Harrastaminen raskauden aikana

Mä ilmoittauduin jo mammajoogaan, syyskuussa tosin vasta alkaa mutta ainakin on oma paikka varattu (en tiedä kuinka suosittu tuo on).
 
Kävin ennen raskautta säännöllisen epäsäännöllisesti salilla ja joogassa plus kävelylenkit ja pyöräillen työmatkat. Plussan jälkeen iski ensin monen viikon jäätävä väsymys että pystyssä ei meinannut pysyä ja sen jälkeen pahoinvoinnit joten kuntosalitreenit on ollut tauolla eikä pahimmilla helteillä pahemmin koiran kanssa lenkkeilty... Nyt ajattelin palailla pikku hiljaa salille kevyen treenin merkeissä ja aion ilmottautua myös raskausajan joogaan :) salitreeni mietityttää täälläkin, melkein tekisi mieli ottaa pt-tunti että katsoisi nykyiset ohjelmat läpi että millasilla muutoksilla niitä voi tehdä mahdollisimman pitkälle :)
 
Unohdin tänään kysyä lääkärineuvolassa tarkemmin liikunnan rajoittamisesta. Oon käyny tekemässä 30-40min mäkitreenin joka viikko ja vaan nyt tarkkaillut että syke pysyy pääasiassa alle 150. Salikorttia ei ole nyt mutta tekisi mieli hankkia. Kevyempiä treenejä voi kuitenkin tehdä niin kauan kun hyvältä tuntuu :)
 
Mulla jäi kaikki liikunta syksyllä, kun sairastin flunssaa liiottelematta pari kuukautta. Sitten olikin työmatkoja ja kiireitä, joten liikunta jäi kokonaan. Kaipaan nyt tosi paljon liikkumista, mutta eipä tällä vatsalla ihmeitä tehdä. Lähinnä uimassa olen käynt ja ajattelin käydä aktiivisesti sitten kun äitiysloma alkaa.

Vauvajoogia olen myös katsellut ja toivon, että sellaiseen pääsisin keväällä. Minulla on melkko varmasti synnytystapana sektio, joten parantuminen vie aikansa. Esikoisen kanssa haaveilin vauvajoogasta tai jumpasta myös, mutta jäi menemättä, kun oli huonoon aikaan ja huonossa paikassa ja vauva ei olisi viihtynyt ja ja ja :rolleyes:
 
Eipä ole juuri mitään tullut harrastettua, kun vähänkin pidempi kävely pistää alavatsan vihlomaan. Nyt äippäloman kunniaks, ajattelin esikoisen 4v kanssa alkaa käydä uimahallissa vähän polskuttamassa. :joyful:
 
Mä oon koko raskauden aikana käyny kerran kuntosalilla. Hyperemeesi söi ainakin kaikki jalkalihakset ja tuntuu ettei käsivarsissakaan oo enää voimaa. Mut eipä sinne puntille vaan saa itseään ja mahaa raahattua..
 
Olen käynyt muuten koko raskauden ajan kuntosalilla, paitsi joulukuussa oli salikortti tauolla. Oli niin paljon menoja ja kiireitä, etten olisi kerennyt salille kuin max 3 krt koko joulukuun aikana. Tänään taas salilla käyty :)
 
Tänään kävin toista kertaa salilla raskauden aikana! Viikoilla 33+6. Otin iisisti eikä mitään kummempaa ongelmaa ollu. Jalat jätin väliin ku lonkat tuntuu niin kummalliselta jo kävellessäkin
 
Mammajooga ois kiva, mut ei ole oikein sopinut mikään omiin aikatauluihin.
 
Se olisi kyllä kiva kokeilla, täälläpäin ei vaan järjestetä :sad001
 
Hyvä idea Rintta. Täytyykin katsoa, mitä kaikkie tubesta löytyisi.
 
Kaveri innostui Yogaia-palvelusta äitiyslomalla. En ole itse kokeillut, joten en voi suositella. Niitä on muitakin nettipalveluita, esim. yogobessa näytti olevan äitiysjoogaa. Täytyy kokeilla, jos ei livetunneille tule mentyä.

Saa vinkata hyviä treenivideoita, jos satutte youtubesta niitä löytämään. Esikoisen kanssa yritin etsiskellä raskaudesta kuntoutumisvideoita, mutten löytänyt hyviä. Tai vauva hersäsi ennen kuin löytyi ja ehti kokeilemaan :rolleyes:
 
Takaisin
Top