Harrastaminen raskauden aikana

Sindy

Asioista perillä oleva
Lokamammat 2017
Helmikuun äidit 2019
MItä harrastatte? Tuleeko raskaus vaikuttamaan harrastuksiinne?

Itse harrastan lenkkeilyä ja kuntosalia, joten raskaus ei niihin paljoa vaikuta, kuntosalilla liike valintoihin lähinnä. :)
 
Mä käyn lenkillä ja välillä kuntosalilla :) Viime raskaudessa kävin melkein loppuraskauteen saakka salilla mutta toki oli jo kevyttä treeniä. Lenkillä kävin myös mut se jäi sit pois, kun en saanut enää öisin nukuttua. En vaan jaksanut tehdä yhtään mitään :sad001 Nytkin pyrin lenkillä käymään ja jonkilaista lihaskuntotreeniä teen :) Joten ei vaikuta raskaus juurikaan harrastuksiin.
 
Minä lenkitän koiria ja pyöräilen harvakseltaan. Kaksi kertaa viikossa on lihaskuntotreenejä, joita olen ajatellut jatkaa niin kauan kuin jaksan.
 
Kuntosalia ja lenkkeilyä tämänkin raskauden aikana aion harrastaa. Edellisessä oli kans uinti mutta enää ei kerkeä joka paikkaan.
 
Mä tykkään koiran kanssa lenkkeillä ja käyn myös salilla. Nyt oon ollu aikalailla ollu alkuraskauden kipeenä. Niin en oo uskaltanu lähtee urheilemaan. Aion kehoa kuunnellen harrastaa. On tuota ylipainoa jo valmiiksi niin en haluis ottaa yhtää lisää.
 
Lenkkeilyä lähinnä koiran kanssa. Ihan rauhallista menoa, koska ennen raskauttakaan en sen kummempaa harrastanut aktiivisesti.
 
Lenkkeily täälläkin :) sen verran kun työn ja väsymyksen ohella jaksan! Ja mulla kans reippaasti ylipainoa et kiloja ei sais paljoo kertyä.
 
Mä olen harrastanut kaikenlaista erilaisista lenkeistä joogaan ja tanssista kuntosaliin. Nyt on kaikki tauolla kuvotuksen takia, mutta palailen sopivin liikkein kaikkiin, kun olo paranee.
 
Mä olen nyt viikolla 5+5 ja tuumailen ratsastamisen kanssa. Eilen kävin rauhallisen käppäilylenkin hepan selässä metsässä, mutta vähän mietityttää miten pitkään uskallan käydä ollenkaan.

Osa tutuista sanoo että älä käy lainkaan ja osa taas sanoo, ettei näin alussa ole vielä juurikaan riskiä, kun alkio on turvassa syvällä kohdussa. Onko muita heppaihmisiä? Oletteko lopettaneet heti alkuunsa vai käyneet vielä jonkin aikaa?

Muuten ajattelin kyllä urheilla! Vatsalihaksia vain siihen asti, kun pystyy, muuten sitten lihaskuntoa muilta osin ja lenkkeilyä :) Olen ymmärtänyt, että hyvät vatsalihakset palautuukin sitten raskauden jälkeen nopeammin?
 
Mulla on liikunta jäänyt aika vähälle viime aikoina muutenkin, mitä nyt kävelen ja pyöräilen. Lihaskuntotreeniä olisin vailla. Nyt olis kyllä syytä skarpata senkin suhteen! Vähemmän kuitenkin vatsoja, mutta muuten.

Tälle päivälle olin jo jokin aika sitten sopinut meneväni seikkailupuistoon työkavereiden kanssa, mutta piti keksiä tekosyy ja perua. Ei kai se kovin vaarallista olisi ollut, mutta en halunnut kuitenkaan riskeerata ja kyllä tässä väsyttääkin aika paljon.
 
Aion jatkaa jumpassa käyntiä ja koiran kanssa lenkkeilyä entiseen malliin tai jaksamisen mukaan. Jostain luin, ettei vatsarutistuksia saisi tehdä ollenkaan raskaana ollessa - onkohan tässä mitään perää?
 
Joo ei suoria vatsalihaksia. Eli ei rutistuksia eikä lankutuksia varsinkaan. Vatsalihakset erkanee toisistaan raskauden aikana muutenkin ja tää pahentaa. Ja synnytyksen jälkeen ei myöskään niin kauaa saa tehdä kun erkaumaa on. Ja jos lääkäri sanoo jälkitarkastuksessa että on ok alkaa treenata (kun monella usein kiire päästä takaisin salille jne...) niin lääkärit ei monikaan osaa oikeasti katsoa/tunnustella onko sitä erkaumaa vai ei. Suosittelen menee sit synnytyksen jälkeen asiaan perehtyneelle fyssarille ettei aiheuta lisävahinkoa esim. vatsa jää vaan pömpöttää vaikka kuin treenaa, virtsa karkailee tai pahimmillaan voi saada kohdunlaskeuman.
 
Käyn salilla 3-4 krt viikossa ja aion jatkaa mielellään koko raskauden ajan. Aerobisia oon tehny lähinnä juoksumatolla reippaasti kävellen treenin jälkeen ja satunnaisesti lenkkeillen. Lenkkeilyä pitäs kyllä yrittää lisätä.

Aikaisempien raskauksien aikana liikkuminen on jääny tosi vähiin ja olo on ollu pitkään raskauksien jälkeen sen mukainen. Edellisiä raskauskiloja löytyy edelleen eikä uusia tarvi juurikaan tulla.
 
Mä oon miettiny että haluisin nyt raskausajalle uuden kuntosaliohjelman. Saiskoha semmosta sopuhintaan jostain tilattua? Hankala ku ei oikee tiiä mitä liikkeitä ei sais tehä..
 
Mä oon liikkunut jonkinverran ennen raskautta. Nyt aattelin kyllä ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa käymään salilla ja uimassa.

Kaveri juoksi juuri ennen plussaa puolimaratonin ja näytti viikko synnytyksen jälkeen siltä kuin ei olis raskaana ollutkaan. Aattelin siitä repiä motivaatiota:hilarious:
 
Mä harrastan myös hevosten kanssa. Vähän sellasta itsesuojeluvaistoa tässä kerännyt pikkuhiljaa ja vähentänyt ainakin vaikeimpien ja hankalimpien kanssa menoa. Kilpailla en aio, treenata kyllä fiiliksen mukaan. Oon aika tapaturma-altis ollut, nii nyt ei haluis ottaa riskejä.

Lenkkeillä aion jatkossakin.
 
Mä oon miettiny että haluisin nyt raskausajalle uuden kuntosaliohjelman. Saiskoha semmosta sopuhintaan jostain tilattua? Hankala ku ei oikee tiiä mitä liikkeitä ei sais tehä..

Mun pitäs kans pikkuhiljaa päivittää ohjelmaa. Oli tarkotus alottaa elokuussa fitfarmin bikini challenge, mutta se nyt saa jäädä [emoji1] Oon yrittäny ettii jotain raskausajan treenivalmennusta kohtuuhintaan, mutta ei oikeen oo löytyny.
Luen nyt tuommosta kirjaa kuin: Liiku läpi raskauden ja alku ainakin vaikuttaa hyvältä. Voin suositella [emoji4]
 
Ajattelin ottaa ihan rauhassa tuon liikunnan kanssa. Kävelyä ja pyörällä ajan päivittäin.
 
Mä kävin kanssa ennen raskautumista kuntosalilla ja joogassa, mutta raskautumisen myötä väsy ja kuvotus ollut aika voimakasta ja perussairaus aiheuttaa nyt väskää kanssa ja vessassa juoksemista. Jos tästä tokenisi, niin jooga ois aivan ihanaa ja tuo uusi saliohjelma kiinnostaisi myös. Kuntoa ois kyllä niin hyvä pitää nyt yllä, kun tuota ylipainoa kertynyt melkoisesti. Täytyy tutkia netistä jos löytyisi kivoja ohjelmia.
 
Takaisin
Top