Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä meki pärjätään sit ilman toista pinnasänkyä :-). En vaan yhtää tykänny ekaa nukuttaa siinä pahvilootassa, voihan se olla et tää toka sit nukkuu perhepetissä mun ja miehen välissö, no aika näyttäö :-)

Meillä kuopus oli vissiin 10kk kun siirtyi "isojen" sänkyyn. Meil ei kyl kumpikaan lapsista ole oikein ikinä nukkunut pinnasängyssä muuta kuin päiväunia. Me ollaan nukuttu perhepedissä aina. Mulle itelle on luonnollisinta et lapset on vieressä varsinkin ihan pienenä. Nykysin lapset menee illalla omiin sänkyihin ja hiipivät sieltä viereen sit kun siltä tuntuu. Esikoinen saattaa nukkua jopa koko yön omassa sängyssä, yleensä tulee viereen 1-2 kertaa viikossa ja kuopus tulee joka yö siinä viimeistään 3 aikaan yöllä. Tämä kolmonenkin tod.näk tulee kainalossa nukkumaan alusta saakka :)

Kaikki on ostettava uudelleen kun noin kymmenen vuotta sitten luovuin kaikesta ajatuksena että tämä oli sitten tässä. Vanhoilla päivillä pääsee sekoamaan vielä vauvan tavaroista. Onneksi täällä on teitä joilla ajantasaista tietoa kaikesta :)
Kantoliina minulla on tainnut jäädä varastoon ja se tulee käyttöön. Tarkoitus on käyttää myös kestovaippoja. Pinnasänkyä ei varmaan edes osteta kun vauva nukkuu vieressä. Hoitopöytä ehkä.. jos ostais vaan jonkun lipaston jota voi hyötykäyttää myös myöhemmin.
Vauvan vaatteistahan sekoan varmaan täysin sekä vaunuista, mutta niiden suhteen yritän malttaa mieleni.

Taas tuli mieleen yksi mitä taidan tulevalle tehdä ja se on toukkapussi eli villakapalo :) Mulla on yksi, jonka tein kuopukselle, mutta tartteehan tälle omansa tehdä :D kuvassa kuopuksen pussi.

Liitteet

• toukkapussi.jpg
    toukkapussi.jpg
    319.7 KB · Katsottu: 68
Odecca onpa söpö! :joyful: taidankin pyytää äitiäni tekemään tuollaisen, kun tykkää neuloa... :happy:

Taisin tehä tolla ohjeella esikolle pussin, mutta eihän tuo kiemura viihtyny.. Laitoksella laitettiin vaipassa ja sukissa semmoseen (tiukahkoon) lämpimään pussiin ni vartissa oli sekä sukat että vaippa pois päältä :confused:

Mä olin unohtanut koko toukkapussin! Monesti olen ajatellut että toiselle lapselle pitää sitten tehdä. Kiitti odecca ohjeesta, pitääpä vilkaista tuota.

Meillä esikoinen rakasti kapaloa ja nukkui varmaan 5kk siinä. Rauhoittui iltaisin heti, kun pääsi kapaloon. Toi Odeccan tekemä on tosi hieno!

Meillä kans ihka eka niin ei oo mitään tavaroita, ei niin mitään. Kaikki pitäis hankkia, eikä oikeen hajua että mitä KAIKKEA :D Onneks täällä foorumilla näissä saa todella hyviä vinkkejä <3 Meilläkin pienehkö koti niin noi pienentilan vinkit on tosi arvokkaita! :)

^Pieneen kotiin ei ainakaan kannata hankkia hillottavaksi sellaisia yhdistelmärattaita, joissa on iso kova vaununkoppa. Nimimerkillä sitä käytettiin alle puoli vuotta ja sen jälkeen se on ollut pian kolme vuotta kaapissa tilaa viemässä. :meh: Silloin oli kuitenkin PAKKO saada sellaiset vaunut, eikä tällaiset käytännön pikkuseikat käyneet mielessäkään. :D

Hmm, tarvitaan varmasti sisarusrattaat, tosin vähän huvittaa tässä vaiheessa miettiä asiaa kun esikoiselle ostettiin vaunut vähän yli kuukautta ennen syntymää;) Brio Smilet, ja harmittaa kyllä luopua niistä, tykkään kovasti kaupunkikäytössä, mahtuu kaikkiin hisseihin, bussiin, miniauton perälle. Ainiin ja tarvitaan varmaan myös uusi auto... Ja nyt ajattelin opetella liinailunkin, kun tietäis vaan mitä liinoja hankkisi:) Lisäksi pesukoneen päälle tarvitaan vaipanvaihtopiste, mutta varmaan saadaan ystäviltä. Muuten kaikki aika kivasti tallessa esikoiselta, toki lainassa osa tavaroista niin pitää pyydellä takasin.

Meil on kaks ovinen nissan almera ja taakse mahtuu kaksi recaron istuinta ja turvakaukalo, eli ainakaan hetkeen ei viel mene auto vaihtoon :)

Tuulevi, tämä ei ole vielä ajankohtaista, mutta kerrotko, minkälaiset rattaat mielestäsi kannattaisi hankkia (pieneen kotiin). Olen näissä vähän pihalla ja olin ajatellut pääseväni helpommalla, jos samaan runkoon voi vaihtaa kopan tai sen isomman lapsen istuinosan, mikä se nyt onkaan. Olin ajatellut, että kopan voisi myydä eteenpäin siinä vaiheessa, kun matkustustapa muuttuu ja tulee aika hankkia isomman lapsen istuin. Vai tarkoitatko, että kopan mallilla on väliä? :)

Itselle ei ole oikein muut merkit, kuin emmaljunga tuttuja, mutta niissä on myynnissä sekä niitä, joissa on samassa paketissa koppa ja ratasistuin, joissa on yhteinen vaihdettava kuomu (meillä siis nämä, koska silloin vuonna 2012, kun ne ostettiin vain tässä kopassa oli kaikenlaisia huippuominaisuuksia, jotka oli minusta supertärkeitä ja ne oli saatava...) Mutta Emmaljungalla saa ostettua myös ainakin kaksia erilaisia vaununkoppia juuri erikseenkin. :) Minulla on myös kutina, että joissakin Bugaboon rattaissa oli joku näppärä systeemi kopan ja istuimen kesken, että niissä vaihdettaisiin vain kankaat tjsp. Mutta minulle ei oikein tosiaan ole muut merkit tuttuja. Paitsi sen osalta, että monellakin merkillä on rattaisiin laitettava pehmeä kantokoppa, joka sitten muuttuu isomalle lapselle lämpöpussiksi jotenkin. Ei muuta kuin sukeltamaan vainuviidakkoon! :D Rahaa sinne ainakin saa halutessaan palamaan.

Jos ettii pieniä vaunuja niin mä suosittelen Emmaljungan vikin runkoa ja siihen viking istuin ja koppa. Nää vie todella vähän tilaa. Meillä tällasia säilytetään minimaalisen kokoisessa eteisessä ja mahtuu hyvin kävelee ohi jne ja autossa menee kans pieneen tilaan.

Ja puhun ihan perus viking rungosta en Super vikingistä :)

Takaisin