuulostaa aika lupaavilta, toivottavasti kohta pääset tosi toimiin :)

No nyt mulla on ajateltavaa täällä. Mä heräsin yöllä tosi outoon paineen tunteeseen alapäässä, mut nukahin sit melkein heti uudestaan. Tossa tunti sitten heräsin pissahätään ja kävin vessassa. Tulin takaisin ja huomasin, kun lakana oli alapään kohdalta melko isolta alalta kostea, ei mikään märkä mutta selkeästi kostea. Mietin, että oonko yöllä pissannut sänkyyn, mutta mähän kävin vessassa, vai oonko hikoillut sellaisen vai mitä... Onko edes mahdollista, että lapsivedet menisivät nukkuessa, ettei edes herää? Mulla on nenä tukossa, joten en pysty haistelemaan onko imelän tuoksuista vai ei :D Nyt sitten varmaan ajatuksen voimalla sain alaselän ja alamahan hieman särkemään menkkamaisesti. No, laitoin varuiksi pikkuhousunsuojan, että jos se olis lapsivettä niin sitä varmaan tihkuisi. Mut jotenkin en usko, että näillä viikoilla vois vielä mennä.

Supistuksia on täälläkin ollut nykyään jo tosi paljon ja muutaman kerran jo kipeitäkin, mutta ne on loppuneet aika nopeasti kun käy pitkälleen. Eilen käytiin shoppailemassa (sain vihdoin ostettua itselleni aikuisten potkupuvun mitä oon himoinnut jo pitkään, pikkasenko on mukava kun ei mistään kiristä! :D), niin ei montaa tuntia tarvinut kävellä kun jo supisteli paljon ja jalat oli ihan muussina... Turvotuskin oli sitten ihan omaa luokkaansa illalla.
 
Hei kaikille!
Täällähän menee loppujen lopuksi kaikilla tosi jees, mikä on kiva kuulla. Näyttää olevan itse kullakin tällanen "päivä kerrallaan" fiilis jo, että joka päivä käy synnytys mielessä ja se, että aika hupenee. En ole ite mikään poikkeus :-)

Kävin torstaina synnärillä ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa vauvan kasvun takia (sf-mitan alakäyrien ja heittelyn takia)ja heti perään perjantaina neuvolassa, joten nyt on taas tietoa pää täynnä. Kaikki kuitenkin näyttää olevan hyvin ja vauvakin oli suhteessa omaan kokooni iso poika (painoarviolta n. 2,9 kg viikolla 36+6). Ja kasvailee varmasti, kun mahanahkaa kiristää aika ajoin. Suppareita ei ole vielä tullut (harjoitussupistuksiakin tosi niukasti), eikä pää ole vielä kiinnittynyt vaikka raivotarjonnassa onkin ollut jo kauan. Kohdunkaula on enää sentin, mutta sepä ei vielä riitä mihinkään spekulointeihin synnytyksen läheisyydestä.

Sain eilen ihania uutisia, että kaksi vanhaa lapsuudenystävääni on myös raskaana. Vihdoinkin mulla on äitiysposse! Ja tulossa päiväkahvikaiffareita vanhempainvapaalle... 

Tsemppiä kaikille, H-hetket lähestyy!

 
Riemuitsin hiukkasen liian aikaisin, kun soittivat tuosta pari tuntia eteenpäin että "päätettiin sittenkin lääkärin kanssa siirtää viikolla vielä eteenpäin tuota sektiota että olisi vauva hieman isompi". No, 3.5 on nyt sit sektio, ärsyttävää toillainen vekslaaminen mutta vauvan parastahan ne ajattelee... mutta tänään jäljellä 11pv eli ei paljoa :)
 
Nooh, se tulee nopeasti se 3.5. ;) Ei oo pitkä aika. Saa nähdä ollaanko me sit tosiaan samaan aikaan Kysillä hann! :) Mullahan laskettu aika ois 4.5. Mutta nyt tulevana perjantaina on se kontrolli ja saa nähdä antaako ne päivän, jolloin käynnistävät. Koska mulla on tosiaan semmoinen tunne että tää on jo niin iso. Niinku sillon viikoilla 36+4 oli jo 3200g!

Mä niin odotan jo innolla että saan pikkuisen syliin. Esikoinenkin täytti jo vuoden tuossa torstaina. :) Kyllä varmasti vauva tulee näyttää tosi pieneltä verrattuna esikoiseen, kun on tottunut sitä katsomaan ja yht äkkiä meidän perheessä on taas vauva. Välillä ei voi kyllä uskoo tätä että on raskaana. :D


 
Vihdoin meilläkin tapahtuu edes "jotain" (kun ei ole ollut kuin noita harjotus suppareita ja niitäkin todella vähän). Olin tullut suihkusta ja laittamassa alushousuja, kun jotain vain yksinkertaisesti lorahti ulos. Värintöntä oli, en tosin siinä jännityksessä kerennyt tutkimaan, mutta olen lähes varma, että lapsivettä oli.
Ihana tietää, että jotain muutoksia varmasti alkaa nyt tapahtumaan (ainakin toivon niin, eihän tuo välttämättä mitään ole) kun ollut tosiaan aika hiljaiselolla meidän olot eikä lääkärikään kertonut onko paikat pehmennyt.
 
Moikka!

Meillä asiat on muuttunut radikaalisti erittäin surullisiks ja haluan sen nyt täällä jakaa kuitenkin :(

Viikko sitten torstaina liikkeet katosivat johonkin ja oli pakko lähteä päivystykseen tarkastaan tilanne.. Pelotti aivan saakelisti ja paikan päällä sitten etsittiin sydänääniä 10min. Hoitaja kutsui kätilön paikalle joka katsoi ultralla, että pieni poikamme oli kuollut kohtuun :'( Se oli ja tulee oleen mun elämäni hirvein hetki. Järkytys oli kova ja sanoinkuvaamaton.

Halusin vaan äkkiä kotiin ja pääsinkin. Pari päivää sulateltiin asiaa ja pikku vaatteet ja sänky plus muut pistettiin pois näkyvistä. Siinä tuli se todellisuus, että meille ei tule sitä vauvaa tänne meidän kanssa jota innolla odotettiin. Sinä meni vloppu itkiessä ja muutenkin ihan jossain sumussa.

Sunnuntai aamuna lähdettiin sairaalaan käynnistämään synnytys. Sitä pelkäsin eniten, koska ei tiennyt mitä odottaa ja kun kuitenkin tiesi että lopputulos on surullinen. Loppujen lopuksi synnytys meni helposti ja hyvin. Helpotti oloa tosi paljon kun se oli ohi ja nähtiin pieni iso poika jota saatiin pidellä ja hyvästellä rauhassa.

Sitä vaan odotti että alkaispa se huutaa ja elää, mutta ei alkanu :(( Nyt meillä on ihana suloinen enkelipoika joka tulee oleen aina mun esikoinen ja ketä ei koskaan unohda <3

Nyt eletään rauhassa päivä kerrallaan.

Nimeksi tuli Luka Hugo Petteri. Paino oli 2210g ja pituus 45cm.

Näin pienestä voi olla elämä kiinni :'( Toivottavasti teillä muilla menee kaikki hyvin!
 
voi sasuli90.. Mie en voi ees kuvitella miltä tuo tilanne on mahtanut tuntua :( Osanotot sulle ja miehelles. 
 
Voi Sasuli - olen niin pahoillani tapahtuneesta  Tämä kyllä pysäytti ja tuli kyyneleet silmiini. Lämpimät osanottoni teän koko perheelle. Selvisikö teillä kuolinsyytä? Hirveesti voimia ja jaksamista arkeen.
 
Voi ei Sasuli90, osanotot. Sanoilla ei voi kuvata kuinka suuri menetyksesi on. Voimia surusi käsittelyyn. Tämä saa ajattelemaan kuinka epäreilua elämä välillä on, ja kuinka nopeasti onni meiltä jokaiselta voidaan viedä pois.
 
Napanuora oli ainakin kaulan ympärillä ja mahdollisesti normaalia lyhyempi, mutta haluttiin vielä että tehdään ruumiinavaus ja kuukauden päästä saadaan tietää onko muita syitä ollut. Mutta uskon että tuo napanuora oli se syy. Mikä kyllä helpottaa siltä osin että tietää ettei johdu ainakaan musta itsestäni. Ei vaan passaa luottaa että kaikki olisi yvin, kun siihen asti raskaus oli sujunu niin hyvin eikä mitää ongelmia :(

Kiitos osanotoista! Toivottavasti saan kokea joskus senkin että saan tuoda sen pienen kotiin asti :)
 
Takaisin
Top