Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkään en tiennyt, että sektion jälkeen vauvan saa heräämöön. Mä olin siellä niin tajuissani kuin vain olla ja pystyin ja teki todella vaikeaa maata se pari tuntia paikoillaan odotellen, että saa vauvan rinnalle. Oli isillä vierihoidossa ja heti kun pääsin perhehuoneeseen, vauva heräsi itkemään ja alkoi heti imemään hyvin. Tuttilla pilattiin imuote hetkeksi, joten sitä virhettä ei enää tehdä, että otetaan se vastasyntyneellä käyttöön. Esikoinen ei ole sen koommin tuttia oppinut syömään, eikä me olla sitä ikinä tarvittu. Tuskin ostan uudelle tulokkaallekaan niitä.

Mulle sillon sanottiin että voi olla että tuo vauvan jo heräämöön mun luo, mutta ei näkyny eikä kukaan edes tienny että millä osastolla vauva on.. Esikoinen synty 37+1 nii varoitteli että voi joutua lastenosastolle

Saara72: me ollaan täyskestoiltu esikoisen kanssa, voin antaa vinkkejä joskus ajan kanssa, mutta kannattaa etukäteen hankkia useita erimallisia vaippoja, koska ikinä ei etukäteen tiedä minkämallinen lapsi tulee ja toisaalta mitä tykkää ite käyttää. Ite oon tehnyt myös ja netti on kaavoja pullollaan. Tosin käytetyt vaipat on siitä hyviä, että ne on jo valmiiksi hyvässä imussa, uudenkarheat imee hyvin vasta usean pesukerran jälkeen.

ve22 Kiitos!:Heartred Kestoilulla ja imettämisellä taitaa olla onnistumisen kannalta yhteisenä piirteenä konstien ja keinojen tietäminen. Täytyy alkaa katsella sillä silmällä vaippakankaita. Palataan asiaan myöhemmin !

Saara laitoin yksityisviestiä :)

Mulla esikoinen syntyi tosiaan hätäsektiolla ja vietiin siitä teholle. Mä näin vauvan ekan kerran 12h syntymän jälkeen. Imetystä pääsin kokeilemaan vuorokauden kuluttua synnytyksestä ja kukaan ei siinä auttanut alkuun vaikka apua pyysin. Mul on perussairaus, jonka takia hoitajat vaan tuputti koko ajan lääkettä joka estää maitoa nousemasta, vaikka oikeesti imetykselle ei ole mitään estettä mun sairauden kanssa. Lääkärikin kehtas sanoa et vaarannan lapseni hengen jos imetän ja se ei todellakaan ollut totta. Opeteltiin sit salaa ja vasta vikana iltana yöhoitaja tuli mun luo ja totes et sun papereissa lukee et haluat imettää, mutta missään ei ole mainintaa et onko sua ohjattu siihen. Kerroi et ei oo ohjattu, mutta ollaan vauvan kanssa salaa opeteltu ite.

Me oltiin sairaalassa esikoisen kanssa muistaakseni 5 tai 6 päivää. Tokan kanssa kaikki oli sit ihan erilaista ja päästiin kotiin kun vauva oli 36h vanha.

Odecca tosi outoa et ei neuvota imetysasioissa ja vielä tuputetaan lääkettä jota et tarvii :o luulis olevan lääkärilläkin parempaa tietoa..

Juu tuli tosi paska olo itelle, onneks se on ollutta ja mennyttä ja kävin sen sit myöhemmin polilla käsittelemässä.

Odecca hyvä et on käsitelty :)

Hurja kertomus, Odecca. Toivottavasti tuollaiset mokat ovat tosi harvinaisia.

Kiitos kokeneimmille pienen kodin järjestelyvinkeistä! Pesuallas keittiön pöydällä saattaisi olla hyvä ratkaisu meillekin, jos ei pystytä päättämään, missä ja miten asutaan. Meillä on pyykinpesukone keittiössä, ja jos otetaan keittiön ovi pois paikoiltaan, voitaisiin ehkä perustaa siihen hoitopiste.

Mullekin kaikki sanoi et ihan turhaan ostat 50 ja 56 cm vauvanvaatteita et kasvaa niistä heti ohi. No tosi kiva käyttää jotain jättisuuria vaatteita pikkuisella kun kaikki vauvanhoitotaidot on muutenkin hakusessa. Kakkosen aikaan olinkin viisaampi. Ja vaikka ne kuukaudessa jäikin pieneksi niin oli se nyt pitkä aika. Ja meilläkin on puklailtu ekat puoli vuotta eli harsot on ollu meillä ehkä tärkein tavara. Ja ennätys taisi olla 7 vaatekertaa päivän aikana et niitäkin on syytä varata useampi.

Joo harsoja saa kyllä nyt ostaa, viimeksi oli liian vähän. Ja pitää ostaa uusia ku käytin esikon harsoja pyllynalusina vaipanvaihto pisteellä niin nakkasin ne sitte menemään

Mitä vaunuja te olette hankkimassa? Itse luulen, että meille tulee Emmaljunga edget. Mutta olis kiva kuulla muiden mielipiteitä eri vaunuista? :)

Vaunumielipiteitä olis joo kiva kuulla :) itsellä ei niistä oikein mitään tietoa. Toiveena olis kääntyvät eturenkaat ja kompakti koko. :)

Meillä esikoisella oli tutti heti lastenosastolla, kun en saanut imettää. Ei aiheuttanut ongelmia imetysotteeseen ja tutti oli sitten aina käytössä. Seuraavallekin tulee tutti, niin ihana ja hyödyllinen tulppa se on. En jaksa itse olla tuttina. Mutta suunnittelematta paras, koskaan ei voi etukäteen tietää, miten tulee menemään.

Meillä on hauck apollot ja hauck duetit :)

Neiti alko syömään tuttia n 6vkon iässä ja otettiin pois 7kk:n iässä. Seuraavalle alan tarjota tuttia n 1kk iästä..

Me hankittiin aikoinaan esikoista varten Emmaljungan Duo Edget käytettynä. Sillon oltiin vielä autottomia ja oli ihan passelit kärryt, niissä kulki hyvin kaikki kauppakassit ja meni eteenpäin umpihanges ja kesällä mökillä pelloll jne.
Lenkkikäyttöön ostettiin jossain vaiheessa Quinnyn Speedit, eli semmoset kolmipyöräset, mies tykkäs minä en.
Kun tuo toinen lapsi ilmoitti tulostaan niin hommattiin tupliks Emmaljungan Double Monkeyt ja niihin isomalle Viking istuin. Oon ollu tosi tyytyväinen noihinkin, eikä oo mitään moitittavaa. Ne on tosi kevyet työntää, tavarakoreihin mahtuu ihan jäätävä määrä kamaa mukaan. Ne menee säilytykseen pieneen tilaan, mahtuu meiän pieneen 2 oviseen autoon kyytiin, istuimet saa laitettua kiinni ihan miten päin vaan, koppa on just passelin kokonen.
Tuplien kaveriks ostin ihan perus Emmaljungan Viking rungon ja se on meil ollu matkiskäytössä ja tällä hetkellä pääasiallisessa käytössä. Meil on siinä nyt kiinni seisomalauta ja jahka tää kolmas syntyy niin pitää sit kattoo vähän tilanteen mukaan et tartteeko tuplia enää lainkaan vai meniskö ne meiän päävaunuina. Siihen runkoon saa kiinni myös tuon monkey kopan. Noi yhen vikingit on kans ollut ihan hirmusen hyvät, kulkee mis vaan, on oikeesti tosi kaposet ja pienet, mut kuitenkin lapselle tilavat ja tavarakori on hyvä. Mä säilytän noita täl hetkellä meiän pikkueteisessä jossa mitat on 84cm syvä ja 100cm levee ja vaunuista mahtuu hyvin ja vaivattomasti myös ohi, et ne on oikeesti pienet.

Sillon kun vaihdettiin ekoista emmaljungista noihin nykysiin tupliin niin tajusin et ne duo edget oli ollu ihan jäätävän raskaat työntää, noi tuplat oli monin verroin kevyemmät liikutella kun oli kääntyvät etupyörät.

Takaisin