Harrastaminen raskauden aikana

Tänään kävin aamupäivästä salilla pitkän ajan jälkee tekeen kevyen reenin. Maha vaan tyhjeni nopeasti ja piti lähteä kesken kotia kun alko niin etoon. Ens kerralla kunnon eväät mukaan.
 
Tänään kävin aamupäivästä salilla pitkän ajan jälkee tekeen kevyen reenin. Maha vaan tyhjeni nopeasti ja piti lähteä kesken kotia kun alko niin etoon. Ens kerralla kunnon eväät mukaan.
Kiitos vinkistä, otan eväät mukaan. Just lähdössä salille ja uimaan. Lienee viisasta syödä ennen uimista ni jaksaa:p
 
Rintta joo kannattaa niin ei jää uiminen välissä. Täällä ainakin lämmin päivä ja se yllättäen nopeasti vielä raskaana ollessa alkaa hiukomaan :D
 
Tein kevyen treenin, alkoi pistelemään ikävästi kohdun seudulta joten ajattelin et siirryn vesijuoksemaan. Söin banaanin treenin ja uinnin välissä sekä pari riisikakkua. Vesijuoksuvyö närästi hieman mutta muuten tuntui oikeen hyvältä:grin
 
Tänään polkupyörällä ajo ei tuntunut missään, toisin kun joinakin päivänä käy vatsaan ja pakottaa polkemaan hitaammin. Yleisesti on vauhti kyllä hidastunut polkiessa.:rolleyes:
 
Mä olen nyt viikolla 5+5 ja tuumailen ratsastamisen kanssa. Eilen kävin rauhallisen käppäilylenkin hepan selässä metsässä, mutta vähän mietityttää miten pitkään uskallan käydä ollenkaan.

Osa tutuista sanoo että älä käy lainkaan ja osa taas sanoo, ettei näin alussa ole vielä juurikaan riskiä, kun alkio on turvassa syvällä kohdussa. Onko muita heppaihmisiä? Oletteko lopettaneet heti alkuunsa vai käyneet vielä jonkin aikaa?/QUOTE]

Itse miettinyt samaa, taidan palata hevosen selkään vasta raskauden jälkeen. Lähinnä mietin jos sieltä tippuu ja murtaa vaikka kätensä niin miten on kipulääkityksen laita varsinkin raskauden alussa :pompus:
 
Muokattu viimeksi:
Itse miettinyt samaa, taidan palata hevosen selkään vasta raskauden jälkeen. Lähinnä mietin jos sieltä tippuu ja murtaa vaikka kätensä niin miten on kipulääkityksen laita varsinkin raskauden alussa :pompus:

No sekin vielä. Mua hirvittää eniten, jos heppa kompastuu, säikähtää tms. ja mäjähdän kovaa alas.. Koskaan kun ei tiedä eläinten kanssa. Ja toisaalta kun tää näin paljon mietityttää, ei harrastamisesta varmaan kovin paljon iloa saisikaan. Harmittaa hitosti kun soitin vuokrahepan omistajalle, etten enää tule :sad001
 
Ratsastusta harrastin ennen ekaa raskautta ja 9 viikolle asti kävin tunneilla, sit piti lopettaa kun housut ei mahtuneet jalkaan. En olis varmaan kauaa enää silloin uskaltanut muutenkaan ratsastella, kun pelkäsin putoovani, mut onneksi olin hyvä ratsastaja ja hyvät hepat.
En ole kuullutkaan ettei vatsoja saa tehdä ollenkaan raskaana, pitääkin ruveta ottamaan iisisti ja lopettaa vatsat kokonaan.
 
Vaivaako muita harrastaessa helposti hengästyminen ja sykkeiden nousu? Mulla iha kävely nostattaa sykettä(voi olla mittarissaki vika). Olin tosin 2 viikkoa kipeenä plussan jälkee niin voi olla että kuntoki huonontunu.
 
Mulla ei ole sykemittaria mutta hengästyn kyllä paljon helpommin kuin ennen esim. pyöräillessä, välillä jopa portaita noustessa :eek:
 
Mä hengästyn tosi paljon helpommin. Nyt kun käy lenkillä niin tunne on ku ois ollut hirmu pitkä tauko siis ihan tyyliin monta viikkoa.
Vaikka siis ei ole ollut.
 
Mä en ole pystynyt/jaksanut lenkkeillä yli kuukauteen lainkaan. Sykkeet nousee ihan hullusti jo kotitöistä ja lyhyiden porrasvälien nousuista. Tänään kävin lenkillä kaverin kanssa pitkästä aikaa ja kyllähän se kivasti meni, vaikkakin sykkeet kokoajan suht korkeat ja hengästynyt olin jo alkumatkasta lähtien.
 
Mä pesin tossa ikkunat (meillä on muutto loppuviikolla tulossa, en muute kyllä moiseen hommaan ryhtyis). On se vaa enempi ärsyttävää hommaa ku hiki virtaa ja hengästyttää jo se että keittiöjakkaraa nousee ylös alas..
 
Uimassa tulee säännöllisesti käytyä ja sitä olisi tarkoitus myös jatkaa :happy: ihania loppuvaiheenkin mahoja on uimareilla näkynyt, joten toiveet on korkealla täytyy vain varmistaa, että saa kunnolla ruokaa suht nopeasti tuon jälkeen tai tulee totaaliväsymys. Aina uinnin jälkeen hirveä nälkä ja se tuskin muuttuu myöskään raskauden edetessä :woot::angelic:
 
Harrastan salilla käyntiä ja juoksua, mutta nyt molemmat on olleet jäissä pahoinvoinnin takia. Kun/jos tämä tästä helpottaa, jatkan säännöllisiä treenejä :)
 
Oon aloitteleva ratsastaja enkä uskalla ratsastaa nyt raskauden aikana.. Kyllähän se harmittaa ja kovasti mieli tekisi.. Mutta en halua ottaa tämmöisessä mitään riskejä.. Kyllä sitä sitten ehtii taas.. ❤️
Onneksi tässä kotona saa sentään touhuta ponin kanssa. Poni onkin hyvin kiinnostunut vauvasta, painaa turvan kiinni vatsaan ja haistelee, tönii varovasti. On varsonut tamma.. On meillä aasiruunakin, se ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota..
 
Oon aloitteleva ratsastaja enkä uskalla ratsastaa nyt raskauden aikana.. Kyllähän se harmittaa ja kovasti mieli tekisi.. Mutta en halua ottaa tämmöisessä mitään riskejä.. Kyllä sitä sitten ehtii taas.. ❤️
Onneksi tässä kotona saa sentään touhuta ponin kanssa. Poni onkin hyvin kiinnostunut vauvasta, painaa turvan kiinni vatsaan ja haistelee, tönii varovasti. On varsonut tamma.. On meillä aasiruunakin, se ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota..
Ihana poni❤
 
Mulla on jäänyt taas harrastukset vähille. Nää helteet vie loputkin voimat muutenkin kun väsymys painaa päälle. Lisäksi vielä menkkajomot. Toivottavasti elokuussa helteet ja väsymys helpottaisi niin sitten palata harrastusten pariin.
 
Mulla on vieläkin harrastukset tauolla olojen takia ja myös siksi, ettei ole kesällä tullut oltua kotona liikaa. Heti, kun normaali elämän rytmi palaa, palaan mäkin salille ja jumppiin. Vatsoista pitää alkaa lintsaamaan tunneilla, toivottavasti siitä ei tule suurta keskustelua kaikkien muiden kuullen ohjaajan kanssa. Mä en ole vielä valmis huutelemaan kaikille, että olen raskaana.
 
Takaisin
Top