Hankittua...

^ näistä mammafarkuista mistä kerroin, mikkä siis nyt kiristi, nii olin kuitenki sillon jo yhen lapsen synnyttänny ko oon ostannu ne, eli ostin ne toisesa raskauesa. ja aattelin automaattisesti, että oon nyt kolomatta lasta oottaesa samoisa mitoisa ko sillonki ko ootin toista lasta, kerta mun paino on sama ja lapset on ollu hyvin lähellä saman kokosia syntyesää (4kg). mutta näimmä sitä on levinny vielä siittäki :D

esikoista oottaesa mulla oli vain kahet äitiyshousut (college-housut ja huonon malliset farkut, joita pysty käyttähä vain alaku raskauesta) ja yks ainut äitiyspaita. uskoin anoppia ko se sano, ettei äitiysvaatteita kannata hommata ko raskaus on nii lyhyt aika. loppu ajasta kulinki sitte kulahtaneisa verkkareisa ja miehen collegepaijoisa... sillon aattelin, että jos meille vielä toinen lapsi tulee, nii sitte kyllä ostan enempi äitiysvaatteita!
ja nii mää ostinki toisesa raskauesa enempi mammavaatteita, mutta kerkesin 1,5v sitte myyä niitä jonku verran kirpparilla, ko tosiaa sillon aateltii ettei meille enempää lapsia tuu. ja nekki mitä on jäliellä, nii on kesähousuja...

samoin anoppi sano vauvanvaatteista esikoisen kohalla, ettei kannata hommata 56cm vaatteita juurikaa, eikä 50cm ollenkaa, ko ne mahtuu nii vähä aikaa. uskoin siinäki anoppia, eikä mulla ollu paliuakaa 56cm vaatteita. vauva synty ja oli 52cm pitkä. ko päästii sairaalasta kotia, nii oltiinki ihan häjäsä, ko vaatteet loppu kesken ja vauva uppos 62cm kokosii. itkin sitte väsyneenä ja hormoonihöyryisä kamarin lattialla, ko oon nii huono äiti ko en oo ostannu vauvalle ees tarpeeks sopivia vaatteita. mies lähtiki kaupungista ostaha 56cm vaatteita, että oli jotain mitä laittaa vauvan päälle...

ja haalarista, esikoinen synty lokakuusa. mietein haalarin ostua, mutta anoppi sano, että heillä ainaki lapset on syntyesää käyttänny äitiyspakkauksen haalaria, että ei he oo ikää ostannu vastasyntyneelle toista haalaria (heilläki siis on talavella syntyneitä lapsia). uskoin siinäki anoppia ja otin laitoksellekki mukaa äitiyspakkauksen haalarin. voi jestas kyllä hävetti kotia lähtiesä viiä turvakaukalosa vauvaa autoho, ko hihat ja lahkeet roikku pitkästi yli kaukalon reunojen ja pikkusen nokan päätä näky hupun alta... samantien ko päästii kotia, nii tilattii netistä pienempi haalari...

muttako ihtellä ei ollu vauvoista kokemuksia, mun veliellä eikä miehen sisaruksilla ollu lapsia, nii sitä usko kaikki mitä anoppi sano, olihan se kuitenki 4 lasta synnyttänny...
 
Miulla on nyt se kaks tusinaa isoja harsoja kuivumassa, vaaleanpunaisia ja beigejä :) Vielä niitä kuvioituja pikkuharsoja odotellessa...
 
Se äippäpakkauksen haalari on kyllä tooosi iso vastasyntyneelle :D Taitaa olla kokoa 68 tai jopa 74cm.
 
Jep meillä on nytte äitiyspakkauksen toppahaalari just sopiva ja muksu on 10 kk vanha ja n. 75 cm pitkä. :) Vanupukua ei ehitty käyttää kuin muutaman kerran, kun meni pieneksi just ku ilmat vähän viilen
 
Tänään on se päivä, kun... on vaan pakko käydä ostamassa äitiyshousut. Eilen huomasin että viimeisetkin normaalihousut ahistaa istuessa vatsan kohdalta. Yön aikana on vielä tapahtunut jokin yllättävä pullahdus maximus (ilmankos illalla juili mahaan niin penteleesti) - nyt jänskättää meneekö ne viimesetkään normifarkut enää jalkaan ollenkaan...

Töihin ei voi ihan leggareissa tai verkkareissa mennä, joten kauppaan mars. Myös talvitakki on aikomus ostaa samalla, nuo mun kapealinjaiset villakangastakit ja toppatakit ei taatusti inahdakaan enää jouluun mennessä. Takki on jo netistä valittuna, toivottavasti niitä on liikkeessä että pääsee kokeilemaan päälle ja ostamaan saman tien jos on sopiva. Äiti antoi takinhankintaan rahat - olis mielellään tuunannut mulle takin omasta vanhasta takistaan jota käytti kun odotti mua, mutta oli valitettavasti pakko todeta että kitos ei. Kolmenkymmenen vuoden takaisesta äitiystakkimuodista ei saisi mua miellyttävää tuunaustulosta ei sitten mitenkään. Kyllä, olen nirso.
 
Miullakin juili illalla ja nyt aamuksi on käyny joku ihmeellinen pullahdus :grin Maha on kasvanut ihan silmissä. Ei se vieläkään varmaan vaatteiden alta silmiin pistä, mutta nyt on jo aamustakin ihan selkeä raskausvatsa kun tällä viikolla on pientä kumpua ilmestynyt esiin muutenkin. Tähän asti aamusta ei juuri mitään ole näkynyt ja nyt yhtäkkiä miulla on alamahan sisään ilmestynyt joku pieni pallo.

Onko tuolla haalarin koolla oikeasti paljonkin merkitystä ihan vastasyntyneen kanssa? Ite oon pokalla ajatellu vetää vaan hihat ja lahkeet solmuun jostain isommasta haalarista kun miulla niitä on. Varsinkin kun huhtikuussakin voi tuurilla olla jo aika lämmin. Tietty jos hän tulee hyvissä ajoin jo maaliskuun puolella niin tarvitsee ainakin yksi oikeasti sopiva haalari tai pussi sitten hankkia.

Katki, äidit :p Miulla äiti käytti kaupungilla äitiysvaatteita varten ja sain leggareita, pitkiä paitoja, yhdet siistit college-housut jne. ja tuli takistakin puhetta. Ei käyty sit takkia etsimässä kun miulla on sellainen polvimittainen villatakki minkä äiti on ostanu miulle siistiksi takiksi kun olin varmaan 19. Se on oikeesti ollu päällä ehkä kaksissa hautajaisissa, kun kaikki mikä on miun mielestä sopiva on äidin mielestä ihan liian tiukka ja tolla iällä ei ollu paljon valinnan varaa jos äiti halus just tietyn takin ostaa. Se on nimittäin sellanen kunnon muumimamma-a-linjainen takki ja vielä yhtä kokoa liian iso, että varmasti mahtuu vaatetta alle. :) Ja ite oon ollu aina kapeasta vyötäröstäni ylpeä ni enhän mie oo sitä käyttäny ku se piilottaa vartalon muodon ihan kokonaan. No, sinne mahtuis alle miun lisäks vaikka rantapallo, mitä nyt helma saattaa nousta sit polven yläpuolelle edestä. Mut takuulla menee koko raskauden loppuun asti. VIHDOIN on sillekin käyttöä.
 
Elmiina, mun mielestä sillä haalarin koolla on merkitystä. Iso se on muiltakin osin kuin pelkästään hihoista ja lahkeista. Voisin kuvitella järkky-ison haalarin olevan hankala esim turvaistuimeen laitettaessa kun ylimääräistä on niin paljon kasvojenkin alueella. Tosin en lähtis hötkyilemään haalarin hankinnassa, ilmoista kun ei vielä tiedä. Joten ilmankin voi pärjätä.
 
Hyvä tietää :) Säähän sen sitten tosiaan ratkaisee, jos tulee jo maaliskuun puolella voi olla vielä aika kylmä, jos päättää ilmestyä vasta huhtikuun lopulla niin kohtahan se on kesä jo...
 
Nii Eiks tänä vuonna ollu jo tosi aikasi lämmintä?

Jokohan sitä asettelis pinnasänkyä makkariin? :)
 
^ Ei hitsi, ehkä pakko tilata tuo mun miehelle, kun sen elämä pyörii totaalisesti sen autojen ympärillä :laughing001
 
Mun mies ei piittaa autoista, pääasia että niillä pääsee paikasta A paikkaan B. Mut ei löytyis jotain metsästysaiheista opusta tuolla vauva-tyylillä tehtynä?? ;) Eli mun mies siis metsästää syksystä kevääseen..(aika rasittava harrastus vaimolle..)
 
tarris, tiedän tunteen!! :D Viikonloppuisin ei miestä kotona näy, varsinkin näin syksyisin!
Mutta huomattavasti parempi harrastus tuo on ku baarissa notkuminen!
 
Jatkan tuon mun lauantaisen vaatepäivityksen tiimoilta: olin todellakin viime hetkillä liikkeella sen takin kanssa. Liikkeessä oli sitä haluamaani takkia yksi ainoa kappale jäljellä mun kokoa, kuulemma viime vuoden malli jota ei enää edes saa, eivätkä muutenkaan tilaa enää tänä vuonna villakangastakkeja "kun vaan toppatakki liikkuu tästä eteenpäin." Eli jos joku muu ois ehtiny ens, niin siinähän oisin sit ottanu itkupotkuraivareita ja alottanu takin metsästyksen alusta uudelleen.

Ihan s-a-i-r-a-a-n hintaisia muuten nuo äitiysvaatteet. Ei voi muuta sanoa. Tai no vikaa on varmaan myös itessä, kun menin vaan siihen yhteen kauppaan enkä ens tsekannu mitä H&M yms ois tarjonnu. Mä kun vaan oikeasti vihaan vaatteiden shoppailua - ja oon myös tosi nirso sen suhteen mikä kelpaa - niin hoidan aina nää vaateostokseni näin: hirveen tsemppauksen jälkeen tehokas täsmäisku muutamaan harvaan hyväksi havaittuun kauppaan, kun löytyy mieleistä niin ostetaan vaikka useampi kappale kerralla, ja kun on ostettu noin tunnissa kaikki tarpeellinen niin sit voikin unohtaa vaateostokset taas puoleks vuodeks.

Ostin sitten lauantaina sen takin ja kahdet siistit housut töihin ja muualle ihmisten ilmoille. Ai niin ja alusleggarit kans - vitsit miten mahtava tunne kun mikään ei purista! Miehen siskolta sain viikonloppuna farkut, kotihousut ja juhlamekon (meillä menee maut aika hyvin yksiin, onneksi) joten vaatepulmia sai niillä vähenemään tai ainakin lykättyä vielä lisää. Sieltä on myöhemmin luvassa myös runsain mitoin vaatteita muksulle ja vauvatarvikkeita. Ajatella mitä kaikkea joutuisikaan ostamaan, jos olisi lähipiirissään eka lapsen saaja!? Kiitollinen saa olla siitä että melkeinpä kaikki isommat hankinnat hoituu sukulaisten vanhoista varastoista.

Elmiina: mun äidillä oli ihan sama strategia vaateasioissa silloin kun se vielä pääsi jotain päättämään. Kaipailin tässä taannoin yhtä punaruskeaa pitkää villakangastakkia, jonka äiti oli ostanu mulle kun olin 15 - pitkä, väljä malli, jota en todellakaan ole pahemmin käyttänyt. Se oli mun vanhemmilla säilössä, kunnes pari vuotta sitten olin kuulemma tomerasti toimittanut sen kirppikselle, saatesanoilla "tota hirvitystä en taatusti enää koskaan päälleni laita". Ei muistikuvaa asiasta, mutta äiti muisti ja vähän kuittaili...
 
Hei minäki haluan tommosen automiehen vauvakirjan miehelle :happy119 ! se on semmonen autotallissa luuhaaja, millon auton, millon moottoripyörän, moottorikelkan tai enduron kimpussa laughing7. Ja varmaan ihan hyödyllistäkin tietoa siksikin ku ensimmäinen lapsi tulossa.. Toki kirjan sisällöstä sen enempää tietämättä.
 
Näin minäkin, dulu, ajattelin että ensimmäinen kun tulossa niin kai se opus hyödyllistäkin tietoa sisältää vaikka onkin huumorimielellä kirjoitettu :) Heh, autot, autot... Ja kohta alkaa talvirallikausi! :confused:
 
Tänään tuli viimein ne loputkin harsot postissa, pienet versiot tällä kertaa. Sit sain viime vuoden autoverosta takaisin niin menin tilaamaan kaks kantoliinaa lisää. Yhden trikooliinan ja yhden mei tai -liinan.

Autot, autot... Mie opiskelen autoalan perustutkintoa tällä hetkellä, tosin en ymmärrä autoista mitään vieläkään vaikka tällä hetkellä on moottorin purku ja kasaus kesken eikä autot itse asiassa kummemmin kiinnosta. Kulkee vaan tuolla nimikkeellä myös pienkonekorjaajan ammattitutkinto. Vielä on marraskuu yleisiä opintoja autojen parissa ja toivottavasti sit pääsen tuonne pienkonelinjalle ja alkaa erikoistuminen. :)
 
No nyt on vaunut tilattu ja maksettu! :) Päädyttiin Jovi Air 2012:een. Vaikka ne on aika isot ja painavat niin ajattelin, että ovatpahan tukevat jos meidän poikakoirille tulee valtava tarve kiskoa johonkin suuntaan. Hinta oli 399,00 johon kuuluu hoitolaukku, sadesuoja ja ilmainen toimitus. Nyt helpottaa, kun ne on hommattu, pelkäsin, että ne jo kerkee loppua markkinoilta ennen kuin tehdään ostopäätös.
 
mites teillä muilla joilla on ennestää lapsia, nii miten saatta autoho mahtuhu kaikki turvaistuimet? meillehän siis on nyt kolomas lapsi tulosa ja pojat on nyt 4v ja 2v, eli 3 lasten istuinta pitäs saaja mahutettua autoho. meillä on mun käytösä pajero, josa on kyllä tilaa ja sen saa 7-paikkaseks. ollaa mietitty, että mahtuukohan kaikki 3 lasta takapenkille istuimineen (keskipaikallaki on normaali kunnon turvavyö, ei vain "mahavyötä"), vai pitääkö joku lapsista sijottaa perälle "sikaosastolle"? :D oon kahtonnu takapenkillä sitä poikien istuimien väliin jäävää tilaa, että sinne ei aivan taija turvakaukalua saaja mahutettua.

toisaalta tosi harvoin kulietaa koko perheen voimin, pääsääntösesti mää autoilen lasten kans, että ehkä voisin vänkärin paikalle laittaa esikoisen ja muut muksut normaalisti takapenkille. ja sittekö lähetää koko porukalla, nii sitte nostaa esikoisen istuin sinne takaosastolle ja aikuset etupenkeille.

vauvan turvakaukaloita oon kahtellu, luultavasti käytettynä semmonen hommataa, kerkesin myyä reilu vuosi sitte meijän eellisen turvakaukalon pois. toisaalta sen myynti harmittaa, mutta toisaalta taas sitte se ei ois ees passannu meijän nykysee autoo, ko se oli isofix-jalustallinen kaukalo ja nyt täsä meijän autosa ei oo isofixejä. ja se alusta pitää ehottomasti olla, mää en ala turvavöitten kans pelaaha, varsinki ko pitää 2 muutaki lasta köyttää autoho... :D
 
Takaisin
Top