Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie en ees imetystyynyy käyttäny imetyksen apuna.. Ei vaan jotenki luonnistunu :D

Onko muilla ollu mietinnässä hankkia doppler? Mä ehkä tahtoisin sen, edellisessä raskaudessa tuli kyllä käytettyä sitä ahkeraan.

Mua ainakin houkuttas toi doppler, mut oon kuullut niin paljo negatiivisia juttuja et en tiiä hommaanko. Kaikilla ystävillä joilla ollut, alkanut kuulumaan vasta viikoilta 20 jotain ja siks ne sit onki stressannut kokoaika hulluna.. :s

Mä oon tuntenut edellisissä raskauksissa liikkeet sen verran varhain et en oo hommannu enka aatellu hommata nytkään. Esikoisesta tunsin liikkeet 15+ ja kuopuksesta 12+4.
Mä oon kans vierestä nähny kuin hirveen stressin aiheuttaa se kun dopplerilla ei niitä sykkeitä saakkaan kuulumaan/osaa etsiä oikeasta paikasta/ sekoittaa omaan sykkeeseen ja millasia kauhukuvia sillä saa itelleen psyykattua. Monesti tuntuu aiheuttavan enemmän harmia, toki voi se jollekin tuoda sitä mielenrauhaa, ite koen turhakkeeksi.

Multa se jo löytyy valmiina, mutta en aijo käyttää sitä juurikin ton odeccan mainitseman stressin takia. Se kerta kun sykkeitä ei saakaan kuuluviin..

Miulla on doppler. Viime raskaudessa löysin äänet heti ekan neuvolan jälkeen (olikohan 9+2?), neuvolassa siis kuultiin jo. Ja liikkeetkin tuntu tosi aikaseen, 12+3.. Mut silti tuli doppleria välillä kokeiltuu. Varmaan viikon/kahden päästä löytys äänet.. Pitänee huvikseen koklailla. Ite en oo ottanu stressiä jos ei saakkaan ääniä kuuluviin..

Niin minäkin oon koittanu aatella että aina ei saa kuuluviin ja se ei välttämättä heti tarkoita pahinta. Mut olishan se hupia, odottavan aika voi olla pitkä :) jos jostain sais käytetyn niin hankkisin. Edellinen tuli myytyä jo puolessa välin raskautta pois.

Edellisessä raskaudessa ostin dopplerin ihan huvin vuoksi, kaivoin sen nyt jo esiin. Viimeksi sain äänet kuuluviin rv 9+2, mutta välillä oli päiviä, kun en saanut sykettä kuuluviin. Liikkeet tuntui jostain 12-viikolta, mutta siltikin oli kiva kuunnella pienen menoa päivittäin. Niitä plumps-ääniä odottelen nytkin, että koska saan ne kuuluviin :Heartred

Kantoliina oli meidän esikoisen vauva-ajan pelastus! Käytiin päiväreissulla naapurikaupungissa reppu selässä ja vauva kantoliinassa. Oli niin helppoa ja kätevää. Vauva söi ja nukkui liinassa ja mulla oli kädet vapaina. :) Vieläkin tuo 3 vee välillä haluaa kantoliinan kyytiin selkään, kun väsy iskee metsäretkellä.

Toinen mikä oli tosi hyvä hankinta, Avent pullojen ja tuttien sterilointilaite. Vihasin pullosopan keittämistä nimittäin. Sterilointilaitteeseen vaan kaikki pullot ja tutit, vettä pari desiä pohjalle ja mikroon. Niin kätevää!!!

Ja jos päätyy siihen pullosoppaan niin kannattaa metsästää iso kattila. 3l kattilassa ei paljoa mahu keittämään..

Bb:n sitteri on ollut kyllä aivan huippu! Ekan kanssa oli emma tms ja sehän oli käyttökelvoton heti 6kk iässä kun tyttö tahto nousta istumaan eikä suostunu makoilee. Tokan kanssa oli sit bb ja voi että! Viihty hyvin melkeen vuosikkaaseen asti! Törkeen kätevä apuri kun ei puoliso ole kotona ja pitää päästä suihkuun tms kun vauva saatava hetkeksi viihtymään paikoillaan. Onko muilla jotain "must" tarvikkeita? Uups. Anteeksi jos kirjoitin väärän otsikon alle!

siirsin tämän nyt kun pääsin koneelle sopivamman otsikon alle ;)

Sitteriä pitää kyl harkita. Varmaan joku ihan perusmalli, tuskin on kamalassa käytössä kun ei viimeekskään juurikaan tarvittu :)

Mä ostin jo viime keväänä työkaverilta käytetyn vauvanhoitopöydän, jonka maalasin sitten valkoiseksi. Miehen vanhemmilta saadaan todennäköisesti pinnasänky, mutta itse kyllä haluaisin ostaa uuden pinniksen :rolleyes:, en vaan vielä tiedä miten sen markkinoisin miehelle. Sitä en kyllä tajua miten saadaan kaikki tarpeellinen (ja tarpeeton mun pakkomielteiden takia ostettu kama) mahtumaan meidän kaksioon. Isompi asunto kiitos!

Tuommonen doppleri ois ihan kiva, mutta itseni tuntien tulisin hulluksi sen kanssa. Ehkä tyydyn näihin neuvolakäynteihin ja ultriin mitä tulossa on.

Mä oon myynyt tooosi paljon ton esikoisen vauvajuttuja pois (7/2013), joten mulla ostettavaa riittää. Uusia vaatteita, vaippoja (tosin imse vimsen flanelletteja ostin jo joku 50 kpl kirpparilta tuunaukseen), harsoja, sitteri, kantoliina nyt ainakin. Vaunut ja turvakaukalo ovat sentään vielä tallella. Näistä tarpeista saa kyllä kaikki sitkun vauva on syntynytkin. Niin ja tärkein, tähän voisin tällä kertaa panostaa, hoitolaukku! Kuljen vieläkin sen käytettynä saadun kämäsen hoitolaukun kanssa ympäriinsä, nyt haluan uuden ja ihanan!

Iltsu, meillä oli esikoinen 1v 3kk kun toka syntyi. En halunnut ostaa toista pinnistä. Vauva nukkui parisen kuukautta äippälaatikossa joka oli tuolien päällä, sopivalla korkeudella, mun sängyn vieressä. Esikoiselle ostettiin ikeasta laskensänky. Aikansa se oli vaan tytön huoneessa, vaikka tyttö nukkui vielä pinniksessä.
Vauva nukkui parisen kuukautta siinä laatikossa. Esikoinen oli sitt jotan 1v 4-5kk vanha kun siirtyi nukkumaan lastensänkyyn ja saatiin sit pinnis vauvalle :)
Olen erittäin tyytyväinen meidän ratkaisuun :)
Nyt kun syntyy kolmas, niin toka on jo 1v 9kk silloin, niin ei ole mitään ongelmia siirtyä isompaan ja sama pinnis sitten vauvallekin :) Vaikka hänkin varmaan nukkuu eka siinä pahvilaatikossa :grin Itse asias saadaan esikoiselle "juniorisänky" (vaikka onkin vasta 3 v sitten) ja tokalle menee tuo lastensänky :) Tehdään tämmöisiä pitkäikäisiä hankintoja :) Mahtuupa ainakin pehmoleluja tytön sänkyyn! :grin

Mä puhuin täällä siitä kaukalopussin hankinnasta... No nyt kävikin niin että siskoni oli ostanut itselleen toisen telakan autoon ja sai siinä "kaupan päälle" kaukalonkin ja kaukalopussin. Toi eilen meillä takaisin lainassa olleen kaukalon ja sanoi että saan sen pussinkin kun hänellä nyt toinenkin :happy: Siskoni ei siis tiedä vielä että oon jo raskaana, mutta tietää kyllä että kolmatta toivotaan :happy:
Että nytpä tuli "hankittua" se kaukalopussikin! :grin

Minkälaisia kaukalopusseja teillä muuten on? :) Oon ite jo vähän katellu niitä tuolta netistä

Takaisin