Hankittua...

ite en oo oikeastaan paljoa mitää viälä pystyny hankkimaan ja varmaan viime tinkaan jää jos jotain pitää ostaa.. miehen siskoilta nimittäin pitäisi ehkä kenties saada esim korisänkyä, pinnasänkyä, mut mielestäni olisi röyhkeää mennä nyt jo kysymään että "saanko tuon teiltä tai myisitkö", kun kaikki muut ovat itse ehdottaneet että "hei, saat meiltä tän ja ton", siis niinku muille perheenjäsenille jokka on saanu vauvoja, ja kuitenki ite tykkäisin että olisi mahdollisimman pian kaikki hommattuna ettei juuri jäisi siihen viime tinkaan tavarat sitte. turvakaukalon ja telakan haen torstaina ku löysin halvalla myynnistä ja hoitopöytää yritän käydä kans torstaina kirpputoreilta katselemassa. yhdet vaunut mulla on jo ku viime keväänä ostin 20eurolla, mutta on sen kuntoiset että menöö varmaan mummolavaunuiksi. vaatteita saan yhden kummityttöni äidiltä onneksi kauhean kasan ja jotakin söpöjä vaatteita oon ostellu aina silloin tällöin jo ennen raskautta. kovasti vaan pitäisi kaikennäköistä hommata että pikkuinen olisi valmis tulemaan reilun pualen vuaden päästä <3
 
Minä kävin viikonloppuna ostoksilla. Lähinnä yritin etsiä äitiyshousuja mutta eipä ollutkaan niin kamalan helppoa hommaa... Äitiysvaatteita ei löydy oikein mistään ja sieltä mistä löytyy niin koot ovat niin pieniä ettei mitään mahdollisuuksia saada päälle. Toinen oli se, että kaikki äitiysfarkut on pillifarkkuja, yök!! Lastentarvikeliikkeessä oli ihan tosi kivannäköset farkut mutta suurin vyötärön tuumakoko oli 29! Nyt sitten netistä yrittänyt etsiä farkkuja mutta ne on ihan älyttömän hintaisia kaikki... Ehkä nyt sitten yritän vaan mennä vanhoilla farkuillani ja etsin uudestaan myöhemmin äitysvaatteita.
Vauvalle mukaan lähti ihana valkoinen hattu, pehmeä ja varustettu pienillä korvilla :) Pieni valkoinen takki jossa hupussa myös korvat ja pienet valkoiset housut. Sovittiin jo miehen kanssa, että vauva saa pukeutua noihin sitten, kun kotiin lähdetään, alkaa tuntua niin kovin todelliselta kaikki :)
 
Ootko H&M :ltä kattonut? Siellä on aika hyvä valikoima äitiyshousuja ja kokojakin. Itse käytän kokoa 40 mut mun mielestä on ainakin 46 asti ellei isompiakin :)
 
Mä tilasin ebaystä farkut kokoa 40 (brittikoko 12), oli hyvin kokoa vastaava ja hyvin ilmoitettu mitat myös. Omat on poikaystäväfarkut, eli ei ihan yhtä istuvat kuin mihin oon yleensä tottunut, mutta on ihanan mukavat päällä ja tulee mahan yli tuubi, mikä on itelle pitkäselkäisenä tärkeä niin ei nyt talvella alaselkä palele. Hintaa oli postikuluineen n. 40 euroa. Tässä myyjä jos jotakuta kiinnostaa: http://myworld.ebay.co.uk/pinkpixie-maternity?_trksid=p2047675.l2559 Noita farkkuja mitä ite tilasin oli ainakin kokoon 46 asti myös.
 
Ootko H&M :ltä kattonut? Siellä on aika hyvä valikoima äitiyshousuja ja kokojakin. Itse käytän kokoa 40 mut mun mielestä on ainakin 46 asti ellei isompiakin :)
Joo, kävin siellä kattomassa niitä mutta ne oli tosiaan melkein kaikki pillifarkkuja, yhdet ihan kivat löysin ja niissä isoin koko oli juurikin tuo 46 mutta oli niin kapean näköset ettei mun mielestä vastannut kyllä ollenkaan kokoa 46. Itse olen kokoa 42-44 enkä usko, että edes pohkeet olis mahtuneet reisille tarkotettuihin kohtiin! :smiley-ashamed008
Eilen sitten löysin onneksi Ellokselta yhdet afrkut joita tilasin kahta kokoa, toivotaan, että ne on hyvät :)
 
onko kukaa kokeillu elloksen äitiysvaatteita? kahtelin vain sieltä, että oli aika edullisiaki äitiysvaatteita ja aattelin, että sieltä vois jotain koittaa tilata. jotenki aina tuntuu, että varsinki äitiysvaatteet on semmosia mitä haluais kuitenki sovittaa päälle ennen ostua, vaatteet on kuitenki tilaamalla väärän kokosia. vaikka saahan ne palautettuaki/vaihettua, mutta on siinä oma hommansa.
ja me ei asuta kaupungisa, että pääsis heleposti ostosreissulle... ja yleensä käyn kaupungisa ostoksilla yksin ja mulla on pojat mukana, nii vähä hankala niitten kans koittaa käyä vaateostoksilla... :D

jonku verran mulla on tallesa eellisistä raskauksista kamppehia, mutta osan kerkesin myyä pois ko sillon aateltii ettei meille kahta enempää tuu. mutta nii se mieli vaa muuttu...

ja halapa-hallisaki on vissii äitiysvaatteita nykyää? onko kukaa niitä kokeillu/kahtonnu?
 
oho, olimpa mää lukenu tarkasti... :oops: Kaisa oliki jo ellokselta tilannu... joko farkut on tullu ja minkälaiset oli jalasa? ja vastasko ne kokuaha? :)
 
Ei oo vielä tulleet, tilasin vasta eilen :) Toivon mukaan ei pitkään mene, vanhat farkut kiristää vatsaa jo kovasti istumatyössä... Ilmoittelen heti tänne, kun saan housut jalkaani :)
 
mä kävin tänää ostaas henkkamaukalta äippäfarkut ja on sitte mukavat!!! olis tehny miäli jättää heti päälle, ei oo kyllä koskaa nua hyviä farkkuja ollu, varsinkaa ku ny nuassa on viälä tilaa kasvaa mut silti, ihanat!!! ja tosi hyvännäkööset, aivan hävetti noissa "normaalifarkuissa" olla noita hakemassa vaikka neki on samasta paikkaa :D hintavat vaan olivat (39,95€) ettei voinu ku yhet ostaa mut varmasti hintansa väärtit :)
 
Noniin, nyt mä sit sorruin....eilen kaupassa olin ostamassa ystäväni pienen pienelle poikavauvalle jotain, kun mennään ekaa kertaa katsomaan häntä. No siinä samallahan oli hyvä katsoa tulevalle nappulalle jotain pientä eli mukaan lähti pienen pienet body ja siihen housut :D Ja niin mä itselleni vannotin, että en ostele vielä mitään, mutta eihän sitä voinut vastustaa kun "joutu" kierteleen muutenkin jo vauvavaateosastolla :D Mies nauro mulle, että mä oon ihan hassu, kun sanoin että nyt oli hyvä ostaa samalla ja kukaan ei epäile jos nyt sattuu oleen samaan aikaan esim. kassalla :)
 
Mä muuten ehdin keväisen raskauden aikana ostaa semmosia masutuubeja..semmosia tukivöitä siis, jotka on kylläkin vaan ihan kangasputkiloita ja saavat näkyä päälypaidan alta helmasta vähän sitte. Sitte ostin kans semmosia "housujen napin leventimiä". Pakkauksessa kaks eri pituista levennysnauhaa ja niihin pujotettava kangaskaistale (musta,valkonen ja sininen) niin voi peittää avoimeks jäävän housujen vetskariaukon. Itse varmaan käytän noita niin pitkään ku mahollista, ennenku ostan äitiyshousut :)
 
No nyt pääsin hakemaan paketin postista ja äsken kokeilin Elloksen farkkuja jalkaan :) Malli oli tosi kiva http://www.ellos.fi/vertbaudet/aiti...1z141poZ1z13yhmZ1z141o7&Ns=RankValue5|1&Nao=2
Koko oli musta ehkä vähän pienempi kuin normaalisti. Tilasin kahta kokoa, että saan sitten varmasti käyttöön jo housut. Molemmat oli hyvät, toiset napakammat ja toiset sellaset mukavan rennot. Jätän molemmat, että saa ihan rauhassa sitten tulla niitä ylimääräsiä kiloja :)
 
mulla on kans dulu noita samoja, ostin hattentattista että saa tyähousuihin laittaa :D keskiviikkona pitääs kokeella ekaa kertaa ku lauantaina töis olles puristi jo kiitettävästi pöksyt..
 
Muutama äitiyspaita ja -legginsit ostettu tukalaa oloa helpottamaan. Itse ostin vaatteet www.mammavaatteet.fi -verkkokaupasta. Paidat ovat myös imetyspaitoja, joten käyttöä on synnytyksen jälkeenkin :) Vielä en ole pikkuiselle ostanut mitään. Niiden hankintojen kanssa olen päättänyt odottaa ens vuoden puolelle. Itselle vaan on jo ostettava mammavaatteita, koska tuntuu, ettei kaapista enää mikään mahdu päälle :P
 
Mä en tykkää H&M:n äitiysvaatteista. Varsinkaan just farkuista ku tääl ainaki kaikki oli pillimallia. Mä tajusin tässä äskettäin et mein täytyy hommata tuplarattaa ku esikoinen on kuitenkin vasta sen 1v 2kk ku kakkonen syntyy
 
just nuita samoja farkkuja määki Kaisa sieltä kahtoin. :) voi olla, että tilaan kans sieltä tuommoset. :)

löysin vintiltä pussin misä oli äitiysvaatteita, mitä mulla oli vielä jäliellä. eellisesä raskauesa ostin joskus rv 14-15 mama licious (?) merkkiset farkut ja sillon ostohetkellä painoin saman verran ko nykki. ja sillon sain kiristää kuminauhaa lantiolta että farkut pysy ylähällä. ja ne mahtu aika kauan päälle, melekee aivan loppuraskautee asti. kokeilin samoja farkkuja nyt, ja vaikka siis painan saman verran ko sillon ostohetkellä ja sillon oli vielä viikkoja enempi, nii nyt ne farkut kiristi lanteilta vaikka olivat "leveimmillää"... että vissii sitä on persus palio leviämpi mitä sillon! :D mutta vähä kauhistutti! :D
 
ne masutuubit on muuten tosi käteviä sillonki ko imettää (jos ne on semmosia "täyspitkiä"), voi imettää normaalillaki paijalla, mutta maha ei kuitenkaa näy. :) ihte en oo raaskinnu montaa imetyspaitaa ostaa ja pakkohan niitä on välillä pestäkki, nii tuo masutuubi oli siihen käyttöhö kätevä. ja jos ne on semmosta napakkaa kangasta, nii litistää vähä mahaaki. :D
 
Ninetsu, suosittelen! Nyt kun oon käyttänyt näitä useamman päivän niin nää on tosi mukavat jalassa ja maha pääsee kunnolla oikeuksiinsa :)
 
Me mennään vkl ostamaan käytettyä pinnasänkyä. Meinasin kans lykätä kaikkia (paitsi mammavaate) hankintoja ens vuoden puolelle, mutta kun oli sopivan näkönen ja tosi edullinen myynnissä niin miksipä ei ;)
 
Mulle ei taho mahtua mitkään farkut joita käytin ennen esikoista ku lantio leventyi vissiin sen verran raskaudesta ja synnytyksestä.
 
Takaisin
Top