Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on harkinnassa asunnon vaihto. Nyt asutaan 53 neliöisessä parvekkeettomassa kaksiossa, ja olen jo pitkään haikaillut sen parvekkeen tai pienen pihan perään... Ja kun lapsi kasvaa, niin lastenhuone olisi myös toiveissa. Oikeastaan olisi kiva muuttaa jo ennen kun vauva tulee, mutta täydellisen asunnon löytäminen on kyllä tosi vaikeeta! Budjetti on vähän liian tiukka... Mutta jospa sieltä tulisi joku helmi eteen.

Mitäs muuten olette raskausarpien ehkäisemiseksi käyttäneet/hankkineet? :) Itse en ole ehtinyt tapojeni vastaisesti kys.aiheesta vielä hankkimaan tietoa. Olen kuitenkin itse ostanut lennosta Bepancare-nimisen voiteen, joka on nimenomaan tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon.
Muistan joskus kuulleeni, että joku tatuointien hoitoon käytettävä voide olisi erinomainen, käyhän se kyllä järkeen. Muistaisi vain että mikähän merkki se oli niistä kaikista vai oliko kenties jonkun liikkeen oma tuote. :)

Ite ainakin kokeilen omasta takaa saadulla aloe moisturizing lotionilla, mutta meinasin että ehkä hankin kanssa ton bebancare ja sitte joka toinen kerta eri voiteella tms. En tiiä vielä :D kyllä kuitenki nyt jo masun rasvailu on päässyt mukaan jokailtaiseen jalkojen rasvaus sessiooni :D tissit on toistaseksi niin kipeät että niitä ei oo tullu rasvailtua vielä. :D

Mä en usko et mikään rasvaaminen auttaa, kaikki on kiinni omasta kudostyypistä. Mulle itelle ei tullut esikoisesta yhtään arpea vaikka lihoin raskausaikana 26kg enkä rasvaillu ollenkaan.
Kuopuksen odotusaikana painoa tuli vain 4-5kg ja sain elämäni ekat raskausarvet viimesen 3 viikon aikana, arpia tuli muutama hassu alavatsalle, en rasvaillut silloinkaan.

Niin no, kyllähän sitä voi uskoa mihin haluaa, itse oon sitä mieltä et jos on pienikin tsäänssi et voin välttyä arvilta niin teen jotain myös sen eteen. Onhan se toki ihotyypistäkin kiinni, ei se rasvaus välttämättä auta. Olisi kuitenkin mielestäni vähän tyhmää jättää kokeilematta jos ei niitä arpia halua. :D

Minä rasvailin esikoisesta alkuun, kun maha alkoi kasvaa, mutta jossain vaiheessa kyllästyin. En saanut arpia. Ja mun maha oli iso!! En saanut kiloja kuin 10, mutta maha kasvoi niin voimakkaasti ulospäin, että se oli oikeasti valtava. Eli myös uskon, että ihotyypillä on vaikutusta. Ja toisaalta myös iällä, nuoremmiten iho on kimmoisampi. Nyt toisella kerralla kun ihoa venytetään, on se jo suurempi rasite ja ikääkin mulla on 5 vuotta enemmän. Taidan siis kokeilla rasvailua. Vielä en ole aloittanut, kun nyt kertynyt on puhdasta läskiä ja turvotusta. :D

Äskettäin luin jostain että nuoret saa herkemmin raskausarpia kuin vanhemmat odottaja, tarttee koittaa kaivaa se juttu jostain :)

Mul on jo ennestään noita arpia ja niin helposti tulee että kokemuksesta tiedän etten niitä voi rasvaamalla estää. Kestettävä on oman ihon venymisjäljet..

Ne joille niitä arpia on tullut edellisissä, oletteko huomanneet oletteko revenneet jotenkin enemmän synnytyksissä? Uskon myös kudostyyppiin. Neljä raskautta ja ei yhtään arpia. Maha ei myöskään jäänyt roikkumaan raskauksien jälkeen. Ja vaikka isoin lapsi oli yli 4kg niin ei edes alapää revennyt. Kätilö sanoi että teki ihan pienen epparin vaikka ei olis varmaan tarvinnut. Nyt on ikää paljon enemmän joten saas nähdä alkaako arpia tulemaan. Muuten kyllä rasvaan ihoa suihkun jälkeen.

Mulla on nyt jo ala vatsalle ilmestynyt 4-5 arpea. Mulla kans tota bebancarea :) pelottaa oikein, että kuinka arpiseksi tässä tulee.

Mulla vain kuopus on syntynyt alateitse ja en revennyt lainkaan ja tosiaan pari juovaa tuli viimeisten 3 viikon aikana. Mä en muutenkaan saa haavoista yms juurikaan arpia.

Mulla on niin arpinen maha nuoruuden lihomisesta jo et ehkä sen takia säästyn arvilt ;)
Mulla on aika kookas vatsa ain odotuksis ja keskimmäisen odotukses mult usein kysyttii et on tuol mahas kaks..

Arvista sen verran, että mun kätilö ystävä kertoi, että jos on punapigmenttiä (niinkuin mulla paljon) kudokset on jotenkin heikommat ja ne yleensä repee synnytyksessä pahimmin sekä vuotaa. Samoin raskausarpia tulee todella paljon herkemmin. Mulla on teinistä saakka ollut rinnoissa paljon arpia toki melkoset meijerit onkin ettei ihme :D

Heitänpä minäkin arpeni peliin. Itse sain teininä rintoihin raskausarpia, kun en ollut valmis rintsikoihin. Loppuraskaudesta sain ehkä pari navan alle, mutta ei ne kyllä kauaa näkyneet. Synnytyksessä mukana ollut kätilö totesi, että minulla on joustavat kudokset. Saapa nähdä miten käy tällä kierroksella.

Mä sain esikoisesta hienot taistelu arvet :) eipä ne mua haittaa ollenkaan. Esikoisen synnytyksessä repesin pahasti että jouduin leikkaus saaliin korjattavaksi :/ ehkä ensi kerta paremmalla tuurilla:)

Onko teillä doppler-suosituksia? Eihän se välttämättä toimi mulla, eikä mun varmaan sitä kannattais hankkia, mutta kun eivät ne niin paljon käytettynä maksa, ja joskus sitä on vain pakko tehdä hölmöjä ostoksia ja... :shy:

Takaisin