Hankittua...

meillä sipuli on tuo aventin itkuhälytin, joskin se on vähän vanhempaa mallia. oon sen esikoiselle -09 ostanut huuto.netistä käytettynä, joten en tarkalleen tiedä minkä ikäinen se on.
mutta meillä ainakin siinä "aikuisten osassa" on ne valot. jos kuuluu vain jotain pientä ääntä, niin syttyy muutama valo ja jos kuuluu suoraa huutoa, niin sitten palaa kaikki. volyymin mukaan. :wink sitten siinä on vyöpidike ja kaulanauha, niin viime kesänäkin leikkasin ruohoa kun nuorempi poika nukkui sisällä päikkäreitä. ja pystyin niistä valoista vilkuilemaan, onko poika herännyt. tosin ei niitä valoja meinannut kunnolla ulkona päivän valolla nähdä, joten välillä kuuntelin sitten korvallakin itkuhälytintä. meillä vain on sen verran iso piha, että ihan kauimmaisissa laidoissa itkuhälytin katkaisi yhteyden, mutta toimi taas kun sain kauimmaiset nurkat leikattua.
ja sillä aikuisten osalla pystyy puhumaan lapselle ja kun on sitä puhumis-nappia painannut, niin itkuhälyttimestä hetken aikaa kuuluu mitä kamarissa tapahtuu. tein sitten tämmöisiä "pistokokeita" tarkistaakseni, että itkuhälytin varmasti toimii ja poika nukkuu edelleen, ja kamarista kuului vain seinäkellon tikitystä ja sain jatkaa rauhallisesti pihahommia. minä ainakin oon ollut tosi tyytyväinen ja ajattelin, että jos se menee meillä rikki, niin ehdottomasti hommaan saman merkkisen uuden. :)
 
Kiitos ninetsu, eiköhän se tuo Avent sitte oo mikä hankitaan. Täytyy varmaan käydä Ozbabysta hakemassa pois, kun on siellä parhaillaan tarjouksessakin 69€ :)
 
Tulipa taas tänäänkin käytyä shoppailee. Tällä kertaa niit pieniä ostoksia kuten tutteja, tuttipulloja, käsikäyttönen rintapumppu, pinnasänkyyn patja, sijauspatja ja peitto ymsyms. Nyt on selkä ja jalat kipeet eli lepoalepoa! :) Melkeen kaikki tarvittava hommattu!
 
...Ja sit tulee joka päivä mieleen, et mitä viel vois hankkia. Ite mietin sitä nenäfriidaa, suolatippoja ja jotain rela-tippoja. Noikin kyllä voi hankkia "jos tulee tarvetta". Sit olis kiva ostaa pyllypyyhkeeks se muumien pieni haisulipyyhe :) Itelle sitä nännirasvaa tietysti...
 
Kannattaa muuten oikeesti miettiä, miten paljon sitä rahaa laittaa, mihinkin. Käytettynä saatte niiiiiiin paljon halvemmalla, ihan uutta vastaavia tuotteita. Mm.itkuhälytin usein (ei tietenkään kaikissa tapauksissa) jää aika vähäiselle käytölle, niinkuin meille kävi. Mulla on Aventin Dect audio scd505 (http://www.vertaa.fi/itkuhalyttimet/philips/scd_505/), saimme sen onneksi lahjana, koska silloin 2012 se oli vielä hurjan kallis. Kyseinen itkuhälytin on kyllä ollut super hyvä, ei mitään moitittavaa, mutta olisi voinut ehkä miettiä, kannattaako ostaa kalleinta semmosesta, mikä saattaa jäädä vähäiselle käytölle. Toki monet tarvitsevat jatkuvasti itkuhälytintä, mutta tarkoitan ihan yleisesti kaikkia tuotteita. Kiertäkää kirppareita, tori.fi, Facebook ym, saatatte saada saman tuotteen yli puolet halvemmalla, kuin kaupassa :)
 
Hitto, mulla ei ollut käynyt mielessäkään, että vauva tartteis sijauspatjaa... Mutta nyt kun mietin niin olishan se melko hyvä olla, kun sen saa sitten helposti pestyä, patjaa ei. Me leikataan patja vanhasta sohvasta missä on sellanen paksu superlon sisässä. Niitä kaikkia tippoja ym. taidetaan hommata vasta sitten, kun vauva on syntynyt. Nännirasvan vois ostaa itelleen tietty jo valmiiksi, kumit mulla jo onkin. Rintapumppua en meinannut hommata ennen kuin näkee onko sille käyttöä. Näytin jo miehelle kaupassa, että minkä käy ostamassa :grin
 
Me aateltiin käyttää petauspatjana tollasta vauvan täkkiä (meillä on niitä kolme) ja sit se patjan suojus ei hiosta. En tiie, onko idea mistään kotoisin, katsotaan :)

Ja tosta itkuhälyttimestä, niin ainakin tota samaista Aventtia kaveri käyttää taaperon (tai oisko jo ihan pikkulapsi) kanssa edelleen. Se leikkii "itsenäisesti" omassa huoneessaan, niin kuulee koko ajan, et mikä meininki. Asiallista vakoilua ;)
 
Mäkin olen tässä juuri miettinyt kanssa sijauspatjan hankkimista tai hankkimatta jättämistä. Ajattelin ostaa jonkun aika tukevan patjansuojuksen (ainakin tukevamman kuin toi ÄP:n muovifroteeluiru) ja aattelin että josko se pelkästään riittäisi.
 
Miulle kanssa suositeltiin tota peittoa petariksi ettei patjansuoja hiosta ja varmaan aion sitä käyttääkin juuri niin. Kuitenkin ajattelin kapaloida / käyttää unipussia enkä peittoa niin tuo äp:n peitto jää ainakin alkuun muuten tarpeettomaksi.
 
ei meillä ole ainakaan ollut sijauspatjaa vauvalla... eikä kyllä vieläkään 4,5v esikoisellakaan...
hyvin, hyvin harvoin meillä ainakin öisin vaippa päästi niin pahasti läpi, että piti lakana vaihtaa, niin en käyttänyt niitä kosteussuojia ollenkaan. aluksi esikoisella hetken, mutta kun ne tuntuivat turhilta.
silloin kun esikoiselta jätettiin vaippa yöksi pois, niin silloin pidin kosteussuojaa hetken aikaa. mutta kun tuntui, että tämä jaksoi olla pissaamatta yön yli ja heräsi sitten jos sattui pissattamaan, niin ei sekään ollut käytössä varmaan kuin pari viikkoa.

mää suosittelen ehdottomasti cuplaton-tippoja vauvan vatsavaivoihin. :) meillä kun esikoinen oli tosi itkuinen ensimmäisen kuukauden ajan ja kun haettiin apteekista cuplatonta, niin heti poika alkoi yöt nukkumaan paremmin. toisen lapsen kohdalla olin jo valmiiksi hakenut apteekista cuplatonta ja kun näytti, että mahanväännöt alkaa vauvaa vaivaamaan, niin aloin tipan kaksi antamaan ennen imettämistä.

sitä keittosuolaliuostakin ostin apteekista esikoiselle, mutta en ole koskaan niitä käyttänyt... ja rela-tippojakin, olivat kalliita... mutta tuo cuplaton auttoi mahavaivoihin, niin periaatteessa nuo rela-tipat oli ihan turhia. mutta annoin sen purkillisen kun olin sen kerta ostanut...

ja olikohan se Kaisa, joka kertoi (en muista oliko tässä ketjussa vai toisessa), että kissa/kissat olivat menneet jo vauvansänkyyn? niin tuli vain mieleen, että onhan niitä hepe-kissaverkkoja/suojia häkkisängynkin päälle. tosin on uutena aika kallis, muistaakseni lähemmäs 100€? meillä ei sellaista ole ollut, mutta muistan katselleeni niitä jostain joskus. että jos sattuukin jäämään vahingossa kamarin ovi auki, niin ei ainakaan kissat pääsisi vauvanpetille. :)
 
^ En ollut minä, meillä kissat on vaan harmina naapurista joskus pihassa pyörimässä :grin Mun isosiskon ollessa vauva oli meidän isä löytänyt vaunuista mun siskon naaman päältä kissan nukkumasta ja sisko tietysti hengitysvaikeuksissa :sad001 Sen takia olen päättänyt, että jos jätän lasta ulos nukkumaan niin laitan aina sinne koiran mukaan, ettei kissat uskalla tulla vauvan lähelle.
Taidan kyllä käydä ostamassa tuota cuplatonia kuitenkin, kiitos ninetsu vinkistä :)
 
Meillä kissat on mennyt tonne sänkyyn. Mut tarkotus olis pitää tota makkarin ovea sitten kiinni, kun vauva nukkuu siellä. Ollaan jo syksystä lähtien häädetty kissoja makkarista yöajaksi pois.

Tänään käytiin ostamassa toi aventin sd505-itkuhälytin. Se maksaa Gigantin VERKKOkaupassa 59,95, myymälässä 69€. Jahas. :D No joka tapauksessa ei tosta ton enempää (siis kuin 59,95) suostuttu maksaa. Asennus vaivaton = ei asennusta. Toimi kyl hyvin, tänään testaillaan vähän kantavuutta. :)
 
Gigantissa on kyllä jännä toi hinnoittelu. Mä joskus murahdin kun olin menossa kännyä ostamaan. Hyllynreunassa hintaa oli 30 € enemmän kuin verkossa kun olin hinnan sieltä juur kurkannu. Myyjä oli vaan että juu, ei mittää hän voi myydä sen kummalla hinnalla vaan. o_O

Eli siis kandee kattoo verkosta ennen kuin ostaa mitään liikkeestä.
 
Kävin tänään Jyskissä ja mukaan lähti pimentävä rullaverho vauvan huoneeseen, uusi peitto 70 x 100 cm ja siihen pussilakanasetti. Mulla meni eilen järki, kun yritin netistä ettiä pussilakanoita tuohon äitiyspaketin peittoon... Päätin sitten, että se peitto saa olla meillä sijauspatjana :) Sijauspataa nimittäin tuskin löytäisin oikean kokosena, kun sänky on mun miehen isän tekemä joskus 60-70-luvulla.
 
aa okei, ne oliki MammaMarian kissat. :) oiskohan siinä ollut sitten Kaisan viesti ennen tai seuraavaks, että mulla jäi vain jotenki semmonen muistikuva, että ne oli Kaisan kissoja. :)
 
Dulu, ootko katellu niitä hug a bub- liinoja käytettynä, esmi. huuto.netistä? Ite ostin sieltä tosi hyväkuntoisen ja vähän käytetyn 20e plus postit.
 
Hitto, et risos ku ei ollu kevättakkia eikä H&M:stä löytynyt. Tilasin sitten BellaBambina-verkkokaupasta takin 38 e, eli puolee hintaan. Toivon mukaan tykkään siitä. Samasta poistokorista tarttui myös pitkähihainen imetyspaita sekä lyhythihainen toppi, liivejäkin katselin, muttei ollut mun kokoa.

Mä jemmaan kaikki äitiysvaatteet laatikkoon kun mahdun omiini ja sitten toivottavasti seuraavaa vauvaa odottaessa oon niistä yhtä innoissani.

Äippälomalla meen ostaa vauvan hoitopöytään liittyvät tarvikkeet ym. Vaunut kun sais. Parempi tosin, et jos asunto menis kaupaksi, että vaunut saisi vasta uuteen asuntoon.
 
Takaisin
Top