Hankintoja

jos on microsoftin ohjelmat käytössä (ja siis koneella käyttää foorumia), niin siitä pakettiin kuuluvasta picture managerista valitsee "muokkaa kuvia" -> "pakkaa kuvat" ja sieltä saa pienennettyä kätevästi nettiyhteensopivaksi.
 
Mie oon ostanu nyt 3 uutta bodya. :)jos sitä pikku hiljaa tekis uusiaki hankintoja. Sen kehtosängyn tilaan niillä äitiysavustusrahoilla :)
 
Saatiin iso kassillinen kirjoja ja leluja vauvalle ja taaperolle, kahvipaketin nyt ainakin niille vien kiitokseksi! Kirjoja tulee vielä kuulemma lisää! Jess! Esikoisen ryhmän kaverilta saan imetystyynyn ja toukkapussin, toiselta ehkä saadaan/ ostetaan vanha pinnis ja unipusseja.
 
Meilläkin nyt hankittuna: pinnis, lakanoita, harsoja, muutamat yökkärit löysin kirppikseltä, tärinä sitteri/kehto, imetystyyny, kaukalopussi, toppapussi vaunuihin, baby björnin sitteri ja lelumatto. Vaunut ostetaan takaisin mun siskolta eli oikeastaan puuttuu vaan vaatteita ja turvakaukalo. :-)
 
Oon lukenu jo jonku aikaa näitä teiän hankintoja ja pää vaan mene enemmän sekasin :wideyed::whacky011 niin oisko mahollista, että joku ihana ihminen vois tehä semmosen listan mitä oikeesti tarvis tammikuun vauvalle? Siis ihan semmosen listan että minäki ymmärtäisin? :laughing002 Meillä on vasta vaatteita hankittuna ihan vaan muutamia kappaleita ja sitteri tuli kaverilta lainaan. Vaatteita luultavasti tulee vielä lisääki, varsinki jos tämä pieni on poika.
Jollaki palstalla olen nähny semmosen listan mihin oli kaikki tarpeellinen laitettu ylös, mutta ois kätevää jos se löytyis täältä "omalta sivulta"
 
Oon lukenu jo jonku aikaa näitä teiän hankintoja ja pää vaan mene enemmän sekasin :wideyed::whacky011 niin oisko mahollista, että joku ihana ihminen vois tehä semmosen listan mitä oikeesti tarvis tammikuun vauvalle? Siis ihan semmosen listan että minäki ymmärtäisin? :laughing002 Meillä on vasta vaatteita hankittuna ihan vaan muutamia kappaleita ja sitteri tuli kaverilta lainaan. Vaatteita luultavasti tulee vielä lisääki, varsinki jos tämä pieni on poika.
Jollaki palstalla olen nähny semmosen listan mihin oli kaikki tarpeellinen laitettu ylös, mutta ois kätevää jos se löytyis täältä "omalta sivulta"
Minäpä teen vaikka ihan oman aloituksen listasta :) Lisäilköön kaikki siihen aina mieleen tulevia, niin muokkaan ekaan viestiin sitten :)
 
Oon lukenu jo jonku aikaa näitä teiän hankintoja ja pää vaan mene enemmän sekasin :wideyed::whacky011 niin oisko mahollista, että joku ihana ihminen vois tehä semmosen listan mitä oikeesti tarvis tammikuun vauvalle? Siis ihan semmosen listan että minäki ymmärtäisin? :laughing002 Meillä on vasta vaatteita hankittuna ihan vaan muutamia kappaleita ja sitteri tuli kaverilta lainaan. Vaatteita luultavasti tulee vielä lisääki, varsinki jos tämä pieni on poika.
Jollaki palstalla olen nähny semmosen listan mihin oli kaikki tarpeellinen laitettu ylös, mutta ois kätevää jos se löytyis täältä "omalta sivulta"
Osalle hyvinkin tarpeellinen tavara voi olla toiselle tarpeeton ja päinvastoin.

Jatkakaas muut listaa, mä voin alottaa:

Hoitopöytä, sitteri, (äp tulee sidepaketti niitä kannattaa kotiin ostaa lisää muutamalla paketilla pääsee alkuun ja käy sit ostaa lisää vaikka kauppareissun yhteydessä, kynsisakset, nännivoide, liivinsuojapari löytyy mut niitä on hyvä ostaa paketti kotiin.

Sittereitäkin on monenlaisia ihan perussitteri ajanu meillä asiaa hyvin, moni tykkää lelukaaresta ( meillä ei ollu esikoisella mut nyt ostettiin), itkuhälytin ( samoin), kantoliina tai -reppu ( meillä ei oo ollu mut nyt harkitsen käytetyn ostoa), amme ( äp tulee se lämpömittari), imetystyyny ( ei ollu esikoisella mut nyt ostettiin käytettynä), pieniä 1 tai 2 koon vaippoja ( kertiksiä tulee muutamia liberokassissa ja babyboxissa jos ne hakee mut ns oikee paketti on hyvä ostaa kotiin), amme, harsoja ( äp tulee 4 me ainakin tarvittiin moninkertainen määrä) vaatetta mä en oikee osaa arvioida paljon tarvii, riippuu kuinka paljon vauva tekee pyykkiä, miten usein kone pyörii, varmaan myös koneen koosta ( siis 3 vai 7 kg kone), onko kuivausrumpu tai kuivauskaappi/ kuivaushuone käytössä. Aluslakanoita saa helposti ommeltua aikusten vanhasta kuluneesta lakanasta, aluslakanaa sai alkuun tiheästi vaihtaa niitä tarvii vähän enemmän kun pussilakanoita joita varmaa pari kolme riittää, toiset tykkää unipussista ei oo välttämätön meillä ei oo ainakaan vielä. Meillä ostettiin 2. pyykkiteline joka on ollu hyvä, navan puhdistukseen vanupuikkoja ( meillä ollu rasiassa olevia ei mitää yksittäispakattuja eikä steriilejä meillä pesty ihan vedellä jos tulee tulehdusta ehtii sit ostaa desinfiointiaineella tarvittaessa, vanulappuja kasvojen pesuun, d-vitamiinitipat alotetaan 2 viikon iässä ne taiettiin ostaa ennen synnytystä ( mut hyvin ehtii ostaa synnytyksen jälkeenkin) tutteja, pari tuttipulloo ja äidinmaidon korviketta pari tetraa, rintakumit ja rintapumppu kannattaa ehkä ostaa vasta tarvittaessa synnytyksen jälkeen, jos ei tarvikaan.

Sori tässä on isoja ja pieniä ostoksia sekasin laitan sitä mukaa kun tulee mieleen toivottavasti on jotai apua!
 
Meillä todettiin esikoisen kohdalla hyväksi:
  • Ikean pikkupyyhkeet (10 kpl/paketti), käytettiin peppupyyhkeenä, puklurätteinä, yms. Ja hyödynnettiin myöhemmin ne siivouksessa.
  • Unipussi, ei tarvinnut nostaa vauvaa yösyötöltä viileään sänkyyn.
  • Pinnasänky, josta saa etulaidan pois. Sopisi varmaan 3 v. lapselle asti. Rahaa säästyy...
  • Kaukalopussi. Ei tarvitse hankkia toppapukua ja mahtuu pidempään.
  • Lansinoh-nännivoide. Kallista, mutta tehokas apu hajoileville nänneille.
Riittävän imukykyisiä yösiteitä kannattaa ostaa monta pakettia varastoon, mies ei osaa oikeita (tuo kaupasta kuitenkin jotain string-mallisia pikkuhousunsuojia... :eek:)

Ja vaipoissa 2-koko on muuten huomattavasti edullisempaa kuin 1-koko. Kotona käytettiin välillä kestovaippoja ja kesto-liivinsuojukset toimi hyvin myös.

Mä olen vähän tällainen pihistelijä! Kaikessa voi vähän säästää, enkä muutenkaan tykkää ylimääräisestä tavarasta lojumassa nurkissa. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Meillä hankinnat on ihan alkutekijöissään. Pinnasänky on olemassa isommista lapsilta. Se vain pitäisi saada noin 400 km päästä tänne.. Se on nimittäin veljen perheellä ollut käytössä viimeksi.

Olen ostanut yhden uuden asun jo vauvalle sekä vauvakirja: Tatu ja Patu ja meidän vauva, se on niin hauska!

Vaunut, hoitopöytä, sitteri, auton istuin jne kaikki vielä hankkimatta..
 
Mä ostin vain pari vuotta vanhat Teutoniat 150€. Mukana kaikki "lisävarusteet". Enkä malta oottaa, että kulkeutuvat sukulaisten kyydissä tänne meille asti! Ehkä pääsen ens viikolla tutkimaan livenä..
Myös aivan ihanan pinnasängyn sain KAHVIPAKETILLA :-)
Oikein Tyytyväinen mieli.
 
Mulla tarttu ultran jälkeen samat sukat mukaan lindexiltä :)
 
Koska oli ihan pakko... Käytiin kaupoilla ja nyt meidän pienellä on jo vaatteet ristiäisiinkin :D Vielä henkselit puuttuu.. Ajattelin ne ommella itse tai sitten vaan ostetaan valmiit sellaiset :D
Ostettiin myös sukkahousuja 50/56 kokoisena, mutta ne on kyllä kaikki ihan eri kokoiset.. Siis hm:n sukkahousut on isoimmat ja sit kolmet Kappahlin sukkikset on kaikki eripituisia jotenkin, vaikka ne on saman valmistajan :D
 

Liitteet

  • 1473612840732.jpg
    1473612840732.jpg
    84.4 KB · Katsottu: 70
Eilen tuli ostettua Carena duble swing tupla rattaat kovalla vaunukopalla, käytettynä ostin mutta tosi hyvä kuntoisena. Kirppikseltä on tarttunu mukaan muutamat vauvan vaatteet. Muuten meiltä löytyykin valmiiksi jo sitteri, Manduka, amme, hoitoalusta ym vauvan tavaraa, pinniksen haluaisin uuden vaikka sellainenkin valmiiksi jo on mutta jospa järjenääni voittais...vauvan vaatteita meillä on mutta kaikki niin täysin selkeästi tyttövaatteita joita en viitsis pojalle pukea eli vaatteita joutuu varmaan hankkimaan lisää.
 
Meiän unipussit ja toppahaalari on postissa!!! Haetaan tänää kun on muutakin asiaa sinne päin

Ps. Hirmu iso koko toi 62, kun vertaa tohon äp haalariin ja siihen meiän 60 cm vanupukuun, taian vaihtaa šen kokoon 56 niin on sopivampi talvella. Onneks se on ilmasta!!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top