Hankintoja

Kauneuden takia mäkin myös niihin ihastuin. Kuinka pitkä olet? Meillä mies tulis varmaan aika paljon vaunuja työntelee ja hän on melkeen 190 cm. Itse taas vain 165 cm
 
Mä en oo kun 150cm. Sulla ei varmaan oo ongelmaa niitä työntää jos oot noinkin pitkä :D
 
Nokun mun ongelma on se että niitä rattaita tulisi voida työnnellä missä vaan :P Sellasia ei varmaan oo tehtykään :D Mut ehkä ennemmin sellaset jotka on pienehkökokoset ja kätevät kaupoissa ja julkisissa. Kiitos kokemuksista, kyllä ne täydelliset vielä löytyy :)
 
Semmosiakin on, joissa pienet kääntyvät etupyörät, jotka saa sitten vaihdettua isompiin tarvittaessa.

Meillä on Smilet ja niissä on ilmakumirenkaat ja kääntyvät etupyörät. Hyvin me niillä kärrytellään lenkkejä sekä hiekkateillä että asfaltilla. Ja ostareilla pyöriessä nuo on ihan ykköset! Kerran oli pyörät tullu lukittua ja voi vitsi miten kömpelöltä tuntu nostella ja käännellä rattaita, kun on tottunut että ne kääntyy ihan yhdellä kädelläkin :grin Tosi harvoin siis on käytetty tota lukitusmahdollisuutta, joskus talvella kun ollut enemmän lunta..
 
Okei, no sitten ne vielä pysyy listalla. Täytyy vaan viel tarkistaa kun varmaan käytettynä ostetaan, ettei ois kiero runko :) emmaljungista oon hyvää kuullut, mut ne taitaa meidän budjetille olla liian kalliit. :(
Onko joku kuullut Hartan x ja s tä mitään ? Siinä topline s olis vissiin pienemmät ja kääntyvät renkaat edessä.
 
Emmaljungia saa tosi hyvä kuntoisia käytettynä! Me oltiin ostamassa mutta mummi halus ostaa uudet. Parilla sadalla olis saanu jo todella hyvätkin :-)
 
Mä aloin noita Hartan topline x vaunuja himoitseen, mutta miehellä tuntuu olevan joku ongelma budjetin kanssa. :confused: Netistä löysin jonkun saksalaisen sivuston et ois saanu vähän päälle 600, mutta mikä noissakin on sitten ne toimituskulut. Onko kellään kokemuksia ulkomailta tilaamisesta? Käytettyjä ajattelin myös etsiä jos löytyy. Itse haluaisin juuri sellaiset tukevat ja hyvin rullaavat joilla saa sit tuupata kevyesti metrin kinoksessa kauppaan ja noi vaikutti hyviltä. Toinen malli mikä miellytti oli kotimaiset Ora Saagat tai Taigat.
 
Mun mielestä sai valita onko se puolikova vai kova koppa. Kova vaan maksoi enemmän. Sama kun niiden renkaiden kanssa et onko ne kennot vai ilmakumit.
 
Puolikovan mä valitsisin nyt tällä kertaa. Esikoisella oli Briot kovalla kopalla eikä lopulta oikein tuntunut omalta. Kakkosella oli puolikova tupliksissa ja oli mielestäni parempi. Ton puolikovan kun saa myöhemmin lämpöpussiksi niin saa multa ison plussa siitä.
Haluatko sä milemile ehdottomasti sen kovan kopan?
 
Mä en oikeen tiiä. Kaveri kehui et kova koppa on heillä toiminut. Ekaa vasta odotan niin ei oo itsellä kokemuksia :D
 
Ainakin jos autossa tekee tiukkaa vaunujen kanssa, suosittelen kevyttä kantokoppaa, tai miksi niitä milloinkin kutsutaan. Kovat kopat vie todella paljon tilaa. Meillä koirahäkki ja runko mahtui takapaksiin, mutta kova koppa ei.
 
Meillä oli esikolla vauva-aikana brio singit. Kaupunkioloihin ihan jees (koska kovat renkaat, ei ilmakumit). Mutta kooltaan meille liian isot, ei mahdu vanhojen sporien ovesta, pieniin hisseihin eikä meidän nykyiseen vaunuvarastoon.

Nyt on Kronan Sulky/S rattaat - ihan mahtavat. Ilmakumit, joilla pääsee maastossa. Kääntyvät eturenkaat jotka saa lukittua- saa molemmat hyvät puolet plus tosi kapeat ja ketterät.

Ainoa miinus on välillä vähän haastava saada kasaan.

En tiedä meniskö vauvakin noissa ;)
 
Meidän tulee liikuttua sorateillä ja vaikea kulkuisessa maastossa, mutta myös ihan kaupungilla niin täytyy kans vähän miettiä, mitkä rattaat olisivat meidän käyttöön parhaat. :)
 
Mää oon jo kovasti tutkaillut vaunuista vaihtoehtoja. Meillä ainakin haasteensa tuo se, että meillä ei ole talossa hissiä. Sisälle tullessa pitää viedä vaunun runko muutamat portaat alas pyörävarastoon ja siitä kantaa vauva kopassa ylös kolmanteen kerrokseen. En kuitenkaan ehkä haluaisi pehmeää koppaa, koska se ei mielestäni taas kesällä ole kovin kätevä tai viileän oloinen. Olen jotenkin ihastunut niihin erillisiin vaunukoppiin, mutta mietin olisiko se meille liian hankala?

Ainakin emmaljungia ja Hartaneita olen ihastellut. Bussiin pitää päästä hyvin ja olen myös vähän isompien kääntyvien etupyörien kannalla. Onko ne vain lumessa sitten hankalat? Kokemuksia?
 
Me mennään huomenna katsomaan yhtiä tuplia. Vähän alkoi vaan tuntua, että onko vielä liian aikaista.. jos jotain meneekin pieleen. Toisaalta taas kun käytettynä bongailee halvalla, niin siinä on aina riskinsä jäädä odottelemaan, josko tulee enää toisia vastaan yhtä hyvällä hintaa.. hmm..
 
Ainakin emmaljungia ja Hartaneita olen ihastellut. Bussiin pitää päästä hyvin ja olen myös vähän isompien kääntyvien etupyörien kannalla. Onko ne vain lumessa sitten hankalat? Kokemuksia?

Riippuu ihan millaisessa hangessa meinaa kahlata :D Meillä on pääsääntöisesti aurattu kadut hyvin, oma kotikatu saattaa olla auraamatta pidemmälle päivään. Ihan hyvin on lumessa rullanneet ilman, että oon lukinnut etupyöriä. Pahin on ehkä semmonen loska + räntäsade yhdistelmä. Sillon ei rullannu kovin hyvin, vaan etupyörät alko muistuttamaan enemmän auraa :grin:grin
 
Meillä on ollut Helsingin talvessa (+ satunnaisia keikkoja pohjanmaalla) nyt siis kahden talven ajan käytössä kääntyvät eturenkaat, ja kyllä olen syvemmässä lumessa/sohjossa ne lukinnut. Kyllä niillä pääsee ilman lukitustakin, mutta saattaa heilua ikävästi. Riippuu vähän lumen laadusta!

Kääntyvistä eturenkaista on myös pari kertaa ollut suoranaista haittaa nurmikolla/maastossa. Mutta toki semmosessa maastossa, jossa nyt joku selväjärkisempi ei olis rattailla edes mennyt ;) Eli siis frisbeegolf-radalla ;)

Kääntyvät eturenkaat on tosi hyvät pienissä kaupoissa ja ihmisvilinässä (jos tarvii liikkua nopeasti ja ketterästi). Pohjanmaalla olen käyttänyt pääasiassa vanhoja emmaljungia, joissa ei siis ole kääntyviä eturenkaita, toimivat oikein hyvin maastossa ja tyyliin Prisman tyyppisissä kaupoissa :)
 
Takaisin
Top